Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ενίσχυση του τουρισμού στη χώρα

Σχέδιο νόμου για την τουριστική ανάπτυξη

Σε θεσμική ρύθμιση ζητημάτων που συνδέονται και επηρεάζουν άμεσα την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδος προχωρά το Υπουργείο Τουρισμού, έχοντας θέσει σε διαβούλευση το νομοσχέδιο με τίτλο “Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου, διατάξεις για τα τουριστικά γραφεία, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα τουριστικά καταλύματα και άλλες ρυθμίσεις για την τουριστική ανάπτυξη”.

Σύμφωνα με την πλευρά του αρμόδιου Υπουργείου, η ρύθμιση σημαντικών θεμάτων πρόκειται να συμβάλει μεσοπρόθεσμα στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, ενώ επιπλέον, η διευθέτηση επιμέρους ζητημάτων που αφορούν στη λειτουργία της τουριστικής αγοράς (επιχειρήσεων, γραφείων, καταλυμάτων) θα ωθήσει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή τους.

Στο νομοσχέδιο για το οποίο προ ημερών τοποθετήθηκε και η Υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, περιλαμβάνονται επιγραμματικά τα εξής θέματα: α. Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, β. Σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία “Ιαματικές Πηγές Ελλάδας – ΙΠΕ”, γ. Θεσπίζονται Σήματα Επισκέψιμων Ζυθοποιείων, Ελαιοτριβείων και Τυροκομείων με σκοπό την προαγωγή της παροχής υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας και εστίασης-γευσιγνωσίας, γ. Διάταξη για τον σχεδιασμό και τη διοργάνωση προγραμμάτων επαγγελματικής επιμόρφωσης ή κατάρτισης, σε θέματα του τουριστικού τομέα και σε ειδικές μορφές τουρισμού, δ. Ίδρυση φορέα διαχείρισης και αξιοποίησης του Ναυαγίου Ζακύνθου, ε. Σύσταση Συμβουλίου Ανάπτυξης Τουρισμού Κρουαζιέρας, ζ. Διατάξεις για τα τουριστικά γραφεία, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα τουριστικά καταλύματα.

Διευκρινίζεται πως το Υπουργείο καλεί κάθε εμπλεκόμενο θεσμικό φορέα, επιχειρήσεις αλλά και όσους πολίτες επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δημόσια διαβούλευση, η οποία κλείνει στις 26 Ιουνίου 2021.

Παρακάτω, παρουσιάζονται τα βασικότερα σημεία του νομοσχεδίου.

Πρότυποι τουριστικοί προορισμοί ολοκληρωμένης διαχείρισης

Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με το άρθρο 3 του σχεδίου νόμου: 1. Οι Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης είναι περιοχές οι οποίες συμβάλλουν ιδιαίτερα στην ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της Ελλάδας, με βάση την αναγνωρισιμότητα της ταυτότητας της περιοχής (brandawareness) σε διεθνές επίπεδο, τα μοναδικά φυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής, όπως το φυσικό και γεωμορφολογικό περιβάλλον, το πολιτιστικό περιβάλλον, τη δυναμική της τοπικής κοινωνίας – οικονομίας του προορισμού, τον βαθμό επάρκειας σε τουριστικές υποδομές, καθώς και το εύρος της τουριστικής περιόδου και για τον λόγο αυτό χρήζουν ιδιαίτερης διαχείρισης. 2. Για τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, ο οικείος Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) καταθέτει αίτηση χαρακτηρισμού στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Τουρισμού, η οποία διατυπώνει εισήγηση προς τον Υπουργό Τουρισμού. Ειδικά για τις μητροπολιτικές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, για τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Μητροπολιτικού Σχεδιασμού, έπειτα από εισήγηση της Διεύθυνσης Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 3. Ο Υπουργός Τουρισμού, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προορισμού και την εισήγηση της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου του, μπορεί να εκδώσει απόφαση χαρακτηρισμού της περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω και σε επόμενο άρθρο περιγράφονται οι αρμοδιότητες του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού. Αυτές είναι: α) η επιστημονική, συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη του οικείου Ο.Τ.Α. για θέματα προβολής και προώθησης ενός προορισμού στις τουριστικές αγορές, β) η προώθηση και η αντικειμενική πληροφόρηση του οικείου Ο.Τ.Α. για το σύνολο του τουριστικού προϊόντος για τον εκάστοτε προορισμό, γ) η δημιουργία, υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής και τουριστικής πολιτικής του προορισμού, δ) η μελέτη και παρακολούθηση της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των υποδομών και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, ε) η εκπόνηση και υλοποίηση στρατηγικού σχεδίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και διαχείρισης του προορισμού, στ) η σύναψη συμβάσεων με φορείς του ιδιωτικού τομέα με σκοπό την τουριστική προβολή του προορισμού, ζ) η εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία προτύπων για την ανάδειξη της ταυτότητας του προορισμού, η) ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της στρατηγικής μάρκετινγκ και τουριστικής προβολής, θ) η δημιουργία και η διαχείριση τοπικών σημάτων ποιότητας, ι) η ανάπτυξη ερευνητικού έργου σε σημαντικά θέματα του τουρισμού, όπως η ανάλυση της αγοράς, η ωρίμανση έργων υποδομής και η υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης και αειφόρου ανάπτυξης”.

Ανώνυμη Εταιρεία “Ιαματικές Πηγές Ελλάδας”

Ακολούθως ιδρύεται η Ανώνυμη Εταιρεία “Ιαματικές Πηγές Ελλάδας”, σκοπός της οποίας είναι “η διασφάλιση μιας συνολικής, ομοιογενούς και αποδοτικής διοίκησης, διαχείρισης, εκμετάλλευσης και εν γένει αξιοποίησης των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών της χώρας, ως μέρους της περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου”.

Αναλυτικότερα για τη σύστασή της, τον σκοπό, τη λειτουργία και τη διάρκειά της, διευκρινίζονται τα ακόλουθα: “1. Συστήνεται ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας» (Ι.Π.Ε.). 2. Η Ι.Π.Ε. έχει σκοπό τη διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση, και αξιοποίηση των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών, καθώς και των εγκαταστάσεών τους και του περιβάλλοντος των ιαματικών πηγών χώρου σε ακτίνα πεντακοσίων μέτρων, η οποία ανήκει στη διαχείριση του Ε.Ο.Τ. και περιλαμβάνεται στην προστατευτική περιοχή γύρω από την πηγή, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 1 του ν. 4844/1930 (Α’ 268) και τα οποία αποτελούν περιουσία του Δημοσίου ή Ο.Τ.Α. Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 4602/2019 (Α’ 45) περί αξιοποίησης του γεωθερμικού δυναμικού. Η αξιοποίηση των ανωτέρω εκτάσεων από την Ι.Π.Ε. γίνεται σύμφωνα με τις προβλέψεις της ισχύουσας πολεοδομικής νομοθεσίας. 3. Η Ι.Π.Ε. αποκτά νομική προσωπικότητα με την καταχώριση του Καταστατικού της στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή. 4. Η Ι.Π.Ε. λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, σύμφωνα με τις επικρατούσες συνθήκες της αγοράς και με εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας. Διέπεται από τις διατάξεις του ν. 3429/2005 (Α΄ 314). 5. Εποπτεία της Ι.Π.Ε. ασκεί ο Υπουργός Τουρισμού. 6. Η διάρκεια της Ι.Π.Ε. είναι πενήντα (50) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η διάρκειά της μπορεί να παραταθεί με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων. 7. Η Ι.Π.Ε. εδρεύει σε δήμο εντός της περιφέρειας Αττικής, ο οποίος ορίζεται με το Καταστατικό της.”.

Όσον αφορά στο θέμα της μεταβίβασης προς αυτήν, αναφέρονται τα εξής: “Στην Ι.Π.Ε. μπορούν να μεταβιβάζονται, περιέρχονται και παραχωρούνται η χρήση, η διοίκηση, η διαχείριση και η εκμετάλλευση των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών, των εγκαταστάσεων που λειτουργικά συνέχονται με τους πόρους και τις πηγές, καθώς και του περιβάλλοντος των ιαματικών πηγών χώρου σε ακτίνα πεντακοσίων μέτρων και κάθε φύσεως δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα που αφορούν τους φυσικούς ιαματικούς πόρους και τις πηγές, με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίησή τους για την ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού. Η παραχώρηση των ανωτέρω περιουσιακών δικαιωμάτων, που αποτελούν περιουσία του Δημοσίου ή Ο.Τ.Α., στην Ι.Π.Ε. γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 17. (...)”.

Συμβούλιο ανάπτυξης τουρισμού κρουαζιέρας

Το ίδιο νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη τη δημιουργία ενός Συμβουλίου Ανάπτυξης Τουρισμού Κρουαζιέρας. Σύμφωνα με το περιεχόμενο του άρθρου 42: “1. Συστήνεται Συμβούλιο Ανάπτυξης για τον Τουρισμό Κρουαζιέρας (Σ.Α.Τ.Κ.), το οποίο αποτελεί συμβουλευτικό όργανο του Υπουργείου Τουρισμού και έχει ως σκοπό την ενημέρωση του Υπουργού Τουρισμού για ζητήματα σχετικά με την προώθηση και προβολή των προορισμών κρουαζιέρας της χώρας, σε εναρμόνιση με τις υγειονομικές, περιβαλλοντικές, τεχνολογικές, αναπτυξιακές και άλλες στρατηγικές στο πλαίσιο υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Ανάπτυξης για τον Τουρισμό. Το Σ.Α.Τ.Κ. εδρεύει στο Υπουργείο Τουρισμού και αναφέρεται απευθείας στον Υπουργό Τουρισμού. 2. Το Σ.Α.Τ.Κ. αποτελείται από: α) δύο (2) εμπειρογνώμονες με αναγνωρισμένη γνώση και εμπειρία σε θέματα που άπτονται της ανάπτυξης της κρουαζιέρας, οι οποίοι επιλέγονται από τον Υπουργό Τουρισμού, β) τον Γενικό Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού, γ) τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δ) τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ε) τον Γενικό Γραμματέα Εσωτερικών και Οργάνωσης του Υπουργείου Εσωτερικών. Στο Σ.Α.Τ.Κ. δύνανται να μετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου Γενικοί Γραμματείς και άλλων Υπουργείων, εφόσον συζητούνται θέματα της αρμοδιότητάς τους. 3. Το Σ.Α.Τ.Κ. έχει τριετή θητεία και συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, στην οποία ορίζονται ο Πρόεδρος και τα μέλη με τους αναπληρωτές τους. 4. Στις συνεδριάσεις του Σ.Α.Τ.Κ. δύνανται να συμμετέχουν, μετά από πρόσκληση, εκπρόσωποι φορέων και εμπειρογνώμονες κατά περίπτωση. (...)

Οι αρμοδιότητες του εν λόγω Συμβουλίου έχουν ως εξής: “α) Εισηγείται στρατηγικές για την ανάπτυξη του κλάδου τουρισμού κρουαζιέρας, με βάση τις τρέχουσες και μελλοντικές εξελίξεις, καθώς και τις τρέχουσες υγειονομικές, κοινωνικές, οικονομικές ή άλλες συνθήκες, β) ενημερώνει και συμβουλεύει τον Υπουργό Τουρισμού για τις ενδεδειγμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες και δράσεις στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης του κλάδου της κρουαζιέρας, γ) συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Τουρισμού και άλλων υπουργείων, για τον καλύτερο άμεσο συντονισμό στην αντιμετώπιση θεμάτων και την επίτευξη της ανάπτυξης του τουρισμού κρουαζιέρας, όπως και με την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (Ε.Σ.Ε.Κ) και την υποβοηθά στο έργο της, δ) συνεργάζεται με τις περιφέρειες και τους δήμους για τη διαμόρφωση δράσεων για την υλοποίηση, σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, της τουριστικής ανάπτυξης της κρουαζιέρας και την αύξηση της επίδρασης του κλάδου στην εθνική και τοπική οικονομία, ε) συνεργάζεται με αντίστοιχες υπηρεσίες και φορείς άλλων κρατών και με ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς για την ανταλλαγή δεδομένων και καλών πρακτικών, την υλοποίηση προγραμμάτων και τη διοργάνωση κοινών ενημερωτικών δράσεων, στ) προτείνει και πραγματοποιεί δράσεις για την προβολή της κρουαζιέρας, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.), τα αντίστοιχα γραφεία Ε.Ο.Τ. του εξωτερικού και άλλους φορείς και συμμετέχει σε συνέδρια, συναντήσεις και εκθέσεις του κλάδου, ζ) παρακολουθεί την πορεία της ανάπτυξης της κρουαζιέρας και εισηγείται βελτιωτικές παρεμβάσεις και διορθωτικές στρατηγικές για τον τουρισμό, αναλόγως με τις εξελίξεις του κλάδου σε εθνικό ή παγκόσμιο επίπεδο, η) συντάσσει και υποβάλλει, σε τακτά χρονικά διαστήματα, προς τον Υπουργό Τουρισμού, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Τουρισμού, περιοδική έκθεση στρατηγικής ανάλυσης για τον τουρισμό της κρουαζιέρας”.

Σήμα επισκέψιμου ζυθοποιείου, ελαιοτριβείου και τυροκομείου

Επιπρόσθετα, υπάρχουν ειδικές προβλέψεις για παροχή σήματος σε ζυθοποιεία, τυροκομεία και ελαιοτριβεία. Ειδικότερα και σύμφωνα με το άρθρο 49, “1. Θεσπίζεται Σήμα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου με σκοπό την προαγωγή της παροχής υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας και εστίασης-γευσιγνωσίας σε χώρους όπου λειτουργούν ζυθοποιεία, τα οποία παράγουν ελληνική μπύρα υψηλής ποιότητας και διαθέτουν χώρους και εγκαταστάσεις ειδικών προδιαγραφών που διασφαλίζουν την επισκεψιμότητα. 2. Το Σήμα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου είναι σήμα με ειδικό λογότυπο που χορηγείται από το Υπουργείο Τουρισμού, με το οποίο πιστοποιείται ότι ένα ζυθοποιείο πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 1. 3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται οι προδιαγραφές για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των εγκαταστάσεων της παρ. 1, η μορφή και ο τύπος του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, η διάρκεια ισχύος του, οι ειδικές προδιαγραφές επισκεψιμότητας και κάθε άλλο σχετικό θέμα.”.

Επιπλέον, “1. Θεσπίζεται Σήμα Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου με σκοπό την προαγωγή της παροχής υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας και εστίασης-γευσιγνωσίας σε χώρους όπου λειτουργούν ελαιοτριβεία, τα οποία παράγουν ελληνικό ελαιόλαδο εξαιρετικής ποιότητας και διαθέτουν χώρους και εγκαταστάσεις ειδικών προδιαγραφών που διασφαλίζουν την επισκεψιμότητα. 2. Το Σήμα Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου είναι σήμα με ειδικό λογότυπο που χορηγείται από το Υπουργείο Τουρισμού, με το οποίο πιστοποιείται ότι ένα ελαιοτριβείο πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 1. 3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται οι προδιαγραφές για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των εγκαταστάσεων της παρ. 1, η μορφή και ο τύπος του Σήματος Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου, η διάρκεια ισχύος του, οι ειδικές προδιαγραφές επισκεψιμότητας και κάθε άλλο σχετικό θέμα.”.

Τέλος όσον αφορά τα τυροκομεία και τις πιστοποιήσεις, προβλέπονται τα εξής: “1. Θεσπίζεται Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου με σκοπό την προαγωγή της παροχής υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας και εστίασης-γευσιγνωσίας σε χώρους όπου λειτουργούν τυροκομεία, τα οποία παράγουν τυροκομικά και γαλακτοκομικά προϊόντα και διαθέτουν χώρους και εγκαταστάσεις ειδικών προδιαγραφών που διασφαλίζουν την επισκεψιμότητα. 2. Το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου είναι σήμα με ειδικό λογότυπο που χορηγείται από το Υπουργείο Τουρισμού, με το οποίο πιστοποιείται ότι ένα τυροκομείο πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 1. 3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται οι προδιαγραφές για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των εγκαταστάσεων της παρ. 1, η μορφή και ο τύπος του Σήματος Επισκέψιμου Τυροκομείου, η διάρκεια ισχύος του, οι ειδικές προδιαγραφές επισκεψιμότητας και κάθε άλλο σχετικό θέμα”.

Τουριστική προβολή: Περιφέρειες και ιδιωτικός τομέας

Ανάμεσα σε άλλα, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού υπάρχει μέριμνα σχετικά με το κομμάτι της τουριστικής προβολής και διαφήμισης στο πλαίσιο συνεργασιών με τον ιδιωτικό τομέα.

Αναλυτικότερα: “1. Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης δεύτερου βαθμού καταρτίζουν και εκτελούν προγράμματα προβολής, διαφήμισης, δημόσιων σχέσεων και τουριστικών εκδηλώσεων στην ημεδαπή και αλλοδαπή, μετά από σχετική έγκριση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ), είτε μόνοι τους είτε από κοινού με άλλα ημεδαπά ή αλλοδαπά νομικά ή φυσικά πρόσωπα. Με τα πρόσωπα αυτά οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης δεύτερου βαθμού συμβάλλονται είτε με απευθείας συμφωνίες είτε κατόπιν επιλογής τους μετά από σχετική πρόσκληση είτε δια του τύπου είτε μέσω των διαδικτυακών πυλών τους, για εκδήλωση ενδιαφέροντος και με βάση τις πλέον συμφέρουσες για τους οργανισμούς προτάσεις, που υποβάλλονται από τους ενδιαφερομένους. Με τις ίδιες συμφωνίες ορίζονται το αντικείμενο, οι προϋποθέσεις, καθώς και οι οικονομικοί και λοιποί όροι συνεργασίας των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης δεύτερου βαθμού με τα ως άνω πρόσωπα και ο τρόπος πραγματοποίησής της. (...) 4.Για τη συμμετοχή του οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης δεύτερου βαθμού στις συμφωνίες αυτές απαιτείται αιτιολογημένη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία εγκρίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Ε.Ο.Τ.”.

Επιπρόσθετα, με το άρθρο 55 ρυθμίζονται οι ενέργειες προβολής και προώθησης Περιφερειών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID.

Συγκεκριμένα, “Με γνώμονα την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που επήλθαν στην τουριστική αγορά από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 και με σκοπό την ενίσχυση της προσπάθειας ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού, με κοινή απόφαση των αρμόδιων κατά το άρθρο 109 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) οργάνων του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του οικείου Περιφερειάρχη, οι Περιφέρειες δύνανται, έως τις 30.9.2021, να προχωρούν, στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για τη σύναψη συμβάσεων παροχής υπηρεσιών μέχρι του συνολικού ποσού των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, με αντικείμενο την υλοποίηση ενεργειών προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της εδαφικής τους αρμοδιότητας στο εξωτερικό, αλλά και την ανάπτυξη των εργαλείων εφαρμογής των εν λόγω ενεργειών, υπό την επιφύλαξη του άρθρου 30 του ν. 3498/2006 (Α’ 230) περί διαφημιστικής προβολής της χώρας ή περιφερειών της”.