Ανοίγει ο δρόμος για πρόσληψη προσωπικού σε ανταποδοτικές υπηρεσίες των ΟΤΑ, ενώ δίνεται και η δυνατότητα αύξησης του ωραρίου του προσωπικού ΙΔΑΧ, σύμφωνα με το ΥΠΕΣΔΑ

Αίρεται η απαγόρευση στις προσλήψεις

  • Παρασκευή, 18 Μαρτίου, 2016 - 06:10

Στις αλλαγές, που επιφέρει, στον τομέα του προσωπικού των ΟΤΑ, αναφέρεται με εγκύκλιό του προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας, το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Στις διατάξεις του ν. 4368/2016 (Α΄ 21) «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» περιλαμβάνονται ρυθμίσεις σχετικά και με το προσωπικό των ΟΤΑ που στοχεύουν στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών τους.

Ειδικότερα, στο δεύτερο κεφάλαιο ̟περιέχονται ρυθμίσεις – μεταξύ άλλων - για το ̟προσωπικό των δήμων, των περιφερειών και των νομικών τους ̟προσώπων. Με τις ρυθμίσεις αυτές, το Υπουργείο επισημαίνει, πως επιδιώκεται η αποτελεσματικότερη επίτευξη των στόχων των φορέων για τη συγκρότηση ισχυρών οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, με απώτερο σκοπό την κοινωνική και αναπτυξιακή αποστολή του θεσμού.

Στη συγκεκριμένη εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, παρουσιάζονται αναλυτικά οι ρυθμίσεις που αφορούν σε θέματα προσωπικού ΟΤΑ.

Απελευθέρωση προσλήψεων σε ανταποδοτικές υπηρεσίες

Σύμφωνα με τον ν. 4093/2012 έχει επιβληθεί ̟πλήρης αναστολή ̟προσλήψεων ̟προσωπικού των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ στους OTA έως 31.12.2016.

Εξαιτίας αυτού, έχουν εμφανιστεί ̟πολλές ελλείψεις ̟προσωπικού και σοβαρές δυσχέρειες στη λειτουργία υπηρεσιών ζωτικής σημασίας για το κοινωνικό σύνολο.

Με τη διάταξη του άρθρου 7 του ν. 4368/2016 εξαιρούνται από την ανωτέρω αναστολή οι διορισμοί και ̟προσλήψεις μόνιμου και ΙΔΑΧ ̟προσωπικού των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, δηλαδή ̟προσωπικού που θα στελεχώσει τις Υπηρεσίες Καθαριότητας, ΔΕΥΑ, Ηλεκτροφωτισμού, Ύδρευσης - Άρδευσης, Αποχέτευσης και Δημοτικών Κοιμητηρίων κ.τ.λ.

Το τακτικό ̟προσωπικό των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ που θα καλύπτει κενές θέσεις ειδικά των ανωτέρω Υπηρεσιών ̟προσλαμβάνεται χωρίς ̟πλέον να απαιτείται απόφαση κατανομής του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του ν. 3833/2010, όπως ισχύει.

Επισημαίνεται μάλιστα, ότι, εάν εκκρεμούν διορισμοί επιτυχόντων κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ ̟παλαιότερων ̟προκηρύξεων ΑΣΕΠ, προς κάλυψη κενών θέσεων στις ανωτέρω υπηρεσίες των φορέων, οι φορείς πρέπει άμεσα να ολοκληρώσουν τους διορισμούς αυτούς, ακολουθώντας τη διαδικασία των άρθρων 23-26 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών Υπαλλήλων.

Αμέσως μετά την ανάληψη υπηρεσίας από τα άτομα αυτά, ο φορέας πρέπει να ενημερώσει σχετικά την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.

Εξυπακούεται ότι ο διορισμός ̟προσωπικού ΥΕ και ΔΕ στις εν λόγω υπηρεσίες ολοκληρώνεται χωρίς την έκδοση απόφασης κατανομής, εφόσον ̟πρόκειται για διορισμό σε εκτέλεση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης ή κατόπιν αντικατάστασης – αναπλήρωσης διοριστέου που δεν αποδέχθηκε το διορισμό ή έχει κώλυμα διορισμού.

Στην τελευταία δε ̟περίπτωση, πρέπει το αρμόδιο προς διορισμό όργανο να βεβαιώνει εγγράφως το ΑΣΕΠ, ότι ο διορισμός αφορά σε υπηρεσία ανταποδοτικού χαρακτήρα.

Αύξηση ωρών εργασίας ̟προσωπικού μερικής απασχόλησης

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, με τις διατάξεις της ̟αρ.1 του άρθρου 8 του ν.4368/2016 ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των ΟΤΑ, αλλά και ̟πολλών δημοτικών υπαλλήλων, καθώς ̟παρέχεται υπό προϋποθέσεις η δυνατότητα αύξησης του ωραρίου εργασίας του ̟προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των ΟΤΑ α΄ βαθμού (όπου στην έννοια των ̟πρωτοβάθμιων ΟΤΑ υπάγονται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών Υπαλλήλων, οι δήμοι, οι Σύνδεσμοι, τα δημοτικά νομικά ̟πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τα δημοτικά ιδρύματα) μερικής απασχόλησης, μέχρι και το ανώτατο όριο της ̟λήρους απασχόλησης της οικείας ειδικότητας και εκπαιδευτικής βαθμίδας, με αντίστοιχη αύξηση των αποδοχών τους.

Για τη μετατροπή του ωραρίου απαιτείται καταρχήν αίτηση του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου προς τη διοίκηση του ΟΤΑ, στην οποία θα αναφέρεται ο συνολικός αριθμός εβδομαδιαίων ωρών τις οποίες επιθυμεί να απασχολείται. Εν συνεχεία, το οικείο δημοτικό/διοικητικό συμβούλιο θα αποφασίζει για την έγκριση ή μη της μμετατροπής του ωραρίου του εργαζομένου, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες του ΟΤΑ. Η έγκριση μπορεί να είναι ολική ή μερική, π.χ. εργαζόμενος με τρέχον ωράριο είκοσι ωρών εβδομαδιαίως να αιτηθεί τη μετατροπή του ωραρίου του σε ̟πλήρες (σαράντα ώρες), αλλά το συμβούλιο να καθορίσει ωράριο τριάντα ωρών εβδομαδιαίως.

Η απόφαση του συμβουλίου θα πρέπει υποχρεωτικά να διαλαμβάνει ειδικά περί της ύπαρξης των απαιτούμενων για την αύξηση του ωραρίου ̟πιστώσεων στον προϋπολογισμό του οικείου ΟΤΑ. Επίσης, υπόκειται στον έλεγχο κατ’ άρθρο 225 του ν.3852/2010 όπως ισχύει – «Πρόγραμμα Καλλικράτης», ενώ ̟περίληψή της δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με μέριμνα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας

Με το άρθρο 22 του «μεσοπρόθεσμου», προβλέπεται ότι στους μόνιμους υπαλλήλους και υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου των ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού καθώς και των νομικών ̟προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών, που έχουν ως σκοπό την ̟προσωρινή αποθήκευση, επεξεργασία, ανακύκλωση και εν γένει αξιοποίηση και διάθεση στερεών αποβλήτων, χορηγείται, εκτός από τον βασικό μισθό και τις λοιπές προβλεπόμενες αποδοχές τους, και το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας του άρθρου 15 ̟αρ. 1 του ν. 4024/2011.

Η ρύθμιση αυτή, σύμφωνα με την εγκύκλιο, καταλαμβάνει το ̟προσωπικό που εργάζεται κατά πλήρες ωράριο και ανεξαρτήτως ειδικότητας στους χώρους υγειονομικής ταφής, στην ανακύκλωση, στα κέντρα διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών (ΚΔΑΥ), στους σταθμούς μεταφόρτωσης και στις μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων, σε ̟περίπτωση δε απομάκρυνσης των υπαλλήλων για οποιονδήποτε λόγο (όπως ενδεικτικά μετακίνηση, απόσπαση, μετάταξη) διακόπτεται ισοχρόνως η καταβολή του επιδόματος με ευθύνη του οικείου ̟προϊστάμενου. Επιπλέον, το εν λόγω επίδομα καταβάλλεται και για όσο διάστημα οι υπάλληλοι τελούν σε κανονική άδεια καθώς και σε βραχυχρόνια αναρρωτική άδεια έως έξι (6) ημέρες κατ’ έτος.

Το ̟ποσό του επιδόματος για τις ανωτέρω κατηγορίες υπαλλήλων ορίζεται σε εκατόν πενήντα (150) ευρώ, μηνιαίως. Επισημαίνεται ωστόσο η ρητή δέσμευση ̟περί της επικείμενης ευθυγράμμισης του καθεστώτος χορήγησής του με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία έως τις 31-12-2017.

Ετικέτες: