Χρονιά με μεγάλα κενά, αλλά και διακρίσεις
- Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου, 2025 - 06:17
Ανάμικτα συναισθήματα αφήνει το 2024 που ολοκληρώθηκε, στον νευραλγικό τομέα της Εκπαίδευσης για τις Κυκλάδες.
Η χρονιά σηματοδοτήθηκε από τις έντονες διαμαρτυρίες απέναντι στο φάσμα της ιδιωτικοποίησης των πανεπιστημίων, τις ελλείψεις καθηγητών, αλλά και την "κραυγή αγωνίας" για τη στέγαση των εκπαιδευτικών. Από την άλλη, στα νησιά των Κυκλάδων υπήρξαν σχολεία που ξεχώρισαν και διακρίθηκαν, ενώ πραγματοποιήθηκαν πολλαπλές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χιλιάδων παιδιών.
Ιανουάριος
15/1: Ηπιότερα είναι τα περιστατικά ανήλικης επιθετικότητας και βίας στα σχολεία των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, συγκριτικά με τις σχολικές μονάδες της Αθήνας και τα φαινόμενα ακραίων συμπεριφορών που καταγράφονται έντονα όλο το τελευταίο διάστημα, γεγονός που όμως δεν οδηγεί σε εφησυχασμό, είχε ξεκαθαρίσει στη συνέντευξή του στην "Κοινή Γνώμη", ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ν. Αιγαίου, Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
18/1: Πορεία διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε στη Σύρο από φοιτητές και πολίτες, ενάντια στην προωθούμενη πολιτική της κυβέρνησης για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα. Στο πλαίσιο της εναντίωσης των φοιτητών του Τμήματος της Σύρου απέναντι σε όσα φέρνει το σχετικό νομοσχέδιο, αποφασίστηκε η κινητοποίηση στους δρόμους της Ερμούπολης.
Φεβρουάριος
9/2: Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνή επίπεδο πραγματοποιήθηκαν από το Γενικό Λύκειο Πάρου. Εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας στοχεύουν σε μία διαφορετική προσέγγιση της εκπαίδευσης των μαθητών, συμμετέχοντας σε καινοτόμα προγράμματα.
28/2: Σε "πόλο" έλξης των μαθητικών εκδρομών έχει μετατραπεί το Κέντρο Εκπαίδευσης Σύρου για το Περιβάλλον και την Αειφορία. "Υπάρχει μία μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας από σχολεία", σημείωσε στην "Κοινή Γνώμη" ο προϊστάμενος του Κέντρου, Χρήστος Κόλλιας, προσθέτοντας ότι αυτό αποτελεί μία σημαντική αναγνώριση του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται.
Μάρτιος
12/3: Με τη συμμετοχή 70 μαθητών από δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της Σύρου, ολοκληρώθηκε ο περιφερειακός διαγωνισμός Νοτίου Αιγαίου, του πανελλήνιου διαγωνισμού STEM της WRO Hellas. Ο διαγωνισμός φιλοξενήθηκε για τρίτη χρονιά στις εγκαταστάσεις των εκπαιδευτηρίων ΔΕΛΑΣΑΛ, με το δημοτικό σχολείο της Ποσειδωνίας να ανακηρύσσεται νικητής και να καταλαμβάνει μία θέση στον τελικό που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Μαρτίου στην Αθήνα.
27/3: Απέδωσε καρπούς η συνεργασία μεταξύ του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του εκπαιδευτικού πληροφορικής, Μανώλη Αργυρού, αναφορικά με το "Τεχνολογικό Στέκι" της πρωτεύουσας των Κυκλάδων. Ο λόγος για τη δημιουργία ενός χώρου μέσα στον οποίο θα φιλοξενηθούν δράσεις που θα βασίζονται στην εκπαίδευση των μαθητών της Σύρου πάνω στις νέες τεχνολογίες και τη ρομποτική.
Απρίλιος
2/4: Με μία σημαντική διάκριση στις αποσκευές τους, επέστρεψαν από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2024, 12 μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας. Συγκεκριμένα, μαθητές της πέμπτης και έκτης τάξης, μετά από ένα μεγάλο "ταξίδι" γνώσεων και δημιουργίας, απέσπασαν τον τίτλο της ομαδικής συνεργασίας, στον διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας και Μαθηματικών, STEM Education.
13/4: Πάνω από 4.000 μαθητές των σχολείων της Σύρου και της Τήνου, συμμετείχαν στις δράσεις, στο πλαίσιο του προγράμματος "Δημήτριος Βικέλας". Η μεγάλη συμμετοχή των παιδιών ήρθε ως επιστέγασμα του απολογισμού των πεπραγμένων της ολυμπιακής εβδομάδας.
Μάιος
7/5: Με το πρώτο βραβείο στην κατηγορία των Σποτ, διακρίθηκε το Γυμνάσιο Νάουσας στον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό "Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες», με το Σποτ «Τα καραβάκια της ελπίδας", που δημιούργησε η Γ1 τάξη στέλνοντας ένα μήνυμα ελπίδας για την απελευθέρωση της κατεχόμενης Κύπρου.
20/5: Επιστολή προς τους γονείς για το θέμα των εξετάσεων "PISA", απέστειλαν εκπαιδευτικοί Σύλλογοι Κυκλάδων. Στην επιστολή οι καθηγητές δήλωσαν κατηγορηματικά την αντίθεσή τους στο διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών, κάνοντας σαφές ότι το συγκεκριμένο εξεταστικό μοντέλο δημιουργεί σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων.
Ιούνιος
18/6: Με τις αναβαθμίσεις των σχολικών κτηρίων να αποτελούν προτεραιότητα για τη νέα Δημοτική Αρχή στη Μύκονο, παραδόθηκε το Δημοτικό Σχολείο Άνω Μεράς και πλέον αναμένεται ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του κτηρίου του ΕΠΑΛ Μυκόνου. Συγκεκριμένα, ο Δήμος Μυκόνου, προχώρησε στην έγκριση για την ανάληψη πολυετούς υποχρέωσης ύψους 540.000 ευρώ, για το έργο της ενίσχυσης της ενεργειακής απόδοσης του σχολικού κτηρίου του ΕΠΑΛ.
Ιούλιος
4/7: Την άμεση ανάγκη λειτουργίας Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού στην Πάρο, επισήμανε με επιστολή της προς τον αρμόδιο υπουργό Παιδείας, αλλά και τους βουλευτές των Κυκλάδων, η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Πάρου. Μεταξύ άλλων στην επιστολή επισημάνθηκε πως "αυτά τα παιδιά δεν μπορούν να υποστηριχθούν αποτελεσματικά στα γενικά σχολεία λόγω της ανάγκης για εξειδικευμένη υποστήριξη. Αναγνωρίζοντας το μέγεθος του προβλήματος, σας καλούμε να ενεργήσετε θεσμικά για να διασφαλιστεί η άμεση λειτουργία των δύο προτεινόμενων σχολείων".
Αύγουστος
1/8: Τον τίτλο του "Σχολείου Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου", συγκεντρώνοντας μάλιστα τη μέγιστη βαθμολογία, κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Πρότυπο ΕΠΑΛ Σύρου. Πρόκειται για την επίτευξη ενός θετικού αποτελέσματος, πάνω στο οποίο είχαν εργαστεί με μεθοδικότητα και αποτελεσματικότητα, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιά, καθηγητές, αλλά και μαθητές της εκπαιδευτικής μονάδας. Για τους σκοπούς του προγράμματος, αλλά και για τα νέους στόχους που θα τεθούν σε εφαρμογή κατά τη διάρκεια του 2024-2025 είχε μιλήσει στην "Κοινή Γνώμη", ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Σύρου, Επαμεινώνδας Λέστος.
Σεπτέμβριος
11/9: Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, πλην ελαχίστων εκπαιδευτικών κενών που δημιουργήθηκαν κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κύλησε η πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς με τον καθιερωμένο αγιασμό στις σχολικές μονάδες της Σύρου.
Με τη χαρά ζωγραφισμένη στα πρόσωπα των παιδιών που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία, αλλά και σε εκείνα στις μεγαλύτερες βαθμίδες της εκπαίδευσης, με παρόντες τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους εκπροσώπους της εκκλησίας, της αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού, αλλά και του ελληνικού κοινοβουλίου, διενεργήθηκε ο αγιασμός στα δημοτικά σχολεία, τα γυμνάσια και τα λύκεια του νησιού.
Οκτώβριος
4/10: Στα ευρωπαϊκά πρότυπα, ετοιμάζεται να μπει ο Δήμος Πάρου, αναφορικά με τη προστασία των μαθητών κατά τη μετάβαση τους στα σχολεία. Συγκεκριμένα, η Δημοτική Επιτροπή εκδήλωσε ενδιαφέρον στην πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) για το έργο της κατασκευής έξυπνων πρότυπων διαβάσεων σχολείων, με στόχο τη δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος διάβασης μαθητών και αύξηση επιπέδου οδικής ασφάλειας των οδών που εφάπτονται με τα σχολεία.
Νοέμβριος
7/11: Με έντονη παρουσία εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μήλου, καθώς στην αίθουσα βρέθηκαν εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας του νησιού, με σκοπό να εκφράσουν τα παράπονά τους, για την αντιμετώπιση του κλάδου τους από τον Δήμο. Το ζήτημα της στέγασης ήταν αυτό που κυριάρχησε στην παρέμβασή τους, ένα ζήτημα που είναι "αγκάθι" όσων αναπληρωτών καθηγητών και δασκάλων, καλούνται να υπηρετήσουν τον νευραλγικό τομέα της Παιδείας, σε κάποιο από τα νησιά τον Κυκλάδων.
14/11: Η Σύρος θα αποκτήσει ένα από τα 13 Κέντρα Καινοτομίας που υλοποιεί το Υπουργείο Παιδείας σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της δράσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Το Κέντρο θα στεγαστεί σε χώρο 200 τ.μ. στο κτήριο Κορνηλάκη, ενώ η λειτουργία του αναμένεται να αρχίσει άμεσα με εκπαιδευτικό προσωπικό που θα έχει εξειδικευθεί πάνω στη σύγχρονη τεχνολογία.
Δεκέμβριος
9/12: Ένα πολυσέλιδο έγχρωμο λεύκωμα για τα 110 χρόνια της πολυεπίπεδης παρουσίας τους στα εκπαιδευτικά δρώμενα της Σύρου, κυκλοφόρησαν τα Δελασάλ Σύρου. Πρόκειται για μία ανανεωμένη έκδοση, με τα σημαντικότερα σημεία αυτής της διαδρομής από το 1914 έως και το 2024, που έρχεται ως "παρακαταθήκη" στον εορτασμό της επετείου.
10/12: Για 80 κενά καθηγητών στα σχολεία των Κυκλάδων, τρεις μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, έκανε λόγο με καταγγελία της, η Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων. Σύμφωνα με την ίδια καταγγελία, χάνονται ώρες διδασκαλίες, με κύρια μαθήματα όπως είναι η φυσική, ενώ υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν διδαχθεί μουσική και καλλιτεχνικά επί επτά χρόνια.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Οι προκλήσεις της εκπαίδευσης στον αιώνα του εθισμού των εφήβων στα social media
7 Σεπ. 2024 - 19:42 - Εκπαίδευση: H εθνική καμπάνια για τη βία στα σχολεία
9 Απρ. 2024 - 8:36 - Εκπαίδευση: Προς κατάργηση η ελάχιστη βάση εισαγωγής
7 Μαρ. 2024 - 13:15 - Εκπαίδευση: «Φροντιστήριο» σε θέματα PISA θα κάνουν οι μαθητές
23 Φεβ. 2024 - 20:20 - Αισιόδοξες εικόνες κυριάρχησαν στον τομέα της εκπαίδευσης το 2023
3 Ιαν. 2024 - 6:17