Την ένταξη της Μυκόνου, της Πάρου, της Σίφνου και της Κύθνου, προβλέπει ο νέος διαγωνισμός του Υπουργείου Ναυτιλίας για τις ενδοκυκλαδικές γραμμές

Επέκταση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων

Την ένταξη της Μυκόνου, της Κύθνου, της Σίφνου και της Πάρου στα επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, αποφάσισε κατά τη συνεδρίασή του, που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά της Κρήτης, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Η προκήρυξη του πρώτου επαναληπτικού ανοιχτού δημόσιου διεθνή μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών, για το χρονικό διάστημα έως την 31η Οκτωβρίου 2017 και η παράταση των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, η ισχύς των οποίων λήγει την 31η Οκτωβρίου 2016, συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων θεμάτων στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, γεγονός, που έδωσε αφορμή, προκειμένου να ανοίξει ξανά ο διάλογος, σχετικά με την προετοιμασία ενός νέου σχεδιασμού, που θα αφορά στις άγονες γραμμές, κατά τη διάρκεια της ημερίδας για το «Σχεδιασμό Ακτοπλοϊκού Δικτυού» που διοργανώθηκε στην πόλη της Κρήτης από το Δήμο Χανίων, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών.

 

Στο ίδιο επίπεδο η κρατική δαπάνη

Μία από τις αλλαγές, που έρχονται, όσον αφορά στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, είναι η ένταξη και της Μυκόνου, γεγονός, που αποτελεί πάγιο αίτημα των εκπροσώπων του νησιού, το οποίο, ωστόσο, δεν είχε γίνει δεκτό, για αρκετά χρόνια.

Όπως φάνηκε από τις εγκεκριμένες δρομολογιακές γραμμές, η Μύκονος εντάσσεται στα δρομολόγια, που θα εξυπηρετούν το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΡΤΕΜΙΣ και AQUA SPIRIT, συνδέοντάς την με τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων, καθ’ όλη τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.

Η προσθήκη αυτή, αναμένεται να εξυπηρετήσει σε μεγάλο βαθμό τους κατοίκους, τους φορείς και τους επαγγελματίες της Μυκόνου, προκειμένου να μπορούν να έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα νησιά απευθείας, χωρίς επιπλέον διανυκτερεύσεις ή περισσότερα έξοδα, μέσω ανταποκρίσεων.

Επιπλέον, σύνδεση με τις υπόλοιπες Κυκλάδες αποκτούν επίσης τα νησιά της Κύθνου, της Πάρου και της Σίφνου.

Αξίζει να σημειωθεί, πως εκτός του ενδοκυκλαδικού δικτύου δρομολογίων, συνεχίζει να παραμένει το νησί της Άνδρου.

Την επικοινωνία των νησιών των Κυκλάδων φαίνεται πως θα εξυπηρετήσουν τα Ε/Γ-Ο/Γ ΑΡΤΕΜΙΣ, AQUA SPIRIT και Α. ΚΟΡΑΗΣ, ενώ σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣΑΣ, εκτός από την επέκταση των ενδοκυκλαδικών γραμμών, στις άγονες γραμμές γίνεται προσθήκη ακόμη ενός δρομολογίου.

Η κρατική δαπάνη, σχετικά με την κάλυψη των μισθωμάτων των άγονων γραμμών, παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρσι και για τη νέα αυτή περίοδο, δηλαδή κυμαίνεται στο ύψος των 90 εκατομμυρίων ευρώ, όπως φαίνεται και από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας, με περισσότερα, ωστόσο, δρομολόγια, για την κάλυψη περισσότερων νησιών.

