Το Επιμελητήριο Κυκλάδων για αεροπορικά και ακτοπλοϊκά ζητήματα

Τα αυτονόητα δικαιώματα στον αέρα

- Διοργανώνεται συνάντηση με υπεύθυνους της ΥΠΑ και της Olympic Air- Επανεξέταση του ακτοπλοϊκού από “μηδενική βάση”

Συνεχής προσπάθεια καταβάλλεται από την πλευρά του Επιμελητηρίου Κυκλάδων όσον αφορά στην προώθηση των αιτημάτων των τοπικών κοινωνιών των Κυκλάδων για την καλύτερη αεροπορική και ακτοπλοϊκή σύνδεσή τους.

Μέσω της “ανοιχτής” γραμμής επικοινωνίας που διατηρεί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος με τους υπεύθυνους της Olympic Air, ζητά να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους τοπικούς φορείς στην οποία θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι της ΥΠΑ σχετικά με την εξάλειψη των εμποδίων για τη βελτίωση τεσσάρων αεροδρομίων του νομού.

Παράλληλα, γραπτή παρέμβαση προς το αρμόδιο υπουργείο έχει προωθηθεί, ώστε να υπάρξουν καλύτερες ακτοπλοϊκές ημέρες για τον Γολγοθά των νησιών των Δυτικών Κυκλάδων που αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται για την καλύτερη εξυπηρέτηση και της Σύρου.

Συνάντηση με διοικητή της ΥΠΑ

Ειδικότερα, όσον αφορά στο γνωστό θέμα της αύξησης της δυναμικής των αεροδιαδρόμων σε Σύρο, Μήλο, Νάξο και Πάρο, σε όσα τονίζονται από την πλευρά του Επιμελητηρίου Κυκάλάδων σε σχετική ανακοίνωση, επισημαίνεται πως “Για τα νησιά Μήλο-Νάξο-Πάρο έχουν καταρχήν ήδη δρομολογηθεί οι πρώτες απαραίτητες ενέργειες που οδηγούν σε λύση, χωρίς την ανάγκη σημαντικών έργων ώστε να αυξηθεί ο αριθμός επιβατών”.

Ωστόσο, “για τη Σύρο, που απαιτούνται σημαντικότερες παρεμβάσεις”, το Επιμελητήριο ζήτησε “από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Olympic Air, Δημήτριο Γερογιάννη, και τον υπεύθυνο πτητικών θεμάτων της Olympic Air, Αθανάσιο Μάρκου” να παρευρεθούν σε συνάντηση με τον διοικητή της ΥΠΑ, Δημήτρη Κουκή καθώς και με τους τοπικούς φορείς ώστε από κοινού να εξευρεθεί ο ταχύτερος τρόπος εξάλειψης των εμποδίων που καθιστούν αδύνατη την προσέγγιση αεροσκαφών μεγαλύτερης χωρητικότητας στο αεροδρόμιο του νησιού”.

Σημειώνεται ότι η εν λόγω συνάντηση διοργανώνεται “από το Επιμελητήριο Κυκλάδων και μεριμνά για το ραντεβού ο βουλευτής Κυκλάδων, Παναγιώτης Ρήγας”. Στην ίδια συνάντηση θα συζητηθούν και τα θέματα που αφορούν όλες τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος των Κυκλάδων.

Τετ α τετ με τον αποκλεισμό

Στο πεδίο της ακτοπλοϊκής επικοινωνίας των Δυτικών Κυκλάδων, το Επιμελητήριο απέστειλε γραπτή επιστολή προς τον υπουργό, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, εξαιτίας της “επιδείνωσης της ήδη βεβαρημένης κατάστασης σε σχέση με τη γραμμή Πειραιάς - Δυτικές Κυκλάδες με την ξαφνική (αλλά ευτυχώς προσωρινή) διακοπή της σύνδεσης με Πειραιά λόγω της επίσχεσης εργασίας στο Ε/Γ - Ο/Γ “Άγιος Γεώργιος”.

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων, μεταφέρει την αγωνία των νησιωτών, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε λαϊκές συνελεύσεις για το αδιέξοδο που βιώνουν. Ανάμεσα σε άλλα, στο περιεχόμενο της επιστολής, επισημαίνεται ότι αποτελεί “Πάγια θέση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, ιδιαίτερα υπό το βάρος των σημερινών συνθηκών γύρω από τα ακτοπλοϊκά δεδομένα και πολύ περισσότερο των επερχόμενων”, ζητώντας να επανεξετασθεί το θέμα “από μηδενική βάση και όχι εμβαλωματικά”, λαμβάνοντας υπόψιν “τις ακραίες καταστάσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τα νησιά” αλλά και οι κάτοικοι που αισθάνονται “πολίτες β΄κατηγορίας”.

Το πρόβλημα εστιάζεται στις Δυτικές Κυκλάδες περισσότερο από όλα τα άλλα νησιά καθώς οι νησιώτες έρχονται τετ α τετ με την απομόνωση, όπως σημειώνεται λόγω της “επίσχεσης εργασίας στο Ε/Γ-Ο/Γ “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”” που “οδήγησε στην κορύφωση των ακτοπλοϊκού ζητήματος των Δυτικών Κυκλάδων με την διακοπή της σύνδεσης με τον Πειραιά και εν τέλει με την απομόνωση αυτών των νησιών και των κατοίκων τους”.

Ξεκάθαρη ανισότητα

Για τα ανωτέρω το Επιμελητήριο Κυκλάδων, περιγράφει γλαφυρά και τα συναισθήματα και την αγωνία των κατοίκων, αναφέροντας πως, “σήμερα, με μεγάλη μας λύπη, φτάσαμε να βιώνουμε την αδικία της Πολιτείας και στα χειμερινά δρομολόγια”. Μεταφέροντας ενδεικτικά την εικόνα των κατοίκων της Σίφνου, επισημαίνουν πως, “Σύμφωνα με δηλώσεις τους, όταν επικρατεί κακοκαιρία οι κάτοικοι φοβούνται και αποφεύγουν μετακινήσεις με το υπάρχον πλοίο, ακόμα και για λόγους υγείας (δεδομένου ότι εδώ και ένα μήνα, δεν υπάρχουν γιατροί στο νησί). Ταυτόχρονα, οι επιχειρηματίες και ιδιώτες που έχουν να διευθετήσουν γραφειοκρατικά θέματα, εξαναγκάζονται ακόμα περισσότερο το τελευταίο διάστημα σε πολυήμερες μετακινήσεις στη Μήλο, Σύρο και Πειραιά, μετά την κατάργηση ή λόγω της μη ύπαρξης βασικών υπηρεσιών όπως της Δ.Ο.Υ. κ.α.”.

Συμπληρώνοντας μάλιστα ότι, “Η Πολιτεία προέβη σε κατάργηση βασικών υπηρεσιών χωρίς όμως να καταργήσει αντιστοίχως και την ανάγκη της φυσικής παρουσίας των πολιτών στις υπηρεσίες αυτές”, υπογραμμίζουν πως πρέπει να τεθεί επί τάπητος και μάλιστα “ως άμεση προτεραιότητα” η εξυπηρέτηση των Δυτικών Κυκλάδων, καταλήγοντας πως τα αιτήματα είναι “α) να εξαντλήσετε κάθε δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης εξασφαλίζοντας μια μόνιμη, ουσιαστική και αξιόπλοη κάλυψη των δυτικών Κυκλάδων” και “β) να συμβάλλετε με κάθε δυνατό τρόπο, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, προκειμένου να εξοφληθούν οι δεδουλευμένες αποδοχές των εργαζομένων στα πλοία των άγονων γραμμών. Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται στα όριά τους και σε αδυναμία να ανταποκριθούν στις οικογενειακές τους ανάγκες. Θεωρούμε αυτονόητο ότι πρέπει να εξαιρεθούν οι καταβολές των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, από την γενικότερη πολιτική του κράτους που καθυστερεί την εξόφληση των υποχρεώσεών του”, υποστηρίζουν κατηγορηματικά.

Δεύτερη προσέγγιση της NEL Lines στη Σύρο τις Τετάρτες

Η παρέμβαση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων επεκτείνεται και στα θέματα που αφορούν στη σύνδεση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση που εξέδωσαν για τις γραμμές “Πειραιάς - Σύρος - Τήνος – Μύκονος”, “Πειραιάς - Σύρος – Δωδεκάνησα” και “Πειραιάς - Σύρος - Σάμος – Ικαρία”, τονίζουν ότι, “Μετά τη διακοπή των δυο δρομολογίων της Τετάρτης και Παρασκευής από Δωδεκάνησα προς Πειραιά από τη Blue Star Ferries, και από Σάμο-Ικαρία προς Πειραιά τις ίδιες μέρες από τη NEL Lines, έγινε επικοινωνία του Επιμελητηρίου με τους υπευθύνους των δυο εταιρειών”. Αναλυτικότερα, “με την εταιρεία Blue Star Ferries, συζητήθηκαν εναλλακτικές προτάσεις με κατάληξη τη διαβεβαίωση της εταιρείας ότι τουλάχιστον προς το παρόν γίνεται προσπάθεια να μην διακοπούν τα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου όπως έγινε πέρυσι παρά την εξαιρετικά μεγάλη μείωση μετακινήσεων” ενώ “ανακοινώθηκε από την εταιρεία ΝEL Lines η 2η προσέγγιση στη Σύρο τις Τετάρτες ξημερώματα από Σάμο - Ικαρία προς Πειραιά ξεκινώντας από 1η Δεκεμβρίου 2013” και τέλος “συζητήθηκε με την εταιρεία NEL το ενδεχόμενο, ανάλογα με την κίνηση και ζήτηση, να μεταφέρει τελικά το δρομολόγιο της Δευτέρας την Παρασκευή για να μην συμπίπτει με αυτό της Blue Star Ferries”.