Δημόσια αντιπαράθεση για την τήρηση ή μη της σύμβασης καθαριότητας του Δήμου Σίφνου

Το κόστος στους δημότες

“Εργολαβία σκάνδαλο σε βάρος των δημοτών” χαρακτηρίζει τη σύναψη σύμβασης για την καθαριότητα στη Σίφνο η νυν μείζονα μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου, ο επικεφαλής της οποίας, καταγγέλλει με ανοικτή επιστολή του τη Δημοτική Αρχή, καθώς όπως υποστηρίζει δεν έχει προβεί σε ελέγχους αναφορικά με την τήρηση του συνόλου των συμφωνηθέντων όρων.

Στο περιεχόμενο της επιστολής μάλιστα, ο επικεφαλής της παράταξης “Σιφναϊκή Ενότητα και Δημιουργία”, Κώστας Κασιώτης θέτει ερωτήματα που σχετίζονται κυρίως με το ότι η εταιρεία που έχει αναλάβει την αποκομιδή των απορριμάτων αν και λαμβάνει κανονικά τις μηνιαίες αποδοχές της, ωστόσο κάνει χρήση των οχημάτων του Δήμου Σίφνου, παρά το ότι η σύμβαση αναφέρει ρητά πως θα χρησιμοποιεί δικά της οχήματα. Τονίζει δε, πως ως προς το θέμα, δεν έχει υπάρξει καμία ενημέρωση από την πλευρά του Δήμου.

Στα ανωτέρω, δίνει τη δική του απάντηση ο δήμαρχος Σίφνου Ανδρέας Μπαμπούνης, ο οποίος μεταξύ άλλων, επισημαίνει - μέσω της “Κοινής Γνώμης” - ότι λόγω βλάβης ενός απορριμματοφόρου οχήματος, ο Δήμος εξυπηρετεί την εταιρεία προς το παρόν ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στο νησί, σημειώνοντας παράλληλα, πως η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου είναι αρμόδια να αποφασίσει για το αν θα τροποποιηθεί η απόφαση της τελικής αμοιβής κατά τη διάρκεια των μηνών που χρησιμοποιήθηκαν τα οχήματα του Δήμου Σίφνου.

Σύμβαση ύψους 196.200 ευρώ

Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει στη διάθεσή της η “Κοινή Γνώμη” το ποσό που προβλέπεται να καταβληθεί στην εταιρεία που έχει αναλάβει την καθαριότητα στο νησί της Σίφνου ανέρχεται στο ποσό των 196.200 ευρώ για τους δώδεκα μήνες (17 Μαρτίου 2014 έως και 16 Μαρτίου 2015) που ισχύει η εν λόγω απόφαση του Δήμου. Η καταβολή των χρημάτων θα γίνεται μέσω της έκδοσης χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής και μηνιαία το ποσόν που θα λαμβάνει η ανάδοχος εταιρεία, “αγγίζει” τις 16.350 ευρώ.

Εκτός των προαναφερθέντων στο περιεχόμενό της ορίζονται όλες οι λεπτομέρειες για το έργο που οφείλει να διεκπεραιώνει η εταιρεία, όπως και το αντικείμενο των εργασιών της. Ειδικότερα, αυτό αφορά στην αποκομιδή αστικών απορριμμάτων, ανακυκλώσιμων υλικών, στον χειρονακτικό οδοκαθαρισμό, στο πλύσιμο κάδων απορριμμάτων, στην αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων και απορριμμάτων, στον καθαρισμό δημοτικών τουαλετών και δημοτικών κτιρίων σε όλες τις περιοχές του νησιού.

“Σε περίπτωση βλάβης άμεση αντικατάσταση”

Ωστόσο, το επίμαχο σημείο για το οποίο η μείζον μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου προχωρά στην καταγγελία, συνδέεται με “τα μέσα του αναδόχου”, τα οποία θα χρησιμοποιεί για τη διατήρηση καθαρών των οικισμών. Στη σύμβαση επισημαίνεται ότι ο ανάδοχος “θα διαθέσει ένα απορριμματοφόρο χωρητικότητας 16 κ.μ. για την αποκομιδή των απορριμμάτων, ένα απορριμματοφόρο χωρητικότητας 10-12 κ.μ. για την αποκομιδή ανακυκλώσιμων υλικών και ένα ανοιχτό φορτηγό για την αποκομιδή αποκλειστικά των ογκωδών αντικειμένων”.

Ταυτόχρονα, διευκρινίζεται ότι “ο ανάδοχος με δική του ευθύνη και μέριμνα αναλαμβάνει το κόστος και τα έξοδα που αφορούν στη χρήση του συνόλου του απαιτούμενου εξοπλισμού για την εκτέλεση της σύμβασης, δηλαδή τα ασφάλιστρα (κάθε είδους), τη συντήρηση και επισκευή του εξοπλισμού, τα καύσιμα, τα λιπαντικά, το κόστος συντήρησης (service), Κ.Τ.Ε.Ο., τους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων” ενώ “σε περίπτωση βλάβης του εξοπλισμού (μηχανήματα ή οχήματα) ή για οιονδήποτε λόγο προκύψει αδυναμία εκτέλεσης της εργασίας, ο ανάδοχος υποχρεούται ρητά στην άμεση αντικατάσταση του με άλλο αντίστοιχο μηχάνημα ή όχημα, προκειμένου να ολοκληρωθεί το προβλεπόμενο πρόγραμμα εργασιών χωρίς διακοπή”.

“Να ενημερωθούν οι δημότες, να καταλογισθούν ευθύνες”

Η παρέμβαση της μείζονος μειοψηφίας, όπως εξηγεί ο κ. Κασιώτης έρχεται να προκαλέσει δημόσια την απάντηση του δημάρχου, προκειμένου να ενημερωθούν οι δημότες για το ακριβές κόστος της καθαριότητας, με τα χρήματα των οποίων πληρώνεται η εταιρεία. Μάλιστα ο ίδιος και σε τηλεφωνική παρέμβαση στην εφημερίδα, επεσήμανε ότι η παράταξή του είχε συμφωνήσει με την εν λόγω σύμβαση με την προϋπόθεση να τηρηθούν όλα όσα ορίζονται σε αυτήν. Αναφέρει μάλιστα συγκεκριμένα, ότι έχοντας υπόψιν την “ευθύνη που αναλογεί στην παράταξή του” δημοσιοποιούν το θέμα ώστε “να γνωρίζουν οι δημότες τις υποχρεώσεις του εργολάβου αλλά και πόσο θα στοιχίσει η εργολαβία καθαριότητας”.

Ως εκ τούτου, ο ίδιος, διατυπώνει τρία σημαντικά ερωτήματα, τα οποία έχουν ως εξής: Πρώτον, “γιατί δεν έχει φέρει μέχρι και σήμερα ο εργολάβος τα απορριμματοφόρα που προβλέπονται στη σύμβαση και γιατί χρησιμοποιούν τα οχήματα του Δήμου;”. Δεύτερον, “έχει ενημερωθεί η επιτροπή παραλαβής του Δήμου Σίφνου με το περιεχόμενο της σύμβασης και τις υποχρεώσεις του εργολάβου όπως αυτές αναφέρονται στη σύμβαση; Και αν ναι, τότε πως υπογράφει το χρηματικό ένταλμα ότι η αποκομιδή των σκουπιδιών γίνεται με όχημα του εργολάβου χωρητικότητας 16 κ.μ. και αριθμό κυκλοφορίας ΙΡΖ-7686;” Τρίτον, “από πότε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος καθαριότητας απέκτησε το δικαίωμα να τροποποιεί τους όρους της σύμβασης όταν αυτοί οι όροι αποφασίζονται από την Οικονομική Επιτροπή, εγκρίνονται από το Δημοτικό Συμβούλιο και είναι οι βασικοί όροι που υπογράφονται στη σύμβαση με την κατοχύρωση του διαγωνισμού;”.

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή, ο κ. Κασιώτης αιτείται να προβεί ο αρμόδιος Επίτροπος που εποπτεύει το Δήμο Σίφνου, σε κατάλληλους ελέγχους.

“Επειδή πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη εργολαβία είναι ένα μεγάλο σκάνδαλο σε βάρος των δημοτών του Δήμου Σίφνου καλώ όλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους πολίτες και βέβαια όπου υπάρχουν ευθύνες, όσο ψηλά και αν είναι, να καταλογιστούν” πρόσθεσε καταλήγοντας.

Η απόφαση στην Οικονομική Επιτροπή

Στις δηλώσεις που προέβη στην “Κοινή Γνώμη” ο δήμαρχος, Ανδρέας Μπαμπούνης, τόνισε με σαφήνεια ότι η σύμβαση είναι σύννομη και πως ήδη έχουν κατατεθεί οι τρεις άδειες των οχημάτων του εργολάβου στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου για δύο μικρά κι ένα μεγάλο απορριμματοφόρο”. Ο ίδιος εξήγησε ωστόσο, ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στη βλάβη που έχει υποστεί το τρίτο όχημα. “'Υπέστη μία πολύ μεγάλη ζημιά και περιμένουν το ανταλλακτικό για να συνεχίσει να δουλεύει”, ανέφερε χαρακτηριστικά, λέγοντας μάλιστα ότι γι αυτό το λόγο, ο Δήμος καθώς δεν μπορεί να αδιαφορήσει – δεδομένης της καλοκαιρινής περιόδου για την αποκομιδή των απορριμμάτων – παραχώρησε δικό του όχημα, έως ότου να επισκευασθεί εκείνο της εταιρείας. “Δεν μπορώ να αφήσω το νησί βρώμικο από τη στιγμή που το όχημα χάλασε”, δήλωσε ακολούθως, διευκρινίζοντας ότι, “τις επόμενες ημέρες αφού επισκευασθεί, θα μεταφερθεί στο νησί”.

Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί, ότι ο κ. Μπαμπούνης ως προς το ζήτημα του ποσού που θα καταβληθεί εν τέλει στην ανάδοχο εταιρεία για τις υπηρεσίες της - κατά το χρονικό διάστημα που δεν υπήρξε χρήση του δικού της οχήματος - διευκρίνισε ότι θα εξετασθεί από την Οικονομική Επιτροπή αφού από αρχές Μαΐου το μεγάλο απορριμματοφόρο της αναδόχου δεν χρησιμοποιείται. “'Αν η εταιρεία καθυστερήσει με το όχημα πέραν του Ιουνίου είναι θέμα της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου να συνεδριάσει και αν υπάρξει ζήτημα, να μειωθεί το ποσόν για το μήνα που δεν είχαμε το απορριμματοφόρο” επεσήμανε ολοκληρώνοντας το θέμα.

Ετικέτες: