«Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις επενδύσεις»
- Πέμπτη, 31 Αυγούστου, 2017 - 06:19
Το ενδεχόμενο ανάπτυξης υποδομών στα περιφερειακά λιμάνια υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος και κυρίως στον τομέα της κρουαζιέρας, μέσα από υποπαραχωρήσεις, από τις ίδιες τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, εξετάζει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του, αναφορικά με τον τομέα της κρουαζιέρας, που έδωσε στο κανάλι της Βουλής, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, τόνισε την ανάγκη σύμπραξης, μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα με διάφορες μορφές, προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές σε νησιά, που αποτελούν πόλο έλξης για τις εταιρείες κρουαζιέρας, ενώ διαβεβαίωσε, πως και σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο ύπαρξης νησιού με φορολογική ατέλεια, ο ίδιος είναι διατεθειμένος να στηρίξει την ιδέα, ενώπιον, τόσο του Υπουργού Οικονομικών, όσο και των εκπροσώπων των θεσμών.
Λύσεις μέσω υποπαραχωρήσεων
Όπως σημείωσε ο κ. Κουρουμπλής, το Υπουργείο προωθεί το σενάριο τα λιμάνια κρουαζιέρας να μπουν «σε ένα πλαίσιο αξιοποίησης με διαδικασίες υποπαραχωρήσεων. Αρχίζει να υπάρχει ενδιαφέρον για τα λιμάνια και από πλευράς κρουαζιέρας. Υπάρχουν προορισμοί που δημιουργούν ένα καινούργιο περιβάλλον, από πλευράς νέων υποδομών. Εμείς είμαστε ανοιχτοί σε όλες αυτές τις επενδύσεις που μπορούν να γίνουν σε τέτοιο πνεύμα συνεργασίας, δηλαδή με υποπαραχωρήσεις, ώστε να μπορούν εταιρίες κρουαζιέρας, για παράδειγμα, να δημιουργήσουν υποδομές, οι οποίες θα αποπληρώνονται με βάση τη χρήση που θα γίνεται κατά προτεραιότητα, από τις εταιρίες αυτές».
Όπως εξήγησε, «υπάρχουν διάφορες προτάσεις, που είναι θα έλεγα, σε προπλασματικό στάδιο και υπάρχει ενδιαφέρον, αλλά κυρίως ξέρετε πρέπει να εμπεδώσουμε ότι εμείς είμαστε αποφασισμένοι να πάμε σε μια τέτοια διαδικασία. Επίσης υπάρχει συγκεκριμένο ενδιαφέρον για την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Κι εκεί είμαστε σε αντίστοιχο στάδιο».
Επί τάπητος το θέμα του νησιού με φορολογική ατέλεια
Σε ό,τι αφορά στο νησί με φορολογική ατέλεια, ο Υπουργός υποστήριξε, πως «οφείλουμε να ψηλαφίζουμε την πραγματικότητα. Στα ενδιαφέροντα των ανθρώπων που επιλέγουν να ψυχαγωγηθούν με την κρουαζιέρα, στο πακέτο που αναζητούν και επιλέγουν, βρίσκεται και η προοπτική ενός λιμανιού με αφορολόγητα. Από τη στιγμή που η Τουρκία και η Αίγυπτος έχουν βγει από το πακέτο της κρουαζιέρας, πρέπει εμείς να αναζητήσουμε ένα υποκατάστατο».
Μάλιστα, ανέφερε πως και ο ίδιος έχει σκεφτεί τη συγκεκριμένη λύση, ενώ δεν έκρυψε πως σε επικείμενη συνάντησή του με τον Υπουργό Εξωτερικών με ευρύτερη λίστα θεμάτων, θα το προτείνει, θα το συζητήσει «και θα το διεκδικήσω από τους θεσμούς και από την Ε.Ε. Νομίζω ότι και σε άλλες χώρες προκύπτει ένα τέτοιο ζήτημα, γιατί να μην προκύψει και στην Ελλάδα; Ελπίζω να πείσω τον υπουργό Οικονομικών και από την στιγμή που θα τον πείσω, θα αρχίσω να το θέτω αρμοδίως και σε ευρωπαϊκά όργανα».
Υπενθύμισε δε, πως «λόγω των γεγονότων που συνέβησαν τον περασμένο Γενάρη στις χώρες αυτές που προανέφερα, είχε εκτιμηθεί ότι θα έχουμε πολύ μεγάλη μείωση στην κρουαζιέρα. Όχι γιατί θα έφταιγε η Ελλάδα, αλλά γιατί τα νέα πακέτα δε θα είχαν προορισμούς με Τουρκία και Αίγυπτο και κατά συνέπεια με φτηνές αγορές», τονίζοντας, ότι «παλέψαμε μαζί με την Υπουργό Τουρισμού, αναβαθμίσαμε τις προσπάθειες προβολής κρουαζιέρας και τελικά φτάσαμε σε ένα σημείο να πέσουμε κάτω από το 10%, ενώ υπολογίζαμε μια μείωση γύρω στο 40%. Και η κύρια αιτία είναι το θέμα που σας ανέφερα. Αυτό λοιπόν θα δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί τα νησιά μας είναι τόσο όμορφα και όσοι έρχονται γίνονται πρεσβευτές και του περιβάλλοντος και του χρώματος και του αρώματος και της γαστρονομίας. Όλα συνδυάζονται σ’ αυτή την πανέμορφη χώρα».
«Θεσμικό πλαίσιο που απαντά σε πολυεπίπεδα προβλήματα»
Παράλληλα, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε εκτενώς και στο πολυνομοσχέδιο, που αφορά στη ναυτιλία και το οποίο προετοιμάζεται από το Υπουργείο προς κατάθεση στη Βουλή. «Είναι το πρώτο νομοσχέδιο που αφορά τη ναυτιλία, την περίοδο αυτής της διακυβέρνησης. Είναι ένα πολύ μεγάλο νομοσχέδιο», σημείωσε.
Σύμφωνα με τον Υπουργό, το σ/ν «επιχειρεί πολλαπλές παρεμβάσεις, καταρχάς σε θεσμικό επίπεδο. Για παράδειγμα, επεκτείνουμε και στο Λιμενικό Σώμα το καθεστώς εισαγωγής με τις πανελλήνιες εξετάσεις, που ισχύει αυτή τη στιγμή για την Πυροσβεστική και την Αστυνομία. Άρα καθιερώνουμε θεσμούς διαφάνειας και αξιοκρατίας. Εξασφαλίζουμε την κοινωνική συμμετοχή στα όργανα της ακτοπλοΐας, γιατί η ακτοπλοΐα δεν αφορά μόνο το Υπουργείο και τις εταιρίες, αλλά και τους χρήστες. Συγκροτούμε για πρώτη φορά συντονιστική επιτροπή αεροπλοΐας και ακτοπλοΐας. Να συντονίζονται δηλαδή οι ώρες άφιξης και αναχώρησης των αεροπλάνων και των πλοίων ώστε να εξυπηρετούνται οι άνθρωποι. Αυτή η παρέμβασή μας, θα αυξήσει τη συγκοινωνιακή δυνατότητα και κατ’ επέκταση την εξυπηρέτηση των ανθρώπων στα νησιά. Έρχεται επιτέλους και η ιστορία των υδροπλάνων, που θα δώσει και αυτή στα νησιά ένα «άρωμα» καλύτερης επικοινωνίας».
Επιπλέον επεσήμανε, πως «υπάρχουν πάρα πολλά ζητήματα που εκκρεμούσαν. Το πρόστιμο, για παράδειγμα, σε ένα απλό μαγαζί στη Θεσσαλονίκη για μαύρη εργασία, ανέρχεται στο ποσό των 10,500 ευρώ. Στα πλοία δεν ήταν έτσι. Στην ακτοπλοΐα ήταν 300 €. Έτσι το επεκτείνουμε και εδώ, και προστατευτούμε τα εργασιακά δικαιώματα. Επαναφέρουμε το θέμα της σίτισης των σπουδαστών στις ΑΕΝ. Είχε καταργηθεί η σίτιση στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης, παρόλο που όπως θα ξέρετε, τα παιδιά που πηγαίνουν σ’ αυτές τις σχολές, ανήκουν στις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις».
Ο κ. Κουρουμπλής διαβεβαίωσε, ότι «το νομοσχέδιο αυτό επιλύει πάρα πολλά πράγματα. Το περιμένει ο κόσμος. Έγινε εξαντλητικότατος διάλογος. Το έδωσα δύο φορές σε δημόσια διαβούλευση. Συζητήσαμε ανοιχτά και με πολύ προσοχή με όλους τους, εμπλεκόμενους στα θέματα της ναυτιλίας, φορείς. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο που να απαντά σε πολλαπλά και πολυεπίπεδα προβλήματα της ναυτιλίας, συνδεόμενο και με το αφήγημα που έχουμε καταρτίσει και το οποίο στοχεύει με 14 συγκεκριμένους στόχους, παράλληλα εξυπηρετούμενους, να δώσει μια νέα εκκίνηση στη ναυτιλία».
Τέλος, ο Υπουργός αναφέρθηκε στις δυνατότητες που μπορεί να αναπτύξει η Ελλάδα και τις ευκαιρίες που δύναται να αδράξει, βάσει των κοινωνικοοικονομικών εξελίξεων σε διεθνές επίπεδο.
«Ξέρουμε όλοι σχεδόν, ότι ελληνική ναυτιλία είναι πρώτη στον κόσμο. Διεκδικώ λοιπόν, ενόψει του Brexit, να προσελκύσουμε στην Ελλάδα νέες έδρες εταιριών που εμπλέκονται στη ναυτιλία, ασφαλιστικών κτλ. Και πρέπει να σας πω, αξιοποιούμε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τον Πειραιά ως λιμάνι της μεγαλύτερης πλοιοκτησίας και αυτό δημιουργεί πολύ μεγάλες προϋποθέσεις, που συνδέονται και με την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Θέλουμε δηλαδή, τα δύο αυτά λιμάνια να γίνουν πόλοι άφιξης και δραστηριοποίησης ναυτιλιακών εδρών και παραναυτιλιακών εταιριών. Γιατί η Ελλάδα πρέπει αυτό που κουβαλάει μέσα στους αιώνες και είπε ο Περικλής δια του Θουκυδίδη «Μέγα το της θαλάσσης κράτος» να το αξιοποιήσει στο έπακρον. Αξιοποιώντας δηλαδή όλα τα πλεονεκτήματα της Γαλάζιας Ανάπτυξης», τόνισε κλείνοντας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Εύσημα στη SAILOR’ HOME για τις υπηρεσίες προς τους Έλληνες ναυτικούς
24 Φεβ. 2018 - 12:30 - Συνάντηση για τα υδατοδρόμια
21 Δεκ. 2017 - 14:52 - Ζητήματα νησιωτικής πολιτικής
9 Οκτ. 2017 - 6:14 - Συνδέοντας πλοία, λιμένες και ανθρώπους
28 Σεπ. 2017 - 15:38 - Εκσυγχρονισμός στη διαχείριση λιμένων
27 Ιουλ. 2017 - 6:15