"Υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός αναβάθμισης"
- Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, 2024 - 06:15
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φηρών της Σαντορίνης, τόσο κτηριακά, όσο της έλλειψης διδακτικού προσωπικού, αλλά και μεταφοράς των μαθητών, ανέδειξαν μέσω ερώτησης που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, τέσσερις βουλευτές του ΚΚΕ.
Τις δικές του απαντήσεις στο συγκεκριμένο θέμα έδωσε, ο αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Θήρας, Νίκος Κατσίπης, ο οποίος κάνοντας μία εκτενή αναφορά στις υποδομές και τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί για την ανάπτυξη επιπλέον χώρων για τη σωστή λειτουργία των μονάδων, δήλωσε ότι στόχος της υπάρχουσας Δημοτικής Αρχής είναι η αναγκαιότητα στέγασης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψιν τη νέα στρατηγική της πολιτείας για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες.
"Τραγική η κατάσταση στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φηρών Θήρας"
Οι βουλευτές του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα, Βιβή Δάγκα, Γιάννης Δελής και Μανώλης Συντυχάκης, στην ερώτησή τους προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, σκιαγραφούν με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φηρών Θήρας.
Συγκεκριμένα, κάνουν λόγο για ένα "παζλ" με οξυμένα προβλήματα, επικεντρώνοντας στο κτηριακό πρόβλημα, στις σημαντικές, όπως αναφέρουν, ελλείψεις σε εξειδικευμένο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό, οδηγώντας σε μία εικόνα απαξίωσης και περιφρόνησης των παιδιών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εικόνα που συμπληρώνεται με τη δυσκολία μετακίνησής τους από και προς το σχολείο. Οι κτηριακές υποδομές είναι ακατάλληλες και επικίνδυνες, καθώς το κτήριο δεν έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις ενός Ειδικού Σχολείου, όπως επίσης και ο προαύλιος χώρος στον οποίο τίθεται θέμα ασφάλειας των παιδιών.
"Οι υπάρχοντες χώροι που χρησιμοποιούνται ως αίθουσες παρουσιάζουν σημαντικά δομικά προβλήματα που κάποιες τις καθιστούν ακατάλληλες. Η πλειοψηφία των αιθουσών είναι πολύ μικρές για το μέγεθος των τμημάτων, ενώ λειτουργούν αίθουσες και στο υπόγειο χωρίς να έχει προβλεφθεί η προσβασιμότητα", αναφέρεται χαρακτηριστικά στο ερώτημα των βουλευτών.
Σε άλλο σημείο γίνεται λόγος και για την υποστελέχωση στη σχολικής μονάδας, καθώς - σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που παρουσιάζουν -, υπάρχει έλλειψη δασκάλων Ειδικής Αγωγής, σχολικού νοσηλευτή, κοινωνικού λειτουργού, μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ενώ παράλληλα δεν υπάρχει καμία ειδικότητα δασκάλου, όπως γυμναστής, μουσικός, εικαστικός, θεατρολόγος κλπ..
"Ειδικότητες που συμβάλλουν ουσιαστικά στην ολόπλευρη παρέμβαση που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Οι παραπάνω ελλείψεις επιπρόσθετα συμβάλλουν στη δυσκολία διαχείρισης περιστατικών κρίσεων μαθητών και δημιουργούνται καθημερινά συνθήκες επικινδυνότητας για τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και εκπαιδευτικών. Ήδη έχουν προκύψει τραυματισμοί εκπαιδευτικών", τονίζεται χαρακτηριστικά.
Επίσης, στο ίδιο κείμενο προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών γίνεται αναφορά και για το πρόβλημα της μεταφορά των συγκεκριμένων μαθητών.
Υπάρχει ένα 9θέσιο λεωφορείο μισθωμένο από το ΚΤΕΛ Θήρας, που εξυπηρετεί δύο σχολεία - το Ειδικό Δημοτικό και το ΕΕΕΕΚ Θήρας - και δεν έχει τις προδιαγραφές για τη μεταφορά των παιδιών με αναπηρία. Ακόμη, για να εκτελέσει τη μεταφορά απαιτείται η αποχώρηση κάποιων μαθητών νωρίτερα από την ώρα λήξης, ακόμη και στις 11.30.
Τέλος, ερωτώνται οι αρμόδιοι, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το κτιριακό πρόβλημα της σχολικής μονάδας του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φηρών Θήρας, να διοριστεί άμεσα όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό, ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό και να εξασφαλιστεί η μεταφορά όλων των παιδιών με όρους ασφάλειας και αξιοπρέπειας και να μπορούν όλοι οι μαθητές να παρακολουθήσουν το πλήρες πρόγραμμα του σχολείου.
"Η Δημοτική Αρχή λαμβάνει πολύ σοβαρά τα θέματα της ειδικής αγωγής"
"Η παρούσα Δημοτική Αρχή λαμβάνει πολύ σοβαρά τα θέματα που αφορούν στη φοίτηση των παιδιών ειδικής αγωγής στο νησί", δήλωσε ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Νίκος Κατσίπης, αναφερόμενος στο θέμα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φηρών Σαντορίνης και στα προβλήματα που αυτό παρουσιάζει.
Όπως είπε ο κ. Κατσίπης κατά τη διάρκεια τοποθέτησής του στο Δημοτικό Συμβούλιο και απαντώντας ουσιαστικά σε αναφορά της δημοτικής παράταξης της "Λαϊκής Συσπείρωσης", μέσω της οποίας έφθασε στα έδρανα της Βουλής το σχετικό θέμα, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο που ιδρύθηκε το 2008 και συστεγάζεται με το Δημοτικό Σχολείο Φηρών, ανακαινίσθηκε το 2019, μέσω της οποίας δόθηκε η δυνατότητα για την προσθήκη δύο νέων αιθουσών για τις διδασκαλικές ανάγκες. Εκτός των δύο αυτών αιθουσών, όπως τόνισε, από το 2019 έως και σήμερα έχει γίνει παραχώρηση επιπλέον χώρων, καθώς το μαθητικό δυναμικό αυξήθηκε.
