Πλήγμα για τη θαλάσσια και χερσαία ζώνη
- Παρασκευή, 27 Ιουνίου, 2014 - 08:45
Κόντρα στο ήπιο κλίμα της καλοκαιρινής περιόδου φαίνεται να προκαλούνται τα πρώτα κύματα αντιδράσεων για την ψήφιση και την προσεχή εφαρμογή του Λιμενικού “Καλλικράτη”, στο πλαίσιο του οποίου όσον αφορά στην 6η Περιφερειακή Διοίκηση Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ περιλαμβάνονται αρκετές καταργήσεις λιμενικών σταθμών.
Στις συγκεκριμένες αλλαγές, τις οποίες έχει παρουσιάσει εκτενώς η “Κοινή Γνώμη” με σχετικό άρθρο εντάσσεται και η κατάργηση του Λιμενικού Σταθμού της Αντιπάρου, γεγονός που δεν αφήνει ασυγκίνητους επιχειρηματίες και μέλη του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου, ο πρόεδρος των οποίων με δηλώσεις του στην “Κοινή Γνώμη” σημειώνει πως “θα υπάρξουν έντονες αντιδράσεις” καθώς επί της ουσίας “ένα νησί στο οποίο προσεγγίζουν σκάφη και το οποίο συγκεντρώνει Τουρισμό, αφήνεται “γυμνό” από λιμενική προστασία”.
Αξίζει να σημειωθεί, πως η εφαρμογή του Λιμενικού “Καλλικράτη” πρόκειται να ξεκινήσει στις 23 Αυγούστου, περίοδο κατά την οποία τόσο η θαλάσσια, όσο και η χερσαία ζώνη συνολικά των νησιών χρήζουν αυξημένου ελέγχου.
Πρώτο βήμα η παρέμβαση
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Συλλόγου, Απόστολος Αλιπράντης σημειώνει ότι η δημοσίευση του Λιμενικού “Καλλικράτη” φαίνεται να επηρεάζει άμεσα τον ευαίσθητο νησιώτικο χώρο, ο οποίος χρειαζόταν κατεξοχήν ισχυρή λιμενική παρουσία. Όπως γνωστοποιεί, τα μέλη του Συλλόγου εκφράζουν την αντίδρασή τους για μία σειρά από λόγους που απαριθμεί ακολούθως, μέσω επιστολής που απέστειλαν ήδη προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, μετά από το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.
“Αξιότιμε κύριε υπουργέ, μετά από τη δημοσίευση του προεδρικού διατάγματος υπ.αριθμ.81/29-5-2014, μας έγινε γνωστό ότι επίκειται το κλείσιμο του Λιμενικού Σταθμού Αντιπάρου” σημειώνουν, λέγοντας ότι, “Πιστεύουμε ότι το κλείσιμό του στην Αντίπαρο, δεν θα βοηθήσει κανένα μας”. Στον αντίποδα μάλιστα, “η διατήρηση της παραπάνω υπηρεσίας στο νησί είναι απαραίτητη και βοηθά την ομαλή κίνηση, τόσο στα ferry boat της Αντιπάρου καθημερινά, όσο και τις 200 και πλέον κινήσεις σκάφων, καθώς και τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό μεγάλων σκαφών αναψυχής”.
Ο κ. Αλιπράντης, εξηγεί παράλληλα στην “Κοινή Γνώμη” πως, “Αυτή τη στιγμή αφήνεται γυμνό ένα νησί γιατί η Αντίπαρος δεν πρέπει να ξεχνά κανένας ότι είναι ένα ανεξάρτητο νησί αφού έχει δικό της Δήμο” και “σε σύγκριση με τα υπόλοιπα νησιά ίσως να έρχεται και τρίτο ανάλογα και με τον πληθυσμό στην προσέλκυση σκαφών, πέραν των οποίων όμως, φιλοξενεί ακόμη στη θαλάσσια ζώνη της και καΐκια μόνιμων κατοίκων”.
Καθημερινή μετακίνηση τουριστών με ferry boat
Ταυτόχρονα, ο ίδιος επισημαίνει πως, με την απουσία του Λιμενικού Σταθμού από το νησί, αφήνονται σε εκκρεμότητα και τα περιστατικά που ενδέχεται να απαιτήσουν άμεση παρέμβαση του Λιμενικού Σώματος το καλοκαίρι, λόγω της αυξημένης τουριστική κίνησης που παρατηρείται στο νησί, με τα ferry boat να πραγματοποιούν καθημερινά δρομολόγια για να μεταφέρουν τους επισκέπτες. “Συνηθίζεται οι επισκέπτες που θα επισκεφθούν την Πάρο να περνούν και στην Αντίπαρο οπότε υπάρχει μία αυξημένη κίνηση με τα ferry boat, την οποία πρέπει κάποιοι να επιβλέπουν, αρμοδιότητα που έχει το Λιμεναρχείο” υπογραμμίζει στη συνέχεια, προσθέτοντας ακόμη, πως, το παραεμπόριο στη χερσαία ζώνη είναι ένας ακόμη λόγος που συνηγορεί στη μη κατάργηση του Λιμενικού Σταθμού. “Μην ξεχνάτε ακόμη, πώς το παραεμπόριο και στο νησί της Αντιπάρου είναι ένα από τα φαινόμενα που γιγαντώνει” καθώς “η έλλειψη προσωπικού στο αστυνομικό τμήμα της Αντίπαρου και η παντελής έλλειψη της δημοτικής αστυνομίας καθιστά αναγκαία την παρουσία ένστολων, ανεξάρτητα από την υπηρεσία”.
Προάσπιση της επιχειρηματικότητας στην παραλία
Εκτός των ανωτέρω όμως, ο κ. Αλιπράντης στις δηλώσεις του, αναφέρει έναν ακόμη λόγο που συντρέχει στη διατήρηση του Λιμενικού Σταθμού, ο οποίος αφορά στην ομαλή επιχειρηματική δραστηριότητα της παραλιακής ζώνης, στην οποία ανέφερε πως λειτουργούν συνολικά 45 επιχειρήσεις. “Συνέπειες θα υπάρξουν και στη λιμενική ζώνη της παραλίας της Αντιπάρου που υφίστανται 45 επιχειρήσεις μπροστά από τις οποίες θα σταθμεύουν δίκυκλα και οχήματα” συμπλήρωσε, λέγοντας πως, “γι αυτό, θα θέλαμε να παραμένει και να ενισχυθεί η παρουσία του σταθμού, σε έναν προορισμό που γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη”.
Στην επιστολή τους μάλιστα προς τον υπουργό, τα μέλη αναφέρουν ακόμη πως, “πέρα από την αυξημένη κίνηση της Αντιπάρου, πρέπει να λάβουμε υπ όψιν και την επιτήρηση των αγκυροβολιών στο κανάλι αλλά και στον Αϊ Γιώργη, καθώς και την μεγάλης αρχαιολογικής σημασίας ανασκαφή που είναι σε εξέλιξη στο Δεσποτικό”.
Αναπόφευκτη αντίδραση
Με δεδομένη τη δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος του Λιμενικού “Καλλικράτη”, ο οποίος αποτελεί πλέον τετελεσμένο γεγονός, ο πρόεδρος του Συλλόγου, έρχεται να τονίσει ότι τα μέλη προέβησαν σε μία πρώτη παρέμβαση αντιδρώντας στην κατάργηση του Λιμενικού Σταθμού, ωστόσο δεν θα σταματήσουν εδώ. “Ο Σύλλογος μπορεί να μην έχει λάβει απόφαση για τη στάση του μετά από δύο μήνες κατά τη χρονική στιγμή δηλαδή που θα σημειωθούν οι αλλαγές, ωστόσο, ένα είναι το βέβαιο, ότι θα υπάρξει αντίδραση” δήλωσε κατηγορηματικά ο κ. Αλιπράντης, τονίζοντας τέλος, πως “δεν μπορεί το νησί να θεωρείται ανύπαρκτο και να μειώνεται η παρουσία της Λιμενικής Δύναμης και όταν θα έρθει ο Αύγουστος να υπάρξουν μεγαλύτερες αντιδράσεις”.
Υπογραμμίζεται πως, την παρέμβασή τους προς τον κ. Βαρβιτσιώτη, γνωστοποίησε ο Σύλλογος και προς τους βουλευτές Κυκλάδων, προς την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μύκονος: Προσφορά πέντε σύγχρονων ασύρματων πομποδεκτών VHF στο Λιμεναρχείο του νησιού
3 Δεκ. 2024 - 17:16 - Ετήσια συνάντηση Λιμεναρχών
2 Οκτ. 2013 - 6:00 - Δήλωση του προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων για την απώλεια του Νίκου Βασιλικού
27 Δεκ. 2024 - 14:59 - Με σκοπό τη "θωράκιση" των ιδιοκτησιών
27 Δεκ. 2024 - 6:18 - Σε ετοιμότητα απέναντι σε ακραία φαινόμενα
27 Δεκ. 2024 - 6:17