Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Κυκλάδων: Αντιδρούν στις εξετάσεις PISA για μία ακόμη φορά

  • Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024 - 13:16

Κοινή επιστολή Συλλόγων Εκπαιδευτικών Κυκλάδων για τη διεξαγωγή των εξετάσεων PISA, με την οποία εκφράζουν την αντίθεσή τους στην πολιτική του Υπ. Παιδείας, εκτιμώντας πως κατηγοριοποιούνται τα σχολεία. 

Η επιστολή

Αγαπητοί γονείς, στις 22 Μαΐου 2024 πραγματοποιείται για τρίτη φορά πιλοτικά στην Ελλάδα ο «ελληνικός διαγωνισμός PISA», στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών με τη συμμετοχή μαθητ(ρι)ών της Στ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου σε 660 σχολεία σε όλη τη χώρα.

Στις Κυκλάδες έχουν επιλεγεί 9 Δημοτικά Σχολεία (Χειμάρρου, Χαλκείου, Βίβλου Νάξου, Σχοινούσας, Ιουλίδας Κέας, Αδάμαντα Μήλου, Επισκοπής Γωνιάς Θήρας, Όρμου Κορθίου Άνδρου, ιδιωτικό «Αγ.Γεώργιος» Σύρου) και 11 Γυμνάσια (γυμνάσιο με Λ.Τ. Θηρασιάς, Ίου «Βαλέτειο», Κιμώλου, Σίφνου «Ν.Προμπονάς», Γαυρίου Άνδρου, γυμνάσιο Τραγαίας Νάξου, Εμπορείου Θήρας, Θήρας, Πάρου, 3ο γυμνάσιο Σύρου, ιδιωτικό γυμνάσιο Μυκόνου Σύγχρονη Παιδεία).

Τι είναι οι εξετάσεις PISA;

Η PISA είναι ένα διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών, υπό την οργάνωση του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη: ένας διεθνής οργανισμός που συλλέγει δεδομένα και προτείνει κατευθύνσεις για τη λειτουργία διάφορων θεσμών, μεταξύ των οποίων και της εκπαίδευσης). Κύριος στόχος, σύμφωνα με την επίσημη θέση του προγράμματος, είναι «η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών». Με αυτόν τον τρόπο κάθε χώρα συγκεντρώνει στοιχεία που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου.

Γιατί λέμε ΟΧΙ

Σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων…

Η PISA του ΟΟΣΑ, όπως και ανάλογες εθνικές εξετάσεις σε Αγγλία, Η.Π.Α. και άλλες χώρες ανοίγουν τον δρόμο ώστε, σε συνδυασμό με τη λεγόμενη «αξιολόγηση», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν σχολεία, παιδιά και εκπαιδευτικούς, να οδηγήσουν τα δημόσια σχολεία της γειτονιάς σε υποβάθμιση ή και κλείσιμο, με βάση και τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών τους.

Σχολεία λίγων προσδοκιών…

Για το ΥΠΑΙΘΑ και την κυβέρνηση ο αριθμός των μαθητών που τελειώνουν το λύκειο και θέλουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση πρέπει να μειωθεί. Έτσι, ως εργαζόμενοι θα προσδοκούν λιγότερα σε μισθό και δικαιώματα. Αυτό συμβαίνει με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, με την Τράπεζα Θεμάτων στα Λύκεια, με την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών: οι προσδοκίες, οι ελπίδες για τους ανθρώπους της δουλειάς εξαφανίζονται.

Εκπαίδευση με το λιγότερο δυνατό κόστος…

Η καθημερινότητα που βιώνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία δείχνει ότι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών έρχονται πάντα σε δεύτερη μοίρα, σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς. Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας βιώνει μια ολοένα δυσκολότερη συνθήκη με την ακρίβεια, η κυβέρνηση επιδιώκει να μετατρέψει τα δημόσια κοινωνικά αγαθά σε ιδιωτικά και να αποποιηθεί την ευθύνη για αυτά και την χρηματοδότησή τους, κατηγορώντας για όσα πάνε λάθος στην εκπαίδευση τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα παιδιά.

Εξετάσεις δεν σημαίνει αντικειμενικότητα…

Ετικέτες: