Τι απαντάει το Υπουργείο Παιδείας στην επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Γονέων

Απαντήσεις χωρίς αντίκρισμα για τις ελλείψεις στο Γενικό Λύκειο Θήρας

Την έκδηλη ανησυχία του θέλησε να εκφράσει με την επιστολή διαμαρτυρίας που συνέταξε και απέστειλε στον Υπουργό Παιδείας, ο Σύλλογος Γονέων του Γενικού Λυκείου Θήρας. Στη συγκεκριμένη επιστολή οι γονείς αναφέρονται στην έλλειψη εκπαιδευτικών συγκεκριμένων ειδικοτήτων, που υφίσταται από την αρχή της χρονιάς στο σχολείο τους. Η απάντηση από το Υπουργείο δεν άργησε να έρθει, η οποία παρόλα αυτά δεν φαίνεται να δίνει άμεση λύση στο πρόβλημα των ελλείψεων, αλλά ουσιαστικά αναφέρεται στους λόγους που αυτές υπάρχουν ακόμα.

Η επιστολή των γονέων

Η επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων που έχει ως αποδέκτη τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, αναφέρει: "Με την παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στην διαρκή έλλειψη εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα του Γενικού Λυκείου Θήρας. Συγκεκριμένα, λείπουν δύο Φιλόλογοι, καθηγητής Γαλλικών και Θρησκευτικών. Διανύουμε τον τρίτο μήνα του σχολικού έτους και οι ελλείψεις συνεχίζονται, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην εκπαίδευση των μαθητών. Η επικρατούσα αυτή κατάσταση στο σχολείο μας κύριε Υπουργέ, αποτελεί δυσμενή διάκριση σε σχέση με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες της χώρας, οι οποίες δεν αντιμετωπίζουν παρόμοιες ελλείψεις για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Για ποια ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση μιλάμε όταν υπάρχουν αυτές οι ανισότητες; Πώς οι μαθητές του σχολείου μας θα συναγωνιστούν συμμαθητές τους από την υπόλοιπη χώρα, οι οποίοι όμως κάνουν κανονικά τα μαθήματά τους χωρίς ελλείψεις εκπαιδευτικών; Κύριε Υπουργέ, ζητούμε την παρέμβασή σας ώστε να καλυφτούν όλα τα κενά του σχολείου μας. Αναμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας."

Η απάντηση του Υπουργείου

Εκ μέρους του Υπουργείου έδωσε απάντηση η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Διοίκησης Προσωπικού, Θεοκτίστη Μπουνιά - Μαστρογιάννη, η οποία στην επιστολή της, αναφέρει:

"Σε απάντηση του ως άνω σχετικού ερωτήματος σας που προωθήθηκε στην Υπηρεσία μας, αναφορικά με την έλλειψη καθηγητών φιλολόγων, γαλλικών και θεολόγων στο Γ.Ε.Λ. Θήρας, το οποίο ανήκει στην περιοχή Β΄ Κυκλάδων Δ.Ε., κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων μας, ήτοι την διενέργεια διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σας ενημερώνουμε για τα εξής, παραθέτοντάς σας το ισχύον νομικό πλαίσιο. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται με βάση τα αρμοδίως δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 «Προσδιορισμός λειτουργικών κενών», με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)». Σύμφωνα με την παρ. 4 αυτού, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις λειτουργικές ανάγκες, καθώς και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης."

Ο προσδιορισμός των λειτουργικών αναγκών

Όπως αναφέρεται στην απάντηση του Υπουργείου, "οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε τακτά χρονικά διαστήματα – και οπωσδήποτε όταν τους ζητείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. – προσδιορίζουν τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων αρμοδιότητάς τους ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης σε προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, καθώς και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, οι λειτουργικές ανάγκες προσδιορίζονται και καταχωρίζονται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. αφού ληφθούν υπόψη τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τάξη, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση, οι θέσεις εκπαιδευτικών,το υποχρεωτικόωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν και η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα σχολεία που υπηρετούν ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι λειτουργικές ανάγκες σε μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. προσδιορίζονται από τον αριθμό των μαθητών καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Την ίδια στιγμή, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούν τις καταχωρισμένες στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους και, αφού αξιοποιήσουν το σύνολο των μέσων ελέγχου που διαθέτουν, τις οριστικοποιούν, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες τροποποιήσεις, όπου κρίνεται σκόπιμο. Τέλος, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις κατά την παρ. 3 του παρόντος λειτουργικές ανάγκες και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.» Η εν λόγω, δε, εγκριτική πράξη του Υπουργού Παιδείας είναι αυτή που υπαγορεύει, περιορίζει, νομιμοποιεί και ενεργοποιεί τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών από την Υπηρεσία μας και την τελική υπογραφή της σχετικής διοικητικής πράξης πρόσληψης από το αρμόδιο όργανο, ήτοι την Προϊσταμένη της Γενικής Δ/νσης Εκπ/κού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης."

Οι πανελλαδικές προσλήψεις και το Γενικό Λύκειο Θήρας

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρουν, ότι την 01η -09-2023, στις 03-10-2022 και στις 25-10-2023 πραγματοποιήθηκαν πανελλαδικώς 8.264 προσλήψεις, συνολικά, εκπαιδευτικών διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου.

Στο κλείσιμο της απαντητικής επιστολής τους, αναφέρουν, "Επισημαίνεται, ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα προγραμματίζεται και νέα φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την κάλυψη λειτουργικών κενών των κατά περίπτωση Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Για την περιοχή στην οποία υπάγεται το Γ.Ε.Λ. Θήρας, το οποίο ανήκει στην περιοχή Β΄ Κυκλάδων Δ.Ε., έγιναν συνολικά 57 προσλήψεις, στην Γενική Α/θμια και Δ/θμια Εκπαίδευση, αναπληρωτών διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων, εκ των οποίων οι 5 δεν ανέλαβαν υπηρεσία. Ειδικότερα, σε σχέση με τους κλάδους στους οποίους αναφέρεστε στο έγγραφό σας, προσλήφθηκαν 8 Φιλόλογοι (ΠΕ02), 1 καθηγητής γαλλικών (ΠΕ05), και 1 Θεολόγος (ΠΕ01). Η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των λειτουργικών κενών στις σχολικές μονάδες από τους προσληφθέντες (ανά φάση πρόσληψης) αναπληρωτές, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης οφείλουν να αξιολογούν και ιεραρχούν εκ των προτέρων την αναγκαιότητα πλήρωσης του καθενός. Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των κενών αφενός σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. έναντι των Τ.Ε. και αφετέρου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.».

Περαιτέρω, η αρμοδιότητα της Υπηρεσίας μας επί του θέματος περιορίζεται διοικητικά στην διαχείριση του αριθμού των κενών στην επικράτεια της χώρας και στην διενέργεια προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις οικείες Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (βάσει των εγκεκριμένων, από τα αρμόδια όργανα, πιστώσεων), χωρίς να επεκτείνεται στην κατά περίπτωση εξέταση της δυνατότητας πλήρωσης συγκεκριμένων κενών σχολικών μονάδων, ζήτημα που επαφίεται στις αρμοδιότητες των Δ/νσεων Δ.Ε., όπως προκύπτει από τα προαναφερθέντα. Τέλος,το παρόν κοινοποιείται στο Γραφείο Υπουργού (ως εσωτερική διανομή) προκειμένου να λάβει γνώση της απάντησης της Υπηρεσίας μας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας."

Ετικέτες: