Ο Χ. Κόκκινος για τα κενά στην Παιδεία

Δελτίο τύπου εξέδωσε ο αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Κόκκινος, σχετικά με τα κενά στον τομέα της Παιδείας, ενόψει της έναρξης του νέου σχολικού έτους.

 

 

"Μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση τώρα!

 9,000 τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 500 απο αυτα στο Νότιο Αιγαίο.

 Ο  Κ.Λοβέρδος ας καταλάβει ότι με «μερεμέτια και μπαλώματα» δεν χτίζεται η δημόσια Παιδεία.                                                     

                Το αυτονόητο είναι και πάλι ζητούμενο. Η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς 2014-2015 διακυβεύεται. Η απουσία μόνιμων διορισμών σε συνδυασμό με τους χιλιάδες συνταξιούχους εκπαιδευτικούς που αποχωρούν από την υπηρεσία κάθε χρόνο καθιστά προβληματική την έναρξη του σχολικού έτους.

             Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν  εννέα χιλιάδες (9,000) οργανικά και λειτουργικά κενά. Τα πεντακόσια (500) από αυτά στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου(Δωδεκάνησα- Κυκλάδες). Παρόμοια κατάσταση και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου υπάρχουν 300 κενά στα νησιά μας.

             Ο κ. Λοβέρδος και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμμένει σε διαπιστώσεις και σε επικοινωνιακά τρικ και δεν δίνει λύσεις. Απαιτούνται άμεσα μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση,  όπου δεν τηρείται ούτε η συμφωνία με τους δανειστές, δηλαδή μια πρόσληψη για κάθε δέκα αποχωρήσεις.

            Η απουσία μόνιμων διορισμών και η καθυστέρηση πρόσληψης αναπληρωτών θα φέρει μεγάλα προβλήματα στα σχολεία. Θα χαθούν πολύτιμες διδακτικές ώρες και στην Ελλάδα του 21ου αιώνα θα έχουμε το παράδοξο φαινόμενο οι μαθητές να αναζητούν τον δάσκαλο τους. Οι συγχωνεύσεις  και οι καταργήσεις των σχολικών μονάδων, οι συμπτύξεις τμημάτων και η μεταφορά δασκάλων από το ολοήμερο σχολείο στην πρωινή βάρδια δεν λύνει το πρόβλημα. Αν συνδυάσουμε τα παραπάνω με την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης (μόλις το 2% του Α.Ε.Π. δίνεται για την παιδεία), την συνεχιζόμενη οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών , τις αδικίες που δημιούργησαν οι μετατάξεις συναδέλφων ειδικοτήτων από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την προωθούμενη «αξιολόγηση – χειραγώγηση», το διωκτικό χαρακτήρα του νέου Πειθαρχικού Δικαίου για τους δημοσίους υπαλλήλους αντιλαμβάνεται κανείς ότι το δημόσιο σχολείο βρίσκεται «υπό διωγμό» .

             Επιμένω -έστω και τώρα- να υλοποιηθεί η πρόταση για μόνιμους διορισμούς , γιατί … «με μερεμέτια και μπαλώματα» δεν χτίζεται η δημόσια παιδεία."