“ΕΡΜΗΣ” ΖΑΚΥΝΘΟΥ

H Α.Γκερέκου στον «ΕΡΜΗ»: “Το μοντέλο του μαζικού τουρισμού που στηρίζεται η Ζάκυνθος πρέπει να αλλάξει”

  • Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου, 2020 - 06:24

Χωρίς ποιοτικότερη στροφή στον τουρισμό, δεν θα υπάρξει μέλλον, ειδικά για περιοχές με άμεση εξάρτηση από τον μαζικό τουρισμό, όπως είναι η Ζάκυνθος, υπογραμμίζει με ξεκάθαρο τρόπο η Πρόεδρος του Οργανισμού Ελληνικού Τουρισμού Α. Γκερέκου, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή.

Η κ. Γκερέκου αξιολόγησε τα δεδομένα της φετινής τουριστικής περιόδου, σημειώνοντας πως η Ελλάδα παρά τις τεράστιες απώλειες σε έσοδα και επισκέπτες, είχε καλύτερες επιδόσεις από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ ανακοίνωσε την έναρξη της εθνικής καμπάνιας για την προβολή της χώρας μας από τα τέλη Φλεβάρη με έμφαση στον είδος του τουρισμού που αποζητούν σήμερα οι επισκέπτες και συνδέεται άμεσα με την χαλάρωση, της ευζωία, την επαφή με τη φύση και το ασφαλές περιβάλλον.

Μεταξύ άλλων ανακοίνωσε εξειδικευμένες δράσεις προβολής που αφορούν τη βρετανική αγορά και τα Επτάνησα, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη ενός σχεδίου διαχείρισης και ανάδειξης του Ναυαγίου, που αποτελεί σημείο αναφοράς για το νησί μας αλλά και την τουριστική προβολή της Χώρας.

“Έχουν ήδη περάσει αρκετοί μήνες όπου ζούμε μια καταιγιστική και εντελώς απρόοπτη συνθήκη. Από το τέλος του Γενάρη, οπότε και κοινοποιήσαμε την καμπάνια μας για το 2020, διαπιστώσαμε μια αύξηση της ζήτησης της τάξης του 20% σε σχέση με το 2019, για να ανατραπούν όλα λίγους μήνες αργότερα” ανέφερε αρχικά η κ. Γκερέκου περιγράφοντας τη φετινή σεζόν, τονίζοντας πως τα αντανακλαστικά που έδειξε η Κυβέρνηση ήταν άμεσα και αποτελεσματικά.

“Σε κάποιο βαθμό καταφέραμε να αναχαιτίσουμε την κατάσταση με ένα κόστος κατά το δυνατόν μικρότερο. Παρόλα αυτά, η ζημιά ήταν μεγάλη για τις τουριστικές περιοχές και ιδιαίτερα τις αμιγώς τουριστικές όπως είναι η Ζάκυνθος και τα Επτάνησα στο σύνολό τους, στις οποίες είχε προηγηθεί και το πλήγμα της Thomas Cook. Δυστυχώς πρόκειται για περιοχές που συνδέονται άμεσα με τον μαζικό τουρισμό και οι επιχειρήσεις που επλήγησαν ήταν περισσότερες” ανέφερε.

Η Πρόεδρος του ΕΟΤ σημείωσε πως τα φετινά έσοδα από τον τουρισμό ανέρχονται στο 30% των περσινών, υποστηρίζοντας όμως πως για άλλες περιοχές το ποσοστό αυτό ήταν σαφώς μικρότερο, ωστόσο σήμερα υπάρχει σε εξέλιξη ένα δεύτερο λοκ ντάουν, πολύ πιο σοβαρό από το προηγούμενο, που επηρεάζει άμεσα τον σχεδιασμό για το 2021.

Παρά το θολό τοπίο που κυριαρχεί, η κ. Γκερέκου σημείωσε πως ο ΕΟΤ εργάζεται εντατικά για τον σχεδιασμό της τουριστικής πολιτικής για το 2021 και τόνισε πως καθοριστικός παράγοντας σε αυτό τον σχεδιασμό είναι μια κοινή στρατηγική που αναπτύσσεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα ορίζει ενιαία μέτρα σε όλη την ΕΕ για τα τεστ, τα ταξιδιωτικά έγγραφα, την καραντίνα, τα πρωτόκολλα υγείας για τις μεταφορές και τους δημόσιους χώρους .

Μεταξύ άλλων η Πρόεδρος του ΕΟΤ τόνισε πως αυτή η κοινή στρατηγική καθίσταται αναγκαία για να ξεπεραστούν προβλήματα διαχείρισης, όπως αυτά που διαπιστώθηκαν στη Ζάκυνθο σε σχέση με τον τουρισμό κυρίως από τη Βρετανία.

“Η Ζάκυνθος και τα Επτάνησα στηρίζονται σε έναν μαζικό τουρισμό και το μοντέλο αυτό είναι λάθος και θα πρέπει να αλλάξει. Αυτό πρέπει να γίνει τώρα, μέσα σε αυτή την κρίση της πανδημίας, καθώς δε θα έχουμε μέλλον αν δεν ποιοτικοποιήσουμε τον τουρισμό” υπογράμμισε, ενώ απαντώντας σε ερώτηση ειδικά για την TUI ανέφερε πως πρόκειται για μια συνεργασία που δεν μπορεί να καταργηθεί και πως η Ελλάδα δεν μπορεί να βρεθεί ξαφνικά εκτός του “τουριστικού παιχνιδιού.