 

Οι άγονες και ενδοκυκλαδικές γραμμές όπως διαμορφώνονται

Οι προσφορές των εταιρειών έχουν ελεγχθεί, μεταξύ άλλων, και για τις γραμμές:

  • Πειραιάς ή Λαύριο– Σίφνος – Μήλος–Φολεγανδρος– Σίκινος– Ίος–Θήρα με το πλοίο Αδαμάντιος Κοραής της «Ανώνυμος Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου» η οποία επιδοτείται με 17.980 ευρώ ανά δρομολόγιο
  • Πειραιάς ή Λαύριο – Θήρα-Ανάφη και επιστροφή το πλοίο Blue Star 2 της Blue Star Ferries με 6.500 ευρώ ανά δρομολόγιο
  • Πειραιάς ή Λαύριο – Νάξος – Δονούσα και επιστροφή το πλοίο Blue Star Naxos της Blue Star Ferries με 2.678 ευρώ ανά δρομολόγιο
  • Πειραιάς ή Λαύριο – Πάρος – Νάξος – Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσια – Κατάπολα και επιστροφή στο Blue Star Naxos της Blue Star Ferries με 16.307 ανά δρομολόγιο
  • Σύρος – Άνδρος – Τήνος – Πάρος και επιστροφή με το «Aqua Spirit», της Sea Jets με 8.980 ευρώ ανά δρομολόγιο
  • Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσια – Σχοινούσα – Ηρακλειά– Νάξος – Πάρος – Σύρος με το «Aqua Spirit» της Sea Jets με 25.315 ευρώ ανά δρομολόγιο και τέλος,
  • Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή με το «Άρτεμις» της Hellenic Seaways με 29.551 ευρώ.

Μεταξύ των γραμμών που έχουν ελεγχθεί οι προσφορές και αναμένεται να γίνουν δεκτές, σύμφωνα με δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής είναι, ενδεικτικά, οι παρακάτω:

  • Πειραιάς ή Λαύριο – Σίφνος – Μήλος – Φολέγανδρος -  Σίκινος – Ίος - Θήρα με το πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» της Ανώνυμος Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου με 17.980 ευρώ το δρομολόγιο.
  • Σύρος – Άνδρος – Τήνος - Πάρος και επιστροφή με το «Aqua Spirit» της Τζάμπο Τζετ με μίσθωμα 8.980 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα -  Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσια – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος – Πάρος - Σύρος με το «Aqua Spirit» της Τζάμπο Τζετ και μίσθωμα 25.315 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος - Μήλος και επιστροφή με το «Άρτεμις» της HSW με μίσθωμα 29.551 ευρώ.
  • Κυκλάδες και Πειραιάς 
  • Πειραιάς ή Λαύριο – Θήρα - Ανάφη και επιστροφή με το πλοίο «Blue Star 2» της Blue Star Ferries με 6.500 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Πειραιάς ή Λαύριο – Νάξος - Δονούσα και επιστροφή με το πλοίο «Blue Star Naxos» της Blue Star Ferries με 2.678 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Πειραιάς ή Λαύριο – Πάρος – Νάξος – Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσια - Κατάπολα και επιστροφή με το «Blue Star Naxos» της Blue Star Ferries με 16.307 ανά δρομολόγιο.

 

Ο ΣΕΕΝ υπέρ των πολυετών συμβάσεων

Η ημερίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που «συνόδευσε», ουσιαστικά, τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ανέδειξε την ανάγκη αλλαγών στο σχεδιασμό για τις άγονες, με σημαντικά πρόσωπα της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και τον ίδιο τον Υπουργό, κ. Θοδωρή Δρίτσα να παίρνουν θέση επί του ζητήματος.

Μάλιστα, από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), κ. Μιχάλη Σακέλλη, προτάθηκε η παγίωση των πολυετών συμβάσεων, για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, δεδομένου ότι η μέθοδος αυτή έδωσε λύση στη σύνδεση της νησιωτικής χώρας, ενώ όπου απέτυχε, αυτό οφείλεται στην κακή εφαρμογή της, αλλά και στις συνεχόμενες αλλαγές στη νομοθεσία.

Υπενθυμίζεται, πως ο Υπουργός, κ. Δρίτσας, πρόταξε το ζήτημα του κόστους των εισιτηρίων, ενώ ζήτησε από τους εμπλεκόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να συμμετάσχουν σε ομάδα εργασίας, υπό τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, κ. Θεοτοκά, έτσι ώστε να υπάρξει ένας ανασχεδιασμός όλου του ακτοπλοϊκού δικτύου. Όσον αφορά στις άγονες γραμμές, ο Υπουργός τόνισε, πως θα χρειαστεί καλή διαχείριση και σωστή αξιοποίηση των κρατικών πόρων, που διατίθεται στα δρομολόγια αυτά.

Ετικέτες: