«ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» ΛΑΡΙΣΑΣ

Απέτυχαν στο τεστ των εκπτώσεων τα clicks

Ολοκληρώνεται σήμερα η χειμερινή εκπτωτική περίοδος – Αρχίζουν αμέσως οι προσφορές με τον εμπορικό κόσμο της Λάρισας να αγωνιά για το Πάσχα – “Στηρίξτε μας ή ανοίξτε μας” τονίζουν οι έμποροι
  • Παρασκευή, 2 Απριλίου, 2021 - 06:25

Με την αγορά σε τέλμα και τον εμπορικό κόσμο της Λάρισας να έχει εξαντλήσει και τα τελευταία αποθέματα των οικονομικών και ψυχολογικών αντοχών του, ολοκληρώνεται σήμερα και τυπικά η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων.

Η φετινή εκπτωτική περίοδος που ξεκίνησε τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου και διήρκησε, λόγω των έκτακτων συνθηκών, ένα επιπλέον μήνα, αφήνει πίσω της αρνητικό αποτύπωμα μιας και οι πωλήσεις την περίοδο αυτή, ελέω της πανδημίας, της στρεβλής λειτουργίας της αγοράς και της επιφυλακτικότητας που επέδειξαν οι καταναλωτές, ήταν εξαιρετικά συρρικνωμένες...

Οι εναλλακτικές μέθοδοι πώλησης, click away και click inside, όπως ήταν αναμενόμενο δεν αποδίδουν και η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων συνεχίζει να βλέπει δραματική πτώση τζίρου...

Παραδοσιακά η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων συνιστά τις «Αλκυονίδες ημέρες» του λιανικού εμπορίου, λειτουργώντας ως το διάστημα της ενδυνάμωσης των σχέσεων εμπόρων και καταναλωτών. Παράλληλα οι χειμερινές εκπτώσεις συνήθως προετοιμάζουν την αγορά για τη μετάβασή τους στην εαρινή περίοδο, η οποία είναι ένα διάστημα ευφορίας για την τοπική οικονομία. Όμως η υγειονομική κρίση, ο φαύλος κύκλος των lockdown και ο σεισμός, έχουν προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στη διάρθρωση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της Λάρισας.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΤΕΛΜΑ

«Η κατάσταση είναι τραγική. Η αγορά βρίσκεται σε τέλμα. Υπάρχουν καταστήματα που έκαναν μηδενικό τζίρο και υποχρεώθηκαν σε αναστολή λειτουργίας» τονίζει στην «Ε» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας Χαρ. Παπαδόπουλος αποτυπώνοντας της ζοφερή εικόνα της αγοράς. «Για ποιες εκπτώσεις μιλάμε, όταν οι καταναλωτές δεν έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα καταστήματα; Είναι τυχαίο πως η εκπτωτική περίοδος ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της πόλης, που παρουσιάζουν περιορισμένη ψηφιοποίηση, αποτελεί μια ακόμη συνιστώσα στην προβληματική λειτουργία της αγοράς; Είναι ποτέ δυνατόν η «υβριδική» λειτουργία των καταστημάτων να αντισταθμίσει τη φυσική παρουσία του καταναλωτή σε ένα κατάστημα; Οι εναλλακτικές μέθοδοι πώλησης αποδείχτηκαν ανεπαρκείς. Δεν ήταν και δεν θα είναι το αντίδοτο στην κρίση. Πρακτικά, δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που καλούνται να λύσουν. Τα καταστήματα πρέπει να ανοίξουν γιατί έχουμε αποδείξει πως μπορούμε να λειτουργήσουμε τηρώντας ευλαβικά όλα τα υγειονομικά μέτρα που μας επιβλήθηκαν. Σαφέστατα επίσης η εστίαση θα είναι το «κλειδί» για την επάνοδο στην κανονικότητα. Μόνο έτσι, θα αρχίσει η επούλωση των πληγών. Έχουμε χάσει τρεις σεζόν και ούτε από τη σκέψη μας περνά το ενδεχόμενο πως θα χάσουμε και αυτό το Πάσχα» προσθέτει ο πρόεδρος του ΕΣΛ μεταφέροντας την αγωνία των εμπόρων. «Η αντοχή της ήδη πληγωμένης από την δεκαετή κρίση μικρομεσαίας εμπορικής επιχείρησης έχει φθάσει στα όρια της. Αυτή η υποτονική κατάσταση δεν μπορεί πλέον να συνεχιστεί. Όλοι φτάσαμε στα όρια μας και πλέον δεν υπάρχει άλλη λύση. ΄Η θα στηριχτούμε ή να ανοίξουμε. Η συνέχιση αυτής της στρεβλής εικόνας θέτει νέα δεδομένα, ενόψει των οποίων η Κυβέρνηση για να διασώσει την πλειονότητα των επιχειρήσεων, θα πρέπει πλέον να αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά τη διαγραφή χρεών, τα δάνεια για την ενίσχυση ρευστότητας και μια σειρά γενναιόδωρων μέτρων, απαραίτητων για να σταθεί όρθιο το εμπόριο» προσθέτει.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Βέβαια για τους καταναλωτές οι ευκαιρίες φθηνών αγορών δεν θα λείψουν καθώς η πλειοψηφία των καταστημάτων της Λάρισας θα προχωρήσει σε προσφορές. Από τη στιγμή που τα εμπορεύματα δεν έχουν διατεθεί, «ό,τι πωλείται θα δίνεται με έκπτωση»... Άλλωστε το στοίχημα για τους εμπόρους δεν είναι η προσφορά ενός προϊόντος σε ελκυστική τιμή αλλά να φέρουν τον καταναλωτή στο μαγαζί τους ... Σημειώνεται πως το ισχύον θεσμικό πλαίσιο προβλέπει οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας επιτρέπεται για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβεί τις δέκα συνεχόμενες ημέρες. Επίσης, προσφορές μπορούν να γίνονται το πολύ στο 50% των κωδικών που διαθέτει ένα κατάστημα, ενώ νέα προσφορά του ίδιου προϊόντος δεν επιτρέπεται πριν παρέλθουν 60 ημέρες από την προηγούμενη.

Θυμίζουμε πως πάγιο αίτημα του εμπορικού κόσμοι αποτελεί η απελευθέρωση των προσφορών σε ό,τι αφορά τη χρονική τους διάρκεια, καθώς και στο ποσοστό των κωδικών που διατίθενται από ένα κατάστημα σε μειωμένη τιμή. Σε μια περίοδο, όπως αυτή που δίνεται η μάχη της επιβίωσης είναι λογικό πως η ικανοποίηση τέτοιων αιτημάτων μπαίνει σε δεύτερη μοίρα...

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΟΥΛΗΣ