Αδιάλειπτες οι δαπάνες για τις βουλευτικές εκλογές 2015

Οικονομικός προεκλογικός «σεισμός»

Τα έξοδα των εκλογών συνεχίζουν να «τρέχουν» με τάχιστους ρυθμούς, καθώς κάθε ημέρα, έρχονται στο φως της δημοσιότητας επιπρόσθετα απαιτούμενα ποσά, τα οποία προστίθενται στη γενικότερη εικόνα των πολυδάπανων βουλευτικών εκλογών του Ιανουαρίου 2015, με σκοπό τη διευθέτηση της ορθής διεξαγωγής της εκλογικής διαδικασίας. Ως αποτέλεσμα, το υψηλό εκλογικό κόστος επιβαρύνει ολοένα και περισσότερο την ήδη επιβαρυμένη δημοσιονομική πολιτική της χώρας.

Παρά τις προσπάθειες των αρμόδιων αρχών να περιορίσουν τις εκλογικές δαπάνες, σε σχέση με τα έξοδα που καταπονήθηκαν για τη προετοιμασία της προηγούμενης εκλογικής περιόδου 2012, τα αποτελέσματα εμφανίζονται αντιστρόφως ανάλογα με τις αρχικές επιδιώξεις. Περαιτέρω δαπάνες επιβαρύνουν τον εκλογικό προϋπολογισμό, καθώς οι νέες απαιτήσεις, προσδοκούν και νέα ποσά. Τα επίμαχα σημεία της εκλογικής διαδικασίας ορίστηκαν, προσδιορίζοντας τις αποζημιώσεις που θα αποκομίσουν οι υπάλληλοι που ενασχολούνται με τα διαδικαστικά των καλπών όπως επίσης αξιοποιήθηκαν τα απαιτούμενα ποσά για τα υλικά της ψήφου και τη διαδικασία της ψηφοφορίας. Παράλληλα, σύμφωνα με υπουργική απόφαση, χορηγήθηκαν στα συμμετέχοντα κόμματα οι δικαιούχες χρηματοδοτήσεις, όπως τις όρισε ο νόμος 3023/2002. Ο ίδιος νόμος, καθόρισε και το ύψος των ποσών που πήραν τα κόμματα το 2012 και όπως συγκεκριμένα επεξηγεί στο έγγραφό του ο κ. Στυλιανίδης, «Η κατανομή της ετήσιας τακτικής χρηματοδότησης γίνεται με βάση τις διατάξεις του επίμαχου νόμου, όπως και η κατανομή της οικονομικής ενίσχυσης για ερευνητικούς και επιμορφωτικούς σκοπούς». Συγκεκριμένα από τον νόμο ορίζεται ότι «η τακτική χρηματοδότηση χορηγείται για τη χρονική περίοδο από το επόμενο έτος εκείνου κατά το οποίο έλαβαν χώρα οι γενικές βουλευτικές εκλογές για τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου ή οι εκλογές για την ανάδειξη των Ελλήνων αντιπροσώπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τα κόμματα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».

