«Δοκιμαστική» η φετινή τουριστική περίοδος
- Τρίτη, 19 Αυγούστου, 2014 - 06:10
Επί σειρά ετών στον ξένο τύπο κυριαρχεί το κυκλαδίτικο μεγαλείο. Νησιά όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Κρήτη αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών ανά μέρα καθώς όπως γίνεται φανερό και από τις μετρήσεις, κατά το φετινό καλοκαίρι η τουριστική κίνηση στην χώρα και στα συγκεκριμένα νησιά, έχει σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ.
Για το καθένα ξεχωριστά, τα αφιερώματα σημαντικών εφημερίδων στο εξωτερικό με ποσοστά μεγάλης αναγνωσιμότητας, κάνουν αναφορά τόσο στην φυσική και αρχαιολογική σημασία των τοπίων τους όσο και στα σημαντικά στοιχεία εκείνα που αναδεικνύει το κάθε νησί εξασφαλίζοντας την μοναδικότητα και την ιδιαιτερότητα του. Ως αποτέλεσμα, τουρίστες «γοητευμένοι» από την πρωτοτυπία του τόπου αλλά και επισκέπτες με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, καταφθάνουν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα νησιά του Αιγαίου με σκοπό να εξασφαλίσουν ευχάριστες διακοπές, συνδυάζοντας τον ήλιο και την θάλασσα με άλλα ενδιαφέροντα που τους εγγυάται ο κάθε τόπος. Για τον λόγο αυτό, και για την φετινή τουριστική σεζόν Σαντορίνη και η Μύκονος, «κλέβουν τις εντυπώσεις», ενώ η Πρωτεύουσα των Κυκλάδων διανύει μια περίοδο ανασυγκρότησης και επαναπροσδιορισμού προτεραιοτήτων.
Οικονομική αισιοδοξία
Η χώρα τα τελευταία χρόνια κατακτά μια από τις πρώτες θέσεις στα δημοσιεύματα του ξένου τύπου, θέτοντας ως αίτια και αφορμή του γεγονότος την οικονομική κρίση που διανύει ,οι οποία είχε επηρεάσει αρνητικά τόσο τους έλληνες πολίτικες αλλά και κάθε κοινωνικό-οικονομικό κλάδο. Το καλοκαίρι που διανύει η χώρα, ωστόσο, επιφέρει τις ισορροπίες, καθώς όχι απλώς η Ελλάδα αποκαταστά την φήμη της αλλά προβάλλεται και η ιδιαίτερη ομορφιά της που προσελκύει ακόμη περισσότερους επισκέπτες, κερδίζοντας το χαμένο οικονομικό έδαφος τόσων χρόνων. Συνεπώς, σημαντικές εφημερίδες του εξωτερικού, δεν εστιάζουν απλώς στις υψηλές παροχές της χώρας, αλλά κυρίως στην αξιοσημείωτη προσπάθεια της μέσα από την αξιοποίηση των πόρων της, με στόχο την ανάκτηση της οικονομικής ευημερίας και της εξέλιξης.
Συγκεκριμένα, το γερμανικό περιοδικό Spiegel εκτιμά πως η Ελλάδα έχει λόγους να ελπίζει ξανά, χάρη στη νέα άνθιση του τουρισμού. Όπως στην συνέχεια αναφέρει, «η οικονομία σημειώνει πάλι ελαφρά ανάκαμψη χάρη στα επώδυνα προγράμματα λιτότητας και μεταρρυθμίσεων», αναγνωρίζει ωστόσο ότι «ο κίνδυνος της υποτροπής παραμένει μεγάλος», υποδηλώνοντας την ύπαρξης «συγκρατημένης αισιοδοξίας». Παράλληλα το περιοδικό κάνει λόγο για «ανησυχία» που εμπνέει το ρωσικό εμπάργκο καθώς όπως υποδηλώνει «Η Ρωσία είναι ένας από τους σημαντικότερους εμπορικούς εταίρους των Ελλήνων. Σε περίπτωση που οξυνθούν οι εντάσεις μεταξύ Μόσχας και ΕΕ, η ελληνική οικονομία απειλείται με νέα κατάρρευση».
Αντίθετη με το παραπάνω δημοσίευμα, φαίνεται να τάσσεται η εφημερίδα Guardian. Στο αφιέρωμα που πραγματοποιεί για το νησί της Μυκόνου, αναφέρει συγκεκριμένα «H εκ νέου ανακάλυψη του "νησιού του ανέμου" δεν βοήθησε μόνο την Ελλάδα -η οποία τα τελευταία έξι χρόνια υποφέρει από κατάθλιψη- να μπει ξανά στον χάρτη, αλλά κατάφερε να υποσκελίσει ακόμη και την Ίμπιζα που μέχρι πρότινος αποτελούσε το σημείο συνάντησης των διασημοτήτων του κόσμου, αλλά και των απανταχού κλάμπερς». Στην συνέχεια συμπληρώνει, «Μια χώρα που εξαρτάται από τον τουρισμό, όπως η Ελλάδα, η φετινή κίνηση στα νησιά αναμένεται σημαντική. Παρά το ζήτημα που δημιουργήθηκε με τους Ρώσους τουρίστες, η αύξηση των επισκεπτών είναι ραγδαία και υπολογίζεται να είναι διπλάσια από τον πληθυσμό της Ελλάδας. Σε πολλά σημεία η αύξηση σημειώνει εντυπωσιακά νούμερα, οι διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο έχουν διψήφιο αριθμό, ενώ η ΣΕΤΕ αναφέρει πως η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Μύκονο και στην Καλαμάτα».
Νησιώτικα μεγαλείο
Όπως υπολογίζεται, τα έσοδα που θα προκύψουν από την «τουριστική έκρηξη» της Μύκονου, η οποία χαρακτηρίστηκε από βρετανικό περιοδικό ως «η μεγάλη νικήτρια του φετινού καλοκαιριού», αγγίζουν τα 13 δισ. ευρώ, περίπου πάνω από το 17% του ΑΕΠ ενώ παράλληλα οι επισκέπτες της Μυκόνου δηλώνουν μεγαλύτερη συνολική ικανοποίηση από τους κύριους ανταγωνιστές της στη Μεσόγειο, Ιμπιζα, Σαρδηνία και St Tropez, συγκεντρώνοντας βαθμολογία 84,2%. Σε αντίστοιχη μοίρα βρίσκονται και τα υπόλοιπα νησιά όπως η Κρήτη και η Σαντορίνη καθώς κατάφεραν με επιτυχία να «εκμεταλλευτούν» το φυσικό και ιστορικό τους τοπίο αλλά και να προσεγγίσουν «ιδιαίτερους» επισκέπτες μέσα από την πρωτοτυπία των ιδεών τους.
Αναλυτικότερα, η Μύκονος η οποία αναδείχθηκε «η βασίλισσα των καλοκαιρινών προορισμών» δίνοντας πνοή στην οικονομική δυσμένεια της χώρας, χαρακτηρίστηκε από «εισβολή διάσημων προσώπων και ατόμων της show biz» οι οποίοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από την οργάνωση, τις υψηλές παροχές του νησιού όπως και την νυχτερινή του ζωή. Κατά αντιστοιχία, η Κρήτη στρέφεται προς τον «top honeymoon προορισμός των Ελλήνων» κατακτώντας την πρώτη θέση στον συγκεκριμένο τομέα, για το 2014. Παράλληλα, η Σαντορίνη συμμετέχει στον “διαγωνισμό” για ιδανικούς προορισμούς που καλύπτουν τις ανάγκες των νεόνυμφων εκμεταλλευόμενη και το ρομαντικό της ηλιοβασίλεμα. Ενώ ακολουθούν και άλλα νησιά του Αιγαίου στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των νιόπαντρων τουριστών, όπως η Ρόδος και η Πάφος.
Τις παραπάνω πρωτοβουλίες που πραγματοποίησαν τα νησιά με στόχο την προσέγγιση τουριστών και την δημιουργία θετικών και μοναδικών εντυπώσεων, φαίνεται να επιθυμεί να υιοθετήσει από το φετινό καλοκαίρι και μετ΄ έπειτα, η Σύρος αποκαλώντας τις ιδέες αυτές «καινοτόμες». Για το νησί, αποτελούν επί της ουσίας πρωτότυπες ιδέες ωστόσο ο χαρακτηρισμός αυτός εξαλείφει την ουσιαστική του σημασία, καθώς παρόμοιες πρωτοβουλίες, όπως είναι ο θρησκευτικός τουρισμός ή οι γάμοι τουριστών στην Σύρο, έχουν παρθεί από άλλα νησιά τα όποια έπειτα από χρόνιες προσπάθειες κατάφεραν να φτάσουν στις πρώτες θέσεις. Είναι ευκόλως κατανοητό πως το νησί υφίσταται μια μεταβατική περίοδο που επιφέρει δυσμενής οικονομική κατάσταση στον τόπο. Δύναται να γίνουν λανθασμένες κινήσεις και αποφάσεις, να «πειραματιστεί» με διαφορετικές πρακτικές και προοπτικές. Πάρα ταύτα, όταν η “πίστωση χρόνου” που επιβάλει η συγκεκριμένη κατάσταση φτάσει στην λήξη της, το αποτέλεσμα οφείλει να είναι θετικό. Για τον λόγο αυτό, «το ρίσκο» στις τουριστικές αποφάσεις που επιδοκιμάζονται τα τελευταία χρόνια στο νησί και η επιφανειακή τους φύση πρέπει να αντικατασταθούν από πιο καίριες, ουσιαστικές και πρωτότυπες λύσεις.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Φίλιππος Φόρτωμας: "Η επένδυση στον βιώσιμο τουρισμό, μονόδρομος για τα νησιά μας"
27 Σεπ. 2024 - 14:27 - “Η επιτυχία που σημειώνει το νησί μας δεν είναι τυχαία”
25 Σεπ. 2024 - 14:07 - Αφιέρωμα στην Πάρο από ταξιδιωτικό περιοδικό και ιστότοπο της Ινδίας
14 Ιουν. 2024 - 12:41 - Η τεχνολογία στις υπηρεσίες του τουρισμού
20 Μαΐου. 2024 - 6:17 - Προβολή της Μήλου στην oλλανδική αγορά
24 Απρ. 2024 - 10:18