Στόχος η εκπαιδευτική και κοινωνική εξωστρέφεια του συνόλου των μαθητών

Καινοτόμες διδακτικές δράσεις εθνικής και διεθνούς εμβέλειας από το ΓΕΛ Πάρου

  • Παρασκευή, 9 Φεβρουαρίου, 2024 - 06:15

Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνή επίπεδο πραγματοποιούνται από το Γενικό Λύκειο Πάρου.

Εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, με τη στήριξη της διευθύντριας του ΓΕΛ, Ιφιγένειας Χατζηγεωργίου, στοχεύουν σε μία διαφορετική προσέγγιση της εκπαίδευσης των μαθητών, συμμετέχοντας σε καινοτόμα προγράμματα.

Τα προγράμματα έχουν τόσο διαδικτυακές εικονικές επισκέψεις σε εργαστήρια του εξωτερικού, όσο και συμμετοχή σε πανελλήνιους διαγωνισμούς, αλλά και συμμετοχή των μαθητών σε ερευνητικά κέντρα.

Στο πλαίσιο αυτής της εκπαιδευτικής εξωστρέφειας, οι μαθητές του Λυκείου συμμετέχουν το Σάββατο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας, στοχεύοντας μία θέση σε επίπεδο ολυμπιάδας.  

Για τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και δράσεις της σχολικής μονάδας της Πάρου, μίλησαν στην “Κοινή Γνώμη” η διευθύντρια, Ιφιγένεια Χατζηγεωργίου, αλλά και η εκπαιδευτικός, Παναγιώτα Μπάτσου.

Η διαδικτυακή εικονική επίσκεψη των μαθητών στις εγκαταστάσεις του CERN στη Γενεύη

Μία από τις πολλές καινοτόμες δράσεις που πραγματοποιούνται το Γενικό Λύκειο Πάρου, ήταν και αυτή της διαδικτυακής εικονικής επίσκεψης στις υπόγειες εγκαταστάσεις των πειραμάτων του CERN στη Γενεύη, που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Ιανουαρίου.

Οι μαθητές της γ’ Λυκείου της θετικής κατεύθυνσης και υγείας είχαν την ευκαιρία μέσω 90λεπτης ζωντανής περιήγησης να έρθουν σε επαφή με τον ανιχνευτή ATLAS του CERN, έναν από τους μεγαλύτερους ανιχνευτές LHC παγκοσμίως, αλλά και να θέσουν ερωτήματα, παίρνοντας χρήσιμες διευκρινίσεις.

“Η συγκεκριμένη δράση έγινε στο πλαίσιο των νέων διδακτικών προσεγγίσεων του μαθήματος της βιολογίας και τη φυσικής. Οπότε σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό Απόστολο Βαρβάτο που διδάσκει το μάθημα της φυσικής, ήρθαμε σε επαφή με τους επιστημονικούς υπευθύνους του CERN. Αποτέλεσμα της επαφής ήταν η 90λεπτη ζωντανή εικονική επίσκεψη των μαθητών μας στις εγκαταστάσεις του CERN. Οι μαθητές πρέπει να πω ότι ενθουσιάστηκαν από αυτό που είδαν, όπως θετικές ήταν και οι αντιδράσεις των γονέων, καθώς αυτή η δράση ήταν καινοτόμα και πρωτόγνωρη για τα παιδιά”, αναφέρει στην εφημερίδα η υπεύθυνη της σχετικής δράσης, καθηγήτρια στο μάθημα της βιολογίας, Παναγιώτα Μπάτσου.

Σύμφωνα με την ίδια εκτός από το εικονικό “ταξίδι”, έγινε συζήτηση για τη διεξαγωγή προγραμμάτων, μέσω των οποίων οι μαθητές μπορούν να εξασφαλίσουν υποτροφίες με σκοπό την κατ’ ιδίαν επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του CERN.

“Με τους υπεύθυνους του CERN μιλήσαμε και για υποτροφίες που μπορούν να εξασφαλίσουν οι μαθητές προκειμένου να δουν από κοντά τον ανιχνευτή ATLAS. Υπάρχουν τέτοια ευρωπαϊκά προγράμματα, οπότε βρισκόμαστε σε μία επικοινωνία με τα παιδιά προκειμένου να δούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να «τρέξουμε» αυτά τα προγράμματα, ώστε να εξασφαλίσουμε μία από αυτές.

