Ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα
- Παρασκευή, 7 Μαρτίου, 2025 - 06:15
Μόνο σημαντικές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι αποφάσεις για τη δημιουργία Ειδικών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε δύο νησιά των Κυκλάδων.
Συγκεκριμένα, με ανακοινώσεις των δύο Δήμων, έγινε γνωστή η ίδρυση Ειδικού Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου στην Πάρο, καθώς και η ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου στη Σαντορίνη.
Πρόκειται για μία εξέλιξη που αποδέχθηκαν με χαρά, κυρίως οι Ενώσεις Γονέων, με μοναδικό αστερίσκο τη μη ικανοποίηση λειτουργίας Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) στη Σαντορίνη, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην "Κοινή Γνώμη", ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων, Δημήτρης Τούλης, κάνοντας, μάλιστα, γνωστό ότι το 60% των γνωματεύσεων που γίνονται από το Κέντρο που λειτουργεί στη Σύρο, αφορά περιπτώσεις παιδιών που κατοικούν στο νησί.
Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο στην Πάρο
Η έκδοση του σχετικού ΦΕΚ ανοίγει τον "δρόμο" για την ίδρυση δύο νέων Ειδικών Σχολείων και συγκεκριμένα του μονοθέσιου Ειδικού Νηπιαγωγείου και του διθέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου του Δήμου Πάρου.
Οι συγκεκριμένες νέες σχολικές μονάδες, έρχονται να καλύψουν το κενό που υπάρχει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κενό που υπήρχε παρά τον αυξημένο αριθμό μαθητών, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχουν καταγραφεί από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ Νάξου.
Να σημειωθεί ότι στο νησί λειτουργεί ήδη Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Πάρου).
Ο δήμαρχος Πάρου, Κωνσταντίνος Μπιζάς, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη θετική έκβαση του αιτήματος, αναφέροντας ότι "θέτοντας ως προτεραιότητα τις ανάγκες τις εκπαιδευτικής κοινότητας και με γνώμονα τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης και συμμετοχής όλων των παιδιών της Πάρου στην εκπαίδευση, διεκδικήσαμε και επιτύχαμε την ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στην Πάρο. Ήταν ένα πάγιο αίτημα των δημοτών μας και όλων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του νησιού μας. Χαιρόμαστε για το αίσιο τέλος της συλλογικής αυτής προσπάθειας, μετά και την επίσημη δημοσίευση στο ΦΕΚ της έγκρισης ίδρυσης των δύο αυτών μονάδων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν στην θετική αύτη εξέλιξη, η οποία έρχεται να ολοκληρώσει τον κύκλο της ειδικής αγωγής στο νησί μας, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να έχουν μία ολοκληρωμένη ειδική εκπαίδευση και κατάρτιση με στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και την ένταξή τους στην κοινωνία".
Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και πρόεδρος της Ενιαίας Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Πάρου, Ιφιγένεια Χατζηγεωργίου επεσήμανε πως "η ίδρυση του μονοθέσιου Ειδικού Νηπιαγωγείου και του διθέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου είναι μια σημαντική εξέλιξη για την ειδική εκπαίδευση στο νησί μας. Μέλημά μας από εδώ και πέρα είναι να γίνουν όλες εκείνες οι ενέργειες που απαιτούνται ώστε να λειτουργήσουν απρόσκοπτα τα δύο νέα ειδικά σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά 2025-2026".
"Ευοδώθηκαν οι συλλογικές προσπάθειες"
Για την εξέλιξη αυτή, τοποθετήθηκε και η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Πάρου, η οποία εκφράζει την ιδιαίτερη ικανοποίησή της για την έκδοση του ΦΕΚ και η οποία σηματοδοτεί την ίδρυση του μονοθέσιου Ειδικού Νηπιαγωγείου και του διθέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στον Δήμο Πάρου.
"Έπειτα από προσπάθειες και πιέσεις ετών του φορέα μας, των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της Πάρου, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας της Πάρου, καθώς και των διοικήσεων και των δημοτικών παρατάξεων του νησιού, η δημιουργία του ΦΕΚ αποτελεί μια σημαντική αρχή. Τώρα ουσιαστικά αρχίζει ο αγώνας για την υλοποίησή του, με στόχο τη διασφάλιση της λειτουργίας των νέων σχολικών μονάδων με επάρκεια και ποιότητα", ανέφερε η Ένωση, μέσω του προέδρου της, Μάνου Σταυριανού.
