Άνοδος εισιτηρίων με μειώσεις Τουρισμού
- Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου, 2014 - 06:09
Στην πρώτη γραμμή της κοινής πρωτοβουλίας εκπροσώπων της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης καθώς και εκπροσώπων της κεντρικής εξουσίας αλλά επίσης, φορέων και Συλλόγων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων βρίσκονται ο βουλευτής Κυκλάδων του Σύριζα, Νίκος Συρμαλένιος και η περιφερειακή σύμβουλος της “Νησιωτικής Ανατροπής”, Άννα Μαυρουδή.
Πρόκειται για μία πανελλαδική προσπάθεια που έχει στόχο να υπερασπίσει τις αναπτυξιακές δομές των τοπικών κοινωνιών, κόντρα σε οποιαδήποτε σχέδια προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, στη λίστα του οποίου, έχουν συμπεριληφθεί προς... ιδιωτική εκμετάλλευση και τα αεροδρόμια διεθνούς σημασίας της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
Σημειώνεται πως πλην του κ. Συρμαλένιου και της κ. Μαυρουδή που προέβησαν σε δηλώσεις στην “Κοινή Γνώμη”, την “Κοινή Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων” υποστηρίζει με τη συμμετοχή της και η δημοτική παράταξη της μειοψηφίας του Δήμου Μυκόνου, Κεπομ.
“Δεν παζαρεύουμε τις υποδομές”
Την ίδια στιγμή που τα αεροδρόμια εθνικής σημασίας της άγονης γραμμής φαίνεται να ενισχύονται σε επίπεδο υποδομών, γεγονός που επιβεβαιώνεται και με την παρουσία σε αυτά του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έρχεται σε αντίθεση η πρόθεση ιδιωτικοποίησης άλλων αεροδρομίων της χώρας, με 118 υπογραφές αντίδρασης να καταγράφονται από κάθε πλευρά και ως εκ τούτου, να αυξάνουν τη βαρύτητα της εν λόγω πρωτοβουλίας. Στο πλαίσιο της αντίδρασής τους, όσοι υπεραμύνονται του βασικού επιχειρήματος να παραμείνουν οι υποδομές των αεροδρομίων στα χέρια των τοπικών κοινωνιών, αποφάσισαν να ορίσουν την 22η Νοέμβρη “ως ημέρα αντίστασης και κινητοποιήσεων ενάντια στο αδικαιολόγητο και άκρως επιζήμιο για την ελληνική οικονομία ξεπούλημα των κρατικών περιφερειακών αερολιμένων”. Στο περιεχόμενο του κειμένου που φέρει το σύνολο των υπογραφών των συμμετεχόντων, σημειώνεται μεταξύ άλλων, πως, “Την 22-11-14 πρέπει να ηχήσει στην ελληνική επικράτεια, το μήνυμα προς το ΤΑΙΠΕΔ ότι η χώρα δεν υποθηκεύει το μέλλον της και δεν χαρίζει τα περιφερειακά αεροδρόμια στους επίδοξους επενδυτές. Ότι οι τοπικές οικονομίες δεν παίζουν στα ζάρια τα αναπτυξιακά τους εργαλεία και τις κοινωνικές τους υποδομές, δεν διαπραγματεύονται το κλείσιμο των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων, δεν παζαρεύουν τα εργασιακά δικαιώματα και τις θέσεις των εργαζομένων στα αεροδρόμια”.
“Απόλυτα κερδοφόρες “επιχειρήσεις” υπό δημόσιο έλεγχο”
Στο κάλεσμα που απευθύνουν προς όλους τους πολίτες μάλιστα για την πραγματοποίηση μαζικών κινητοποιήσεων, οι συνυπογράφοντες, γνωστοποιούν ότι, “Η Πρωτοβουλία ήδη μεθοδεύει τις νομικές διαδικασίες ενάντια στην αδικαιολόγητη και άκρως επιζήμια για την ελληνική κοινωνία ιδιωτικοποίηση”, εξηγώντας ότι, προσεχώς “η επιτροπή δικηγόρων και συνταγματολόγων που συστάθηκε για αυτό το σκοπό, θα ανακοινώσει δημόσια τις ενέργειές της”. Αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Πρωτοβουλίας αποτελεί το γεγονός πως, τα περιφερειακά αεροδρόμια “ανήκουν στον λαό” και “είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες επιχειρήσεις υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν άμεσες δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας - κερδοφορίας τους”.
Ν. Συρμαλένιος: Συνέπειες και στον τουρισμό
Ορμώμενος από το γεγονός ότι στη δεύτερη κατηγορία του ΤΑΙΠΕΔ, της λίστας των... εκλεκτών αεροδρομίων έχουν καταγραφεί και δύο των Κυκλάδων και ειδικότερα της Μυκόνου και του Σύριζα, ο κ. Συρμαλένιος εξέφρασε την κάθετη διαφωνία του με τα σχέδια ιδιωτικοποίησής τους, λέγοντας πως, “Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων διότι αυτή είναι σίγουρο ότι θα επιφέρει αύξηση των τελών στις αφιξοαναχωρήσεις των πτήσεων και αυτό το γεγονός θα σημάνει προφανώς την αύξηση των εισιτηρίων”. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο, όπως προσθέτει ο Κυκλαδίτης βουλευτής, θα έχει αντίκτυπο και σε επίπεδο Τουρισμού, με τους δείκτες ανόδου να αλλάζουν πορεία. “Μία άνοδος στην τιμή των εισιτηρίων, θα επιφέρει μείωση στον Τουρισμό. Πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε μέχρι σήμερα για το 2014 το 67-68% των τουριστών που επισκέφθηκαν τη χώρα το 2014, μετακινήθηκαν μέσω αεροπορικών συνδέσεων” εξηγεί αναλυτικά, καταλήγοντας πως, με τη σειρά της μία τέτοια εξέλιξη θα επέφερε συνέπειες στις τοπικές οικονομίες των νησιών, με αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου να αντιμετώπιζαν σοβαρά οικονομικά ζητήματα.
Α. Μαυρουδή: Υπό δημόσιο έλεγχο και να αναβαθμιστούν
Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινήθηκε και η δήλωση της Άννας Μαυρουδή, η οποία στηλίτευσε αρχικά το σταθερό επιχείρημα της ασκούμενης πολιτικής, η οποία θέλει να παρουσιάσει ως μοναδική λύση “σωτηρίας” την ιδιωτική εκμετάλλευση των αεροδρομίων, τα οποία οδηγεί με μαθηματικό τρόπο στην υποβάθμιση, προκειμένου να γίνει αναίμακτα το “πέρασμά” τους σε ιδιώτες. “Έχουν απαξιωθεί όλα τα έργα που είχαν προγραμματισθεί για την αναβάθμιση και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών των υποδομών, με αποτέλεσμα να υπολείπονται της ποιότητας που όφειλαν να έχουν” ανέφερε, υποστηρίζοντας πως, “στόχος τους είναι η απαξίωση των δομών ώστε να μπορέσουν να πωληθούν σε εξευτελιστική τιμή και να εξυπηρετηθούν τα ολιγοπώλια”. Κατηγορηματικά και η περιφερειακή σύμβουλος της “Νησιωτικής Ανατροπής” υπογραμμίζει πως, τάσσεται κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε προσπάθεια και ενέργεια ιδιωτικοποίησής τους, ασκώντας ταυτόχρονα κριτική και στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργο Χατζημάρκο, για τον οποίο τόνισε πως στην ομιλία του στον ΣΕΤΕ, “θεώρησε ξεκάθαρα πως οι αποκρατικοποιήσεις είναι η μόνη λύση για να δουλέψουν τα αεροδρόμια με όρους ποιοτικούς και με όρους 21ου αιώνα”. Καταλήγοντας, σημείωσε πως, “γι αυτόν το λόγο συμμετέχω στην πανελλαδική κίνηση, η οποία ξεκίνησε από τα Ιόνια νησιά και προχώρησε. Πρέπει να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο και πρέπει να αναβαθμιστούν”, ανέφερε κλείνοντας το θέμα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ζητούν την ακύρωση της δρομολογούμενης αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων
19 Μαΐου. 2015 - 11:25 - Κυβέρνηση: Διπλή επιχείρηση συσπείρωσης ψηφοφόρων με επένδυση στην ατζέντα της οικονομίας
24 Νοε. 2024 - 11:52 - myCAR: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τέλη κυκλοφορίας, ακινησία και φύλαξη οχήματος
23 Νοε. 2024 - 18:56 - Μητσοτάκης: Υπερ-υψηλές ταχύτητες στο ίντερνετ για 379.000 νοικοκυριά
23 Νοε. 2024 - 15:57 - Yπ. Τουρισμού: Με θαλασσινό νερό οι πισίνες των ξενοδοχείων στα νησιά
23 Νοε. 2024 - 14:56