Σε εφαρμογή η νέα ρύθμιση των τελών κυκλοφορίας, για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης

Νέα τέλη κυκλοφορίας

  • Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου, 2015 - 06:10

Εγκύκλιο, σχετικά με την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, στο πλαίσιο των επειγουσών ρυθμίσεων για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, εξέδωσε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Υπουργείου Οικονομικών και όπως αναφέρεται στο σχετικό νομοσχέδιο, σκοπός των νέων διατάξεων είναι η αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας, προκειμένου για τα παλαιότερα οχήματα να είναι χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που θα καταβάλλουν τα πιο καινούρια, που είναι και υψηλότερης εμπορικής αξίας, «ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών».

Με τη νέα ρύθμιση, επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά αυτοκίνητα, όπως και στις υβριδικές δίκυκλες και τρι΄κυκλες μοτοσυκλέτες, που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον ΟΔΔΥ ΑΕ και τίθενται από τους αγοραστές σε κυκλοφορία ως ιδιωτικής χρήσης, αλλά και στα υβριδικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης άνω των 1548 κυβικών εκατοστών.

Διαφορετικός υπολογισμός ανάλογα με το έτος α’ καταχώρησης

Πιο συγκεκριμένα, με την τροποποίηση του νόμου για τα τέλη κυκλοφορίας, στα επιβατικά αυτοκίνητα και τις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31-10-2010, θεσπίζονται τρεις κατηγορίες, για τις αντίστοιχες χρονικές περιόδους πρώτες ταξινόμησής τους, με βάση τον κυλινδριδμό του κινητήρα αυτών ως εξής:

- Έως το έτος 2000

- Από το έτος 2001 έως το 2005 και

- Από το έτος 2006 κι έπειτα

Η κατηγορία των παλαιότερων οχημάτων, αυτών δηλαδή που έχουν καταχωρηθεί έως το 2005, παρουσιάζουν μείωση της τάξεως των 30 έως και 60 ευρώ, ανάλογα την κατηγορία, όπως φαίνεται στους σχετικούς πίνακες.

Αντίθετα, οι αυξήσεις εφαρμόζονται στα τέλη των οχημάτων, των οποίων η πρώτη ταξινόμηση, έγινε από το 2006 και έπειτα. Σε αυτά τα οχήματα, οι αυξήσεις αγγίζουν έως και τα 60 ευρώ, στις κατηγορίες μεγάλου κυβισμού.

Στα αυτοκίνητα, τα οποία καταχωρήθηκαν στην Ελλάδα από την 1η Νοεμβρίου 2010 κι έπειτα, επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο).

Όσον αφορά στις μοτοσικλέτες, δίκυκλες και τρίκυκλες, τα τέλη αυτών υπολογίζονται, ανεξάρτητα της ημερομηνίας πρώτης καταχώρησής τους στην Ελλάδα και με βάση τον κυλινδρισμό τους. (βλ. πίνακα 5).

Επιβάρυνση των οδηγών υβριδικών οχημάτων μεγάλου κυβισμού

Παράλληλα, με τη νέα μέθοδο υπολογισμού των τελών, μειώνονται σε έως 1.549 (από 1.929 που ίσχυε έως πέρσι) τα κυβικά εκατοστά για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών αυτοκινήτων οχημάτων και υβριδικών δικύκλων και τρικύκλων μοτοσυκλετών που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ ΑΕ), ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα. Για τα οχήματα της ανωτέρω κατηγορίας, από 1.549 κ.εκ. και άνω, τα επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας αναλογούν στο 60% (από 50% που ίσχυε μέχρι πέρσι), των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.

Αντίστοιχη μείωση σε κυβικά εκατοστά εφαρμόζεται και όσον αφορά στην απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και των:

- Υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και

- Υβριδικών δικύκλων και τρικύκλων μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους

Όπως αιτιολογείται από το σχέδιο νόμου, η επιβολή τελών κυκλοφορίας στα μεγαλύτερου κυβισμού υβριδικά οχήματα, «δεδομένου ότι η επιβάρυνση εξακολουθεί να παραμένει σημαντικά χαμηλότερη από αυτή που υφίστανται οι κάτοχοι συμβατικών οχημάτων, περιορίζει τις επιπτώσεις από την επιβολή τους, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων, που στα πλαίσια της τρέχουσας δημοσιονομικής συγκυρίας αποτελεί πρώτιστη στόχευση. Η διατήρηση της απαλλαγής για τα συγκεκριμένα οχήματα εφόσον ο κινητήρας τους δεν ξεπερνά τα 1.549 κ.εκ., συντηρεί το συγκριτικό τους πλεονέκτημα, καθιστώντας τα ελκυστικά σε όσους επιδιώκουν να ανανεώσουν το όχημά τους, με νεότερης τεχνολογίας.