“Με τις συμφωνίες και τις συνεργασίες που έχουν γίνει αισιοδοξούμε για ένα καλό αποτέλεσμα και σε αυτή την αγορά” τόνισε

Ειδική αναφορά έγινε στην συνεργασία που έχει ξεκινήσει με το γραφείο του ΕΟΤ στο Λονδίνο, σημειώνοντας πως οι τελευταίες πληροφορίες που έγιναν γνωστές κατά τη διάρκεια της “ψηφιακής” τουριστικής έκθεσης World Travel Market αναφέρουν αύξηση των πτήσεων από τη Βρετανία προς τα Επτάνησα και ένα σταθερό και έντονο ενδιαφέρον από τους Βρετανούς επισκέπτες να ταξιδέψουν για διακοπές στα νησιά μας. Ενδιαφέρον διατυπώθηκε και από την Jet2 και από την Easy Jet αλλά και από την British Airways.

“Δίνουμε βαρύτητα στη βρετανική αγορά και τα Επτάνησα τα οποία επλήγησαν έντονα από την Thomas Cook αλλά και από τις συνέπειες της πανδημίας. Ακόμη δεν μπορούμε να μιλήσουμε για συγκεκριμένες ημερομηνίες, αλλά υπάρχει μια δυναμική για περισσότερες πτήσεις καθώς πιστεύουν ότι η Ελλάδα θα είναι σε πρώτη προτεραιότητα αυτών που θα ταξιδέψουν” δήλωσε στον Ερμή.

“Έφτασε η ώρα να τρέξουμε για έναν τουρισμό που θα λειτουργεί ευνοϊκότερα για το περιβάλλον. Θα δίνει έμφαση στην τοπική εμπειρία, τη γαστρονομία, τη λαϊκή παράδοση κάθε τόπου, την συγκεκριμένη ταυτότητα. Παράλληλα πρέπει να δουλέψουμε για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών όπως είναι το κλείσιμο ενός εισιτηρίου, το τσεκ ιν σε ένα ξενοδοχείο και άλλες παροχές που πλέον θα είναι διαθέσιμες διαδικτυακά” ανέφερε σχετικά με το σχεδιασμό της νέας καμπάνιας, προτάσσοντας ιδιαίτερα την ανάγκη να διαφημίσουμε τον “ελληνικό τρόπο ζωής” , κοντά στη φύση, με την μεσογειακή διατροφή, με την χαλάρωση και την ψυχαγωγία που προσφέρει το περιβάλλον της Χώρας μας.

“Η επιλογή του προορισμού συνδέεται όλο και περισσότερο με το ευ ζειν” ανέφερε, τονίζοντας πως Ελλάδα μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη την ισορροπία που αναζητά σε 3 επίπεδα, το σωματικό, το ψυχικό και το πνευματικό.

Στρέφοντας την συζήτηση ειδικότερα στην προβολή της Ζακύνθου η Πρόεδρος του ΕΟΤ μίλησε για ένα νησί μοναδικής ομορφιάς με πολλά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ενώ απηύθυνε κάλεσμα συνεργασίας στους φορείς του νησιού για σχεδιασμό ενός νέου μοντέλου τουρισμού που θα στηριχθεί σε παλιές δοκιμασμένες, αλλά και νέες πρακτικές.

“Η Ζάκυνθος μπορεί να αναδειχθεί ως ένα νησί ειδικού ποιοτικού τουριστικού προορισμού” υπογράμμισε, αναγνωρίζοντας πως πρέπει να υπάρξει παράλληλα και ανάπτυξη υποδομών όπως αυτές που αφορούν το λιμάνι. Ειδικά δε για το Ναυάγιο ανέφερε πως έχει συζητηθεί πολλές φορές στο πλαίσιο των συζητήσεων για εμβληματικά στοιχεία κάθε προορισμού και συμπλήρωσε πως αναμένεται η μελέτη για την αποκατάσταση του.

“Αλλοίμονο αν δεν αποκατασταθεί αυτό το σημαντικό αξιοθέατο¨ ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως σύντομα η ίδια θα το θέσει στο τραπέζι του διαλόγου με τους τοπικούς φορείς.

Η Πρόεδρος του ΕΟΤ κατέληξε τονίζοντας την στενή συνεργασία με όλους τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες και φορείς σε όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του περιφερειακού συμβουλίου τουρισμού και όχι μόνο.

“Έχουμε καλέσει τους Δήμους ότι υλικό διαθέτουν για την προβολή τιυ τόπου τους να μας το κοινοποιούν, να το αξιολογούμε και να το προβάλουμε μέσα από την ιστοσελίδα Visit Greece. Προς το παρόν ακόμη δεν έχουμε λάβει υλικό από το Δήμο Ζακύνθου και ελπίζω να το έχουμε σύντομα” κατέληξε.

Από Μαριλένα Παπαδάτου