"Προχωράμε στην εξόφληση του 2023"
- Σήμερα - 6:20
"Προχωράμε στην εξόφληση των εισιτηρίων του 2023, καθώς και στην πληρωμή των επιχειρήσεων για το β' εξάμηνο το 2022", δηλώνει κατηγορηματικά στην "Κοινή Γνώμη", ο γενικός γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, χαρακτηρίζοντας ως "παραπληροφόρηση" τα όσα γράφτηκαν το τελευταίο 48ωρο για το θέμα στο διαδίκτυο.
Ο κ. Κουτουλάκης κάνει λόγο για ένα μέτρο το οποίο, όχι μόνο δεν θα καταργηθεί, αλλά ότι υπάρχει και βούληση για γίνει αναλογικότερο και προς όφελος των κατοίκων των νησιών, εντάσσοντας σε αυτό και νέες κοινωνικές ομάδες.
Την ίδια ώρα ωστόσο, αγανάκτηση επικρατεί στους νησιώτες επιχειρηματίες των Κυκλάδων αναφορικά με τις προκλητικές(!) καθυστερήσεις του κράτους ως προς την καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.), καθώς το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων, παραμένουν απλήρωτες από το β΄ εξάμηνο του 2022 μέχρι και σήμερα, ασχέτως, αν οι ίδιες καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ένα εξαιρετικά σκληρό οικονομικό περιβάλλον.
Συγκεκριμένα, ενώ αποπληρώνουν όλες τις δαπάνες τους για να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες τους για προμήθειες υλικών, αποστολή παραχθέντων προϊόντων κ.α. και αναμένωντας εύλογα την επιστροφή ενός μέρους μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου, τελικά, η κυβέρνηση φαίνεται να τους γυρίζει την... πλάτη.
Χαρακτηριστικό είναι πως δεν έχει δεν έχει καταβληθεί ούτε ένα ευρώ από το β΄ εξάμηνο του 2022, ενώ είχε βγει πρόσκληση για την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τον Ιανουάριο του 2024 για τις δαπάνες των νησιωτικών επιχειρήσεων, όσον αφορά στο α΄και β΄ εξάμηνο του 2023, η πλατφόρμα δεν έχει ανοίξει έως σήμερα.
"Χωρίς βάση οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν"
"Υπάρχουν δυστυχώς κάποιοι άνθρωποι που ερμηνεύουν διοικητικές ενέργειες και τις συσχετίζουν με πολιτικές ανακοινώσεις. Εγώ δεν θα έβγαινα να δηλώσω κάτι, εάν αυτό δε ευσταθούσε", δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτουλάκης, σχολιάζοντας όλη την αναταραχή που προκλήθηκε το τελευταίο 48ωρο στο διαδίκτυο, σχετικά με την πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Συγκεκριμένα, ο γενικός γραμματέας αποσαφηνίζοντας την απόφαση που ήρθε στο φως σχετικά με την οποία εγκρίθηκε το ποσό 5 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή εισιτηρίων από 1η Ιουνίου έως και 7 Ιουλίου 2023, βάση της οποίας προκλήθηκαν οι έντονες αντιδράσεις, τόνισε χαρακτηριστικά ότι η αποπληρωμή θα γίνει για το σύνολο του 2023.
"Βγήκαν στη Διαύγεια τα πρώτα χρήματα, η πρώτη δηλαδή αποδέσμευση των χρημάτων από το Υπουργείο Οικονομικών. Εγώ με σειρά μου οφείλω να κάνω τις εσωτερικές ενέργειες ώστε με τα 21 εκατ. που ακολουθούν να μπορέσω να διεκπεραιώσω το σύνολο του έτους του 2023. Άρα πρόκειται για δύο γραφειοκρατικές διαδικασίες που αφορούν στην αποδοχή της πίστωσης του Υπουργείου Οικονομικών, που είναι περίπου 26 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό, το οποίο αποτελεί μία μεγάλη επιτυχία των ενεργειών μας, αντανακλά τις υποχρεώσεις του 2023. Άρα περί αυτού πρόκειται", υπογράμμισε, σημειώνοντας ότι η "συζήτηση" που προκλήθηκε στο διαδίκτυο είναι εκτός πραγματικότητας.
"Ξεκαθαρίζω ότι θα αποπληρωθεί το οφειλόμενο ποσό των εισιτηρίων για όλο το 2023 μέχρι και τέλος του χρόνου. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες ότι παίρνει χρόνο, καθώς έχουμε να κάνουμε με 160.000 ΑΦΜ. Οι πληρωμές όταν αρχίσουν δεν θα τελειώσουν στις 31 Δεκεμβρίου, θα συνεχιστούν και θα αφορούν το σύνολο του 2023", σημείωσε σε απόλυτο τόνο.
"Άρα αυτά προχωρούν. Αυτές τις πιστώσεις καταφέραμε να εξασφαλίσουμε και τις διεκπεραιώνουμε άμεσα. Περίπου 30 εκατ. θα διατεθούν μέχρι το τέλος του χρόνου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες. Τα ποσά που αφορούν στα καύσιμα τα έχουμε καταβάλει για όλο το 2023 και θα μας μένει το 2024, ώστε με τη νέα χρονιά να μπορέσουμε να προχωρήσουμε", ανέφερε στην εφημερίδα.
"Δεν καταργείται το Μεταφορικό Ισοδύναμο"
Στην ερώτηση τι απαντά σε όλους όσους ισχυρίζονται ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχει απαξιωθεί και βαίνει προς κατάργηση, ο κ. Κουτουλάκης απάντησε χαρακτηριστικά ότι η "Γενική Γραμματεία, αλλά και εγώ προσωπικά το έχουμε στηρίξει το συγκεκριμένο μέτρο και θα συνεχίσουμε να το στηρίζουμε. Είναι ένα επίτευγμα πολιτικό και δε θέλει κανείς να το ακυρώσει. Εάν πρέπει να το προσαρμόσουμε, να θέσουμε κοινωνικά κριτήρια για να το κάνουμε βιώσιμο, να το κάνουμε, αλλά δεν καταργείτε το Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Επειδή είναι αλήθεια ότι έχουν γραφτεί πολλά επί αυτού, εγώ δεν μπορώ να δηλώσω κάτι παραπάνω από αυτό που σας λέω τώρα. Ακόμη και το επίσημο κυβερνητικό σχέδιο μιλάει για την αναβάθμισή του. Ποιο οικονομικό μέτρο δεν αξιολογείται και δεν αναμορφώνεται; Για κατάργησή του όμως, εμένα δεν μου έχει δοθεί κάποια τέτοια εντολή".
Στην επισήμανση εάν υπάρχει σχεδιασμός ώστε να επιταχυνθεί η καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμο τόσο προς τις επιχειρήσεις, όσο και προς τους πολίτες, ο γενικός γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής υποστήριξε ότι "δεν ξέρω τι σημαίνει το πιο σύντομα. Το συγκρίνουμε σε σχέση με την πρώτη περίοδο εφαρμογής του που μιλούσαμε για καταβολή 2 και 4 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία μπορούσε τότε το Υπουργείο Οικονομικών να τα δώσει. Σήμερα μιλάμε για ένα χρηματικό όγκο 70 και 80 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία πάνε βάση προγραμματισμού. Τρεις φορές τον χρόνο μπορούμε και κάνουμε τις πληρωμές και είναι κάτι που το δηλώνω με κάθε ειλικρίνεια".
"Θα πρέπει το Μ.Ι να είναι αναλογικό και κοινωνικά δίκαιο προς όφελος του πολίτη"
Ο κ. Κουτουλάκης πέραν του θέματος της καταβολής των ωφελούμενων ποσών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, τόνισε ότι κατά τη δική του άποψη, αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο είναι από αυτό το μέτρο να ωφελούνται οι κάτοικοι των νησιών.
"Αυτή την στιγμή δεν είμαι σίγουρος ότι επωφελούνται όλοι. Εγώ θα ήθελα να μιλήσουμε και για ειδικές κοινωνικές ομάδες που πρέπει να ξεχωρίσουμε. Δεν μπορεί π.χ ένας κάτοικος που η φορολογική του κατάσταση είναι πάνω από 50.000 ευρώ να αντιμετωπίζεται το ίδιο με αυτόν που έχει οικονομική ανάγκη. Εγώ θα ήθελα αυτό να το διαχωρίσουμε και να δώσουμε κίνητρα σε αυτούς που είναι στα μικρά νησιά. Σε κοινωνικές ομάδες και σε αυτούς που μετακινούνται για ιατρικές ανάγκες και δεν καλύπτονται από τα ταμεία τους. Να μπορέσει το μέτρο να γίνει πιο αναλογικό και κοινωνικά δίκαιο. Δηλαδή, το να παίρνουν όλοι το ίδιο, δεν είναι σωστό. Υπάρχει η βούληση να εντάξουμε και νέες κοινωνικές ομάδες σε αυτό, όπως είναι οι φοιτητές. Να δώσουμε περισσότερα κίνητρα. Και φυσικά οι μόνιμοι κάτοικοι, αλλά με μία αναλογικότητα", κατέληξε ο κ. Κουτουλάκης.
"Πάμε σε επανασχεδιασμό των άγονων γραμμών"
Κλείνοντας την επικοινωνία του με την εφημερίδα, ο γενικός γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής απάντησε και σε σχετική ερώτηση με την κατάσταση της άγονης γραμμής στις Κυκλάδες και με την εξυπηρέτηση αυτής, από ένα και μοναδικό πλοίο.
Όπως είπε "δεν είναι κάτι που είναι της δικής μου τυπικής αρμοδιότητας, αλλά μπορώ να σας πω ότι με βάση τις προτάσεις που έγιναν από το Επιμελητήριο Κυκλάδων, έχει γίνει ένας προσωρινός ανασχεδιασμός των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων με το "Άρτεμις". Όσον αφορά για το δεύτερο πλοίο, είναι ένα θέμα που χειρίζεται ο υπουργός Ναυτιλίας. Μας λείπει ένα πλοίο και αυτό είναι η αλήθεια. Πιστεύω ότι υπάρχουν συνεννοήσεις για να βρεθεί ένα πλοίο", επεσήμανε, μεταξύ άλλων, κάνοντας παράλληλα γνωστό ότι με τη νέα χρονιά θα υπάρξει διαβούλευση ώστε να υπάρξει επανασχεδιασμός των ενδοκυκλαδικών γραμμών, με πολυετείς συμβάσεις.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής για το Μεταφορικό Ισοδύναμο
10 Δεκ. 2024 - 12:24 - Μεταφορικό Ισοδύναμο: Πληρώνονται επιχειρήσεις για αιτήσεις του 2022
29 Οκτ. 2024 - 16:00 - Παύλος Χρηστίδης: Πολύ σοβαρές οι καθυστερήσεις στις καταβολές του Μεταφορικού Ισοδύναμου
26 Ιουν. 2024 - 8:34 - Οι 6 πρωτοβουλίες του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το Μεταφορικό Ισοδύναμο
5 Μαρ. 2024 - 8:13 - Στο επίκεντρο έργα υποδομών και Μεταφορικό Ισοδύναμο
7 Νοε. 2023 - 12:33