Στο Δημοτικό Συμβούλιο η έλλειψη εκπαιδευτικών αιθουσών του 3ου Γυμνασίου Σύρου

Συμπιέζονται οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών

Προβλήματα προσβασιμότητας και για τους μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που στεγάζεται στο ίδιο κτηριακό συγκρότημα

Έλλειψη αιθουσών, αλλά και προβλήματα προσβασιμότητας, είναι τα κύρια θέματα που απασχολούν δύο σχολικές μονάδες, οι οποίες και στεγάζονται στο ίδιο κτηριακό συγκρότημα.

Ο λόγος για το 3ο Γυμνάσιο και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) Σύρου, που απασχόλησαν το πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης.

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, Ευάγγελος Ψαρός και Καλλιόπη Κωνσταντινίδου, οι οποίοι και ανέλυσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά και τους λόγους που τους οδήγησαν να αιτηθούν τη μετατροπή χώρων σε αίθουσες διδασκαλίας, θέμα το οποίο αποδέχθηκε ομόφωνα το Σώμα.

Το συγκεκριμένο θέμα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είχε απασχολήσει τόσο τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου, όσο και την αντίστοιχη σχολική επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η επιστολή για των δύο σχολικών μονάδων

Το θέμα της έλλειψης χώρων για την εξυπηρέτηση των μαθητών του 3ου Γυμνασίου, καθώς και τα προβλήματα προσβασιμότητας των εξυπηρετούντων μαθητών από το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Σύρου, ήρθαν στην επιφάνεια μετά από επιστολή των διευθύνσεων των δύο σχολικών μονάδων τόσο προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, όσο και προς τις σχολικές επιτροπές.

Στις επιστολές γίνεται εξειδίκευση των προβλημάτων, καταθέτοντας στη συνέχεια πρόταση, η οποία ευελπιστούν ότι θα δώσει μία μικρή "ανάσα" στα όσα βιώνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Όπως καταγράφεται, στο ισόγειο του κτηρίου όπου στεγάζεται το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Σύρου και ακριβώς δίπλα στις αίθουσες διδασκαλίας του σχολείου υπάρχει χώρος μη αξιοποιήσιμος μέχρι σήμερα, που με κατάλληλη διαμόρφωση μπορεί να μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας.

Πρόκειται για δύο δωμάτια που χρησιμοποιούνται ως αποθήκες του 3ου Γυμνασίου, τα οποία αν και είναι χώρος τουαλετών, δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ ως τώρα, καθώς υπάρχουν άλλες ανάλογες στον 1ο όροφο που εξυπηρετούν τις ανάγκες του εν λόγω σχολείου.

"Ζητάμε την ενοποίηση των ανωτέρω δύο χώρων σε μία αίθουσα διδασκαλίας, η οποία θα παραδοθεί από το 3ο Γυμνάσιο στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Σύρου. Επιπλέον, στον ίδιο χώρο θα μπορούσε

να δημιουργηθεί και μία τουαλέτα που να πληροί όλες τις προδιαγραφές για ΑμεΑ, κάτι που αν και είναι απολύτως αναγκαίο, δεν υπάρχει σήμερα στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης", αναφέρεται μεταξύ άλλων.

Επιπλέον, στην ίδια επιστολή προτείνεται η παραχώρηση από το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. στο 3° Γυμνάσιο, μίας αίθουσας που βρίσκεται στον 1ο όροφο του κτηρίου, η οποία χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα ως εργαστήριο Χειροτεχνίας.

"Η μετατροπή των ανωτέρω χώρων σε αίθουσα διδασκαλίας, αφενός εξυπηρετεί το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Σύρου Ερμούπολης για λόγους προσβασιμότητας και εξοικονόμησης χρόνου μετακίνησης των μαθητών με κινητικά προβλήματα και αφετέρου θα δώσει εν μέρει, λύση στο πρόβλημα έλλειψης χώρου που αντιμετωπίζει το 3° Γυμνάσιο Σύρου", καταλήγει η επιστολή.

Ζητήματα προσβασιμότητας για τους μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ

Το θέμα εισηγήθηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Σύρου- Ερμούπολης, Ιωσήφ Ρούσσος, ο οποίος τάχθηκε στο πλευρό των αιτημάτων που κατατέθηκαν από τις διευθύνσεις των δύο σχολικών μονάδων, σημειώνοντας ότι έχει γίνει και αυτοψία του χώρου από υπαλλήλους της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Κατά τη διάρκεια συζήτησης του Σώματος, τοποθετήθηκε ο Ευάγγελος Ψαρός, διευθυντής ΕΕΕΕΚ Σύρου, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόβλημα προσβασιμότητας που υπάρχει στη σχολική μονάδα, ειδικά για τους μαθητές με κινητικά προβλήματα, αλλά και την έλλειψη τουαλέτας για ΑμεΑ.

