Διεθνώς ρεζίλι
- Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου, 2013 - 06:10
Δεδομένη κατάσταση τείνει να θεωρηθεί στη χώρα μας η εγκατάλειψη ανθρώπων στη μοίρα τους. και η διεκδίκηση εκ μέρους των εργαζομένων των δεδουλευμένων τους, που ετσιθελικά παρακρατώνται από τις εταιρείες, μόνο που ανάλογες καταστάσεις φτάνουν στα όρια του διασυρμού όταν ξεπερνούν τα σύνορα της χώρας απασχολώντας διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Οι εγκαταλελειμμένοι 54 ναυτικοί του πλοίου «Πηνελόπη Α» που παραμένουν απλήρωτοι και τελούν σε επίσχεση εργασίας, παραμένοντας στο πλοίο μέσα στο λιμάνι της Ραφήνας, παρά τις αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων αλλά και των κομμάτων της αντιπολίτευσης, που δεν φαίνεται να συγκίνησαν το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας, το ενδιαφέρον του οποίου περιορίστηκε στις προ δεκαημέρου δηλώσεις του υπουργού.
Της υπόθεσης έχει επιληφθεί η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Παναγιώτα Φάκου, εξ αφορμής δημοσιεύματος της «Εφ.Συν.», που ανέφερε ότι το πλοίο παραμένει στο λιμάνι της Ραφήνας παρά το γεγονός ότι ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας έχει ζητήσει με εξώδικό του προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία την άμεση απομάκρυνσή του και μεταφροά του πλοίου σε ασφαλές αγκυροβόλιο, επικαλούμενος κίνδυνο της ασφάλειας του πληρώματος και ρύπανση του περιβάλλοντος λόγω των καιρικών συνθηκών.
Η εισαγγελέας παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προς διακρίβωση της βασιμότητας των καταγγελλομένων, την οποία αναλαμβάνει να διενεργήσει ο εισαγγελέας Πρωτοδικών.
Πάντως πέραν των οφειλών της εταιρείας προς τους εργαζόμενους, οφείλει ακόμα στο Λιμεναρχείο και τα τέλη ελλιμενισμού, τέλη περισυλλογής απορριμμάτων κ.α, ύψους 122.000 ευρώ.
Το δημοσίευμα του BBC
Δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου BBC, με τον τίτλο «Εκατομμύρια απλήρωτοι εργαζόμενοι στην Ελλάδα», γίνεται εκτενής αναφορά στα προβλήματα των εργαζομένων του «Πηνελόπη Α», το οποίο όπως αναφέρει «Στέκεται σε αδράνεια, δεμένο στη στεριά, το κουφάρι σιγά-σιγά σκουριάζει. Η Πηνελόπη πρέπει να κάνει μια ημερήσια διέλευση από το λιμάνι της Ραφήνας, έξω από την Αθήνα, στα όμορφα νησιά Άνδρο, Τήνο και Μύκονο. Αλλά από το καλοκαίρι, που έχει κολλήσει, το πλήρωμα του αρνείται να πλεύσει, δεδομένου ότι δεν έχουν πληρωθεί εδώ και μήνες».
Παραλληλίζει το όνομα του με την ιστορία του Οδυσσέα, σημειώνοντας πως «η υπομονή των εργαζομένων αυτών εξαντλείται» και «ζουν επί του σκάφους, από φόβο μήπως χάσουν τη δουλειά τους εντελώς αν εγκαταλείψουν το πλοίο. Και έτσι μένουν σε ένα ερημικό κέλυφος χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, νερό, τα μαγειρεία σκοτεινά, ενώ σε ένα διάδρομο, ένα σημάδι υπερηφάνειας έχει ως εξής: τέλειες διακοπές σας αρχίζουν εδώ».
Το δημοσίευμα φιλοξενεί τις θέσεις των έγκλειστων ναυτικών οι οποίοι μιλούν για την πολύ δύσκολη κατάσταση που βιώνουναναφέροντας «Μένουμε σε ένα πλοίο φάντασμα. Αισθάνομαι πολύ λυπημένος και θυμωμένος επειδή δεν έχω τα χρήματα για να πάω να δω τη γυναίκα και τα παιδιά μου».
«Όταν έβλεπα χαμόγελα των επιβατών ήξερα ότι έκανα τη δουλειά μου καλά. Τώρα είναι άδειο. Νιώθω σαν να περιμένω να πεθάνω εδώ».
Σημειώνεται δε ότι τόσο το πλήρωμα όσο και το BBC προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με την εταιρεία, Agoudimos Lines, αλλά ματαίως.
Ο διασυρμός
Εξ αφορμής των ναυτικών του «Πηνελόπη Α», το BBC επεκτείνει το ρεπορτάζ του στην γενικευμένη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, αναφέροντας πως οι απλήρωτοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα φτάνουν στο ένα εκατομμύριο, με αναφορά σε στοιχεία του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ, ότι μία στις δύο εταιρείες δεν πληρώνουν το προσωπικό τους στην ώρα τους.
Γίνεται αναφορά και στα Ελληνικά Ναυπηγεία όπου οι εργαζόμενοι δεν έχουν εξοφληθεί πάνω από ένα χρόνο, με έναν εξ αυτών να λέει πως «Ο δημόσιος είναι ο τομέας της εξαγωγής των προβλημάτων στον ιδιωτικό» και συμπληρώνει «Όταν το κράτος συμπιέζεται, το πιο εύκολο πράγμα είναι να αναβάλει την πληρωμή των προμηθευτών. Ως εκ τούτου δημιουργεί πρόβλημα ρευστότητας στον ιδιωτικό τομέα».
Ειδικά στα Ελληνικά Ναυπηγεία οι 1.200 εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί από τον Απρίλιο του 2012. Οι γερανοί έχουν σταματήσει, τεράστιες πλωτές αποβάθρες σκουριάζουν στο νερό και μια από τις βασικές βιομηχανίες στην Ελλάδα παρέλυσε.
Ένα εργαζόμενος σημειώνει ότι μετά από 33 χρόνια δουλειάς επιβιώνει από το δανεισμό χρημάτων από φίλους και ζητάει φαγητό από την Εκκλησία.
Γίνεται αναφορά στις «σκοτεινές» συμβάσεις διαφθοράς της εταιρείας με το δημόσιο, όπως και στην εμπλοκή του φυλακισμένου Άκη Τζοχατζόπουλου.
Οι τακτικές διαδηλώσεις των εργατών των ναυπηγείων έχουν αποτύχει να σπάσουν το αδιέξοδο, αλλά αυτά είναι μερικά από όσα στέρησαν το δίχτυ ασφαλείας της σταθερής απασχόλησης.
Η Ελλάδα έχει ήδη ρεκόρ ανεργίας πάνω από 27%, αλλά σε αυτό το ποσοστό δεν περιλαμβάνονται τα εκατομμύρια απλήρωτων εργαζόμενων.
Καταλήγοντας το άρθρο σημειώνει πως «Είναι μια ιστορία που απλά δεν θα περίμενε κανείς να ακούσει σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2013. Στη συνέχεια, όμως, στη σημερινή Ελλάδα, υπάρχει τόσο πολύ που σοκάρει».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τ. Θεοδωρικάκος: Το νέο παραγωγικό μοντέλο αφορά κάθε Έλληνα
2 Νοε. 2024 - 18:11 - Στ. Κασσελάκης: Αν δεν ψηφίσετε για συνέδρους αυτό το Σαββατοκύριακο, δε θα με αφήσουν να είμαι υποψήφιος
2 Νοε. 2024 - 14:46 - Σ. Φάμελλος: Διεκδικώ να αποκαταστήσουμε την περηφάνεια για το κόμμα μας
2 Νοε. 2024 - 13:43 - Μητσοτάκης: Έκτακτο επίδομα σε χαμηλοσυνταξιούχους τον Δεκέμβριο
2 Νοε. 2024 - 13:18 - Στέφανος Γκίκας: "Οι πρωτοβουλίες μας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, στηρίζουν έμπρακτα τα νησιά μας"
2 Νοε. 2024 - 10:43