Πάτρα: «Κυνήγι» στο λιμάνι, με δεμένα χέρια - Ο ρόλος της αίτησης ασύλου
- Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου, 2020 - 06:29
Επανήλθε το «κυνήγι του σκύλου και της γάτας», μεταξύ των λιμενικών και των αλλοδαπών που εισέρχονται στο λιμάνι της Πάτρας και με κάθε τρόπο επιχειρούν να εισχωρήσουν σε φορτηγά και νταλίκες, προκειμένου να εξασφαλίσουν μια «θέση» στο ταξίδι της παράνομης εξόδου τους από τη χώρα, προς την Ιταλία.
Το τελευταίο διάστημα και μετά από αρκετούς μήνες, καταγράφονται περιστατικά εφόδων από ομάδες αλλοδαπών. Οπως καταγγέλλεται από ιδιοκτήτες και οδηγούς φορτηγών, αλλά και από λιμενικούς σημαντικές είναι οι φθορές που προκαλούν τόσο στα οχήματα, όσο και στις εγκαταστάσεις του λιμανιού δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του.
«Ορμητήρια» τους, κατά κύριο λόγο οι ερειπωμένες εγκαταστάσεις των πρώην εργοστασίων κατά μήκος της Ακτής Δυμαίων. Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Αστυνομίας, ο αριθμός μεταναστών - προσφύγων δεν ξεπερνά τα 120 άτομα.
«ΑΔΥΝΑΜΗ» ΠΕΡΙΦΡΑΞΗ
Η δεύτερη περίφραξη που κατασκευάσθηκε για να ανακόψει τις ροές των εισβολέων, αποδεικνύεται «αδύναμη», καθώς οι αλλοδαποί - κυρίως νεαροί από το Αφγανιστάν, ανάμεσα τους και ανήλικοι - έχουν καταφέρει να υπερπηδούν τα ενισχυμένα υαλοπετάσματα. «Εχουν αναπτύξει τέτοιες δεξιότητες που καταφέρνουν και αναρριχώνται και στο γυαλί» αναφέρει μαρτυρία στην «Π».
Η πίεση που ασκεί το μεταναστευτικό, στο λιμάνι επισημάνθηκε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ)στα μέσα Σεπτεμβρίου, με τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, να δεσμεύεται για την άμεση χρηματοδότηση έργων για την επιπλέον θωράκιση της λιμενικής ζώνης.
ΚΩΣΤΑΚΗΣ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «ΣΚΟΥΠΑ»
«Υφεση υπήρξε μετά τη μεγάλη επιχείρηση «σκούπα» το 2018, ενώ και η εμφάνιση της πανδημίας συνέβαλε στον περιορισμό του φαινομένου. Από τη στιγμή που άρχισαν να εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια Πάτρα - Ιταλία, κάθε απόγευμα έχουμε περίπου 100 άτομα, μοιρασμένα σε ομάδες να μπουκάρουν στο λιμάνι. Ανεβαίνουν στις ταράτσες των κτιρίων, σπάνε πλακάκια, κόβουν σίδερα, σπάνε τζάμια και τα εκσφενδονίζουν στους λιμενικούς», δηλώνει στην «Π» ο πρόεδρος της Ενωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Δυτικής Ελλάδας (Αχαΐα - Αιτωλοακαρνανίας - Φωκίδας), Μιχάλης Κωστάκης.
«Την ίδια ώρα έχουμε και το πρόβλημα με τις Οργανώσεις Υπεράσπισης δικαιωμάτων μεταναστών και προσφύγων που μέσω δημοσιευμάτων καταγγέλλουν δήθεν περιστατικά αυθαιρεσίας και υπέρμετρης βίας από λιμενικούς προς αλλοδαπούς. Αυτό που ζητάμε είναι άμεσα νέα επιχείρηση «σκούπα» για την απομάκρυνση των μεταναστών από τα εγκαταλελειμμένα εργοστάσια».
Στην πλειοψηφία τους οι αλλοδαποί φέρουν έγγραφα παραμονής στη χώρα έχοντας υποβάλει αίτηση ασύλου, γεγονός που τους επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση σε σημεία έξω και μέσα στο λιμάνι, αλλά εκτός των χώρων όπου απαιτείται η υπόδειξη ταξιδιωτικών εγγράφων.
Το δεδομένο αυτό, «δένει» κατά μια έννοια τα χέρια Αστυνομίας και Λιμενικού, όπως πληροφορείται η «Π», οι δυνάμεις των οποίων μπορούν να επέμβουν μόνο, όταν αλλοδαποί προκαλούν φθορές ή επιχειρούν να μπουν σε φορτηγά. «Οι περισσότεροι που βρίσκονται κοντά στο λιμάνι είναι νόμιμοι και ως εκ τούτου δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα», αναφέρουν στην «Π» αστυνομικές πηγές. Ο σχεδιασμός ωστόσο, είναι συγκεκριμένος: συνεχείς περιπολίες και έλεγχοι στην παραλιακή από δυνάμεις της ΕΛΑΣ για την αποτροπή μεταναστών - προσφύγων να προσεγγίσουν το λιμάνι.
ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:«ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ»
«Εμείς προσπαθούμε να τους αποτρέπουμε, ώστε να μην κάνουν εισβολή στη λιμενική ζώνη και σε οχήματα. Μεταξύ των μέτρων που λαμβάνονται είναι η περιφρούρηση των χώρων, όπου σταθμεύουν τα φορτηγά - νταλίκες και τους απωθούμε από την εξωτερική περίφραξη του λιμανιού. Υπάρχει διαρκής εγρήγορση της προστασίας του λιμανιού και των χρηστών του », δηλώνει στην «Π» ο Προϊστάμενος της 5ης Περιφερειακής Διοίκησης Λιμενικού Σώματος, Αρχιπλοίαρχος Δημήτρης Κυριακουλόπουλος.
«Όλες οι ενέργειες του Λιμενικού και το τονίζω, γίνονται με γνώμονα τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ατομικής ασφάλειας όλων. Προς αυτή την κατεύθυνση συνεργαζόμαστε στενά και με τον ΟΛΠΑ που έχει τη διαχείριση του χώρου και την ΕΛΑΣ που έχει την αστυνόμευση του εξωτερικού χώρου», καταλήγει ο κ. Κυριακουλόπουλος.
Η «Π» αναζήτησε για το θέμα και τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Επαγγελματικών Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ Νομού Αχαΐας και Περιχώρων Διονύση Πλέσσα, αλλά αυτό δεν κατέστη εφικτό.
Της ΜΑΡΙΑΣ Κ. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στρατιωτική φάλαγγα στην Κορίνθου – Πατρών «εμπλέκει» Άραξο και Ανδραβίδα
19 Οκτ. 2022 - 6:24 - Φυσικό αέριο με ρούβλια; Το αδιέξοδο της ΕΕ
4 Μαΐου. 2022 - 6:22 - Πάτρα: Πέφτουν οι υπογραφές τον Μάιο για φυσικό αέριο – Τέλη του 2022 οι πρώτες συνδέσεις!
31 Μαρ. 2022 - 6:25 - Φυσικό αέριο: Επανεκκίνηση ερευνών στο Ιόνιο – Τα σενάρια που αξιολογεί η κυβέρνηση
30 Μαρ. 2022 - 6:24 - Παραλίγο «ΡΙΚΟΜΕΞ» …η ΕΒΟ Αιγίου! – Στα συρτάρια 26 χρόνια μελέτη ακαταλληλότητας των κτιριών παραγωγής
2 Νοε. 2021 - 6:25