Δυσοίωνες οι προβλέψεις για τα περιφερειακά αεροδρόμια 4 νησιών των Κυκλάδων

Αντίστροφη μέτρηση

Δε λέει να κοπάσει ο θόρυβος που έχει δημιουργηθεί για το κλείσιμο 22 περιφερειακών αεροδρομίων, έπειτα από εντολή της Τρόικας.

Ο θόρυβος στις περισσότερες περιπτώσεις έχει μετεξελιχθεί σε έντονο προβληματισμό, με τους αιρετούς, ιδιαίτερα των νησιωτικών περιοχών να εκφράζουν ανοιχτά το φόβο τους, καλώντας την κυβέρνηση να πάρει σαφή θέση.

Να σημειωθεί ότι ήδη από το υπουργείο Υποδομών υπάρχει κατηγορηματική διάψευση περί κλεισίματος των συγκεκριμένων αεροδρομίων, αλλά επειδή σίγουρα όπου “υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά”, κανείς πλέον δεν μπορεί να εφησυχάζει για το τι του επιφυλάσσει το αύριο.

Και μπορεί τα 22 επαρχιακά αεροδρόμια να μην κλείσουν, είναι όμως βέβαιο ότι με τον ένα τρόπο ή με τον άλλο, ότι θα αλλάξουν ρόλο και δομή, αφού ρόλο συντονιστή έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου δηλώνει κατηγορηματικά ότι ουδέποτε έχει τεθεί τέτοιο ζήτημα, (σ.σ κλεισίματος), ούτε πρόκειται να τεθεί στο μέλλον, αλλά ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής ανοιχτός διαγωνισμός για την αξιοποίηση δύο ομάδων που απαρτίζονται από 14-20 περιφερειακά αεροδρόμια μέσω παραχώρησης της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές.

Το συμπέρασμα λοιπόν που βγαίνει είναι ότι είτε ισχύει η φημολογία περί κλεισίματος, είτε ότι αυτά τα αεροδρόμια θα πωληθούν σε ιδιώτες.

Για το συγκεκριμένο θέμα κατέθεσε σχετική επερώτηση ο Γιάννης Δημαράς, πρόεδρος του κόμματος «ΑΡΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ» που συνεργάζεται και έχει εκλεγεί βουλευτής με τους «Ανεξάρτητους Έλληνες».

“Σχέδιο εκκένωσης των νησιών”

Την ξεκάθαρη απάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, περί εντολής Τρόικας για το κλείσιμο περιφερειακών αεροδρομίων τη χώρας, ζητά με σχετική του απάντηση που κατέθεσε στη βουλή ο Γιάννης Δημαράς, πρόεδρος του κόμματος «ΑΡΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ» που συνεργάζεται και έχει εκλεγεί βουλευτής με τους «Ανεξάρτητους Έλληνες».

Η ερώτηση αφορά σε πληροφορία βάση της οποίας η τρόικα φέρεται να έχει ζητήσει να κλείσουν 22 περιφερειακά αεροδρόμια για λόγους μείωσης του κόστους μεταφοράς. Ανάμεσα στα αεροδρόμια που ζητά να κλείσει η τρόικα είναι και αεροδρόμια των Κυκλάδων, όπως αεροδρόμια που λειτουργούν στα νησιά Σύρο, Νάξο, Πάρο και Μήλο.

Ο κ. Δημαράς στο κείμενο της ερώτησής του κάνει μεγάλη αναφορά στο τεράστιο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στους κατοίκους των νησιών, ενώ στη συνέχεια αφήνει υπονοούμενα για το σχέδιο εκκένωσης των περιοχών αυτών, σχέδιο που είχε δει το φως της δημοσιότητας πριν περίπου από ένα χρόνο.
«Το κλείσιμο 22 αεροδρομίων κυρίως, σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας εισηγείται προς την ελληνική κυβέρνηση η Τρόικα σύμφωνα με δημοσιεύματα. Συγκεκριμένα η πρόταση αφορά στο κλείσιμο αερολιμένων που εξυπηρετούν απομακρυσμένα νησιά αλλά και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και αφορά στα αεροδρόμια: Σητείας, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Νέα Αγχιάλου, Λήμνου, Χίου , Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου και Κάσου.

Το κλείσιμο αυτών των αεροδρομίων θα απέκλειε χιλιάδες πολίτες που ζουν στα νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμής, ενώ θα τορπιλίσει οποιαδήποτε προσπάθεια τουριστικής τους ανάπτυξης, αεροδρόμια που τα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός με τους φόρους του. Επίσης τα αεροδρόμια αυτά εξασφαλίζουν την κοινωνική και εδαφική συνοχή των μικρών νησιών και απομακρυσμένων περιοχών. Πολλά δε από τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρετούν και τουριστικούς προορισμούς. Μήπως το επόμενο βήμα θα ήταν η εκκένωση των ακριτικών νησιών και απομακρυσμένων περιοχών για να εξυπηρετήσουμε μια ώρα αρχύτερα τους δανειστές μας αλλά και όσους ενδιαφέρονται για τα νησιά μας και τη διαχείρισή τους. Να τους διευκολύνουμε...”, αναφέρει ο κ. Δημαράς.

Ο πρόεδρος του κόμματος «ΑΡΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ» ερωτά τον κ. Χρυσοχοίδη, εάν έχει υπάρξει μία τέτοια πρόταση από την Τρόικα και εάν αυτή έχει σχέση με τις πιέσεις που ασκούνται από τους δανειστές για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

Επίσης, τον καλεί να απαντήσει τι σκοπεύει να κάνει με αυτές τις παράλογες, όπως αναφέρει, απαιτήσεις της Τρόικας, αλλά και εάν έχει σχεδιάσει, προγραμματίσει, και αποφασίσει κάποιο πλάνο.
“Πως θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών; Μήπως κάποιος πρέπει να εξηγήσει στην Τρόικα τη γεωγραφική κατανομή της χώρας μας και τις ιδιαιτερότητές της – εφόσον είμαστε νησιωτική χώρα; Τι θα συμβεί με τις μετακινήσεις σε αιχμή τουριστικής περιόδου; Με ποιο τρόπο θα εξυπηρετείται το κοινό;», καταλήγει ο κ. Δημαράς.

Αναστάτωση στα νησιά

Επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, με αφορμή “τα δημοσιεύματα του τύπου για το κλείσιμο 22 Περιφερειακών αεροδρομίων κατά απαίτηση των δανειστών και μετά από πρόταση της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας LUFTHANSA’’, απέστειλε ο Πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Νοτίου Αιγαίου, Ευστάθιος Κουσουρνάς, Δήμαρχος Ρόδου.

Στην επιστολή του ο κ. Κουσουρνάς, αναφέρει τον προβληματισμό και την ανησυχία που έχει δημιουργηθεί από τη συγκεκριμένη πληροφορία, τονίζοντας ότι οποιαδήποτε σχετική σκέψη είναι επικίνδυνη για την ανάπτυξη και την προοπτική των νησιών, καθώς και για την εθνική ασφάλεια του ευαίσθητου Αιγαιακού χώρου.

“Ζητάμε από εσάς την ξεκάθαρη διάψευση οποιουδήποτε τέτοιου ενδεχομένου που θα καταστρέψει οικονομικά, κοινωνικά και αναπτυξιακά τα νησιά του Αιγαίου”, αναφέρει ο κ. Κουσουρνάς.

Όχι στο κλείσιμο, ναι στην πώληση

Θέση για το θέμα πήρε και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο διαψεύδει την πρόταση περί κλεισίματος, διότι πολύ απλά τα αεροδρόμια είτε θα πωληθούν σε ιδιώτες, είτε θα ενταχθούν στην Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (ΑΕΔιΠΑ).

“Σε συνέχεια δημοσιευμάτων σχετικά με δήθεν εισήγηση των Συμβούλων Lufthansa Consulting για κλείσιμο 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) δηλώνει κατηγορηματικά ότι ουδέποτε έχει τεθεί τέτοιο ζήτημα, ούτε πρόκειται να τεθεί στο μέλλον.

Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ διενεργεί διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό για την αξιοποίηση δύο ομάδων που απαρτίζονται από 14-20 Περιφερειακά Αεροδρόμια μέσω παραχώρησης της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές. Τα υπόλοιπα Περιφερειακά Αεροδρόμια θα μεταφερθούν, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν.4146/2013, στην Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (ΑΕΔιΠΑ), η οποία ανήκει κατά 100% στο Ελληνικό Δημόσιο και αναλαμβάνει μεταξύ άλλων τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξή τους”, σημειώνει χαρακτηριστικά το ΤΑΙΠΕΔ.