Διαμαρτυρία του Ευάγγελου Βαμβακάρη για την υφιστάμενη ακτοπλοΐα στις Δυτικές Κυκλάδες

Πολίτες τελευταίας κατηγορίας

“Απαράδεκτη” χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Παραδοσιακών Ερασιτεχνών Αλιέων Ευάγγελος Βαμβακάρης την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των Δυτικών Κυκλάδων, επισημαίνοντας ότι “αυτό που συμβαίνει σήμερα, δεν είχε συμβεί ούτε πριν από σαράντα χρόνια”.

Σε σχετική επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας, τονίζει ότι “είναι απαράδεκτο ένα κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να παρουσιάζει τέτοια εικόνα που παραπέμπει σε τριτοκοσμική χώρα”. Σημειώνει μάλιστα ότι νησιώτες των Δυτικών Κυκλάδων έχουν υποβιβαστεί σε πολίτες τελευταίας κατηγορίας με μειωμένες ακτοπλοϊκές συνδέσεις (δύο δρομολόγια την εβδομάδα) και με πλοία τα οποία έχουν ναυπηγηθεί πριν 40 χρόνια.

“Πιθανή λύση τα ταχύπλοα των κρητικών γραμμών”

Εξηγεί ότι στα νεανικά του χρόνια το δρομολόγιο “Μήλος-Σέριφος-Κύθνος” διαρκούσε 7 ώρες, ενώ σήμερα το ίδιο δρομολόγιο διαρκεί 8 ½ -9 ώρες. Προσθέτει ακόμα ότι “κάθε φορά που λήγει το τετράμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης, οι εφοπλιστές αποσύρουν τα ταχύπλοα και με δεδομένες τις περικοπές και των συμβατικών πλοίων αφήνουν τους νησιώτες στην απομόνωση”.

Ως εκ τούτου, ζητά από τον υπουργό να εντάξει στην Άγονη Γραμμή πλοία Α' κατηγορίας τα οποία ταξιδεύουν με 20 μίλια και όχι πλοία που ταξιδεύουν με 15 μίλια.

“Ειδικά για την Μήλο, είμαι βαθιά πεπεισμένος ότι θα λυνόταν το πρόβλημα, αν βάζατε πλοία ταχύπλοα των κρητικών γραμμών. Αυτά τα πλοία περνούν λίγα μίλια έξω από το λιμάνι της Μήλου και η καθυστέρηση τους θα ήταν μικρή και ασήμαντη”, αναφέρει χαρακτηριστικά. Ενδεικτικά σημειώνει ότι ένα από τα πλοία των Κρητικών γραμμών εκτελεί το δρομολόγιο μόνο σε τρεις ώρες, σε αντίθεση με τα ταχύπλοα που έρχονται για την θερινή περίοδο και μόνο, εκτελώντας το δρομολόγιο σε 4 ½ ώρες.

Απαγορευτικό το εισιτήριο

Δεν παραλείπει ωστόσο να προβάλει και τη μεγάλη διαφορά που παρατηρείται στην τιμή του εισιτηρίου, αφού το ένα στοιχίζει μόνο 15 ευρώ, ενώ το άλλο 55 ευρώ.

Στη συνέχεια, ο κ. Βαμβακάρης υπενθυμίζει στον υπουργό ότι κατά το παρελθόν ο ίδιος είχε δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για θέματα που αφορούν την αλιεία.

“Πιστεύω ότι με τον ίδιο ζήλο θα ασχοληθείτε και με αυτό το θέμα , το οποίο μάλιστα είναι ζωτικής σημασίας για χιλιάδες νησιώτες. Ελπίζω ότι δε θα με διαψεύσετε”, σημειώνει.

Καταλήγοντας, εκτιμά ότι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή είναι η πιο αδικημένη και υποβαθμισμένη σε σύγκριση με τις υπόλοιπες γραμμές των Κυκλάδων. “Όλες οι υπόλοιπες έχουν πλοία Α’ κατηγορίας ενώ εμείς διαθέτουμε πλοία Γ’ κατηγορίας. Είναι άδικο να ταλαιπωρούνται οι Κυκλαδίτες, ενώ υπάρχει μια τόσο απλή λύση”, τονίζει.

“Δεν είμαστε τριτοκοσμικό κρατίδιο”

Για το ίδιο θέμα ο κ. Βαμβακάρης επικοινώνησε και με άλλους Αρμόδιους Φορείς του Υπουργείου Ναυτιλίας, μεταξύ των οποίων ήταν ο κ. Γιάννης Κρητικός, σύμβουλος του Υπουργού, αρμόδιος για τα θέματα των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ο κ. Κρητικός ενημέρωσε τον κ. Βαμβακάρη ότι δεν είναι θέμα Υπουργού, αλλά των Εφοπλιστών. Μάλιστα ισχυρίστηκε ότι έχουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και δεν έχουν κέρδη. Άρα, πλοία Α’ κατηγορίας δεν μπορεί να δρομολογήσει το Υπουργείο σε αυτή τη γραμμή.

Απαντώντας με καυστικό ύφος στον σύμβουλο του Υπουργού, ο κ. Βαμβακάρης του ανέφερε ότι αν είχαν ζημιές οι εφοπλιστές θα είχαν πουλήσει τα πλοία τους. “Θα έπρεπε λοιπόν το Υπουργείο να επιβάλει, ιδιαίτερα σε αυτούς που έχουν τα καλύτερα φιλέτα των γραμμών, έστω και μία φορά την εβδομάδα να καλύπτουν τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων τουλάχιστον τους χειμερινούς μήνες” σημείωσε, προσθέτοντας “ότι θα έπρεπε επίσης ο Υπουργός να συνεργαστεί και με την Αρμόδια Επίτροπο της Ε.Ε. κ. Μαρία Δαμανάκη για το θέμα αυτό και αν οι Έλληνες εφοπλιστές ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ, να ζητήσει πλοία χωρών της Ε.Ε”. Κλείνοντας, κρίνει προσβλητικό και προκλητικό για τον οποιοδήποτε Υπουργό να στηρίζεται μόνο στις αποφάσεις των εφοπλιστών.

Ετικέτες: