Ηχηρό “όχι” για τις προβλεπόμενες απολύσεις
- Τρίτη, 14 Οκτωβρίου, 2014 - 06:10
Σε πανεργατικό συλλαλητήριο καλούνται οι Έλληνες ναυτεργάτες από την ΠΝΟ για να εκφράσουν την αντίθετη στάση τους στα νέα μέτρα που προωθεί να εφαρμόσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Ακόμη ένα τομέας φαίνεται να πλήττεται έντονα, προκαλώντας τις ηχηρές αντιδράσεις των άμεσα απασχολούμενων. Ο ναυτιλιακός κλάδος, ο οποίο αποτελούσε κάποτε την βασική οικονομική πηγή εσόδων της χώρας μέσω της ανταλλαγής εμπορευμάτων, με τους Έλληνες ναυτικούς να διακρίνονται για τις ιδιαίτερες ικανότητες και γνώσεις τους, πλέον, έχει δεχθεί ισχυρά χτυπήματα. Τα αποτελέσματα της καθοδικής πορείας που έχει ακολουθήσει ο κλάδος επωμίζονται οι ναυτεργάτες, οι οποίοι σε συνέλευσή τους, εξετάζουν τα προβλήματα που γεννώνται βάσει των νέων μέτρων και απευθυνόμενοι στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ζητούν την άμεση αλλαγή τους.
Επηρεασμένοι από την κρίση
Τα τελευταία τρία χρόνια, κατά κύριο λόγο, ο ναυτιλιακός τομέας και οι εργαζόμενοι του έχουν επηρεαστεί από την δυσμενή οικονομική κατάσταση σε επίπεδο στελέχωσης προσωπικού και πληρωμών. Συγκεκριμένα από το 2013 καταγράφεται μείωση κατά 58,87% στις συντάξεις των πλοιάρχων του Εμπορικού Ναυτικού, όπως παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου η διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, στο πλαίσιο της οποίας, τονίσθηκε ότι, «Ανάλογο ποσοστό μείωσης δεν έχει επιβληθεί σε άλλο κλάδο συνταξιούχων».
Κατά τον ίδιο χρόνο, οι αντιδράσεις των ναυτεργατών συνεχίζονται καθώς όπως και οι ίδιοι δηλώνουν στις διαμαρτυρίες τους «Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, προωθεί έναν Οργανισμό ο οποίος εάν εφαρμοσθεί, θα οδηγήσει σε διαθεσιμότητα και απόλυση, περισσότερο από το 35% του πολιτικού προσωπικού, διαλύοντας ολόκληρες υπηρεσίες και μειώνοντας τις οργανικές μονάδες κατά 60%, κατά παράβαση ακόμη και των αποφάσεων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης». Από την πλευρά του, το Υπουργείο, προβάλλει τη δική του προοπτική αφού υποστηρίζει, σχολιάζοντας την ανακοίνωση του συλλόγου των υπαλλήλων, ότι «Ο νέος οργανισμός που προωθείται στο υπουργείο, γίνεται με μοναδικά κριτήρια την άρση των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, τον εξορθολογισμό του κόστους και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη».
Η αντίθετη στάση της ΠΝΟ στα μέτρα του Υπουργείου λαμβάνει διαστάσεις και εντός του έτους 2014 με αφορμή τις μειωμένες οργανωτικές συνθέσεις στα πλοία τα οποία εκτελούν δρομολόγια Πάτρα- Ιταλία, που προβλέπει το ΥΝΑ. Όπως συγκεκριμένα αναφέρει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε επιστολή της, τον Απρίλιο του 2014, προς του Υπουργείο Ναυτιλίας «Κατά το διάστημα που μεσολάβησε από την εφαρμογή των μειωμένων νέων συνθέσεων, οι επιπτώσεις και οι συνέπειες επί των ναυτεργατών ήταν και δυσμενέστατες και άμεσες», υπογραμμίζοντας παράλληλα πως οι απολύσεις που ακολούθησαν οδήγησαν στην δημιουργία υψηλού ποσοστού ανεργίας στον κλάδο, ενώ ταυτόχρονα «παραβιάστηκαν και παραβιάζονται τα όρια εργασίας και οι ώρες ανάπαυσης συναδέλφων» καθώς ναυτεργάτες καλούνται να τελούν καθήκοντα εκτός της ειδικότητας τους.
Ως άμεση επίπτωση των συνθηκών αυτών, όπως καταγγέλλεται και στην αναφορά της ΠΝΟ, είναι “να θίγονται άμεσα τα επίπεδα ασφαλείας των εν λόγω πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος”. Εν συνεχεία όπως υπερτονίζεται από την πλευρά των ναυτεργατών θίγονται εξίσου αρκετές αρχές τις οποίες πρεσβεύει ο κλάδος της ναυτιλίας, δηλώνοντας ανοιχτά στην επιστολή τους πως «Η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στον βωμό της όποιας σκοπιμότητας».
Νέες αντιδράσεις
Σε παρόμοιο κλίμα κυμαίνονται και οι νέες αντιδράσεις που εκφράστηκαν από την ΠΝΟ εν ονόματι της παύσης των απολύσεων και των μειώσεων των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της γραμμής Πάτρα-Ιταλία. Έπειτα από την συνεδρίαση της Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, στην οποία εξετάστηκε η νέα σύνθεση των πλοίων όπως επίσης και η «ζοφερή κατάσταση της ανεργίας» που πλήττει τον κλάδο των ναυτεργατών και επιβαρύνεται από τις περαιτέρω απολύσεις του προσωπικού, ζητείται η άμεση παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με σκοπό να σταματήσουν οι απολύσεις και οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε η ΠΝΟ, ο υπουργός καλείται παράλληλα «να αναθεωρήσει τις αποφάσεις του για τις «ειδικές μειωμένες συνθέσεις», βάσει των οποίων, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν το δικαίωμα να μειώνουν τις συνθέσεις τους 11 μήνες και να προσθέτουν ναυτεργάτες τον Αύγουστο» ώστε «να σταματήσει έτσι η συνεχής παραβίαση των εθνικών νόμων και των διεθνών συμβάσεων για τον χρόνο εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών με στόχο την εξυπηρέτηση των πραγματικών αναγκών τους και όχι τα όσα εξυπηρετούν άλλους σκοπούς». Την ίδια στιγμή, στο δελτίου τύπου καλείται η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) να αφήσει κατά μέρος τα «πείσματα, τη στείρα και αντεργατική στάση και πολιτική που ακολουθεί».
«Ούτε εκπτώσεις , ούτε σκοπιμότητες” δηλώνει κατηγορηματικά η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία καλώντας στο τραπέζι των συζητήσεων και διαπραγματεύσεων τόσο τον Υπουργό Ναυτιλίας όσο και την ΕΕΕ, με στόχο έναν ισότιμο και ειλικρινή διάλογο ώστε να εξευρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις που πρέπει και απαιτούνται να δοθούν.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- ΠΝΟ: Συμμετέχει στην 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ στις 17 Απριλίου
8 Απρ. 2024 - 13:09 - Δεμένα τα πλοία λόγω 24ωρης απεργίας της ΠΝΟ
13 Σεπ. 2023 - 8:41 - Covid - 19: Άμεση παρέμβαση του Υ.ΝΑ.Ν.Π. ζητά η Π.Ν.Ο
11 Ιαν. 2022 - 13:14 - Επιστολή ΣΕΕΝ για την απεργία ΠΝΟ της 24/9
19 Σεπ. 2019 - 6:27 - Δεμένα τα πλοία στις 30 Μαΐου λόγω απεργίας της ΠΝΟ
11 Μαΐου. 2018 - 20:25