Ο προγραμματισμός του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης σε Καθαριότητα και Πολιτισμό

Σύρος: Έκτακτες προσλήψεις για πάγιες ανάγκες

Οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα απόκτησης μόνιμου προσωπικού

“Αγώνα δρόμου” κάνει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης για να καλύψει αυξημένες ανάγκες της Υπηρεσίας Καθαριότητας, αλλά και της Φιλαρμονικής και του θεάτρου “Απόλλων” για το προσεχές διάστημα, προωθώντας διαδικασίες για προσλήψεις ατόμων με προσωρινές συμβάσεις.

Στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων του, ο Δήμος επιχειρεί να ενισχύσει τόσο τις υπάρχουσες δυνάμεις στην Καθαριότητα, αλλά και να φροντίσει για την απρόσκοπτη συνέχιση των μαθημάτων στη Φιλαρμονική, όπως και να στηρίξει τη λειτουργία του θεάτρου “Απόλλων”.

Ουσιαστικά η Δημοτική Αρχή μεριμνά για την απόκτηση προσωπικού έστω και με ολιγόμηνες συμβάσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί στον μεγάλο όγκο εργασιών καθαριότητας που “ανοίγεται” το επόμενο διάστημα, δεδομένης και της επισκεψιμότητας που θα έχει το νησί, τόσο την Πασχαλινή, όσο και την καλοκαιρινή περίοδο. Παράλληλα, επιχειρεί να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη παράδοση των μαθημάτων στη Φιλαρμονική και για την επόμενη διδακτική περίοδο.

Οι παραπάνω κινήσεις έρχονται και καλύπτουν σημαντικές ανάγκες, οι οποίες ενώ έχουν μόνιμο χαρακτήρα, δυστυχώς καλύπτονται με αποσπασματικές αποφάσεις, δεδομένων των περιορισμών που έχει επιβάλλει το κράτος στις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Για όλα τα παραπάνω μιλούν οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι στην “Κοινή Γνώμη”.

Δυνατότητες προσλήψεων

Στο γενικό πλαίσιο των προσλήψεων και των δυνατοτήτων του Δήμου για απόκτηση προσωπικού με συμβάσεις μεγαλύτερης διάρκειας από 2μηνο, αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιάννης Πιταούλης. “Τα τελευταία χρόνια ακριβώς λόγω του ότι οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού είχαν παγώσει και ο κόσμος που έφευγε, δεν αντικαθίστατο, αναγκάστηκαν οι Δήμοι να προσφεύγουν κυρίως σε έκτακτο προσωπικό για να καλύψουν ανάγκες που έχουν μόνιμο χαρακτήρα, αλλά έχουν επίσης και άλλες ανάγκες που έχουν εποχικό χαρακτήρα”. Σε αυτή την κατεύθυνση, ο αντιδήμαρχος τόνισε πως, “Υπήρχε μία νομοθεσία που ο Δήμος μπορούσε να αξιοποιήσει προκειμένου να πάρει αυτό το εποχικό προσωπικό, είτε στην Καθαριότητα που η κάλυψη της δαπάνης γίνεται από τα τέλη καθαριότητας με ανταποδοτικό τρόπο, είτε πλέον στη Φιλαρμονική που έχει περάσει η ευθύνη κύρια πλέον στον Δήμο. Η δαπάνη τους καλύπτεται από λοιπές αντικαταβολές και κυρίως το πολιτιστικό τέλος. Αυτό το έχουμε επεκτείνει για πρώτη φορά και στους χώρους πολιτισμού”.

Ως εκ τούτου, εξήγησε πως θα υπάρξει πρόσληψη και για το θέατρο “Απόλλων” και για τη Φιλαρμονική και σαφώς και για την Καθαριότητα.

“Αναφερόμαστε στο θέατρο “Απόλλων”. Μέχρι τώρα ο Δήμος κάλυπτε τις ανάγκες του προσωπικού με 2μηνες προσλήψεις. Φέτος για πρώτη φορά αξιοποιώντας έσοδα που έχει το θέατρο από την είσοδο των επισκεπτών, θα επιχειρήσει να πάρει με διαδικασία ΑΣΕΠ ένα άτομο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δηλαδή για 6 μήνες. Αυτό είναι μία τακτική που ξεκίνησε πέρυσι και τη φετινή χρονιά με τους μουσικούς της Φιλαρμονικής, την επόμενη περίοδο το επεκτείνουμε στο θέατρο και στο νεκροταφείο και είναι κάτι που εφόσον οι Υπηρεσίες μας βλέπουν ότι δουλεύει και αξιοποιείται, θα το προχωρούν”.

Χρειαζόμαστε μόνιμο προσωπικό στην Καθαριότητα”

Ειδικότερα για την Καθαριότητα, οι προσλήψεις που θα εγκριθούν αύριο από το δημοτικό συμβούλιο είναι οι εξής: Με 6μηνες συμβάσεις θα προσληφθούν 9 άτομα ΥΕ εργατών καθαριότητας και 1 ΔΕ μηχανοτεχνίτης. Με 2μηνες συμβάσεις θα ακολουθήσουν και προσλήψεις για 4 άτομα ΥΕ από 1η Απριλίου έως 30 Μαΐου και 6 άτομα ΥΕ από 1η Ιουνίου μέχρι 30 Ιουλίου. Επίσης θα υπάρξουν συμβάσεις και για την καθαριότητα εσωτερικών χώρων και συγκεκριμένα για 3 άτομα ΥΕ από 1 Ιουνίου έως 31 Ιουλίου και για 4 άτομα ΥΕ από 1η Ιουλίους έως 31 Αυγούστου.

Τα παραπάνω ανέφερε η αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Αγγελική Πρίντεζη ενώ έκανε λόγο και για άλλα 9 άτομα για τον καθαρισμό της παρόδιας βλάστησης με συμβάσεις 2μηνου.

“Αυτή τη στιγμή η Καθαριότητα καλύπτει κενά κι άλλων τμημάτων. Για παράδειγμα έχουμε καθαρίστρια που καλύπτει τα κενά στους παιδικούς σταθμούς, λόγω κενού που προκλήθηκε από τη συνταξιοδότηση της μόνιμης. Η Υπηρεσία Καθαριότητας έχει μεγάλο θέμα με την υποστελέχωση επειδή δεν έχει μόνιμους υπαλλήλους. Συγκεκριμένα στην Υπηρεσία μας έχουμε 47 άτομα προσωπικό εκ των οποίων οι 4 έχουν δηλώσει πως θα αποχωρήσουν τη φετινή χρονιά” περιέγραψε η κ. Πρίντεζη, η οποία πρόσθεσε ακόμη πως, “προσπαθούμε από πέρυσι να προκηρύσσουμε κάποιες θέσεις για να έχουμε προσωπικό για ένα χρονικό διάστημα, γιατί με τις 2μηνες προσλήψεις όλα είναι πολύ περιορισμένα”.

Ειδικότερα για τις 2μηνες προσλήψεις επεσήμανε πως, “τα 2μηνα θα καλύψουν κενές θέσεις για να ανταπεξέλθουμε στην Πασχαλινή περίοδο που “ανοίγει” σιγά σιγά η σεζόν και μετά και την καλοκαιρινή περίοδο, για παραλίες και διπλές βάρδιες που είχαμε και πέρυσι στην Άνω Σύρο και την πόλη”.

Ωστόσο, η ίδια επανέλαβε την θέση της για τη στελέχωση της Υπηρεσίας.

“Εμείς θα θέλαμε μόνιμους υπαλλήλους. Να υπάρχει μία σταθερή παρουσία, ώστε να γίνεται και καλύτερος προγραμματισμός για να μην υπάρχουν και κενά. Αυτό δεν γίνεται δυστυχώς και όταν μένει κενή μία θέση δεν καλύπτεται άμεσα. Σε μία Υπηρεσία ανταποδοτική, δημιουργείται πρόβλημα” ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας μάλιστα πως η αποκομιδή των οικιακών απορριμμάτων κρατήθηκε με αυξημένη προσπάθεια στον Δήμο.

“Να πω πως είναι πολιτική επιλογή και πάντα σε συνεργασία με τα στελέχη μας, κρατήσαμε την αποκομιδή στον Δήμο και δεν τη δώσαμε σε ιδιώτη. Οι εργάτες και οι υπάλληλοί μας δουλεύουν με υπερβολικό ζήλο για να ανταποκρίνονται καθημερινά στον όγκο της δουλειάς” σχολίασε, λέγοντας τέλος πως, όσον αφορά τις έκτακτες προσλήψεις, “δεν είναι λίγα τα άτομα σε αριθμό. Όμως υπάρχει το σοβαρό θέμα της περιορισμένης χρονικής διάρκειας της απασχόλησής τους. Είναι διαφορετικό να έχουμε μόνιμο προσωπικό και διαφορετικό να λειτουργούμε με συμβασιούχους”.

Σημαντικές ανάγκες και στον Πολιτισμό

Κάλυψη αναγκών σε επίπεδο προσλήψεων και απασχόλησης ατόμων θα υπάρξει και στον Πολιτισμό. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό των προσλήψεων, θα απασχοληθεί εκ νέου για 8 μήνες ένα άτομο ΔΕ μουσικών για μαθήματα φλάουτου, ένα άτομο για ίδιο χρονικό διάστημα για μαθήματα κλαρινέτου ενώ θα γίνει και μία 6μηνη πρόσληψη για το θέατρο “Απόλλων” με ένα άτομο ΠΕ διοικητικού.

Αναφορικά με τα παραπάνω μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Αλίκη Λεονταρίτη. “Ουσιαστικά είναι μία επανάληψη της διαδικασίας για τους δύο μουσικούς της Φιλαρμονικής που λήγει η σύμβασή τους. Είναι ένας τρόπος για να έχουμε μία ομαλή εξέλιξη και πορεία στη Φιλαρμονική. Προχωράμε ομαλά αλλά με συμβάσεις” υπογράμμισε η αντιδήμαρχος, τονίζοντας παρομοίως πως η ύπαρξη μόνιμου προσωπικού θα άφηνε για πάντα στο περιθώριο την ανησυχία των προσωρινών προσλήψεων.

“Αυτό θα ήταν το καλύτερο. Βέβαια, αυτό γίνεται με προϋποθέσεις ΑΣΕΠ. Δυστυχώς είναι για ένα 8μηνο, οπότε προχωρούμε με αυτόν τον τρόπο. Τουλάχιστον μέσα στη χρονική περίοδο του εκπαιδευτικού κύκλου, μπορούμε να έχουμε έμπειρους πλέον μουσικούς, Συριανούς μουσικούς που είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό, γιατί δεν θα μπορούσαν εύκολα να καλύψουν αυτές τις θέσεις κάποιοι άνθρωποι εκτός Σύρου με τα πάγια έξοδα. Τουλάχιστον έχει βρεθεί ένας τρόπος να έχουμε μία σταθερότητα κατά κάποιο τρόπο σε αυτό το θέμα και θα καλυφθεί ο νέος εκπαιδευτικός κύκλος από τον προσεχή Οκτώβριο και μετά”.

Τέλος και για τη στήριξη της λειτουργίας του θεάτρου “Απόλλων” επεσήμανε τα εξής: “Προσπαθούμε και για ένα άτομο, για να μπορέσουμε να καλύψουμε τις ανάγκες τουλάχιστον της καλοκαιρινής περιόδου από τον Ιούνιο μέχρι τον Νοέμβριο, δηλαδή τις αυξανόμενες ανάγκες του θεάτρου. Θα είναι ένας τρόπος ώστε να μπορέσουμε να ενισχύσουμε αυτόν τον τομέα λίγο περισσότερο”.

Ετικέτες: