Εγκυμονεί κινδύνους
- Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024 - 06:16
Σήμα "κινδύνου" για την ασφάλεια των 15 παιδιών ηλικίας από 7 έως και 15 ετών που φοιτούν στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, εκπέμπει η διευθύντρια της σχολικής μονάδας, Ιωάννα Μεσίδου.
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, το οποίο συστεγάζεται με το 6ο Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο της Ερμούπολης, παρουσιάζει σοβαρά κτηριακά προβλήματα, τέτοια ώστε πλέον να καθίσταται επικίνδυνο για την ασφάλεια των παιδιών.
Εκτός όμως από τα κτηριακά προβλήματα, το σχολείο αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης προσωπικού σε βασικές ειδικότητες όπως είναι του φυσικοθεραπευτή και του γυμναστή.
Σημαντικές οι κτηριακές φθορές
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο της Σύρου αντιμετωπίζει τραγικά προβλήματα που σίγουρα δε συνάδουν με τη σύγχρονη εκπαίδευση και πολύ περισσότερο όταν αυτή έχει να κάνει με τη φροντίδα παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι το κτήριο που φιλοξενεί 15 μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό εγκυμονεί κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα, ενώ παράλληλα αντιτίθεται και σε προβλεπόμενους κανονισμούς για άτομα ΑμεΑ.
"Τα κτηριακά προβλήματα του σχολείου είναι σημαντικά, είναι πλέον επικίνδυνα αυτά που βιώνουμε στους εσωτερικούς του χώρους. Σκεφθείτε ότι πέφτουν σοβάδες, υπάρχουν εκτεταμένες ρωγμές. Να φανταστείτε ότι είναι ένα τόσο παλιό κτήριο που δεν έχει παράθυρα. Οι τάξεις μας είναι χωρίς παράθυρα με αποτέλεσμα να μην αερίζονται. Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι η τουαλέτα ΑμεΑ είναι σε εξωτερικό χώρο, με αποτέλεσμα τα παιδιά με αμαξίδιο να περνούν όλο τον χώρο της αυλής μέσα στη βροχή τους χειμερινούς μήνες", δηλώνει χαρακτηριστικά η διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου, κα. Μεσίδου.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης, όπως η ίδια επισημαίνει, είναι ότι "τρία σχολεία βρίσκονται στον ίδιο χώρο, 6ο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο και εμείς ως Ειδικό και το κτήριο δεν διαθέτει έστω μία ράμπα πρόσβασης. Νιώθουμε αρκετά παραγκωνισμένοι, όχι μόνο με το κτηριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, αλλά γενικότερα".
Στην ερώτηση εάν μέσα από τις επαφές με τη Δημοτική Αρχή υπάρχει καμία εξέλιξη ώστε να γίνει μετεγκατάσταση του σχολείου σε άλλον καταλληλότερο χώρο, η διευθύντρια τόνισε ότι υπάρχουν υποσχέσεις, αλλά πρακτικά βρίσκονται σε αναμονή εφαρμογής τους.
"Μας έχουν ενημερώσει ότι βρίσκονται σε διαδικασία αναζήτησης κτηρίου στο οποίο θα μπορούσαμε να μεταφερθούμε και το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες μας, παρ' όλα αυτά δεν έχουμε κανένα νεώτερο επ' αυτού. Το ιδανικότερο όλων θα ήταν να βγει η απόφαση της μετακόμισής μας στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ώστε να μπορέσουμε να μεταφερθούμε μέσα στο καλοκαίρι, ώστε η νέα χρονιά να μας βρει σε έναν νέο χώρο ασφαλή για τα παιδιά", τονίζει χαρακτηριστικά.
Κενές θέσεις σημαντικών ειδικοτήτων
Η κα. Μεσίδου αναφέρθηκε και σε ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι που έχει να κάνει με την εύρυθμη λειτουργία του Ειδικού Σχολείου και που δεν είναι άλλο από την υποστελέχωση της μονάδας.
