Συνέντευξη του αντιδημάρχου Τουρισμού του Δήμου Πάρου, Χρήστου Χριστόφορου

“Στην Πάρο ταιριάζει τουριστικά η ποιότητα”

Αξιοσημείωτη πρωτοβουλία η Γενική Συνέλευση Τουρισμού στο νησί

Με “πυξίδα” τον ουσιαστικό και πολύπλευρο χαρακτήρα της Πάρου, η νέα Δημοτική Αρχή επιχειρεί οργανωμένα την ενίσχυση και εξέλιξη του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει προκειμένου το νησί, οι κάτοικοι καθώς και οι επιχειρηματίες του, να αποκομίσουν πολλαπλό όφελος.

Τα ανωτέρω αναλύει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Χρήστος Χριστοφόρου μέσω της συνέντευξης που παραχώρησε στην “Κοινή Γνώμη”, απαντώντας σε μία σειρά ερωτήσεις, το περιεχόμενο των οποίων αποκαλύπτει τον τουριστικό παλμό που χτυπά αλλά και “οικοδομείται” στο νησί.

· Δεδομένης της αλλαγής σε επίπεδο Δημοτικής Αρχής, θα υπάρξουν αλλαγές στην τουριστική κατεύθυνση που ακολουθεί το νησί της Πάρου; Ποιο είναι το βασικό στίγμα που επιθυμείτε να δώσετε ως νέος αρμόδιος αντιδήμαρχος;

“Είναι κοινώς αποδεκτό ότι ο τουρισμός έχει αλλάξει και τα στερεότυπα του παρελθόντος έχουν εξασθενήσει, επίσης σημειώνεται μια στροφή σε ποιοτικότερο τουρισμό και παρατηρείται αύξηση της ζήτησης εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Αυτό ακριβώς είναι το στοίχημα του μέλλοντος που καλούνται να κερδίσουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού στην Πάρο αλλά και ο Δήμος ως επίσημος φορέας εκπροσώπησης του τουριστικού προορισμού “Πάρος”. Το στίγμα που θεωρώ ότι ταιριάζει στην Πάρο, σε ένα νησί με τόσο πλούσια αρχαιολογική ιστορία, θρησκευτική και λαογραφική παράδοση, είναι ποιότητα!”.

· Μέχρι σήμερα η Πάρος πορευόταν υπό το “σύνθημα” Imagine Paros, με το σχετικό σποτ (video) μάλιστα να προβάλει ως βασικά στοιχεία τα θαλάσσια σπορ και την ψυχαγωγία. Το νησί τί τουρισμό θέλει; Σκοπός είναι ο μαζικός ή ο ποιοτικός Τουρισμός;

“Ο μαζικός τουρισμός ως τουριστικό προϊόν βρίσκεται σε φάση “ολοκλήρωσης του κύκλου ζωής του”. Πλέον ο επισκέπτης, ξένος ή εγχώριος, συνδυάζει τον τουριστικό προορισμό με τα χόμπι του και τα ενδιαφέροντά του και αυτό είναι που στοχεύουμε. Η προβολή της Πάρου μέσω και του υλικού που δημιουργούμε, έχει ακριβώς αυτόν τον χαρακτήρα την ενεργοποίηση των τουριστών με βάση τα ειδικά ενδιαφέροντα τους. Θαλάσσια -και όχι μόνο- σπορ, φύση και περιβάλλον, θρησκεία, πολιτισμός, αρχαιολογία, ιστορία, γαστρονομία χωρίς να αφήνουμε όμως εκτός τις παραλίες και τον ήλιο μας. Το Imagine Paros ως πλήρες πακέτο branding κόστισε στον Δήμο περίπου 216.000 ευρώ, δεν έχουμε την πολυτέλεια να το ακυρώσουμε και να το αλλάξουμε αλλά και αν την είχαμε, προσωπικά δεν θα επιθυμούσα την αλλαγή του, σκεφτείτε να άλλαζε το λογότυπο της η coca cola ή κάποια εταιρεία που έχει επενδύσει στην προβολή της μέσω αυτού. Στόχος μας είναι να το εμπλουτίσουμε, να το συμπληρώσουμε να διορθώσουμε ατέλειες και να το εξελίξουμε, δουλεύουμε συνέχεια προς αυτή τη κατεύθυνση”.

· Μέσω ποιών ενεργειών προβάλλει η Δημοτική Αρχή την Πάρο; Ποιες αγορές “χτυπά”;

“Ως νέα δημοτική αρχή αποφασίσαμε να στοχεύσουμε στις νέες τεχνολογίες την αξιοποίηση των εργαλείων marketing της google, τη χρήση του internet και των social media, με βάση ένα νέο και ανανεωμένο site μεταφρασμένο σε 2 επιπλέον γλώσσες και μια εφαρμογή για κινητά και tablet. Αποφασίσαμε τη δημιουργία θεματικών βίντεο για την προβολή του νησιού μας μέσω των δημοφιλών κοινωνικών δικτύων και του youtube. Επιπλέον δεν ακυρώνουμε αλλά ενισχύουμε τις παραδοσιακές δράσεις όπως συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, φιλοξενίες δημοσιογράφων-blogger για τη δημιουργία βιωματικών δημοσιεύσεων και άλλων προωθητικών ενεργειών που γινόταν ως σήμερα”.

· Κρίνετε ότι οι υποδομές του νησιού εξυπηρετούν τον θαλάσσιο Τουρισμό; Στόχος είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας;

“Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι στις προθέσεις μας, ήδη βρισκόμαστε σε συνομιλίες για την επόμενη χρονιά καθώς το 2015 έχει σχεδόν κλείσει το πρόγραμμα. Οι υποδομές της Πάρου είναι καλές αλλά για να βάλουμε την κρουαζιέρα στην πρώτη σειρά χρειαζόμαστε μεγαλύτερο προβλήτα και ασφαλή αγκυροβόλια - ναύδετα. Το Λιμενικό Ταμείο Πάρου - Αντιπάρου ήδη έχει προχωρήσει πολύ με τα ναύδετα οπότε βρισκόμαστε σε καλό δρόμο”.

· Πολλά νησιά των Κυκλάδων δεδομένου ότι δεν έχουν τις υποδομές για μαζικό τουρισμό, μέσω εναλλακτικών μορφών και μέσω του θεματικού τουρισμού επιχειρούν την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η αύξηση της τουριστικής περιόδου αποτελεί στόχο για την Πάρο; Θα απέφερε όφελος;

“Αυτό που λέτε είναι πολύ σωστό και με πολλαπλά οφέλη, τα μικρά νησιά που δεν έχουν διεθνή αεροδρόμια επιλέγουν άλλους τρόπους και αναπτύσσουν άλλες στρατηγικές προκειμένου να διευρύνουν την τουριστική περίοδο. Ο θεματικός τουρισμός και οι εναλλακτικές μορφές είναι και στις δικές μας προτεραιότητες. Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ένας στόχος πολύ δύσκολος που δεν αφορά μόνο τον Δήμο, είναι συλλογική η ευθύνη, δεν γίνεται να μιλάμε για επιμήκυνση της περιόδου όταν οι επιχειρήσεις είναι κλειστές επτά μήνες το χρόνο. Πρέπει οι ίδιοι οι επιχειρηματίες να στήσουν ένα μοντέλο λειτουργίας χαμηλής περιόδου στις επιχειρήσεις τους ώστε να υπάρχει κίνητρο για τον επισκέπτη. Δε θα αποδώσει αμέσως θα έχει κόστος και θα πρέπει να δουλέψουν όλοι περισσότερο, είμαστε διατεθειμένοι όμως;”.

· Πόσο σημαντικός είναι ο Τουρισμός για την Πάρο και ποια η συνεργασία του Δήμου με τους επαγγελματίες του κλάδου για μία καλύτερη σεζόν;

“Ο τουρισμός για την Πάρο, μετά την κατάρρευση του κατασκευαστικού κλάδου, αποτελεί το Α και το Ω για την επιβίωση της πλειοψηφίας των Παριανών. Όσον αφορά στη συμμετοχή των επαγγελματιών έχω να πω ότι για πρώτη φορά στην Πάρο εφαρμόσαμε την γενική συνέλευση τουρισμού που είναι μιας μορφής λαϊκή συνέλευση με σκοπό να συμμετέχουν όσοι έχουν γνώση, διάθεση και όρεξη να βοηθήσουν. Τα αποτελέσματα από αυτή τη συνέλευση τα επεξεργάζεται η Επιτροπή Τουρισμού και Ανάπτυξης και τέλος προωθούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο. Με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να ανοίξουμε τις πόρτες σε όλους και να λειτουργήσουμε μια μορφή αμεσοδημοκρατίας. Δυστυχώς η μέχρι τώρα συμμετοχή δεν είναι η αναμενόμενη και οι επαγγελματίες μένουν κλεισμένοι στον εαυτό τους, πιστεύω όμως ότι θα έρθουν όταν αντιληφθούν ότι ακούγονται, άλλωστε δεν ήταν συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους ενέργειες”.

Ετικέτες: