“Η ΡΟΔΙΑΚΗ”

Για... ταχυδρόμους θα ακούμε και ταχυδρόμους δεν θα... βλέπουμε στη Δωδεκάνησο

Συρρικνώνουν τα ΕΛΤΑ ακόμα περισσότερο στα νησιά μας
  • Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021 - 06:28

Αντιμέτωποι με ένα τεράστιο πρόβλημα, που αφορά την ελαχιστοποίηση του αριθμού των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ της περιοχής μας, θα βρεθούν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα τα ΕΛΤΑ σε ολόκληρη τη Δωδεκάνησο, αφού με σχετική τροπολογία που ψηφίστηκε τις τελευταίες μέρες, θα συρρικνωθούν ακόμα περισσότερο και τα υποκαταστήματα αλλά και ο αριθμός των εργαζομένων.

Την ώρα που εξαιτίας και της πανδημίας, ο όγκος και ο φόρτος εργασίας στα ταχυδρομεία σε όλο τον κόσμο έχει υπερ-πολλαπλασιαστεί, στη χώρα μας, αντί να ενισχυθεί η δομή των ΕΛΤΑ, συρρικνώνεται ακόμα περισσότερο. Το αποτέλεσμα αυτό, θα έχει συνέπειες στους ίδιους τους συμπολίτες μας, που εξυπηρετούνται μέσω των ΕΛΤΑ τόσο στην πόλη της Ρόδο όσο και στα χωριά μας.

Μιλώντας στη «Ροδιακή» εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ στην περιοχή μας, τόνισαν ότι ο αριθμός των ταχυδρόμων που απέμειναν για να εξυπηρετηθούν τις 60.000 κατοίκους στην πόλη της Ρόδου ανέρχεται μόλις σε 6 άτομα(!) από τους 13 διανομείς που υπήρχαν μόλις πριν από ενάμιση χρόνο.

Από μόνοι τους οι αριθμοί φανερώνουν το τεράστιο πρόβλημα που θα αρχίσει να φαίνεται μέσα στις επόμενες μέρες.

Όλα αυτά δρομολογήθηκαν με τροπολογία που πέρασε πριν από μερικές μέρες, σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται η αύξηση των επιτρεπόμενων ημερών παράδοσης, από μία σε τρεις. Το γεγονός αυτό έφερε πρόσθετη μείωση του προσωπικού, αλλά βεβαίως και αντίστοιχη μείωση των υποκαταστημάτων σε όλη τη χώρα.

Στη θέση των καταστημάτων των ΕΛΤΑ που θα κλείσουν, προτείνεται να ανοίξουν ιδιωτικά πρακτορεία, διαδικασία όμως που είχε δοκιμαστεί και είχε αποτύχει πριν από μερικά χρόνια.

Με λίγα λόγια αυτοί που θα κληθούν και πάλι να... πληρώσουν τις περικοπές αυτές θα είναι οι ίδιοι οι πολίτες.

Για το γεγονός αυτό, οι εκπρόσωποι του σωματείου των ΕΛΤΑ ξεκίνησαν από χθες σειρά επαφών με εκπροσώπους μας σε τοπικό επίπεδο, ενώ θα ενημερώσουν επίσης και όλους τους βουλευτές μας.

Η πρώτη συνάντηση έγινε χθες με τον αντιπεριφερειάρχη κο Γιάννη Φλεβάρη όπου και τέθηκαν τα προβλήματα αυτά.

Η ανακοίνωση του αντιπεριφερειάρχη κου Γιάννη Φλεβάρη

Σε ανακοίνωσή του ο κος Φλεβάρης αναφέρει συγκεκριμένα:

«Η γνώριμη σε όλους εικόνα του ταχυδρόμου έχει συνδεθεί με αναμνήσεις και βιώματα που αγγίζουν την ψυχή όλων όσων περίμεναν με ανυπομονησία ένα γράμμα, ένα δέμα ή πιο απλά τη δύναμη της επικοινωνίας με τον παραδοσιακό και γοητευτικό εκείνο τρόπο που περνώντας από το έτος 1828, έφτασε ως το 2021. Η εργασία και η προσφορά του ταχυδρόμου και των ταχυδρομείων προς την κοινωνία και την οικονομία υπήρξε ανεκτίμητη.

Αυτό τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Δωδεκανήσου κ. Γιάννης Φλεβάρης στην αντιπροσωπεία των ταχυδρομικών υπαλλήλων που τον επισκέφτηκαν σε προγραμματισμένη συνάντηση για να εκφράσουν τις ευχές τους για το νέο έτος και παράλληλα την αγωνία και τον προβληματισμό τους για τις αλλαγές που έρχονται και τις δυσκολίες που θα επιφέρουν στην άσκηση του επαγγέλματος και στον αριθμό των απασχολούμενων ταχυδρόμων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου μετά την ψήφιση του Ν. 4758 ΦΕΚ Α 242/4.12.2020 και γενικότερα με την τάση μείωσης ταχυδρομείων και ταχυδρομικών των ΕΛΤΑ.

Ειδικότερα η αντιπροσωπεία των ταχυδρομικών υπαλλήλων αποτελούμενη από τον Πρόεδρο κ. Τσαμπίκο Διακοσταματίου, Γενικό Γραμματέα κ. Νικόλαο Ζωγράφο, τον Ταμία Χαρίλαο Μιχαϊλίδη και τα υπόλοιπα μέλη του Σωματείου, εξέθεσε τη διαφωνία των εργαζομένων για συγκεκριμένες ρυθμίσεις που αν εφαρμοστούν θα επιβαρύνουν την εξυπηρέτηση των πολιτών, των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση του εμπορικού κόσμου.

Ειδικότερα η αντιπροσωπεία των ταχυδρομικών υπαλλήλων ανέφερε ότι στην πόλη της Ρόδου αλλά και στα υπόλοιπα νησιά υπάρχει μια φθίνουσα πορεία των απασχολούμενων ταχυδρόμων. Στην πόλη της Ρόδου το 2013 εργαζόταν 25 ταχυδρόμοι στη διανομή. Το 2019 ο αριθμός τους μειώθηκε στους 13, ενώ για το 2021 προβλέπονται 6 για να καλύψουν τις διανομές σε μια τεράστια περιοχή που περιλαμβάνει τα όρια της Δημοτικής περιοχής Ρόδου, την Δημοτική Ενότητα Κοσκινού και την περιοχή των Κρητικών στην Ιαλυσό.

Αντίστοιχη μείωση θα υπάρξει στα νησιά και στις μεγάλες Κοινότητες των νησιών. Αντίστοιχα χαρακτηρίζονται από αστικά σε αγροτικά τα δρομολόγια και οι διανομές σε Κοινότητες κάτω των 7.000 κατοίκων και εξ αντικειμένου εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία οι περισσότερες Κοινότητες των νησιών.

Όπως είπαν οι ταχυδρόμοι χαρακτηριστικά, ο κάτοικος της πόλεως Ρόδου δεν θα βλέπει πλέον τους ταχυδρόμους καθημερινά αλλά θα περνάνε κάποιες μέρες. Το αίτημα της αντιπροσωπείας κατά το μέρος που επηρεάζονται επιχειρήσεις, ο εμπορικός κόσμος και οι καταναλωτές είναι να μεταφερθεί το αίτημά τους προς το αρμόδιο Υπουργείο προκειμένου στο πλαίσιο της νησιωτικότητας να αυξηθεί ο αριθμός που ορίστηκε το 2021 σε 6 μόλις ταχυδρόμους και αυτό να συμβεί σε όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου που έχουν ανάγκη τον ταχυδρόμο τους.

Επίσης το Σωματείο των εργαζομένων ΕΛΤΑ Δωδεκανήσου εκφράζει την αντίθεσή του στον περιορισμό και το κλείσιμο ταχυδρομικών καταστημάτων στα νησιά. Ειδικότερα ο σχεδιασμός των ΕΛΤΑ προβλέπει την μείωση των καταστημάτων από 670 πανελλαδικά σε 200. Στα Δωδεκάνησα σήμερα λειτουργούν 27 καταστήματα και το ερώτημα είναι, μετά την μείωση αυτή πόσα θα παραμείνουν σε λειτουργία.

Ο κ. Φλεβάρης δήλωσε ότι θα μεταφερθούν τα αιτήματα στο αρμόδιο Υπουργείο και ευχήθηκε καλή επιτυχία στις διεκδικήσεις των εργαζομένων.

Ετικέτες: