Νέα 24ωρη απεργία στα πλοία στις 3 Απριλίου

«Ταφόπλακα» το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου

  • Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2013 - 06:00

24ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία προγραμματίζει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), την ερχόμενη Τετάρτη 3 Απριλίου, ημέρα κατά την οποία συζητείται στη Βουλή το νομοσχέδιο «περί ανασυγκρότησης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, το πολυνομοσχέδιο θα αποτελέσει την «ταφόπλακα σε ό,τι έχει απομείνει για τους Έλληνες ναυτεργάτες», ιδιαίτερα για όσους απασχολούνται στα επιβατηγά πλοία. Η διοίκηση της ΠΝΟ προβλέπει ότι το υπό συζήτηση, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σχέδιο νόμου καταργεί εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που, μεταξύ άλλων, αφορά τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και τη δεκάμηνη απασχόληση στην ακτοπλοΐα, ενώ, για τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία, κατεδαφίζει, όπως επισημαίνεται, το θεσμό της συλλογικής σύμβασης εργασίας εισάγοντας στον χώρο της ναυτικής εργασίας ατομικές συμβάσεις.

Σε σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, τονίζεται ακόμη ότι το νομοσχέδιο σχεδιάζει την κατάργηση του ορίου της 35ετίας για την απομάκρυνση ή τη δρομολόγηση των πλοίων αυτών, που ισχύει μέχρι τώρα.

Καταστρατήγηση του δικαιώματος στην απεργία

Οι ναυτικοί φρονούν ότι με τις επιτροπές επίταξης του πολυνομοσχεδίου επιχειρείται «από την πίσω πόρτα ευθεία καταστρατήγηση του δικαιώματος απεργίας, αφού συνίσταται με το άνω άρθρο ειδική Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων, η οποία αποτελεί όργανο του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου».

Το διεκδικητικό πλαίσιο

Με αιχμή τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου, η Διοίκηση της ΠΝΟ δηλώνει ότι θα δώσει τον αγώνα της με όλα τα μέσα που διαθέτει και ζητά την άμεση ανάκληση του πολυνομοσχεδίου, καθώς και την επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των μνημονίων και των σχετικών εφαρμοστικών νόμων καθεστώς. Επιπλέον, ζητούν την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίες για όλες τις κατηγορίες πλοίων και την εφαρμογή αυτών και της κείμενης νομοθεσίας. Πάγιο αίτημα παραμένει η άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα των επιβατηγών πλοίων, άμεση αντιμετώπιση της οξυμένης ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, την καταπολέμηση της «μαύρης» εργασίας και την ανταπόκριση στο ρόλο του τού Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.

Διαβάστε ακόμα