Σχολεία: Τρίωρες καθημερινές στάσεις εργασίας όλο τον Νοέμβριο από την ΟΛΜΕ
- Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024 - 09:13
Η εκπαιδευτική κοινότητα βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς οι καθηγητές Γυμνασίων και Λυκείων κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους κατά του Υπουργείου Παιδείας με καθημερινές τρίωρες στάσεις εργασίας για όλο τον Νοέμβριο. Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) ανακοίνωσε την απόφαση αυτή ως απάντηση στον νόμο 4823/21 και την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/27-01-23, που προωθεί διαδικασίες αξιολόγησης στα σχολεία, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί κρίνουν ως «επιβαρυντικές» και «αντιεκπαιδευτικές».
Με βάση την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων των ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ προκηρύσσει καθημερινές στάσεις εργασίας τριών ωρών για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας, μέχρι και την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024. Αυτή η απόφαση δίνει στους καθηγητές τη δυνατότητα να απέχουν από τα καθήκοντά τους για ένα σημαντικό μέρος της σχολικής ημέρας, εστιάζοντας κυρίως στην αποτροπή της υλοποίησης του συστήματος αξιολόγησης.
Το κλίμα στους κόλπους των καθηγητών παραμένει έντονα αρνητικό απέναντι στην αξιολόγηση, καθώς θεωρείται ότι αυτή περιορίζει την αυτονομία τους και δεν συμβάλλει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ αναφέρει πως η εφαρμογή του νέου πλαισίου αξιολόγησης και οι διατάξεις της σχετικής Υπουργικής Απόφασης επιτρέπουν την παρακολούθηση των μαθημάτων από αξιολογητές, κάτι που οι εκπαιδευτικοί εκλαμβάνουν ως μορφή «παρακολούθησης» και περιορισμού της εκπαιδευτικής ελευθερίας.
Παρότι οι καθηγητές διατηρούν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν καθημερινές στάσεις εργασίας, δεν έχει τεθεί θέμα για κλειστά σχολεία. Τα μαθήματα ενδέχεται να προχωρούν με δυσκολίες, αλλά τα σχολεία παραμένουν ανοιχτά. Η διδακτική διαδικασία επηρεάζεται, ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις, καθώς η συμμετοχή των καθηγητών στις στάσεις εργασίας συνεπάγεται τη μερική διακοπή των μαθημάτων.
Η θέση του Υπουργείου Παιδείας
Μέχρι στιγμής, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προβεί σε κάποια επίσημη αντίδραση για τις καθημερινές στάσεις εργασίας, όμως είναι γνωστό ότι η ηγεσία του επιμένει στη σημασία της αξιολόγησης για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Οι εκπαιδευτικοί, από την πλευρά τους, υποστηρίζουν πως απαιτείται ένα διαφορετικό, υποστηρικτικό πλαίσιο που θα ενθαρρύνει τη συνεχή βελτίωση των σχολείων χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.
Πηγή: newpost.gr
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κυριάκος Πιερρακάκης: Πάνω από 6.000 αποβολές σε μαθητές για κινητά
21 Οκτ. 2024 - 16:40 - Σχολεία: 813 αποβολές για χρήση κινητών - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο
1 Οκτ. 2024 - 9:29 - Σχολεία χωρίς καθηγητές
26 Σεπ. 2024 - 6:16 - Νέος κύκλος μάθησης και προκλήσεων
12 Σεπ. 2024 - 6:20 - Με κινητοποιήσεις και δράσεις υποδέχεται τη νέα σχολική χρονιά ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου και Μυκόνου
10 Σεπ. 2024 - 17:50