Παιδεία: Η λογοτεχνία μπαίνει κανονικά στα σχολεία
- Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2024 - 09:20
Κορυφαίοι Έλληνες και ξένοι συγγραφείς «μπαίνουν» από τον Φεβρουάριο του 2025 στα σχολεία ώστε να γίνεται ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών έργων, αντί αποσπασματικών κειμένων όπως συνέβαινε έως σήμερα.
Σε όλες τις τάξεις, από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ Λυκείου, θα διανεμηθούν από ένα έως τρία βιβλία (ανάλογα την τάξη), πάνω στα οποία οι μαθητές θα κάνουν εργασίες και συγκεκριμένες δραστηριότητες.
Στόχος είναι η διεύρυνση των οριζόντων των μαθητών, στην κατανόηση των κειμένων και στην απομάκρυνση από την αποστήθιση, μέσω της ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας.
Κορυφαίοι Έλληνες και ξένοι συγγραφείς θα βοηθήσουν τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο και να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα και σκέψη. Όπως αναφέρει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής «η ανάγνωση λογοτεχνικών ολόκληρων έργων αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τη μάθηση και συντελεί ευεργετικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.Τα παιδιά μέσα από τη λογοτεχνία δύνανται να δραστηριοποιηθούν μέσω δημιουργικών έργων που καλλιεργούν τη γλώσσα, τη φαντασία, τη δημιουργική σκέψη και την εφευρετικότητας τους».
Τα βιβλία που θα διαβάσουν αρχικά οι μαθητές είναι:
Στο Νηπιαγωγείο: Οι Μύθοι του Αισώπου και επιλογή παραμυθιών.
Στα Δημοτικά: Ο γύρος του Κόσμου σε 80 ημέρες του Βερν. Παραμύθι Χωρίς Όνομα, της Πηνελόπης Δέλτα κ.α.
Στα Γυμνάσια: Τα Λόγια της Πλώρης του Καρκαβίτσα. Οι Περιπέτειες του Σέρλοκ Χόλμς του Αρθουρ Κόναν Ντόυλ κ.α.
Στα Λύκεια: Ιούλιος Καίσαρας του Σαίξπηρ, 1984 του Τζόρτζ Οργουελ κ.α
Παρότι η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων έχει οριστεί στα υπάρχοντα καθώς και στα Νέα Προγράμματα Σπουδών, δεν έχει ενταχθεί ως πρέπει, μιας και απαιτείται να δοθεί στους μαθητές και τις μαθήτριες ολόκληρο το λογοτεχνικό βιβλίο και να προσδιοριστεί ο τρόπος με τον οποίο θα το προσεγγίσει και θα το επεξεργαστεί ο/η εκπαιδευτικός με τους μαθητές και τις μαθήτριές του.
Η επιλογή των κειμένων βασίστηκε, υιοθετώντας συγκεκριμένα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά και αξιοποιώντας τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών/τριών, την ενεργοποίηση της φαντασίας και της κριτικής τους ικανότητας. Επιλέχτηκαν έργα, αντιπροσωπευτικά του γενικότερου λογοτεχνικού αλλά και του σχολικού λογοτεχνικού κανόνα, εμβληματικών λογοτεχνών, για τους οποίους υπάρχει ήδη πολύχρονη εμπειρία από τη διδακτική τους αξιοποίηση και ως εκ τούτου είναι ευρύτερα αποδεκτή η παιδαγωγική καταλληλότητα και η αισθητική τους αξία.
Όπως αναφέρει το ΙΕΠ «η ανάγνωση του λογοτεχνικού κειμένου τελικά αφυπνίζει και προσφέρει απόλαυση. Απόλαυση που θα μπορεί το παιδί και σε μεγαλύτερη ηλικία να αναζητήσει, μιας και το λογοτεχνικό έργο θα εμπλουτίσει ή/και θα αποτελέσει μέρος της προσωπικής ή οικογενειακής βιβλιοθήκης του».
Πηγή:ethnos.gr
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σχολεία: Τι ισχύει με την αργία των Τριών Ιεραρχών
14 Ιαν. 2025 - 13:21 - Σχολεία: Καθημερινές στάσεις εργασίας εκπαιδευτικών τον Ιανουάριο
8 Ιαν. 2025 - 19:59 - Σχολεία 2025: Πόσα τριήμερα φέρνει στους μαθητές η νέα χρονιά
3 Ιαν. 2025 - 19:33 - Σχολεία: Πότε θα κλείσουν για τα Χριστούγεννα - Πότε επιστρέφουν οι μαθητές στα θρανία
14 Δεκ. 2024 - 9:55 - Νέος κύκλος προσλήψεων
12 Δεκ. 2024 - 6:19