Σημαντική πτώση της Ελλάδας στο συνεδριακό τουρισμό

Ανεκμετάλλευτες πηγές εσόδων

  • Τετάρτη, 18 Μαρτίου, 2015 - 06:10

Φθίνουσα πορεία σημειώνει σήμερα ο συνεδριακός τουρισμός στην Ελλάδα, ο οποίος σύμφωνα με επίσημα στοιχεία βρίσκεται στην 40η θέση στον παγκόσμιο χάρτη, έχοντας πέσει 21 ολόκληρες θέσεις.

Η κατακόρυφη πτώση του έχει προκαλέσει την απογοήτευση των Ελλήνων οργανωτών συνεδρίων, οι οποίοι αποθαρρύνονται τόσο από τη διστακτικότητα της ελληνικής Πολιτείας να επενδύσει στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού, όσο και από την άρνηση των αλλοδαπών οργανωτών να αναθέσουν τα συνέδριά τους στην Ελλάδα.

Από τα ψηλά στα χαμηλά

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων -HAPCO Ντίνο Αστρά, η συρρίκνωση διοργανώσεων των εθνικών συνεδρίων ανέρχεται σε ποσοστό πάνω από 40%, ενώ σε ποσοστό άνω του 50% διαμορφώνεται η μείωση των διεθνών συνεδρίων, την ίδια στιγμή που καταγράφεται αύξηση του συνεδριακού τζίρου σε Δουβλίνο, Λίβερπουλ, Βαρκελώνη και Βιέννη.

Όπως εξηγούν οι φορείς στο newmoney.gr, η σημερινή κατάσταση οφείλεται σε σημαντικά προβλήματα όπως η ανύπαρκτη στήριξη του συνεδριακού τουρισμού από την Πολιτεία και η μη προβολή του ελληνικού συνεδριακού προϊόντος, οι δραστηριότητες των παράνομων και ερασιτεχνών ''οργανωτών'' συνεδριών, η απουσία μητρώου για την καταγραφή όλων των συνεδριακών διοργανώσεων και η μη διάθεση των αρχαιολογικών χώρων για την πραγματοποίηση εναρκτήριων τελετών και άλλων συνεδριακών εκδηλώσεων.

Προώθηση της χώρας ως συνεδριακού προορισμού

Για την ενίσχυση του κλάδου στην Ελλάδα ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων μέσω της Marketing Greece σε συνεργασία με τον ΗAPCO προχωρούν στη σύσταση μίας εξειδικευμένης ομάδας, με στόχο την προβολή και προώθηση της χώρας ως συνεδριακού προορισμού με τρία βασικά βήματα: την κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου με στόχο την ολοκλήρωσή του έως τον ερχόμενο Ιούνιο, την προώθηση και πλατφόρμα MICE GREECE και τη σύσταση γραφείου για το συνεδριακό τουρισμό.

Προτεραιότητες για την ανάδειξη της Ελλάδας ως συνεδριακού τουριστικού προορισμού αποτελούν, σύμφωνα με τον κ. Ιωσήφ Πάρσαλη, γενικός διευθυντής, Marketing Greece, η στόχευση στους τρεις κύριους τομείς (υγείας, τεχνολογίας και επιστήμης), οι εκδηλώσεις μικρής και μεσαίας κλίμακας, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό έως 85% της αγοράς και η αξιοποίηση ετήσιων εκδηλώσεων. Επιπλέον, κρίνεται απαραίτητος ο σχεδιασμός εμπειριών που λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχύουν το MICE προϊόν (π.χ. εμπειρίες αναψυχής για την οικογένεια, city break εμπειρίες, ψώνια, διασκέδαση, κοντινές εκδρομές), η αξιοποίηση τόσο του κέντρου Ταε - Κβο – Ντο ως συνεδριακό κέντρο, καθώς και των υφιστάμενων δομών (ιδίως των ξενοδοχείων) και επιλεγμένων εναλλακτικών υποδομών (π.χ. θέατρα, μουσεία κ.α.).