"Στη σχολική μας μονάδα φοιτούν μαθητές με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες και κινητικά προβλήματα, μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται και τα δύο τελευταία χρόνια έχουμε και παιδιά που χρίζουν φροντίδας και υποστήριξης από σχολικό νοσηλευτή. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρήσαμε ότι είναι πολύ σημαντικό οι χώροι του σχολείου μας να βρίσκονται στο ισόγειο του κτηρίου για λόγους προσβασιμότητας. Θεωρώ ότι αυτή η αλλαγή θα βοηθήσει και τα παιδιά, αλλά φυσικά και τους εργαζόμενους", υποστήριξε, σημειώνοντας παράλληλα, ότι "για εμένα αυτό το οποίο είναι πιο σημαντικό από όλα, είναι ότι σε περίπτωση που προκύψει μία έκτακτη ανάγκη θα μπορέσουμε να διαχειριστούμε πιο άμεσα και πιο αποτελεσματικά το γεγονός. Επίσης είναι ζητούμενο η δημιουργία μίας τουαλέτας ΑΜΕΑ. Όταν θα παραλάβουμε αυτό το χώρο, θα παραχωρήσουμε και εμείς με τη σειρά μας την απομακρυσμένη για εμάς αίθουσα, στο 3ο Γυμνάσιο".

Έντονη η έλλειψη χώρων διδασκαλίας

Στην ίδια συνεδρίαση τοποθετήθηκε και η διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου, Καλλιόπη Κωνσταντινίδου, η οποία τόνισε την έντονη έλλειψη χώρων διδασκαλίες που αντιμετωπίζουν σήμερα οι 205 μαθητές.

"Το 3ο Γυμνάσιο δημιουργήθηκε για να λειτουργήσει με έξι τμήματα, αλλά αυτή τη στιγμή έχουμε εννέα με 205 μαθητές, εκ των οποίων οι 48 αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, κάτι που σημαίνει ότι παρακολουθούν τμήματα ένταξης, που σημαίνει ότι για κάποιες ώρες θα πρέπει να απομακρύνονται από την αίθουσα διδασκαλίας και να τους μεταφέρουμε σε κάποιο χώρο όπου μπορούν να διδαχθούν διάφορα μαθήματα. Επίσης, έχουμε και μαθητές που δεν μιλάνε την ελληνική γλώσσα, κάτι που σημαίνει ότι και για αυτά χρειαζόμαστε χώρους. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν οι ανάγκες που δημιουργούνται με τη διδασκαλία των δύο ξένων γλωσσών, όπως και με το μάθημα των θρησκευτικών για τα ορθόδοξα και καθολικά παιδιά", σημείωσε.

Δίνοντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα γι’ αυτό που επικρατεί στο 3ο Γυμνάσιο λόγω έλλειψης αιθουσών, η κα. Κωνσταντινίδου τόνισε προς το Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου ότι ο χώρος των εκπαιδευτικών χρησιμοποιείται ως αίθουσα διδασκαλίας ξένων γλωσσών, με ότι αυτό συνεπάγεται για μαθητές και τους καθηγητές.

"Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι το σχολείο χρειάζεται χώρους για να λειτουργήσει σωστά. Όπως έχουμε υπολογίσει θα έπρεπε να έχουμε τουλάχιστον τρεις επιπλέον αίθουσες. Μια λύση για την εξεύρεση μίας αίθουσας από τις τουλάχιστον τρεις που χρειαζόμαστε είναι να παραχωρηθεί στο 3ο Γυμνάσιο, αίθουσα που βρίσκεται στον 1ο όροφο του κτηρίου και που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα ως εργαστήριο Χειροτεχνίας από ΕΕΕΕΚ Σύρου Ερμούπολης", σημείωσε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας, η διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου πρότεινε για την κάλυψη των αναγκών και του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), να ενοποιηθούν δύο δωμάτια στο

ισόγειο του κτηρίου όπου στεγάζεται το εν λόγω σχολείο και τα οποία χρησιμοποιούνται σήμερα ως αποθήκες.

"Ζητάμε λοιπόν την ενοποίηση των δύο χώρων σε μία αίθουσα διδασκαλίας, η οποία όταν

ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής θα παραδοθεί από το 3" Γυμνάσιο στο Ε.Β.Ε.ΕΚ. και το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. θα παραχωρήσει στο Γυμνάσιο αίθουσα που βρίσκεται στον 1° όροφο του κτηρίου και χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα ως εργαστήριο Χειροτεχνίας", υποστήριξε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής της.