Οι μαθητές είναι πολύ πιεσμένα και με τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, οπότε προσπαθούμε ως εκπαιδευτικοί να τους προσφέρουμε γνώση περισσότερο στο πρακτικό κομμάτι με έναν άλλο διαφορετικό τρόπο. Προσπαθούμε να τα εμπνέουμε με διάφορες καινοτόμες δράσεις. Όταν οι μαθητές βλέπουν κάτι από κοντά για το οποίο διδάσκονται μόνο μέσα από τα βιβλία και τα ιντριγκάρει και τα ενθουσιάζει”, επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό βιολογίας

Εκτός των καινοτόμων προγραμμάτων που υλοποιεί το Γενικό Λύκειο Πάρου, η εκπαιδευτικός Παναγιώτα Μπάτσου, κάνει γνωστή και άλλη μία εκπαιδευτική δράση, στην οποία θα λάβουν μέρος οι μαθητές του σχολείου.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό βιολογίας που θα διεξαχθεί αύριο Σάββατο, στις εγκαταστάσεις του Λυκείου.

“Έχουμε και τον πανελλήνιο διαγωνισμό βιολογίας που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, μέσω του οποίου οι μαθητές μας έρθουν σε επαφή με παιδιά από διάφορες περιοχές της χώρας. Για αυτόν τον σκοπό, με τη μέριμνα της διευθύντριας, κα. Χατζηγεωργίου, στις εγκαταστάσεις του σχολικού μας συγκροτήματος έχει δημιουργηθεί εξεταστικό κέντρο. Θα δώσουμε τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά και των τριών τάξεων να λάβουν μέρος σε αυτό τον πανελλήνιο διαγωνισμό και ελπίζουμε να φτάσουμε και στην Ολυμπιάδα, δηλώνει η κα. Μπάτσου.

Σχεδιασμός για περαιτέρω εκπαιδευτικές δράσεις

Στην ερώτηση εάν υπάρχει προγραμματισμός και για άλλα ανάλογα προγράμματα, η κα. Μπάτσου απάντησε θετικά, αναφέροντας συγκεκριμένα ότι υπάρχει στο σχεδιασμό η επαφή με το ίδρυμα ιατροβιολογικών ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, προκειμένου να υπάρξει επαφή των μαθητών με τα ερευνητικά εργαστήρια που πραγματοποιούνται εκεί.

“Υπάρχουν και άλλοι σχεδιασμοί, όπως η επαφή των παιδιών με τα ερευνητικά εργαστήρια. Προς αυτή την κατεύθυνση θα έρθω σε επαφή με το ίδρυμα ιατροβιολογικών ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, οπότε οι μαθητές να δουν από κοντά και το βιολογικό κομμάτι για θέματα που έχουν να κάνουν με πειραματόζωα, με κύτταρα και φυσικά να έχουν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με τους επιστημονικούς υπευθύνους. Αυτό θα παίξει και ένα ρόλο στην επιλογή των σχολών τους”, υποστηρίζει η καθηγήτρια.

Συνεργασίες και με φορείς

Από την πλευρά της, η διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Πάρου, Ιφιγένεια Χατζηγεωργίου δηλώνει στην “Κοινή Γνώμη” ότι στόχος της σχολικής μονάδας είναι η συνέχιση των καινοτόμων δράσεων.

“Συνεχίζουμε τις συνεργασίες μας με άλλους φορείς, όπως είναι το Αθηναϊκό Κέντρο Μελετών Ανθρώπου (ΑΜΚΑ), με το Κέντρο «Θησέας», αλλά και με συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πραγματοποιήσουμε ένα διήμερο σεμινάριο για τους μαθητές της πρώτης τάξης του λυκείου. Επίσης, ετοιμάζουμε σε συνεργασία και με άλλους φορείς, μία εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο”, σημειώνει, κλείνοντας τις δηλώσεις της η κα. Χατζηγεωργίου.