Εξαγορά χρόνου για προώθηση αλλαγών
- Παρασκευή, 4 Μαρτίου, 2016 - 06:10
Παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 δίνει το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, για τις συμβάσεις των άγονων αεροπορικών γραμμών, μεταξύ των οποίων και αρκετές στις Κυκλάδες, οι οποίες λήγουν στο τέλος Μαρτίου.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προέβη σε διαπραγμάτευση με τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες μέχρι στιγμής εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές, κατόπιν κρατικής επιδότησης, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η κίνηση των αεροσκαφών από και προς τα περιφερειακά αεροδρόμια των άγονων, κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, δεδομένου, ότι από πλευράς Υπουργείου, δεν κατέστη δυνατή η προκήρυξη του διαγωνισμού, για την επόμενη περίοδο, εγκαίρως.
Εξάμηνη παράταση για κάλυψη αναγκών της τουριστικής περιόδου
Στο έγγραφο της απόφασης, που φέρει την υπογραφή του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σπίρτζη και αναρτήθηκε στον ιστότοπο της Δι@ύγειας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας καλείται σε διαπραγμάτευση με τις τέσσερις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες εκτελούν δρομολόγια άγονων γραμμών, ώστε να επιλεγούν, με κριτήριο το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα, οι αερομεταφορείς, που θα αναλάβουν την εξυπηρέτηση των γραμμών αυτών για ακόμη 6 μήνες.
Όσον αφορά στις Κυκλάδες, οι άγονες γραμμές, είναι τα δρομολόγια Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος και Αθήνα – Σύρος.
Σύμφωνα με τα όσα αιτιολογικά αναφέρει το έγγραφο του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ, δεδομένου ότι οι συμβάσεις εκμετάλλευσης για τις άγονες τακτικές αεροπορικές γραμμές, λήγουν την 31η Μαρτίου 2016, υπάρχει η ανάγκη διασφάλισης επαρκούς εξυπηρέτησης στα συγκεκριμένα δρομολόγια, που είναι ζωτικής σημασίας, για την ανάπτυξη των περιφερειών, στις οποίες αφορούν, εν όψει και της έναρξης της θερινής περιόδου, καθώς για την επικείμενη δημοσίευση της προκήρυξης νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, απαιτείται χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών, και ως εκ τούτου, προκύπτει κατεπείγουσα ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων αντιμετώπισης της κατάστασης, με βάση τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της μη εισαγωγής διακρίσεων, η οποία εξασφαλίζεται με την προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.
Από την επιτροπή διαπραγμάτευσης, την οποία κατάρτισε η ΥΠΑ, εξετάστηκαν όλες οι υποβληθείσες προσφορές, ενώ πρόκειται να συνταχθεί πρακτικό, με το οποίο θα γνωμοδοτήσει ως προς την κατακύρωση του αποτελέσματος, έτσι ώστε η επιτροπή να ολοκληρώσει το έργο της έως και τις 8 Μαρτίου, όπως ορίζεται σε άλλη απόφαση του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ.
Αξίζει να σημειωθεί, πως στον τελευταίο διαγωνισμό, ο οποίο είχε πραγματοποιηθεί το 2012, με απόφαση του τότε υπουργού Υποδομών, τον κ. Μάκη Βορίδη, οι 24 άγονες γραμμές, είχαν ανατεθεί στις εταιρείες Olympic Air, Aegean, Sky Express και Astra, με το συνολικό ύψος της επιδότησης, να αγγίζει τα 148 εκατομμύρια ευρώ. Πιο αναλυτικά, η εταιρεία Olympic Air, είχε αναλάβει την εξυπηρέτηση 13 δρομολογίων, με επιδότηση 109 εκατομμυρίων ευρώ, η εταιρεία Aegean ένα δρομολόγιο, έναντι 3,2 εκατομμυρίων ευρώ, η εταιρεία Astra δύο επιδοτούμενα και τρία χωρίς επιδότηση δρομολόγια, έναντι 9,2 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η εταιρεία Sky Express πέντε δρομολόγια έναντι 35,4 εκατομμυρίων ευρώ.
Περισσότερα, αντικειμενικότερα και δικαιότερα κριτήρια
Δεδομένων των δηλώσεων του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, κ. Σπίρτζη, πριν από μερικές εβδομάδες στη Βουλή, σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε ριζική αναδιάρθρωση του συστήματος επιδότησης των άγονων γραμμών, καθώς, όπως είχε υποστηρίξει από το βήμα, διαπιστώνονται τεράστιες «σπατάλες» εκατομμυρίων ευρώ, σε γραμμές, οι οποίες δεν είναι στην ουσία άγονες, ενώ ακόμη και ο τρόπος υπολογισμού των επιδοτήσεων, κρίνεται ζημιογόνος για το Ελληνικό Δημόσιο.
Όπως είχε επισημάνει ο κ. Σπίρτζης, το Υπουργείο θα προβεί σε ανασυγκρότηση του συστήματος των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών, χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της εποχικότητας, με χρήση ενδεχομένως κυλιόμενης επιδότησης, του μεγέθους της επιβατικής κίνησης, για κάθε αεροπορική γραμμή, τον αριθμό των μόνιμων κατοίκων των προορισμών, ενώ παράλληλα, διερευνάται ο διαχωρισμός επιδοτούμενων και μη γραμμών, βάσει τον συνδυασμό των χαρακτηριστικών των προορισμών, όπως είναι η χιλιομετρική απόσταση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των διαδρόμων προσαπογειώσεως, τα πληθυσμιακά και οικονομικά χαρακτηριστικά, η αναπτυξιακή – τουριστική πολιτική, οι εθνικοί λόγοι, το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων, και άλλα.
Παράλληλα, όπως είχε διαμηνύσει, δεν αποκλείονται γενναίες μειώσεις τα ποσά των επιδοτήσεων, ή ακόμη και οριστική κατάργησή τους, αν διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν επιτακτικοί λόγοι για την οικονομική ενίσχυση των γραμμών από το κράτος. Ωστόσο, είχε διευκρινίσει, ότι οι απομακρυσμένες περιοχές, με πραγματικές δυσκολίες σύνδεσης με τα αστικά κέντρα, όπου υπάρχει ουσιαστική ανάγκη για τη διατήρηση των δρομολογίων, δεν έχουν λόγο να ανησυχούν.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με την ισχύουσα σύμβαση, η οποία ισχύει έως τις 31 Μαρτίου 2016, ο υπολογισμός της επιδότησης γίνεται ανά θέση, ανεξάρτητα από το αν μεταφέρει ή όχι επιβάτη, ενώ υπάρχουν επιδοτήσεις γραμμών εντός Ελλάδας, οι οποίες υπερβαίνουν σε ύψος την τιμή του εισιτηρίου, ακόμη και για την Νέα Υόρκη.
Όπως φαίνεται, έπειτα από δηλώσεις του περιβάλλοντος του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, οι οποίες έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η κυβέρνηση προετοιμάζει νέα πρόταση, η οποία θα στηρίζεται στον ευρωπαϊκό κανονισμό 1008/2008, περί παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε αεροπορικές γραμμές, η οποία στοχεύει στην άρση της απομόνωσης και την ενίσχυση των απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών, καθώς σύμφωνα με τους παράγοντες του υπουργείο, ο ισχύον τρόπος υπολογισμού των επιδοτήσεων, στρεβλώνει τον ανταγωνισμό.
Με την εξάμηνη παράταση, η οποία θα καλύψει τις ανάγκες των νησιών και των απομακρυσμένων περιοχών εν γένει, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου, το υπουργείο θα έχει τον απαραίτητο χρόνο, ώστε να προωθήσει τις αλλαγές, οι οποίες, τονίζεται, ότι θα βασίζονται σε περισσότερα και πιο αντικειμενικά κριτήρια.
Για το σκοπό αυτό, πρόκειται να αξιοποιηθούν τα αναλυτικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, για την επιβατική κίνηση, με δικαιότερη και πραγματιστική ανάλυση των τάσεων, οι οποίες έχουν διαμορφωθεί το διάστημα των τελευταίων ετών.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στη Βουλή δικογραφία - μήνυση κατά του πρωθυπουργού και πρώην υπουργών για τα Τέμπη
18 Φεβ. 2025 - 20:01 - “Στηρίζουμε το Λιμενικό μας Σώμα, αναγνωρίζουμε την προσφορά του, αναμένουμε την απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης”
18 Φεβ. 2025 - 13:11 - ΕΣΠΑ 2021 - 2027: Συνάντηση της ΕΝΠΕ με τον με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Raffaele Fitto
14 Φεβ. 2025 - 18:00 - ΕΚΠΑ - Σαντορίνη: Παρατηρείται πτώση στον αριθμό και τα μεγέθη των σεισμών
14 Φεβ. 2025 - 17:30 - Σκυλακάκης: Όποιοι χτίζουν αυθαίρετα τώρα θα είναι και οι πρώτοι που θα τα δουν να κατεδαφίζονται
14 Φεβ. 2025 - 15:48