"Σήμερα το κτήριο απαριθμεί στο σύνολό του 8 αίθουσες, με τους μαθητές που φοιτούν σήμερα στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο να ανέρχονται στους 27. Να σημειώσω ότι η υπάρχουσα δομή μπορεί να φιλοξενήσει έως και 30 μαθητές, εφόσον φυσικά υπάρχει και το απαιτούμενο στελεχιακό δυναμικό", σημείωσε στην εφημερίδα.
Όσον αφορά στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ Θήρας), ο αντιδήμαρχος Παιδείας υπογράμμισε ότι αυτό ιδρύθηκε το 2018 και συστεγάζεται με το το Γυμνάσιο Μεσσαριάς. Σε αυτό φοιτούν πάνω από οκτώ μαθητές, ενώ σε συνεργασία με τους διευθυντές των σχολείων έχουν παραχωρηθεί, όπως είπε, χώροι για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, το οποίο σήμερα έχει στη δυναμική του τέσσερις αίθουσες διδασκαλίας, μία αίθουσα για ατομικές συνεδρίες με το εξειδικευμένο προσωπικό, καθώς και άλλες αίθουσες για το εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως και χώρο άθλησης.
"Το ιδανικό θα ήταν να συστεγάζονται όλα τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και είναι κάτι που θα πρέπει να λάβουμε πολύ σοβαρά στον νέο σχεδιασμό του στεγαστικού ζητήματος. Ασφαλώς και δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε, καθώς η αύξηση αύξηση του μαθητικού πληθυσμού είναι μία πραγματικότητα. Ενδεικτικά να σας ενημερώσω ότι για το τρέχον σχολικό έτος φοιτούν 16 στο ΕΕΕΕΚ Θήρας και πρόκειται να αυξηθούν σε 24 το επόμενο έτος 2025-2026", υπογράμμισε, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι η αύξηση του μαθητικού πληθυσμού δεν επιτρέπει κανέναν εφησυχασμό.
"Το συγκεκριμένο θέμα απασχολεί τη Δημοτική Αρχή από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της. Αυτό το αποδεικνύει η απόφαση της Επιτροπής Παιδείας για επείγουσα αναγκαιότητα στέγασης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η πολιτική μας για τη στέγαση αυτών, του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του ΕΕΕΕΚ, λαμβάνει υπόψιν τη νέα στρατηγική της πολιτείας για τα ΑμεΑ, που αναφέρει πλήρη μετάβαση και συμπερίληψη όλων των μαθητών σε ένα ενιαίο πλαίσιο εκπαίδευσης. Σε αυτό το πλαίσιο προσανατολιζόμαστε στην αναβάθμιση και πρόσθεση επιπλέον χώρων και αιθουσών στο υπάρχον Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, καθώς και στο Δημοτικό Σχολείο των Φηρών", υποστήριξε ο κ. Κατσίπης, προσθέτοντας ότι για αυτό το σκοπό βρίσκονται σε ανοιχτή συνεργασία και επικοινωνία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.
"Στόχος μας είναι να αναβαθμίσουμε τους χώρους μάθησης στο Δημοτικό Σχολείο των Φηρών και να δημιουργήσουμε πρόσθετους χώρους στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, με εύκολη πρόσβαση για όλους τους μαθητές", τόνισε.
Σχετικά με το ζήτημα της μεταφορά των συγκεκριμένων μαθητών, κάτι που θίγει στο ερώτημά του το ΚΚΕ, ο αντιδήμαρχος Παιδείας, υποστήριξε ότι "συμφωνούμε στο θέμα, όμως μην ξεχνάμε ότι πολύ πρόσφατα και για δύο έτη δεν υπήρχε καν δυνατότητα μεταφοράς αυτών, καθώς κανένας ιδιώτης δεν εκδήλωνε επιθυμία να αναλάβει το έργο. Το ΚΤΕΛ Θήρας και το οποίο ευχαριστούμε, μίσθωσε ένα μικρό λεωφορείο και υλοποιείται καθημερινά αυτό το πολύ σημαντικό δρομολόγιο με κατάλληλα εκπαιδευμένο συνοδό. Ο σχεδιασμός της παρούσας Δημοτικής Αρχής είναι η προμήθεια ενός μεγαλύτερου, σύγχρονου και με όλες τις προδιαγραφές λεωφορείου ΑμεΑ. Έως τότε και λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών, ο Δήμος Θήρας την επόμενη σχολική χρονιά θα περάσει στην ανάθεση της μεταφοράς των συγκεκριμένων μαθητών, από ιδιώτη επαγγελματία με δύο οχήματα, οδηγούς και συνοδούς", κατέληξε ο κ. Κατσίπης.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τρέχουν οι εξελίξεις και αναζητούνται εφικτές λύσεις
14 Οκτ. 2024 - 6:16 - Η επόμενη μέρα της κατάργησης των Σχολικών Επιτροπών
11 Σεπ. 2024 - 6:18 - Ερωτήματα και ενστάσεις
26 Ιουν. 2024 - 6:16 - Μαθητές σε ρόλο... αθλητών
14 Ιουν. 2024 - 6:15 - Αυξημένη ανάγκη υποστήριξης των παιδιών από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
6 Ιουν. 2024 - 6:16