"Το Ειδικό Σχολείο της Σύρου στερείται προσωπικό, παρόλο που είναι το κέντρο των Κυκλάδων. Πάντα ζητάμε προσωπικό που να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών, ώστε σε περίπτωση που συμβεί το οτιδήποτε, να μπορέσουμε άμεσα να ανταποκριθούμε. Το κομμάτι του προσωπικού είναι κάτι πολύ σημαντικό", σημείωσε, υποστηρίζοντας ότι αυτή τη στιγμή είναι κενές οι θέσεις τους φυσικοθεραπευτή και του γυμναστή, τονίζοντας ότι αυτές οι δύο ειδικότητες είναι σημαντικές καθώς υπάρχουν παιδιά που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
"Φυσικά θα θέλαμε να υπάρχει και ένας μουσικός, διότι όπως όλοι πρέπει να γνωρίζουμε ο αυτισμός και η μουσική είναι κάτι το οποίο λειτουργεί πάντα θεραπευτικά. Με το προσωπικό που έχουμε, παρά την υποστελέχωση, προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για τα παιδιά μας", δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου αναφέρθηκε επίσης και στην έλλειψη ενός ειδικού μεταφορικού μέσου, κάτι το οποίο έχουν στη διάθεσή τους τα αντίστοιχα σχολεία της Σαντορίνης και της Πάρου.
"Επίσης σημαντικό είναι να έχουμε στη διάθεσή μας και ένα βανάκι για τη μεταφορά των μαθητών μας σε δράσεις εκτός σχολείου, ώστε να μη χρειάζεται να πληρώνουμε για τη μεταφορά τους ή να χρησιμοποιούμε λεωφορείο του ΚΤΕΛ. Είναι κάτι το οποίο έχουμε συζητήσει με τον δήμαρχο", σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι είναι το μοναδικό Ειδικό Σχολείο των Κυκλάδων που δε διαθέτει ένα τέτοιο μεταφορικό μέσω που υπάρχει στις αντίστοιχες δομές της Σαντορίνης και της Πάρου.
Δράσεις κοινωνικοποίησης
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σύρου παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, πραγματοποιεί σειρά δράσεων με στόχο την κοινωνικοποίηση των παιδιών και την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό ιστό της Σύρου, αλλά και στην εκπαίδευση της κοινωνίας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, γίνονται εκπαιδευτικές εξορμήσεις σε διάφορα σημεία και περιοχές του νησιού που θεωρούνται ότι μπορούν να προσφέρουν τόσο στην εκπαίδευση των μαθητών, όσο και στην εξοικείωσή τους σε διάφορους τομείς.
"Οι δράσεις αυτές έχουν ως σκοπό τόσο τα παιδιά να συνηθίζουν το περιβάλλον εκτός σχολείου, να μπορούν να σταθούν στην κοινωνία, αλλά και η κοινωνία να μπορέσει να εκπαιδευτεί ώστε να αποδεχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτά τα παιδιά τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερα χαρίσματα", σημείωσε η κα. Μεσίδου.
Απαντώντας στην ερώτηση εάν η κοινωνία δείχνει πιο έτοιμη να τα αποδεχθεί υπογράμμισε ότι "επειδή για πρώτη φορά υλοποιούνται τόσες πολλές δράσεις εκτός του σχολείου, παρατηρώ ότι οι συμπολίτες μας δείχνουν μία διστακτικότητα, η οποία κάμπτετε μετά από την επαφή τους με τα παιδιά".
Κλείνοντας η κα. Μεσίδου καλεί την τοπική κοινωνία να ξεπεράσει τους δισταγμούς της και να αγκαλιάσει τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
"Η κοινωνία πρέπει να ξεπεράσει τους δισταγμούς της και να αγκαλιάσει τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου διότι είναι αξιαγάπητα και μπορούν να δώσουν πολύ αγάπη σε όλους εκείνους που ασχολούνται μαζί τους. Ελπίζουμε ότι θα βρούμε ακόμη περισσότερες ανοιχτές πόρτες στις επόμενες δράσεις μας. Επίσης, πρέπει να τονίσω ότι η τοπική κοινωνία μας στηρίζει και μας βοηθά με πολλούς τρόπους και γι' αυτό το λόγο της απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ", κατέληξε στις δηλώσεις της.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μία πολυετής εξελισσόμενη διαδρομή
9 Δεκ. 2024 - 6:16 - Συγγραφή διηγημάτων με οικολογικά μηνύματα
19 Νοε. 2024 - 6:16 - "Να αρχίσει η λειτουργία του έστω και με προσωρινές λύσεις"
15 Νοε. 2024 - 6:16 - "Άνοιγμα" στην τεχνολογία για τους μαθητές
14 Νοε. 2024 - 6:16 - Εκπαίδευση, δημιουργικότητα και καινοτομία
7 Νοε. 2024 - 6:16