Τα έξοδα των αποτελεσμάτων

Στην ελληνική εταιρεία «SingularLogic Ανώνυμη Εταιρεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πληροφορικής», με διακριτικό τίτλο «Singularlogic AE», ανατέθηκε το έργο της συγκέντρωσης και παρουσίασης των αποτελεσμάτων των Γενικών Βουλευτικών Εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015. Όπως ορίζεται από την εν λόγω υπουργική απόφαση, το εγχείρημα «Συνίσταται στη χρησιμοποίηση του απαραίτητου ηλεκτρονικού εξοπλισμού και του ειδικευμένου προσωπικού της (Αναλυτών Προγραμματιστών Χειριστών Η/Υ κ.λπ μηχανών), που θα εκτελεστεί σύμφωνα με τους όρους της παρούσας απόφασης και με βάση τα όσα διαλαμβάνονται στην από 15 Ιανουαρίου 2015 προσφορά της παραπάνω εταιρείας και θα καθοριστούν με την οικεία σύμβαση». Την ίδια στιγμή, σε ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών, επιβεβαιώνεται η αδυναμία διάθεσης του απαιτούμενου εξοπλισμού (ηλεκτρονικά συστήματα) και του αριθμού του εξειδικευμένου προσωπικού που απαιτείται ώστε να αναλάβει και να φέρει σε πέρας το παραπάνω έργο. Για το λόγο αυτό, όπως δικαιολογεί ο αρμόδιος υπουργός, η ανάγκη για τη χρησιμοποίηση του εξοπλισμού και των λοιπών αναγκαίων μέσων του ιδιωτικού τομέα, τίθεται απαραίτητη. Από αυτό προκύπτει και η καταβολή του ποσού των 3.136.500, € στην εταιρεία Singular Logic προκειμένου να μεταδώσει τα εκλογικά αποτελέσματα, αμέσως μετά το κλείσιμο της κάλπης.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η SingularLogic αποτελεί την Νο 1 ελληνική εταιρεία παραγωγής επιχειρηματικού λογισμικού με εκτεταμένη δραστηριότητα στην ανάπτυξη και διάθεση καινοτόμων προϊόντων επιχειρηματικού λογισμικού, στη μελέτη, σχεδίαση και υλοποίηση ολοκληρωμένων έργων πληροφορικής για τον Ιδιωτικό και Δημόσιο τομέα, καθώς και στη διάθεση και υποστήριξη προϊόντων καταξιωμένων διεθνών οίκων πληροφορικής. Για τις ειδικευμένες υπηρεσίες της και το ανθρώπινο δυναμικό της, η συγκεκριμένη εταιρεία επιλέχθηκε ώστε να ικανοποιήσει τις απαιτούμενες τεχνικές και λοιπές λεπτομέρειες που θα προβάλλουν και δημοσιοποιήσουν τα εκλογικά αποτελέσματα στις εκλογές του 2015. Συγκεκριμένα, όπως διευκρινίζεται στη διάταξη, η δαπάνη για την υλοποίηση του εγχειρήματος, ανέρχεται στο ποσό των δύο εκατομμυρίων πεντακοσίων πενήντα χιλιάδων ευρώ, συμπεριλαμβανομένου το Φ.Π.Α. που ανέρχεται σε ποσοστό 23%, ήτοι στο συνολικό ποσό των τριών εκατομμυρίων εκατόν τριάντα έξι χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ (3.136.500,00 €). Η καταβολή και η εξόφληση του ποσού στην εν λόγω εταιρεία, εκτιμάται ότι θα κατανεμηθεί τμηματικά, σε τέσσερις δόσεις.

Ανοίγοντας τις κάλπες

Στην εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, όπου περιλαμβάνονται όλα τα στάδια της εκλογικής διαδικασίας, οι αρμοδιότητες και οι ενέργειες όλων των συντελεστών, εντάσσονται επίσης και τα ωράρια των Δήμων, των ΚΕΠ αλλά και των γραφείων των αστυνομικών τμημάτων που εκδίδουν ταυτότητες, τα οποία θα λειτουργούν κανονικά το Σαββατοκύριακο, εξυπηρετώντας τους ψηφοφόρους, οι οποίοι ανέρχονται στους 9.808.760 ενεργούς, και στα 19.733 εκλογικά τμήματα που θα λειτουργήσουν. Συγκεκριμένα, τα ωράρια λειτουργίας ορίζονται το Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015, κατά τις ώρες 08.00 έως 18.00 και τη Κυριακή, 25 Ιανουαρίου 2015, κατά τις ώρες 07.00 έως 19.00. Ταυτόχρονα, επισημαίνεται από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ότι «σε περιπτώσεις αρχικής έκδοσης - αντικατάστασης δελτίων ταυτότητας, θα εκδίδεται άμεσα αυτό, ακόμα και την ημέρα της ψηφοφορίας, εφόσον προσκομισθούν αυτοπροσώπως από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο, όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά»

Συνεπώς, με τη διαδικτυακή εφαρμογή του Υπουργείου Εσωτερικών, καθίσταται ευκόλως εφικτή η εύρεση του εκλογικού κέντρου, στο οποίο ψηφίζει ο κάθε εκλογέας. Η εφαρμογή του υπουργείου Εσωτερικών (ΥΠ.ΕΣ.) βρίσκεται στη διάθεση των πολιτών στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου, φτάνει μόνο ο ενδιαφερόμενος, να πατήσει ένα κουμπί. Ωστόσο, εκτός από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου, διατίθεται τηλεφωνικός αριθμός στον οποίο δύναται να καλέσουν οι πολίτες προκειμένου να πληροφορηθούν που θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Οι ψηφοφόροι μπορούν να επικοινωνούν στον τηλεφωνικό αριθμό 2131361500, κάθε Τρίτη – Παρασκευή στις 09:00 έως 17:00, κάθε Σάββατο 09:00 έως 19:00 και κάθε Κυριακή 07:00 έως 19:00. Σημειώνεται δε, ότι ως ετεροδημότες στον τόπο διαμονής τους θα ψηφίσουν μόνον όσοι είχαν υποβάλει τη σχετική αίτηση έως τις 31 Οκτωβρίου 2014 και παράλληλα, όσοι έχουν υποβάλει αίτηση ετεροδημότη δεν επιτρέπεται να ψηφίσουν στον δήμο, στους βασικούς εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι εγγεγραμμένοι.