Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής από τα εκπαιδευτήρια Δελασάλ Σύρου

“Η προετοιμασία για το αύριο ξεκινά σήμερα”

Μαργαρίτα Τζουβελέκη: "Το Κέντρο απευθύνεται σε όλα τα παιδιά, αλλά και τους ενήλικες της Σύρου, αλλά και εκτός του νησιού"

Με επίκεντρο τη γενικότερη προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο της Σύρου, τα εκπαιδευτήρια Δελασάλ, έχουν δημιουργήσει το Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο "πυρήνα" ενημέρωσης και καθοδήγησης παιδιών και ενηλίκων, πάνω σε θέματα ενημέρωσης, αλλά και κάλυψης των σύγχρονων αναγκών τους.

Με σύνθημα "η προετοιμασία για το αύριο ξεκινά σήμερα", το συγκεκριμένο Κέντρο έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει σε βασικά θέματα, όπως τον επαγγελματικό προσανατολισμό και απευθύνεται σε όλα τα παιδιά και τους ενήλικες του νησιού, αλλά και εκτός αυτού, όπως δηλώνει χαρακτηριστικά στην "Κοινή Γνώμη" η μία εκ των υπευθύνων του, Μαργαρίτα Τζουβελέκη.

"Σημαντικές παροχές στο ευρύ κοινό"

Με προτεραιότητα τον μαθητή και τις ανάγκες του, τα εκπαιδευτήρια Δελασάλ δημιούργησαν και λειτουργούν το Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής, το οποίο παρέχει ενημέρωση σε θέματα επιλογής σπουδών και καριέρας, με στόχο την κάλυψη των αναγκών των παιδιών, ανά τάξη.

"Το Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής έχει ως στόχο την προσφορά στο ευρύ κοινό, εντός και εκτός Σύρου και απευθύνεται σε μαθητές, αλλά και σε ενήλικες. Οι υπηρεσίες επικεντρώνονται στη διενέργεια, αλλά και στην προσωποποιημένη ανάλυση αποτελεσμάτων του κάθε ενδιαφερόμενου", τόνισε η κα. Τζουβελέκη, η οποία στη συνέχεια επικεντρώθηκε στις "παροχές", αρχής γενομένης από το τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, το οποίο αποτελεί ένα βασικό εργαλείο για τους μαθητές.

"Η προσωποποιημένη ανάλυση των αποτελεσμάτων κατευθύνει τα παιδιά σε κατευθύνσεις και επιλογές με βάση την προσωπικότητά τους και τις δεξιότητές τους. Το δεύτερο βασικό στοιχείο είναι η παρουσία συμβούλου επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος διεξάγει προσωπικές συναντήσεις με τα παιδιά. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός απουσιάζει από την εκπαίδευση με αποτέλεσμα τα παιδιά να μη γνωρίζουν. Επιβάλλεται η ύπαρξη ενός ειδικού, ώστε να μπορέσει να κατευθύνει τους μαθητές, ώστε να μειωθούν τυχόν λάθη επιλογών, που μπορεί τα παιδιά να το βρουν αργότερα μπροστά τους", επεσήμανε.

Παράλληλα με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, η κα. Τζουβελέκη υπογράμμισε ότι στο Κέντρο μπορούν να απευθυνθούν και μαθητές που επιθυμούν να συμπληρώσουν το απαραίτητο μηχανογραφικό για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Εκτός των παραπάνω, έκανε γνωστό ότι παρέχεται και η δυνατότητα σύνταξης βιογραφικού σημειώματος, κάτι το οποίο είναι απαραίτητο μετά το τέλος των σπουδών τους.

