"Ανάσες" δροσιάς μέσω ανεμιστήρων που συγκεντρώθηκαν την τελευταία στιγμή από εκπαιδευτικούς, γονείς και Δήμο

Σε αίθουσες "καμίνια" εξετάζονται οι μαθητές στη Σύρο

Νίκος Ρούμελης: "Πιστεύουμε ότι δεν είναι ιδιαίτερο το κόστος για τα οικονομικά του Δήμου να εγκαταστήσει air condition τουλάχιστον στις αίθουσες που εξετάζονται οι μαθητές"

Κάτω από ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες λόγω των αυξημένων θερμοκρασιών, δίνουν τα τελευταία 24ωρα πανελλήνιες εξετάσεις οι μαθητές των Λυκείων του νησιού.

Μάλιστα την ώρα που ο Δήμος Θήρας προέβλεψε και εγκατέστησε έγκαιρα σώματα ψύξης στις εξεταστικές αίθουσες των Λυκείων του νησιού, στη Σύρο μαθητές και εκπαιδευτικοί έδιναν την μάχη τους κατά του καύσωνα με... ανεμιστήρες, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν χάρη της κινητοποίησης γονέων και εκπαιδευτικών.

Για την κατάσταση που αντιμετώπισαν χθες οι εξεταζόμενοι μαθητές, αλλά και για τις παρεμβάσεις που θα έπρεπε να γίνουν εκ μέρους του Δήμου, μιλά στην "Κοινή Γνώμη" ο διευθυντής του ΓΕΛ, Νίκος Ρούμελης.

"Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα σε ότι αφορά τις άμεσες προμήθειες", δηλώνει ο εντεταλμένος σε θέματα Παιδείας, Ιωσήφ Ρούσσος.

Κινητοποίηση για τη συγκέντρωση ανεμιστήρων

Την κινητοποίηση που υπήρξε από καθηγητές και γονείς προκειμένου να υπάρξουν όσο γίνεται καλύτερες συνθήκες λόγω του καύσωνα που επικρατεί για τους εξεταζόμενους μαθητές του Γενικού Λυκείου Σύρου, περιέγραψε στην εφημερίδα ο διευθυντής του, Νίκος Ρούμελης.

Σύμφωνα με τα όσα είπε, ο πιο πρόσφορος τρόπος για την αντιμετώπιση των υψηλών θερμοκρασιών ήταν η συγκέντρωση ανεμιστήρων, καθώς στις σχολικές αίθουσες είναι ανύπαρκτος ο μηχανισμός ψύξης.

"Εμείς από την πλευρά μας, ως σχολική μονάδα, είχαμε φροντίσει να συλλέξουμε όσους ανεμιστήρες υπήρχαν από παλιά στο σχολικό συγκρότημα, έφεραν επίσης οι καθηγητές από το σπίτι τους, αλλά και οι γονείς από τον Σύλλογο Γονέων. Την Τρίτη το βράδυ επικοινώνησαν από το Δήμο και μας ενημέρωσαν ότι θα στείλουν τέσσερις ανεμιστήρες, οι οποίοι έφθασαν στο σχολείο την Τετάρτη στις 8 παρά 5 το πρωί, πέντε λεπτά δηλαδή πριν μπουν οι μαθητές στην τάξη, ασυναρμολόγητοι. Τους συναρμολογήσαμε εμείς και μέχρι να δώσουμε τα θέματα, τα παιδιά είχαν παντού σε όλες τις αίθουσες πληθώρα ανεμιστήρων, οι οποίοι όμως, όπως καταλαβαίνετε, δεν προσφέρουν και την ανάλογη ψύξη. Ο Δήμος μας τροφοδότησε και με μπουκαλάκια νερά, που όμως επειδή τα άφησαν μπροστά στο χώρο του κυλικείου, ήταν, όπως αντιλαμβάνεστε, ζεστά. Αυτή ήταν η προσφορά του Δήμου", σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ρούμελης υπογράμμισε ότι παρ΄ όλες τις προσπάθειες για τη δημιουργία, όσο γίνεται, καλύτερων συνθηκών, υπήρξαν αίθουσες που οι μαθητές και εκπαιδευτικοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με υψηλές θερμοκρασίες.

"Ευτυχώς που υπάρχουν τέσσερις αίθουσες που λόγω της τοποθεσίας τους είναι σχετικά δροσερές, αλλά δυστυχώς σε μία υπήρξε πρόβλημα με τις θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα μαθητές και εξεταστές να αντιμετωπίσουν πρόβλημα", τόνισε.

"Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών θα εντείνει τα προβλήματα"

Ο διευθυντής του ΓΕΛ Σύρου αναφέρθηκε τόσο στα γρήγορα αντανακλαστικά που θα έπρεπε να επιδείξει ο Δήμος, όσο και στα προβλήματα που θα ενταθούν από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.

"Δυστυχώς όλοι γνωρίζουμε ότι η κατάργηση των σχολικών επιτροπών θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα και σύγχυση στο τι θα ισχύσει μεταξύ του Δήμου και των σχολικών δομών και πιστεύω ότι σε αυτό επαφίεται το γεγονός ότι δεν μπορούσε να γίνει προμήθεια, έστω φορητών air condition. Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη, μετά και το φετινό γεγονός της ανόδου της θερμοκρασίας από τον μήνα Ιούνιο, προκειμένου να γίνει προμήθεια και εγκατάσταση air condition σε κύριες αίθουσες των Λυκείων που χρησιμοποιούνται ως εξεταστικά κέντρα των 200 ατόμων. Δεν πιστεύω ότι αυτό είναι μεγάλο οικονομικό κόστος για ένα Δήμο όπως τον δικό μας", είπε, καταλήγοντας, ότι η συγκεκριμένη πρόταση, πρέπει να λειτουργήσει ως προληπτικό μέσο για την επόμενη σχολική χρονιά.

"Αυτή η πρόταση εκ μέρους μας, λειτουργεί ως προληπτικό μέσο γιατί δεν ξέρουμε τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον λόγω και της κλιματικής αλλαγής. Θα πρέπει ο νέος φορέας που θα δημιουργηθεί από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών να το εξετάσει το θέμα και να τεθεί ως προτεραιότητα η εγκατάσταση μηχανημάτων ψύξης", δήλωσε στην εφημερίδα.

"Είναι ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί σε κεντρικό επίπεδο

Για το ζήτημα που ανέκυψε λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και της μη έγκαιρης παρέμβασης από πλευράς του Δήμου, απάντησε ο εντεταλμένος για θέματα Παιδείας Ιωσήφ Ρούσσος.

Να σημειωθεί ότι από το ρεπορτάζ προέκυψε ότι οι ενέργειες της τελευταίες στιγμής εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, με την προμήθεια των τεσσάρων ανεμιστήρων, αλλά και των εμφιαλωμένων νερών προς τα Λύκεια, προέκυψε μετά από παρότρυνση της προέδρου της Ένωσης Γονέων, Φραγκίσκας Μηλιού.

"Ο Δήμος παρέδωσε την Τετάρτη το πρωί τέσσερις ανεμιστήρες και μπουκάλια νερού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, καθώς Αυτά μπορέσαμε να προμηθευτούμε, διότι το Υπουργείο Παιδείας ναι μεν με απόφαση δίνει οδηγίες για ενέργειες που πρέπει να γίνουν, αλλά οι Δήμοι δεν μπορούν να εκδώσουν εντολή για προμήθειες από την μία στιγμή στην άλλη", σημείωσε ο κ. Ρούσσος, υπογραμμίζοντας ότι στο πρόβλημα των προμηθειών έρχεται να προστεθεί και η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, απόφαση η οποία δένει ουσιαστικά τα χέρια της Δημοτικής Αρχής.

"Έχουμε πέσει στην περίοδο της κατάργησης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας επιτροπής, κάτι που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται να περάσουν σε οικονομικές συναλλαγές. Κανονίσαμε λοιπόν στο μέτρο του εφικτού να παραδώσουμε ανεμιστήρες και μπουκάλια νερό στα Λύκεια", είπε χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση εάν πρέπει να προβλεφθεί, λόγω της κλιματικής αλλαγής, εκτός από θέρμανση, να εγκατασταθούν στις σχολικές μονάδες και μηχανήματα ψύξης, ειδικά στους χώρους των Λυκείων όπου διεξάγονται οι πανελλήνιες εξετάσεις, ο κ. Ρούσσος τόνισε ότι "επειδή δεν είναι ένα θέμα της Σύρου, αλλά απασχοληθεί όλη τη χώρα, θα πρέπει να υπάρξει μία κεντρική παρέμβαση. Ένας Δήμος, όχι μόνο της Σύρου, οποιοσδήποτε Δήμος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να στηρίξει τα σχολεία, είτε αυτά είναι Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Είναι μεγάλο το οικονομικό κόστος της εγκατάστασης μηχανημάτων ψύξης σε όλες τις τάξεις. Σίγουρα θα πρέπει να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε από την επόμενη χρονιά για τα παιδιά που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις, αλλά θα πρέπει να γίνει κάτι σε κεντρικό επίπεδο, μέσω οριζόντιων μέτρων".