Προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα θα μπορούν να σχεδιάζουν και να καταρτίζουν ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, σύμφωνα με τροπολογία της αν. Υπ. Εργασίας

Προγράμματα κοινωφελούς εργασίας από ΟΤΑ

  • Δευτέρα, 1 Αυγούστου, 2016 - 06:22

Τη δυνατότητα κατάρτισης προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας δίνει σε Δήμους και Περιφέρειες τροπολογία, που κατατέθηκε από την αναπληρώτρια υπουργό Εργασίας, κ. Ρ. Αντωνοπούλου, όπου προβλέπεται και η ενίσχυση του προσωπικού του ΟΑΕΔ.

Τα “χέρια” των Δήμων λύνει το Υπ. Εργασίας, με την τροπολογία, που κατατέθηκε εκ μέρους της αν. υπουργού Εργασίας, μέσω της οποίας οι ΟΤΑ, έχουν πλέον τη δυνατότητα να χρηματοδοτούν και να “τρέχουν” προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, για τη στήριξη των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, με χρηματοδότηση είτε από πόρους του ΕΣΠΑ, είτε από εθνικούς, είτε από άλλους πόρους. Με την ίδια τροπολογία, επιχορηγείται και ο ΟΑΕΔ με πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ προωθείται η σύσταση 360 νέων οργανικών θέσεων εργασίας στον Οργανισμό.

Ενίσχυση του Διοικητικού τομέα του Οργανισμού

Σύμφωνα με την τροπολογία, οι οργανικές θέσεις που δημιουργούνται αφορούν σε 305 θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), Διοικητικού και Οικονομικού τομέα, καθώς και 55 θέσεις Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), Διοικητικού-Λογιστικού τομέα, το ετήσιο κόστος των οποίων, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ανέρχεται περίπου σε 5.700.000 ευρώ.

Όπως επισημαίνεται στην εισηγητική έκθεση, με αυτό τον τρόπο επιδιώκεται η ενίσχυση της δυναμικότητας του ΟΑΕΔ σε προσωπικό, κυρίως σε εργασιακούς συμβούλους, προκειμένου να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικότερα η ανεργία, ταυτόχρονα δε να εκπληρωθούν οι υποχρεώσεις του Οργανισμού έναντι της ΕΕ και ειδικότερα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, σύμφωνα με τις επιταγές του οποίου, ο ΟΑΕΔ, επιπλέον των υπηρεσιών που ήδη παρέχει προς τους ανέργους από τα ΚΠΑ2, οφείλει τα επόμενα χρόνια να καλύψει πρόσθετες δραστηριότητες, όπως ενδεικτικά είναι

-          Η αναζήτηση κενών θέσεων εργασίας για τροφοδότηση της νέας διαδικτυακής πύλης (portal) του Οργανισμού,

-          Η εξυπηρέτηση εργοδοτών για συμμετοχή σε προγράμματα,

-          Η εξασφάλιση θέσεων πρακτικής άσκησης για τους μαθητές/σπουδαστές των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και δημόσιων ΙΕΚ,

-          Η εξατομικευμένη υποστήριξη των δικαιούχων του εγγυημένου κοινωνικού εισοδήματος,

-          Η διεύρυνση του φάσματος και της κλίμακας παροχής εξατομικευμένων υπηρεσιών προς τους ανέργους,

-          Ο έλεγχος ανεργίας ανά τρίμηνο των αναζητούντων εργασία εγγεγραμμένων στο μητρώο του ΟΑΕΔ).

Δυνατότητα κατάρτισης προγραμμάτων και από ΝΠΔΔ-ΝΠΙΔ

Στην τροπολογία, περιλαμβάνεται ρύθμιση, προκειμένου οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, καθώς και άλλες δημόσιες υπηρεσίες, όπως σχολεία ή νοσοκομεία, να προχωρούν σε σχεδιασμό και κατάρτιση προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, για την απευθείας απασχόληση ανέργων, αντλώντας χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους.

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα σε ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, εποπτευόμενα από υπουργεία, να απασχολούν ωφελουμένους, με τη δαπάνη, η οποία θα αντληθεί από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, να ανέρχεται σε 24.000.000 ευρώ για το 2016 και 31.000.000 ευρώ για το επόμενο έτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, στην κατεύθυνση της άμεσης ανάσχεσης της ανεργίας, ως έκτακτο μέτρο, η Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων του υπουργείου Εργασίας σχεδιάζει και καταρτίζει Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών, με απασχόληση των ανέργων απευθείας σε δήμους, περιφέρειες ή σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, όπως σε σχολεία και νοσοκομεία, σε ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από υπουργεία, είτε με συγχρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ, είτε με συγχρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ και ευνοϊκούς ή άλλους πόρους, είτε με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους.

Για τα προγράμματα αυτά, ο ΟΑΕΔ αναμένεται να επιχορηγηθεί από τους πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, τόσο από το εθνικό, όσο και από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, όπως επίσης και από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπ. Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, από τον οποίο θα μεταφερθούν οι αντίστοιχες πιστώσεις.

Παράλληλα, στο σχεδιασμό των προγραμμάτων μπορούν να προβλεφθούν δράσεις ενεργοποίησης των ωφελουμένων, προκειμένου να διευκολύνεται η επανένταξή τους στην αγορά εργασίας. Τα προγράμματα θα έχουν δυνατότητα επέκτασης της χρονικής διάρκειάς τους, ενώ ο ΟΑΕΔ θα καταρτίζει τη Δημόσια Πρόσκληση για τα προγράμματα και είναι ο αρμόδιος φορέας για την υποδοχή των ηλεκτρονικών αιτήσεων των ωφελουμένων και την κατάρτιση του πίνακα των ωφελουμένων, τη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απασχόλησης των επιβλεπόντων φορέων, όπως θα έχουν προσδιοριστεί από τον Δικαιούχο, τη διενέργεια επιτόπιων επαληθεύσεων στους επιβλέποντες φορείς και την καταβολή των αμοιβών στους ωφελουμένους και των ασφαλιστικών εισφορών στους επιβλέποντες φορείς.

Επιβλέποντες Φορείς είναι οι φορείς οι οποίοι θα προσλάβουν (δήμοι, περιφέρειες, άλλες δημόσιες υπηρεσίες, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από υπουργεία), θα απασχολήσουν τους ανέργους και θα πιστοποιούν την απασχόλησή τους στον ΟΑΕΔ, προκειμένου να καταβληθεί το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος.

Ετικέτες: