Προβολή των Κυκλάδων στην Παγκόσμια Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου

Διεθνής τουριστική παρουσία

Επίσημη έναρξη λειτουργίας εχθές της Παγκόσμιας Έκθεσης Τουρισμού στο Λονδίνο, και ολοκλήρωση της την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου, με την χώρα μας να συμμετέχει με δεκάδες περίπτερα, από πολλές διαφορετικές περιοχές, με κοινό παρονομαστή την ενίσχυση της εικόνας τους στη διεθνή τουριστική αγορά.

Η διεθνής έκθεση World Travel Market (WTM), η οποία διοργανώνεται κάθε χρόνο την ίδια εποχή, αποτελεί ένα από τα κορυφαία τουριστικά γεγονότα, καθώς έχει κερδίσει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας.

Ο διεθνής τουρισμός έκλεισε και φέτος ραντεβού στο Λονδίνο, με περισσότερους από 5.000 εκθέτες από όλο τον κόσμο να προβάλλουν παγκόσμιες περιοχές, σε μία προσπάθεια έλξης του ενδιαφέροντος των χιλιάδων στελεχών τουριστικών οργανισμών και των επαγγελματιών του τουρισμού, που συναντώνται εκεί κάθε χρόνο.

Η επόμενη τουριστική χρονιά, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, εμφανίζεται ιδιαίτερα ελπιδοφόρα, καθώς αναμένεται αύξηση του τουριστικού ρεύματος, με τους επαγγελματίες του κλάδου να μιλούν για αύξηση των προκρατήσεων έως 15%.

Μπροστά σε έναν σκληρό διεθνή ανταγωνισμό, η χώρας μας και κυρίως η άκρως τουριστική περιοχή των Κυκλάδων πρέπει να επιδείξει την ανάλογη ετοιμότητα, νέες προτάσεις, δυναμική παρουσία και βελτιωμένη εικόνα προκειμένου να κερδηθεί ακόμα μεγαλύτερο μέρος της τουριστικής αγοράς.

Στόχος η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Στα πλαίσια της παρουσίας της χώρας μας στην έκθεση του Λονδίνου, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε έδωσε το στίγμα των πολιτικών που πρόκειται να ακολουθήσει το υπουργείο ώστε η Ελλάδα να εξελιχθεί σε τουριστικός προορισμός για ολόκληρο τον χρόνο και όχι μόνο για το καλοκαίρι.

Παράλληλα αναφέρθηκε στις θεματικές τουριστικές ενότητες τις οποίες σκοπεύει να προωθήσει το υπουργείο, μέσω στρατηγικού σχεδιασμού, που θα περιλαμβάνει, την διαφημιστική προβολή, την ανάδειξη και άλλων λιγότερων γνωστών περιοχών της χώρας ως τουριστικούς προορισμούς, καθώς και την αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Όπως είπε «Η Ελλάδα είναι εδώ για να "ξανασυστηθεί" ως τουριστικός προορισμός όλης της χρονιάς και όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες», συμπληρώνοντας «η τελική μας στρατηγική είναι να μπορέσουμε να κάνουμε την Ελλάδα έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως».

Για τους στόχους του υπουργείου ανέφερε ότι «θέλουμε να προωθήσουμε, να προβάλουμε περισσότερο όχι μόνο την Ελλάδα που ξέρει καλά ο κόσμος, δηλαδή την Ελλάδα για τους καλοκαιρινούς μήνες, για τις καλοκαιρινές διακοπές, τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά την Ελλάδα που είναι λιγότερο γνωστή. Καινούριοι προορισμοί που αναπτύσσονται και έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν πάρα πολύ ωραίες εμπειρίες στους επισκέπτες. Παράλληλα μας ενδιαφέρει ο θεματικός τουρισμός. Πολιτιστικός τουρισμός, θρησκευτικός, ιατρικός, ιαματικός συνεδριακός τουρισμός και τόσα άλλα που μπορεί να προσφέρει η χώρα μας έτσι ώστε να μπορέσει να επεκτείνει και την τουριστική περίοδο. Στόχος μας είναι να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο».

Οι Κυκλάδες παρούσες

Στο περίπτερο του ΕΟΤ συμμετέχει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, παρουσιάζοντας από τις Κυκλάδες την Μύκονο, την Σαντορίνη, την Πάρο, την Μήλο, τη Νάξο, την Άνδρο, την Τήνο και την Φολέγανδρο.

Το παρόν έδωσαν ο αναπληρωτής Γ.Γ. του ΕΟΤ, αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και πρόεδρος των Ξενοδόχων Μυκόνου, Ανδρέας Φιορεντίνος και η Αντιπεριφερειάρχης Ν. Αιγαίου, αρμόδια για θέματα τουρισμού, Λίτσα Φτακλάκη, ενισχύοντας με την παρουσία τους στην έκθεση τους Αιγαιοπελαγίτικους προορισμούς.

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε νησιού θέλει να αναδείξει η Περιφέρεια, όπως ανέφερε η κ. Φτακλάκη, αναφέροντας πως «έχουν εντοπισθεί και καταγραφεί για κάθε νησί και αυτό θέλουμε συλλογικά να αναδείξουμε προκειμένου η περιφέρεια να είναι ένας τόπος ελκυστικός για τους τουρίστες. Για τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο».

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε και έτυχε θετικού σχολιασμού «Η πρωτοβουλία του Δήμου Θήρας να αφιερώσει το 2013 στην ξεχωριστή γαστρονομική εμπειρία που απολαμβάνουν οι επισκέπτες της Σαντορίνης και να αναδείξει τα μοναδικά αγροτικά προϊόντα της θηραϊκής γης», με τον τίτλο “Santorini –Year of Gastronomy”, να προβάλλεται και στο περίπτερο του ΕΟΤ, κατόπιν απόφασης του Υπουργείου Τουρισμού, παράλληλα με συμμετοχή του στο περίπτερο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου.

Όπως επεσήμανε και η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης «όλη η στρατηγική για την προώθηση της τουριστικής ανάπτυξης των νησιών της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου βασίζεται σε συγκεκριμένους άξονες. Ένας από αυτούς είναι και η γαστρονομία.. Θεωρούμε ότι η γαστρονομία αποτελεί μια πολύ σημαντική δράση, πέρα από τον ήλιο και την θάλασσα. Δεν την εντάσσουμε στις ειδικές μορφές τουρισμού αλλά στο καθημερινό κομμάτι της ζωής των νησιών μας. Είναι και το μοναδικό στοιχείο που παίρνουν μαζί τους οι ξένοι επισκέπτες όταν γυρνάνε στα μέρη τους. Οι γεύσεις αποτυπώνονται στην μνήμη και πάντα αφήνουν θετικές εντυπώσεις».

Άξιο επισήμανσης είναι το τρισέλιδο αφιέρωμα σε τέσσερα νησιά των Κυκλάδων, την Πάρο, τη Μήλο την Ίο και τη Σίφνο του επίσημου καταλόγου της έκθεσης, που διανέμεται από τους διοργανωτές όχι μόνο στους εκθέτες αλλά και τους χιλιάδες επισκέπτες της.

Οι θετικές κινήσεις των νησιών των Κυκλάδων που με κάθε τρόπο κερδίζουν πόντους στην αγορά του τουρισμού ας αποτελέσουν το παράδειγμα για τη Σύρο, την πρωτεύουσα του νομού, που αρκείται στις διαπιστώσεις και τις αναλύσεις περί τουριστικής αξιοποίησης, χωρίς περεταίρω ενέργειες υπέρ της τουριστικής ανάκαμψης του νησιού.

Ετικέτες: