Ο περιφερειακός διαγωνισμός των σχολείων Νοτίου Αιγαίου, φιλοξενήθηκε για τρίτη χρονιά στις εγκαταστάσεις των εκπαιδευτηρίων ΔΕΛΑΣΑΛ

70 μαθητές της Σύρου στον 10ο πανελλήνιο διαγωνισμό STEM και εκπαιδευτικής ρομποτικής

Μεγάλος νικητής το δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας που προκρίθηκε στον τελικό

Με τη συμμετοχή 70 μαθητών από δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της Σύρου, ολοκληρώθηκε το περασμένο Σάββατο, ο περιφερειακός διαγωνισμός Νοτίου Αιγαίου, του πανελλήνιου διαγωνισμού STEM της WRO Hellas.

Ο διαγωνισμός φιλοξενήθηκε για τρίτη χρονιά στις εγκαταστάσεις των εκπαιδευτηρίων ΔΕΛΑΣΑΛ, με το δημοτικό σχολείο της Ποσειδωνίας να ανακηρύσσεται νικητής και να καταλαμβάνει μία θέση στον τελικό που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος Μαρτίου στην Αθήνα.

Μεγάλη η συμμετοχή των εκπαιδευτικών μονάδων της Σύρου

Το Σάββατο, 9 Μαρτίου διεξήχθη ο περιφερειακός διαγωνισμός Νοτίου Αιγαίου του πανελλήνιου διαγωνισμού STEM της WRO Hellas, στα εκπαιδευτήρια ΔΕΛΑΣΑΛ Σύρου.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν περί τους 70 μαθητές και μαθήτριες από τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της Σύρου.

Συγκεκριμένα συμμετείχαν το 3o νηπιαγωγείο Ερμούπολης, το νηπιαγωγείο των εκπαιδευτηρίων Δελασάλ Σύρου και το νηπιαγωγείο Ποσειδωνίας, με το projects «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού», λαμβάνοντας τα θετικά σχόλια των παρευρισκομένων.

Στην κατηγορία «Οι απλές μηχανές ενώνουν την Μεσόγειο Θάλασσα», για μαθητές από Α' έως και Δ' ημοτικού, συμμετείχε το δημοτικό σχολείο των εκπαιδευτηρίων ΔΕΛΑΣΑΛ Σύρου.

Τέλος, στην κατηγορία "Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού" για μαθητές τρίτης και έκτης τάξης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμμετείχε το δημοτικό σχολείο της Ποσειδωνίας, το οποίο κατάφερε με την παρουσίασή του να κερδίσει τους κριτές και να προκριθεί στον τελικό, στις 30 και 31 Μαρτίου στην Αθήνα.

Στον περιφερειακό διαγωνισμό συμμετείχε και το Γυμνάσιο Μυκόνου, εκπλήσσοντας τους κριτές με τα ρομπότ που είχε κατασκευάσει.

Οικοδεσπότης... τα εκπαιδευτήρια ΔΕΛΑΣΑΛ

Τα εκπαιδευτήρια ΔΕΛΑΣΑΛ για τρίτη συνεχόμενη χρονιά φιλοξένησε τη διεξαγωγή του περιφερειακού διαγωνισμού Νοτίου Αιγαίου, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλα από τα σχολεία των Κυκλάδων να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό ρομποτικής.

Κάθε χρόνο ολοένα και περισσότερες εκπαιδευτικές μονάδες μπαίνουν στη λίστα των διαγωνιζόμενων, κάτι που αναδεικνύει το αυξημένο ενδιαφέρον εκπαιδευτών και μαθητών για τη ρομποτική και τις νέες τεχνολογίες.

Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό μίλησε στην “Κοινή Γνώμη”, ο καθηγητής πληροφορικής των εκπαιδευτηρίων ΔΕΛΑΣΑΛ, Γιώργος Χαλαβαζής.

Ο κ. Χαλαβαζής ανέφερε ότι σχεδόν 70 μαθητές συμμετείχαν στην φετινή διοργάνωση, προαναγγέλλοντας ότι την επόμενη χρονιά τα εκπαιδευτήρια ΔΕΛΑΣΑΛ θα φιλοξενήσουν τον διαγωνισμό σε έναν πολύ μεγαλύτερο χώρο με σύγχρονες προδιαγραφές.

"Είναι πολύ σημαντικό το μάθημα της ρομποτικής να καθιερωθεί στις εκπαιδευτικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς το συγκεκριμένο σύστημα θα βοηθήσει τους μαθητές πάνω στο μάθημα της πληροφορικής και του προγραμματισμού, αλλά και σε άλλα μαθήματα όπως είναι η φυσική και η μηχανική. Οπότε μέσω της ρομποτικής αναπτύσσονται πολλά εκπαιδευτικά πεδία. Είναι ένα μάθημα το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί από την πρώτη δημοτικού", τόνισε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, όπως δήλωσε στην εφημερίδα, παρόλο που το μάθημα της ρομποτικής πανελληνίως παρουσιάζει έλλειψη τόσο στον εκπαιδευτικό τομέα των μαθητών, όσο και στην παροχή απαραίτητων εργαλείων στους εκπαιδευτικούς, ωστόσο τα εκπαιδευτήρια ΔΕΛΑΣΑΛ παρέχουν αυτό το εκπαιδευτικό εργαλείο στους μαθητές τους.

"Στα εκπαιδευτήρια ΔΕΛΑΣΑΛ τρέχουμε ένα πρόγραμμα ρομποτικής με μαθητές του σχολείου μας, δημιουργώντας διάφορες χρήσιμες κατασκευές. Επίσης και μέσα από το μάθημα της πληροφορικής, διδάσκονται μαθήματα που έχουν να κάνουν με τον προγραμματισμό, τη μηχανική και τη ρομποτική", σημείωσε ο κ. Χαλαβαζής.

Πρωτιά για το δημοτικό σχολείο της Ποσειδωνίας

Οι μαθητές της τρίτης και της έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας κατάφεραν με τη συμμετοχή τους και με την παρουσίαση τριών επιμέρους κατασκευών, να κατακτήσουν την πρώτη θέση στους περιφερειακούς αγώνες του Νοτίου Αιγαίου και να οδηγηθούν στον τελικό που θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 30 και 31 Μαρτίου στο γήπεδο του Tae Kwon Do, στο Παλαιό Φάληρο.

Για την επιτυχία των μαθητών του δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” η διευθύντρια της σχολικής μονάδας, Κωνσταντίνα Τσοπάνη.

"Το σχολείο μας έχει εστιάσει πολύ στο μάθημα της ρομποτικής και με προγράμματα και με δράσεις που πραγματοποιούμε", σημείωσε η κα. Τσοπάνη, κάνοντας παράλληλα αναφορά στον εκπαιδευτικό όμιλο που έχει δημιουργηθεί στο σχολείο για αυτό το σκοπό.

"Έχουμε συμμετάσχει και άλλες φορές σε διαγωνισμούς. Ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε δημιουργήσει έναν εκπαιδευτικό όμιλο, ο οποίος λειτουργεί πέραν του ωραρίου του σχολείου μας και αποτελείται τώρα από 12 μαθητές της πέμπτης και της έκτης δημοτικού. Υπεύθυνη του ομίλου είναι η εκπαιδευτικός πληροφορικής, Μαρία Ιωσηφίδου", δήλωσε η κα. Τσοπάνη.

Σύμφωνα με τα όσα είπε στην εφημερίδα, οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας συμμετείχαν στον διαγωνισμό STEM Education με θέμα τη "Μεσόγειο", με τρεις επιμέρους ρομποτικές κατασκευές. "Οι μαθητές αφιέρωσαν πολλές ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους για αυτές τις κατασκευές. Εμείς από την πλευρά μας, ως σχολείο, συνδράμουμε όσο περισσότερο μπορούμε στη λειτουργία του εκπαιδευτικούς ομίλου. Οι μαθητές μας έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τη ρομπορική και ειδικά τώρα που ευοδώθηκαν και οι προσπάθειές τους με τη συμμετοχή τους στον τελικό διαγωνισμό", υποστήριξε.

Η κα. Τσοπάνη, εκτός από τη συμμετοχή των μαθητών στον περιφερειακό διαγωνισμό, έκανε γνωστό ότι η σχολική μονάδα έχει πραγματοποιήσει κατά καιρούς πολλές δράσεις πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο της ρομποτικής, εξασφαλίζοντας τα απαιτούμενα εργαλεία - υλικά από τόσο από το Υπουργείο Παιδείας, όσο και μέσα από το πρόγραμμα eTwinning.

Εκτός των παραπάνω, επεσήμανε ότι το δημοτικό σχολείο της Ποσειδωνίας είναι ένα από τα 1.821 σχολεία της χώρας που έχει ενταχθεί σε μία καινοτόμα δράση με τίτλο "Μικρή επανάσταση στην εκπαίδευση. Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του αύριο".

"Είναι σκοπός μας η ανάδειξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και θεωρώ ότι συνδράμουμε και εμείς προσφέροντας στα παιδιά περισσότερες γνώσεις, εμπειρίες, ερεθίσματα. Προσπαθούμε να προετοιμάσουμε πολίτες του αύριο", κατέληξε η κα. Τσοπάνη.