Μαθητές του 4ου Πειραματικού και του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σύρου συμμετείχαν στο 1ο τουρνουά σκάκι

Μικροί σκακιστές εν δράση

Μανώλης Αργυρός: "Υπάρχουν εξαιρετικά ταλέντα και αυτή η δράση θα πρέπει να υποστηριχθεί και να επεκταθεί"

Σε ένα ιδιαίτερο αγώνισμα με ιδιαίτερες απαιτήσεις, διαγωνίστηκαν χθες μαθητές του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου και του 1ου Δημοτικού, αντίστοιχα.

Πρόκειται για το 1ο τουρνουά σκάκι που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη σχολική κοινότητα του νησιού, στην οποία συμμετείχαν 30 ταλαντούχοι μαθητές.

Για τη διεξαγωγή της δράσης, η οποία έτυχε θερμής αποδοχής, μίλησαν στην "Κοινή Γνώμη" οι διευθύντριες των δύο Δημοτικών Σχολείων, Λίτσα Παππά και Δήμητρα Χαρίση, καθώς επίσης και εμπνευστής της, εκπαιδευτικός πληροφορικής, Μανώλης Αργυρός.

Ανέδειξαν τις δεξιότητές, την ευφυΐα και τη στρατηγική τους

Οι πιο ταλαντούχοι μαθητές στο σκάκι, επιλεγμένοι από τα εσωτερικά τουρνουά που πραγματοποιήθηκαν στο 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείου και στο 1ο Δημοτικό, αντίστοιχα, αναμετρήθηκαν σε χθες σε μια "μάχη" διανοητικής αντοχής και στρατηγικής, έχοντας την ευκαιρία να αναδείξουν τις δεξιότητές τους, την ευφυΐα και τη στρατηγική τους στο συγκεκριμένο παιχνίδι.

Με στόχο την ενθάρρυνση των μαθητών και την υποστήριξη της επόμενης γενιάς σκακιστών, 30 μαθητές, 14 από το 1ο Δημοτικό Σχολείο και 16 από το 4ο Πειραματικό, πήραν μέρος στους προημιτελικούς και τελικούς αγώνες που διενεργήθηκαν στον αύλειο χώρο του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης.

"Η δράση άρχισε πιλοτικά και στις δύο σχολικές κοινότητες τη φετινή χρονιά, έπειτα από πρόταση του εκπαιδευτικού Πληροφορικής, Μανώλη Αργυρού, την οποία αγκάλιασαν θερμά οι μαθητές, ακόμη και της πρώτης δημοτικού. Το πρόγραμμα διεξαγόταν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, σε σκακιέρες που είχαν στηθεί στη σχολική μονάδα. Παρόλο που το σκάκι φαντάζει ως μία εξαιρετικά πολυσύνθετη δραστηριότητα, οι μαθητές έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον, το οποίο οδήγησε σε εσωτερικά τουρνουά, αναδεικνύοντας τους καλύτερους", σημείωσε μεταξύ άλλων η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου, Δήμητρα Χαρίση.

"Τόσο το ξεκίνημα της δράσης, όσο και η διεξαγωγή του τουρνουά ανάμεσα στα δύο αυτά συγκεκριμένα σχολεία, είναι μία ιδέα του Μανώλη Αργυρού, που πήρε σάρκα και οστά. Ενδεικτικά, εκτός από την υλοποίηση της δράσης, υπήρξε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιά και μάθημα εκμάθησης των παιδιών σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της Δ' τάξης, Ευγενία Αρμακόλα", σημείωσε, από την πλευρά της, η διευθύντρια του 4ου Πειραματικού, Λίτσα Παππά, επισημαίνοντας ότι υπάρχει σχέδιο και όραμα την επόμενη σχολική χρονιά σε αυτό το τουρνουά να συμμετάσχουν και άλλα σχολεία της Σύρου.

Η κα. Παππά, κλείνοντας τις δηλώσεις της, υπογράμμισε την ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίησή της για το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξαν οι μαθητές για το σκάκι, τονίζοντας ότι "το "μυστικό" για να μπορέσουν να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες μπορεί να παρουσιάζει μία δραστηριότητα, είναι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται. Κάθε τι έχει παιδαγωγική ετοιμότητα και αξία. Θα πάμε στο επίπεδο των παιδιών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα μειώσουμε την αξία παιχνιδιού. Όταν το πλησιάζεις με τον έντιμο παιδαγωγικό τρόπο όλα έχουν τη λύση τους και όλα μπορούμε να τα κάνουμε".

"Το τουρνουά έχει θετικά αποτελέσματα"

Για τα θετικά αποτελέσματα αυτής της πρώτης διεξαγωγής τουρνουά σκακιού ανάμεσα στους μαθητές των δύο Δημοτικών Σχολείων, μίλησε στην εφημερίδα, ο εμπνευστής της δράσης, εκπαιδευτικός, Μανώλης Αργυρός.

Ο κ. Αργυρός υπογράμμισε ότι επιθυμία και στόχος είναι το τουρνουά να μεγαλώσει και να επεκταθεί με τη νέα σχολική χρονιά και σε άλλα Δημοτικά Σχολεία της Σύρου, καθώς όπως τονίζει, υπάρχουν πολλά ταλαντούχα παιδιά.

"Τα παιδιά χρειαζόταν να ασχοληθούν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τους με ένα παιχνίδι και να περνούν δημιουργικά το χρόνο τους. Αυτό ήταν το βασικό. Ήξερα, αλλά και το έβλεπα κιόλας, ότι υπήρχαν παιδιά που τους αρέσει το σκάκι και επομένως ήταν κάτι πολύ εύκολο στο να το βάλω στην σχολική δραστηριότητά τους", υπογράμμισε ο κ. Αργυρός, συμπληρώνοντας ότι "είναι ένα παιχνίδι που δεν έχει μεγάλο οικονομικό προϋπολογισμό και προς αυτή την κατεύθυνση ο Σύλλογος Γονέων και η Σχολική Επιτροπή ενέκρινε την προμήθεια των υλικών που χρειαζόμασταν. Τα παιδιά έπαιζαν σκάκι κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων από τα μαθήματά τους, δείχνοντας μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο που σε κάθε διάλειμμα ήταν κατειλημμένα και τα πέντε τραπέζια που είχαν στηθεί στο 4ο Πειραματικό για αυτό το σκοπό. Η δράση αυτή επεκτάθηκε και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο και φτάσαμε, μετά το εσωτερικό πρωτάθλημα που διενεργήθηκε, στο 1ο τουρνουά σκάκι, με τη θερμή υποστήριξη των διευθυντριών και των δύο σχολείων".

Σύμφωνα με τα όσα είπε, το τουρνουά έχει θετικό πρόσημο για τους μαθητές και σε αυτό μπορούν να συνεισφέρουν και γνώστες στο σκάκι.

"Επειδή βλέπω ότι το τουρνουά έχει θετικά αποτελέσματα, την επόμενη χρονιά θα καλέσουμε να συμμετάσχουν και άλλα σχολεία του νησιού και πρέπει να πω ότι υπάρχουν παιδιά με εξαιρετικό ταλέντο πάνω στο σκάκι. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρξουν και κάποιοι ειδικοί πάνω σε αυτό το παιχνίδι, ώστε να μπορέσουν να δώσουν περισσότερες πληροφορίες στα παιδιά", κατέληξε στις δηλώσεις του ο κ. Αργυρός.