Πρόταση επέκτασης του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε όλους τους πολίτες για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού
- Τετάρτη, 22 Απριλίου, 2020 - 16:14
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι η παρακαταθήκη που η διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ άφησε για τα νησιά, αναγνωρίζοντας την ανάγκη των μετακινήσεων των νησιωτών και την ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων. Παρά την πολεμική που δέχθηκε το μέτρο από την ΝΔ και παρά τις προσπάθειες της παρούσας Κυβέρνησης για υποβάθμιση και αλλαγή του, σήμερα το ΜΙ αποτελεί το μόνο ενεργό εργαλείο στο οποίο μπορούν να βασιστούν οι πληττόμενες νησιωτικές επιχειρήσεις και η τοπική οικονομία. Με το βλέμμα στην επόμενη μέρα και τις αντικειμενικές δυσκολίες σε οικονομικό και κοινωνικό που ήδη σκιαγραφούνται, το ΜΙ μπορεί να δώσει απάντηση στα προβλήματα της έλλειψης ρευστότητας και στην τόνωση της κίνησης Ελλήνων τουριστών, αφού είναι σχεδόν αβέβαιη η πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ως υπεύθυνη αξιωματική αντιπολίτευση προτείνει στα αρμόδια Υπουργεία τη λήψη ενισχυτικών πολιτικών για τα νησιά, μέσω της εμβάθυνσης του μέτρου του ΜΙ. Τα προτεινόμενα μέτρα είναι εντός του συνολικού προϋπολογισμού του ΜΙ και δεν επιφέρουν καμία δημοσιονομική επιβάρυνση.
Συγκεκριμένα η Κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει:
Στην χορήγηση σε κάθε πολίτη της χώρας επιδότηση τεσσάρων εισιτηρίων (2 αλέ-ρετούρ) για νησιωτικούς προορισμούς, μέσω του ΜΙ.
Σε διπλασιασμό της επιδότησης του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, ανά χιλιόμετρο, για τις νησιωτικές επιχειρήσεις.
Στην κατάργηση του κανόνα de minimis για τα εμπορεύματα και τα καύσιμα, ιδιαίτερα στις συνθήκες αυτές, όπου ένα μέρος της ανασυγκρότησης της οικονομικής ζωής θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους. Είναι προφανές ότι η επιδότηση του κόστους μεταφοράς προϊόντων και καυσίμων, πλέον, δεν μπορεί να συνδέεται με κανόνες επιχορηγήσεων των επιχειρήσεων.
Σε άμεση πληρωμή, τουλάχιστον, του 50% της αίτησης χρηματοδότησης, με την υποβολή της, για τις επόμενες περιόδους υποβολής αιτήσεων.
Την έναρξη υλοποίησης της επέκτασης του μέτρου για τις επιχειρήσεις της Κρήτης. Η συγκεκριμένη απόφαση ήταν έτοιμη προς υλοποίηση πριν τις εκλογές του 2019 και ακόμη, μέχρι σήμερα, το Υπουργείο Ναυτιλίας, δεν την έχει προχωρήσει ώστε να ευεργετηθεί του μέτρου η Κρήτη, παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και απαιτήσεις των παραγωγικών φορέων του νησιού.
Σε άμεση αποπληρωμή όλων των αιτήσεων χρηματοδότησης των οποίων εκκρεμεί η πληρωμή από προηγούμενους κύκλους αιτήσεων χρηματοδότησης, ιδιαίτερα του 4ου και 5ου κύκλου.
Τα νησιά μας και η Οικονομία χρειάζονται εργαλεία τόνωσης και ενίσχυσης της επιχειρηματικής κίνησης, έτσι ώστε να προστατευτεί ο εργαζόμενος κόσμος και να δημιουργηθούν κίνητρα να συγκρατηθεί ο πληθυσμός στις νησιωτικές περιοχές. Η Κυβέρνηση οφείλει να εκμεταλλευτεί όλες τις υποδομές και δυνατότητες που ο ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε, χωρίς παρωπίδες και ιδεολογικές αγκυλώσεις.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Αναγκαία η αύξηση των πιέσεων για διατήρηση και ανάπτυξη του Μ.Ι.
13 Δεκ. 2021 - 6:17 - Μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου
4 Φεβ. 2020 - 6:24 - Περαιτέρω βελτιώσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο
23 Οκτ. 2018 - 6:16 - "Προχωράμε στην εξόφληση του 2023"
11 Δεκ. 2024 - 6:20 - Ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής για το Μεταφορικό Ισοδύναμο
10 Δεκ. 2024 - 12:24