Αλλαγή στις επιδοτήσεις των «άγονων»
- Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου, 2013 - 06:00
Σε εξορθολογισμό της δαπάνης για τις άγονες γραμμές τις ακτοπλοΐας, προτίθεται να προχωρήσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, όπως έκανε γνωστό κατά τη συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών Ναυτιλίας.
Ο υπουργός προωθεί σημαντικές αλλαγές που αφορούν στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, μεταβάλλοντας όχι μόνο το σύστημα των επιδοτήσεων αλλά και μεταφέροντας γραμμές από τον Πειραιά στο Λαύριο.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αφού δήλωσε στους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών, γνώστης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, τόνισε ότι αντιμετωπίζει τον κλάδο ως «βασικό πυλώνα της Εθνικής Οικονομίας», ο οποίος συνεισφέρει σημαντικά, τόσο στα δημόσια έσοδα, όσο και στους δείκτες απασχόλησης.
Μεταβάλλεται το σύστημα επιδοτήσεων
Πλέον θα αναλάβει μόνο το υπουργείο Ναυτιλίας τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, πράγμα το οποίο θα ισχύσει στη νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους ακτοοπλόους και όπως ο ίδιος είπε «Φέτος προχωράμε στην ενοποίηση όλων των επιδοτήσεων. Σταματάει το φαινόμενο που ίσχυε ως τώρα, να κάνουν δηλαδή δύο ξεχωριστές υπηρεσίες του Υπουργείου το ίδιο πράγμα, με αποτέλεσμα να καταγράφεται διπλάσιο κόστος. Στο εξής, η επιδότηση των άγονων γραμμών θα γίνεται μόνο από το Υπουργείο Ναυτιλίας».
Γενικά για την εξυγίανση των οικονομικών σχετικά με τις επιδοτήσεις, προτίθεται να προβεί σε μείωση της δαπάνης λέγοντας ότι «Μέχρι σήμερα υπάρχει ένας πληθωρισμός δρομολογίων με αποτέλεσμα να σπαταλούνται αφειδώς χρήματα για τις άγονες γραμμές. Πρέπει να βρούμε τρόπο να εξορθολογήσουμε το καθεστώς αυτό και να αξιοποιήσουμε καλύτερα τα χρήματα που δαπανούμε κάθε χρόνο, προς όφελος των πολιτών».
Ενημερώνοντας για τις αλλαγές που προωθεί, ζήτησε από τους ακτοοπλόους τα στοιχεία που αφορούν στις κινήσεις ανά λιμένα, προκειμένου να αυτά να αναλυθούν και να υπολογισθεί η επιβατική κίνηση κάθε δρομολογίου και μέσω αυτών να εκτιμηθεί και το ανάλογο πλαίσιο επιδότησης για τις γραμμές του δημοσίου συμφέροντος.
Ενισχύεται το λιμάνι του Λαυρίου
Στη διακριτική ευχέρεια των εταιρειών μεταθέτει την επιλογή του λιμανιού αφετηρίας, ο υπουργός, βάζοντας δυναμικά στο παιχνίδι και το λιμάνι του Λαυρίου, το οποίο μπορεί να επιλέγεται αντί του Πειραιά.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μειωμένο κόστος καυσίμων καθώς μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού, γεγονός που θα επιφέρει από τη μία μείωση στις τιμές των ναύλων και παράλληλα θα δώσει τη δυνατότητα πολλαπλασιασμού των δρομολογίων, ενώ η κοντινότερη απόσταση του από το αεροδρόμιο των Αθηνών θα εξυπηρετήσει στην τουριστική κίνηση.
Όπως ο ίδιος τόνισε «Σκοπεύουμε σταδιακά να μεταφέρουμε τμήμα της ακτοπλοΐας στο Λαύριο. Η μετακίνηση αυτή επιφέρει πολλαπλά οφέλη και για τις εταιρείες, αλλά και για τους πολίτες».
Υπέρ των απλήρωτων ναυτικών
Σαφής και κατηγορηματικός προς τους ακτοοπλόους εμφανίστηκε ο κ. Βαρβιτσιώτης, όσον αφορά στην καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους σε κάποιες εταιρείες τις ακτοπλοΐας.
Ξεκαθαρίζοντας τη θέση του δήλωσε συμπαραστάτης των απλήρωτων ναυτικών τονίζοντας προς τους εκπροσώπους των εταιρειών «Να ξέρετε ότι, από την πλευρά μου, δε θα υπάρξει ανοχή. Ό,τι προβλέπει ο νόμος πρέπει να τηρείται. Αυτήν την εντολή έχω δώσει και στα λιμεναρχεία. Σε αυτό είμαι συμπαραστάτης των ναυτικών, ξεκάθαρες κουβέντες».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μελέτη του ΝΕΕ για το ακτοπλοϊκό σύστημα της χώρας
2 Ιουλ. 2019 - 6:13 - Συνεργασίες ακτοφυλακής και επενδύσεις σε λιμάνια και ναυπηγεία
18 Οκτ. 2018 - 6:24 - Εκστρατεία ενημέρωσης του επιβατικού κοινού στο λιμάνι του Πειραιά
25 Ιουν. 2018 - 6:23 - Έντονες διεργασίες για το ακτοπλοϊκό της Σύρου
4 Ιουν. 2018 - 6:20 - Αποδοχή των προσφορών για τα επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια
17 Ιαν. 2018 - 6:21