Στη συνέχεια, μέλη της Ένωση δήλωσαν ότι παρακολουθούν διαρκώς τις εξελίξεις στον τομέα της ειδικής αγωγής και της συμπερίληψης, με γνώμονα τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προτρέποντας τη συνέχιση του διαλόγου, προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα, τα Ειδικά Σχολεία να λειτουργήσουν εντός των υφιστάμενων σχολικών μονάδων του νησιού, με σκοπό την ομαλή ένταξη και την κοινωνικοποίηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
"Τέλος, η Ένωση Γονέων δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει ενεργά όλες τις πρωτοβουλίες που ενισχύουν την εκπαίδευση και την ευημερία των παιδιών μας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας που αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα και προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους", σημείωσε κλείνοντας.
Ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου στην Σαντορίνη
Την ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με το ΦΕΚ 873, ανακοίνωσε και ο Δήμος Θήρας, ο οποίος σε σχετική του ανακοίνωση τόνισε πως "ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας και με στόχο την προώθηση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση, καταφέραμε να ικανοποιήσουμε ένα διαρκές αίτημα των κατοίκων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Η ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου στο νησί μας αποτελεί θεμέλιο για την ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής. Με αυτή την εξέλιξη, εξασφαλίζουμε ένα πιο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες".
Μάλιστα, στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι η λειτουργία του Νηπιαγωγείου στο Εμπορείο από τη σχολική χρονιά 2025-2026, εξασφαλίζοντας όλες τις απαραίτητες συνθήκες.
"Το Ειδικό Νηπιαγωγείο θα έπρεπε να συνδυαστεί με τη λειτουργία ΚΕΔΑΣΥ στο νησί"
Ως μία θετική εξέλιξη προς όφελος των παιδιών και της κοινωνίας γενικότερα, χαρακτήρισε τη δημιουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου Θήρας, ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων, Δημήτρης Τούλης.
"Προφανώς και είμαστε θετικοί στην ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου Θήρας. Ότι γίνεται προς όφελος των παιδιών, είναι όφελος για όλους μας. Υπήρχε η ανάγκη εδώ και χρόνια και επιτέλους αυτή μπαίνει σε εφαρμογή", δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τούλης, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι αυτό θα έπρεπε να συνδυαστεί με την αναγκαιότητα λειτουργίας Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) στο νησί.
"Βέβαια αν αυτό πρέπει να το αξιολογήσουμε, καλό θα ήταν να γίνει σε συνδυασμό με το αίτημα που έχουμε καταθέσει, τόσο εμείς, όσο και ο Δήμος, για τη δημιουργία ΚΕΔΑΣΥ στη Σαντορίνη. Το 60% των γνωματεύσεων που γίνονται από το Κέντρο στη Σύρο, αφορά μόνο το δικό μας νησί. Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία αντίστοιχου Κέντρου και εδώ. Δηλαδή, ο χώρος για το γραφείο, όπως και ο χώρος για τη φιλοξενία των λειτουργών. Υπάρχει έκδηλη ανάγκη, διότι έχουμε διάφορα φαινόμενα τα οποία θα μπορούσαμε να τα αντιμετωπίσουμε εντός των σχολικών μονάδων. Ακόμη και αυτό που έγινε με τη σεισμική δραστηριότητα, θα μπορούσε ένα ΚΕΔΑΣΥ να λειτουργήσει ευεργετικά για τα παιδιά", είπε, ρίχνοντας παράλληλα τα βέλη του προς την πολιτεία.
"Είναι εντελώς ακατανόητο που η πολιτεία δεν το έχει κάνει μέχρι σήμερα. Τους δίνουμε όλα τα εφόδια και απλά αρνούνται τη δημιουργία του Κέντρου, χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Εκτός και αν ο λόγος είναι ότι πρέπει να περάσουν στην πρόσληψη τριών λειτουργών, που κατά τη δική μου άποψη δεν είναι και κάτι σημαντικό", κατέληξε ο κ. Τούλης.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τηλεκπαίδευση, πρόβλεψη και στήριξη
10 Φεβ. 2025 - 6:16 - "Δεν υπάρχει μέριμνα για τα αυτονότητα"
7 Φεβ. 2025 - 6:15 - Μαθητές τρίτης κατηγορίας
20 Δεκ. 2024 - 6:16 - "Υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός αναβάθμισης"
8 Νοε. 2024 - 6:15 - Πάρος: Ενιαίο μέτωπο κατά της κατάργησης των Σχολικών Επιτροπών
8 Οκτ. 2024 - 12:29