Παρουσίαση των δημιουργιών των μαθητών που συμμετέχουν στους "Εκπαιδευτικούς Ομίλους" του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης

Εκπαίδευση και καινοτομία

Λίτσα Παππά: "Επιθυμία μας να μετασχηματιστούμε σε μία σχολική κοινότητα, ανοιχτή στην κοινωνία"

Η εκπαίδευση μέσα από την καινοτομία "ξεδιπλώθηκε" προχθές Δευτέρα στα μάτια εκπαιδευτικών, μαθητών, αλλά και γονέων, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης.

Ο λόγος για την λήξη των μαθημάτων των "Εκπαιδευτικών Ομίλων" που πραγματοποιήθηκαν τη σχολική χρονιά 2023-2024 με τη συμμετοχή μαθητών και από άλλα δημόσια δημοτικά σχολεία της Σύρου.

"Οι εκπαιδευτικοί προγραμματίζουν, σχεδιάζουν και υλοποιούν, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, αλλά και το δικό τους όραμα, για μία καλύτερη παιδεία", δήλωσε η διευθύντρια του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, Λίτσα Παππά, παρουσιάζοντας τις δημιουργίες των μαθητών.

Σ’ αυτή την ιδιαίτερη εκπαιδευτική εκδήλωση συμμετείχαν μεταξύ άλλων, η διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Ειρήνη Τσαβαλά, ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Σύρου -Ερμούπολης, Παναγιώτης Λίτσας, η Δέσποινα Παρασκευαϊδου, η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων, Φραγκίσκα Μηλιού, καθώς επίσης και ο μουσικός και συνθέτης, Γιώργος Μπάιλας, τραγούδια του οποίου ερμήνευσαν οι μαθητές από το χορωδιακό σύνολο του ομίλου που δραστηριοποιείται στο σχολείο.

"Είναι ένας θεσμός που αποτελεί πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς"

Η διευθύντρια του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, Λίτσα Παππά στο ξεκίνημα της εκδήλωσης, ευχαρίστησε όλους όσους βοήθησαν στην υλοποίηση του νέου αυτού θεσμού, των "Εκπαιδευτικών Ομίλων Δημιουργικότητας και Καινοτομίας" δηλαδή, που θεσπίστηκε το 2020, στο πλαίσιο της λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.

"Αυτός ο νέος θεσμός αποτελεί και για εμάς τους δασκάλους μία πρόκληση. Ως Πειραματικό Σχολείο, είναι η τρίτη μόλις χρονιά που λειτουργούμε σε αυτό το πλαίσιο", σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα, ότι το 4ο Δημοτικό Σχολείο έχει μία μακρά παράδοση καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων.

"Σε αυτή όμως την νέα πρόκληση, ως Πειραματικό, είχαμε μία στόχευση. Ένα από τα οράματά μας που έχουν να κάνουν με τους "Εκπαιδευτικούς Ομίλους", είναι να μην υπηρετούν τις μαθησιακές ανάγκες και τις κλήσεις μόνο των δικών μας μαθητών, αλλά να είναι για όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές όλων των δημόσιων Δημοτικών Σχολείων της Σύρου και αυτό έχει μία αξία για εμάς. Μία αξία γιατί από μία σχολική μονάδα, θέλουμε να μετασχηματιστούμε σε μία σχολική κοινότητα, η οποία θα είναι ανοιχτή στην κοινωνία", υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, όπως είπε, έχοντας ως "πυξίδα" το συγκεκριμένο πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί προγραμματίζουν, σχεδιάζουν και υλοποιούν, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, αλλά και το δικό τους όραμα, για μία καλύτερη παιδεία.

"Η παιδεία εμπεριέχει πολλές άλλες αξίες και εμπεριέχει και μία δημιουργικότητα παραπάνω. Μία καινοτομία και κάτι ακόμα. Μία διάχυση των καλών πρακτικών σε όλη τη σχολική κοινότητα. Αναζητώντας λοιπόν συνέργειες, αισθανόμαστε σαν να δημιουργούμε αμφικτιονίες. Πιστεύουμε, ότι χτίζουμε με αυτόν τον τρόπο ενεργούς πολίτες, μίας μελλοντικής συνεργατικής κοινωνίας και όχι με ανταγωνιστικότητα", υποστήριξε η κα. Παππά, κάνοντας παράλληλα ειδική μνεία στην Δέσποινα Παρασκευαίδου, η οποία, όπως τόνισε, βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Εξωστρέφεια, πνευματική καλλιέργεια και δημιουργία

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των δημιουργιών των παιδιών, τόσο σε εκπαιδευτικό, όσο και σε καλλιτεχνικό επίπεδο.

Να σημειωθεί ότι στους πέντε εκπαιδευτικούς Ομίλους που λειτουργούν στο 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, συμμετέχουν μαθητές και από άλλα σχολεία, όπως από το σχολείο της Άνω Σύρου και το 2 Δημοτικό της Ερμούπολης.

Τον κύκλο της παρουσίασης άνοιξαν οι μαθητές που συμμετέχουν στο Όμιλο "Χορωδιακό Σύνολο", στο οποίο συμμετέχουν μαθητές της Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης, με υπεύθυνο τον μουσικό, Νίκο Ρούσσο, ερμηνεύοντας 12 τραγούδια, ανάμεσά τους και δύο από την προσωπική δισκογραφία του Γιώργου Μπάιλα.

Ακολούθησε ο Όμιλος "Ταξιδεύοντας μ' ένα βιβλίο", όπου μαθητές της Α’ και Β’ τάξης, διάβασαν μία δική τους ιστορία, την οποία δημιούργησαν με τη βοήθεια της υπεύθυνης εκπαιδευτικού, Μάγδας Παπάζογλου.

Τη "σκυτάλη" πήραν οι δημιουργίες των μαθητών οι οποίες βασίστηκαν στις έννοιες των μαθηματικών, της τεχνολογίας και του προγραμματισμού, μέσω της ρομποτικής και των νέων τεχνολογιών.

Μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης του Ομίλου "Υπολογιστική σκέψη, προγραμματισμός και εκπαιδευτική ρομποτική", με τη πολύτιμη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, Μανώλη Αργυρού, παρουσίασαν τις δικές τους κατασκευές, "τρίλιζα", "θερμοκήπιο", "σύγχρονο σπίτι" κ.α, οι οποίες είναι βασισμένες στις συνθήκες που πρεσβεύει το συγκεκριμένο μάθημα.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε, επίσης, και ο Όμιλος "Lifestyle and Wellbeing - Τρόπος ζωής και ευ Ζην", για μαθητές της Ε' και Στ' τάξης, με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό, Γιώτα Κουφοπούλου.

Ο Όμιλος αξιοποιώντας τη μέθοδο CLIL, στοχεύει να τους ευαισθητοποιήσει σε θέματα που αφορούν την ατομική και συλλογική ευημερία, ανατρέχοντας σε επιστημονικά δεδομένα και πηγές, αγγίζουν ζητήματα που αφορούν τις φυσικές επιστήμες (φυσική, χημεία, βιολογία) και τη γυμναστική.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε από τους μαθητές της Δ', Ε' και ΣΤ' τάξης που συμμετέχουν στον Όμιλο "Κινηματογράφος και άλλες τέχνες ταξιδεύουν μαζί" με υπεύθυνες την Κορίνα Δερμεντζή και Αναστασία Γεννάτου.

Στον κύκλο μαθημάτων του συγκεκριμένου Ομίλου, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, οι μαθητές παρακολουθούν επιλεγμένες ταινίες μικρού μήκους, ψάχνοντας τα βαθύτερα νοήματα της υπόθεσης, αναλύοντας χαρακτήρες και κίνητρα.

Η επιδίωξη του Ομίλου είναι να παντρέψει τον κινηματογράφο και με τις υπόλοιπες τέχνες, όπως τη ζωγραφική) τη μουσική, το θέατρο, τη φωτογραφία, την ποίηση και τη λογοτεχνία.