"Δεν μένουμε μόνο στο στάδιο της προετοιμασίας των παιδιών για την είσοδό τους στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση και μετά τα ξεχνάμε. Επιθυμία μας είναι να κρατάμε την προσωπική μας επαφή και μετά τις σπουδές τους. Το βιογραφικό σημείωμα είναι απαραίτητο εργαλείο και το οποίο απαιτείται και στο εξωτερικό. Οπότε βοηθάμε και σε αυτό, όπως και στην απαραίτητη επικοινωνία που πρέπει να έχουν ακόμη και στην πρακτική άσκηση όχι μόνο για τους πτυχιούχους, αλλά και για τους ενήλικες. Φυσικά πρέπει να τονίσω ότι μας δίνεται η δυνατότητα το βιογραφικό να συνταχθεί σε δύο γλώσσες, αγγλικά και γαλλικά", υπογράμμισε, σημειώνοντας ότι εκτός από το βιογραφικό, παρέχεται στους ενδιαφερόμενους και η σύνταξη συστατικής επιστολής σε τρεις γλώσσες, ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.

Οι κατευθύνσεις του Κέντρου

Όλη η διαδικασία του Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής αρχίζει με την ολοκλήρωση της φοίτησης των παιδιών στην Γ΄ Γυμνασίου, όπου διενεργείται το ψυχομετρικό τεστ Άριστον. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο διερευνά την προσωπικότητα, τις κλίσεις, τις ικανότητες, δεξιότητες και τα ενδιαφέροντα του μαθητή και στη συνέχεια εντοπίζει τα επαγγέλματα που του ταιριάζουν.

Ολοκληρώνοντας την Α’ Λυκείου στόχος είναι κάθε μαθητής να έχει μία σαφή εικόνα τόσο των επιλογών όσο και των απαιτήσεων των τάξεων που ακολουθούν. Η επιλογή κατεύθυνσης έχει αποφασιστική επίδραση στην επαγγελματική επιτυχία του μαθητή, καθώς, μέσω της σωστής επιλογής, ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να εξερευνήσει διάφορους ακαδημαϊκούς τομείς και να εστιάσει στα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του.

Οι προσδοκώμενοι στόχοι για την Α’ Λυκείου είναι οι εξής:

- Ενημέρωση – ευαισθητοποίηση μαθητών σχετικά με την αναγκαιότητα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού.

- Ανακάλυψη των ενδιαφερόντων και αξιολόγηση των ικανοτήτων των μαθητών, μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων.

- Ενημέρωση για τα νέα εργασιακά δεδομένα της εποχής μας.

- Αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών και εναλλακτικών λύσεων.

- Προετοιμασία για την Β’ Λυκείου, γνωρίζοντας τις απαιτήσεις, τα μαθήματα και τις σχολές που ανήκουν σε κάθε κατεύθυνση.

Συνεχίζοντας στη Β’ Λυκείου, οι μαθητές να προετοιμαστούν για την επιλογή των πανεπιστημιακών τους σπουδών και την είσοδο τους στην αγορά εργασίας. Βασικό μέλημα του Κέντρου αποτελεί η ενίσχυση του σεβασμού για όλα τα επαγγέλματα, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για επαγγέλματα με ακαδημαϊκή ή πρακτική βάση. Οι προσδοκώμενοι στόχοι για την Β’ Λυκείου είναι οι εξής:

- Γνωριμία με τα επιστημονικά πεδία. Διευκρινίσεις – επεξηγήσεις περιεχομένου ακαδημαϊκών μαθημάτων ανά επιστημονικό πεδίο.

- Εναλλακτικές καριέρες που μπορεί να έχουν οι απόφοιτοι διαφόρων σχολών, με το συνδυασμό του κατάλληλου μεταπτυχιακού.

- Χρήση υποστηρικτικού εργαλείου κ. Στρατηγάκη. Προσομοίωση συμπλήρωσης Μηχανογραφικού Δελτίου.

- Μεθοδολογία σύνταξης Βιογραφικού Σημειώματος – Ευρωπαϊκού Βιογραφικού Σημειώματος (Europass).

- Σπουδές στο εξωτερικό. Νέες προοπτικές μάθησης και εργασίας στην Ευρώπη.

Στην Γ’ Λυκείου η υπόθεση γίνεται προσωπική και έτσι κάθε μαθητής μπορεί να έρθει σε επαφή με τον επαγγελματικό σύμβουλο, ώστε σε προσωπικό επίπεδο, να αναζητηθούν, αλλά και να εξεταστούν οι ατομικές του ανάγκες, ώστε να δοθεί και η κατάλληλη καθοδήγηση, για την τελική του απόφαση.

Ετικέτες: