Νέο αίτημα ακύρωσης
- Τετάρτη, 20 Μαΐου, 2015 - 06:20
Νέα παρέμβαση προς την κυβέρνηση, για την υπεράσπιση των κρατικών αερολιμένων της χώρας, πραγματοποιούν οι 161 θεσμικοί φορείς που συμμετέχουν στην «Κοινή πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων».
Κατόπιν της γνωστοποίησης της πρόθεσης της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα την διαδικασία παραχώρησης σε ιδιώτες 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, οι φορείς που έχουν δραστηριοποιηθεί και ενωτικά κινητοποιούνται κατά αυτής της εξέλιξης, επανήλθαν με νέα παρέμβαση τους προς τον πρωθυπουργό.
Από τους συνολικά 161 θεσμικούς φορείς και συλλογικότητες, της «Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων», 12 προέρχονται από τις Κυκλάδες και πρόκειται για τον Δήμο Θήρας, την Περιφερειακή Σύμβουλο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, Άννα Μαυρουδή, την Δημοτική Σύμβουλο Δήμου Μυκόνου, Άννα Καμμή, τον Δημοτικό Σύμβουλο Δήμου Μυκόνου, Δημήτρη Ρουσουνέλο, τον Δημοτικό Σύμβουλο Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Παύλο Χρυσαφίδη, την Κίνηση πολιτών Σύρου, την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου, τον Σύλλογο Εργαζομένων ΠΕ Κυκλάδων (πρώην ΣΥΝΑΝΚ), το Σωματείο εργαζομένων ΔΕΥΑ Θήρας, τη Διεθνή Δράση για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό της Σαντορίνης, την Ε.Λ.Μ.Ε. Θήρας και τον Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θήρας.
Αναγνώριση των πολιτικών δυσκολιών
Οι φορείς, στη νέα τους παρέμβαση αναφέρουν ότι αναγνωρίζουν τις υπέρμετρες πολιτικές δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει η σημερινή κυβέρνηση, έχοντας απέναντι την αδιάλλακτη πολιτική των χρηματοπιστωτικών μηχανισμών της Ε.Ε. και την αδίστακτη πρακτική των εγχώριων και εξωχώριων υπερασπιστών του νεοφιλελεύθερου δόγματος της κερδοσκοπίας σε βάρος του ελληνικού λαού.
Γνωρίζαμε, όπως λένε ότι η μάχη απέναντι στις συμμαχίες των δανειστών θα είναι δύσκολη και γι' αυτό θα απαιτηθούν θυσίες. Θυσίες όμως, από τις οποίες θα γεννηθεί το όραμα της αξιοπρέπειας της ελληνικής κοινωνίας, το όραμα ενός άλλου κόσμου εφικτού, της ειρήνης, της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Το πρώτο ουσιαστικό μεταπολιτευτικό όραμα. Γνωρίζαμε επίσης ότι στον αγώνα για τον απεγκλωβισμό μας από τα Μνημόνια, χρειάζεται λαϊκή ομοθυμία και συσπείρωση των κοινωνικών και πολιτικών προοδευτικών δυνάμεων της Ελλάδας.
Όλα αυτά, με αιχμή τον δίκαιο αγώνα υπεράσπισης της δημόσιας περιουσίας και γης, αποτέλεσαν το πεδίο μας ευρύτερης συμμαχίας και συνεργασίας πολιτικών δυνάμεων, παραγωγικών φορέων, συλλογικοτήτων, επιμελητηρίων, εργατικών κέντρων, φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εργαζομένων κλπ. Όλα αυτά, βρήκαν έκφραση στον αγώνα για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ και την ακύρωση των δρομολογούμενων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ιδιωτικοποιήσεων, είτε των κοινόχρηστων πραγμάτων, των αιγιαλών, των δασών είτε των λιμανιών, των υποδομών και των αεροδρομίων. Με αυτό το όραμα η «Κοινή Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων» αντέταξε ένα ευρύτερο μέτωπο πάλης 161 φορέων από κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Υπενθυμίζουν ότι στο πρόσφατο παρελθόν, έχουν ρητά διατυπώσει τις απόψεις τους μέσω Συνεντεύξεων, Ψηφισμάτων, Ανακοινώσεων, Δελτίων Τύπου, δεκάδων Αιτήσεων Ακύρωσης στο ΣτΕ και Εξώδικων Προσκλήσεων, τόσο για το ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ όσο και για το μνημονιακό εγχείρημα των αποκρατικοποιήσεων και ειδικότερα της επιζήμιας για την κοινωνία και την οικονομία ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.
Αιτήματα υπεράσπισης της δημόσιας περιουσίας
Στη παρέμβαση των φορέων τονίζεται για άλλη μια φορά, ότι οι περισσότεροι Κρατικοί Αερολιμένες, βρίσκονται στις νησιωτικές Περιφέρειες της Ελλάδας (των Ιονίων Νήσων, της Κρήτης, της Δωδεκανήσου, του Αιγαίου), γεγονός που τους καθιστά άκρως αναγκαίους για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια.
Είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες επιχειρήσεις υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν άμεσες δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας - κερδοφορίας τους.
Επιπρόσθετα, σημειώνουν ότι θεωρούν επιζήμια για την οικονομική εξέλιξη της χώρας, τη δημιουργία ιδιωτικού μονοπωλίου στον τομέα των αερομεταφορών. Αν σκεφτούμε ότι στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές ανέρχεται στο 78 – 86% τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της FRAPORT.
Στο παρόν ψήφισμα, όπως αναφέρουν, δεν προτίθενται να επαναλάβουν τα ακράδαντα επιχειρήματα για τα ζητήματα εθνικής ασφάλειας, ούτε τα ζητήματα της υπεράσπισης των εργαζομένων και των δικαιωμάτων τους. Προσθέτουν μόνο, ότι οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης υπό τη μορφή κοινοπρακτικού σχήματος ΣΔΙΤ, τόσο λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας όσο και λόγω της ουσιαστικής πρόθεσης της FRAPORT για εύκολο και γρήγορο κέρδος, δεν θα μας αποτρέψει από την μονοπωλιακή πρακτική της περικοπής εργαζομένων και της αύξησης των ναύλων.
Επαναφέρουν για ακόμα μια φορά τα αιτήματα τους, τα οποία αφορούν:
1. Την ακύρωση της -άκρως επιζήμιας για την οικονομία- δρομολογούμενης αποκρατικοποίησης των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων.
2. Την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ ή οποιουδήποτε παρόμοιου θεσμού αναλάβει το ίδιο έργο εφαρμογής των μνημονιακών νόμων.
3. Την άμεση αναβάθμιση των Περιφερειακών Αερολιμένων για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας τους.
Το αδικαιολόγητο και αδιανόητο ξεπούλημα των αεροδρομίων αποτελεί την κόκκινη γραμμή της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, των κινημάτων και των φορέων. Αυτών που στην πλειονότητά τους πίστεψαν και στήριξαν τις προεκλογικές δεσμεύσεις της σημερινής κυβέρνησης. Οι συνέπειες από την υποθήκευση των κρατικών αναπτυξιακών μας υποδομών, θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή προοδευτική κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές.
Καταλήγουν δε αιτούμενοι στον πρωθυπουργό να μην προβεί σε μονομερείς ενέργειες εις βάρος της ρητά διατυπωμένης βούλησης της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού για την ακύρωση της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.
Θεωρούμε, σημειώνουν, θεσμική και ηθική υποχρέωσή μας, να υπερασπιστούμε τη δημόσια περιουσία του ελληνικού κράτους και επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμα ως Έλληνες πολίτες για το σκοπό αυτό.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στο πρόγραμμα Γιούνκερ τα αεροδρόμια των Κυκλάδων
14 Ιουν. 2016 - 6:10 - Υλοποιήθηκε η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων
19 Αυγ. 2015 - 6:10 - «Αναταράξεις» για την πώληση των αεροδρομίων
21 Μαρ. 2013 - 6:00 - Γοργοί ρυθμοί πώλησης των αεροδρομίων
4 Μαρ. 2013 - 9:06 - Στέφανος Γκίκας: "Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας"
16 Δεκ. 2024 - 18:51