“Η κρουαζιέρα είναι μία μορφή τουρισμού που μας ωφελεί”
- Πέμπτη, 14 Μαΐου, 2015 - 06:10
Κατηγορηματικός ως προς την ανάγκη περαιτέρω ανάπτυξης της κρουαζιέρας εμφανίζεται με δηλώσεις του στην εφημερίδα ο δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς, εξηγώντας πως πρόκειται για μία μορφή τουρισμού που ήδη αποδίδει και ωφελεί το νησί των ανέμων, ενώ αποτελεί ένα οικονομικό πεδίο που βοηθά στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν.
Ζητήματα που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό και την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων για το νησί της Μυκόνου συζητήθηκαν ανάμεσα στη Δημοτική Αρχή του νησιού και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών παρουσία και του προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν τρεις ημέρες στη Μύκονο.
Σε πρώτο πλάνο οι ελλείψεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις
Ειδικότερα, το θέμα των λιμενικών εγκαταστάσεων τέθηκε εξ αρχής επί τάπητος, με τον λιμένα του Τούρλου να “πρωταγωνιστεί” αφού αίτημα των εκπροσώπων της Ένωσης, αποτελεί ο σχεδιασμός και η κατασκευή νέου κρηπιδώματος για την ανάπτυξη της δυνατότητας προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων. “Θεωρούν ότι πρέπει να δημιουργηθεί νέο κρηπίδωμα” τόνισε ο κ. Κουκάς, επισημαίνοντας πως, ως νέα Δημοτική Αρχή, “εξετάζουμε τρεις εναλλακτικές λύσεις σε σχέση με το λιμάνι ώστε να είναι πιο λειτουργικό”. Χωρίς να προβαίνει σε αναλυτική μνεία επί του θέματος, ο δήμαρχος Μυκόνου εξήγησε πως ζητήματα λιμενικών υποδομών που ανακύπτουν, δύνανται να αντιμετωπισθούν μόνον με πολιτικές αποφάσεις. “Είναι θέμα πολιτικής απόφασης. Προς το παρόν, ως νέα Δημοτική Αρχή συγκεντρώνουμε προτάσεις για να δούμε πού θα καταλήξουμε” πρόσθεσε χαρακτηριστικά, λέγοντας ταυτόχρονα πως, οι εταιρείες κρουαζιέρας, “ζητούν να υπάρχουν περισσότερες θέσεις προκειμένου να μπορούν να πλαγιοδετούν τα περισσότερα πλοία κι όχι να μεταφέρεται με λάντζες ο κόσμος”.
Όπως ανέφερε ο κ. Κουκάς, είναι επιβεβλημένη η εξασφάλιση μεγαλύτερου κρηπιδώματος, αφού “κάποιες ημέρες που έχουμε στο νησί πέντε ή έξι κρουαζιερόπλοια, είναι γεγονός πως, παρατηρείται συνωστισμός”, αφού πλην αυτών, στον λιμένα δένουν και τα μικρά πλοία που συνδέουν τα δύο λιμάνια, αλλά και τα πλοιάρια που ταξιδεύουν προς τη Δήλο.
Απαιτείται η πλήρης εφαρμογή του ISPS για την ασφάλεια του λιμένα
Στο τραπέζι του διαλόγου ανάμεσα στους συνομιλητές τέθηκε και το θέμα της εφαρμογής του κώδικα ασφάλειας λιμένων ISPS με φόντο την κρουαζιέρα. “Είμαστε στη φάση που στο νέο λιμάνι περιμένουμε μία γνωμοδότηση της Λιμενικής Αστυνομίας, η οποία πριν από κάποιους μήνες προέβη σε ελέγχους, προκειμένου να γνωρίζουμε κατά πόσον ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές απαιτήσεις” ανέφερε ο Κωνσταντίνος Κουκάς, υπενθυμίζοντας πως, “το λιμάνι δημιουργήθηκε με μελέτη που υπήρξε πριν από είκοσι χρόνια”. Ως εκ τούτου, η Δημοτική Αρχή αναμένει εισήγηση από τους αρμοδίους, “για απαραίτητες πιθανές ή μη τροποποιήσεις”. Πέραν αυτών των θεμάτων, “υπάρχει πάντοτε και το μεγάλο πρόβλημα της υποστελέχωσης της Αστυνομίας” αφού όπως χαρακτηριστικά διευκρίνισε ο δήμαρχος Μυκόνου, “απαιτούνται πολλοί αστυνομικοί για τον έλεγχο των διαβατηρίων στο λιμάνι κλπ”.
Σημείωσε δε, πως αναφορικά με την τήρηση του ISPS έρχεται στο προσκήνιο επί της ουσίας, “το μεγάλο πρόβλημα της Μυκόνου, που είναι η υποστελέχωση όλων των υπηρεσιών”.
Να συμπεριληφθεί έντονα η Δήλος στο χάρτη κρουαζιέρας
Στην ατζέντα της συνάντησης ο Κωνσταντίνος Κουκάς δεν παρέλειψε να αναφέρει πως κρίνεται επιβεβλημένη και η αξιοποίηση της Δήλου ως σταθμού για τα κρουαζιερόπλοια, αίτημα που γνωστοποίησε στους παρευρισκομένους. “Επιθυμούμε τα κρουαζιερόπλοια να συμπεριλάβουν πιο έντονα και πιο συστηματικά στο πρόγραμμά τους τη Δήλο, γιατί αν και ήταν ένας σταθμός που υπήρχε στον χάρτη, τα τελευταία χρόνια αυτό έχει αλλάξει” δήλωσε ο ίδιος, εξηγώντας πως, αυτή η προσπάθεια προώθησης της Δήλου, εντάσσεται στο γενικότερο προγραμματισμό του Δήμου Μυκόνου “να αναδείξει τη Δήλο σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό και να επιχειρήσει τη σύνδεσή της, με την τουριστική ταυτότητα της Μυκόνου”. Σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε, “πρέπει να βοηθήσουν οι εταιρείες και να επιλέγουν είτε να προσεγγίζουν στη Δήλο, είτε να δρομολογήσουν περισσότερες εκδρομές για τους επιβάτες τους”.
“Στόχος είναι να κερδίζουμε τους επισκέπτες και να μας επιλέγουν ξανά”
Κληθείς ο κ. Κουκάς να μιλήσει γενικά για το πλάνο της νέας Δημοτικής Αρχής όσον αφορά στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, τόνισε, “Ο δικός μας στόχος αλλά και της νέας και δραστήριας διοίκησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου είναι να υπάρξει ένα νοικοκύρεμα των λιμανιών μας. Επίσης, σε συνεργασία και με τον Πειραιά και τη Σαντορίνη που είμαστε τα τρία μεγάλα λιμάνια του Αιγαίου τουλάχιστον, να μπορέσουμε να “επεκτείνουμε” τις αφίξεις, ώστε να αποτρέπεται η άφιξη πολλών κρουαζιερόπλοιων κάποιες ημέρες και κάποιες άλλες να έχουμε μόνο ένα. Αποτελεί ζήτημα για την εξυπηρέτηση των τουριστών και των εταιρειών” υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Κουκάς, σημειώνοντας επιπλέον, πως, “Μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού καθώς είναι μία μορφή τουρισμού που μας ωφελεί”. Προς επιβεβαίωση των λεγομένων του, ο δήμαρχος ανέφερε πως, “στη Μύκονο πέρυσι αφίχθησαν 700.000 άτομα με κρουαζιερόπλοια” ενώ φέτος, όπως συμπλήρωσε, προβλέπεται εξίσου θετική σεζόν, αφού η περίοδος των αφίξεων ξεκίνησε από τον Μάρτιο και θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο.
Ο κ. Κουκάς, κατέληξε μάλιστα, λέγοντας πως, “Θέλουμε την καλύτερη παροχή υπηρεσιών για τους επισκέπτες μας τόσο κατά την άφιξή τους στο λιμάνι, όσο και κατά την περιήγησή τους στο νησί μας. Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε ώστε να κερδίζουμε τους επισκέπτες και να μας επιλέγουν ως τουριστικό προορισμό”.
Περιφέρεια Ν. Αιγαίου: Στοχευμένες ενέργειες και σταθερή ζήτηση
Αξίζει να αναφερθεί πως, σύσκεψη με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας πραγματοποίησε χθες στο γραφείο του ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος με κεντρικό θέμα την ανάγκη για άμεσο επανασχεδιασμό της ελληνικής κρουαζιέρας με σκοπό την ανάκαμψη του κλάδου. Μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο κ. Χατζημάρκος χαρακτηριστικά είπε πως η κρουαζιέρα στην Ελλάδα δεν αποτυπώνει ανάπτυξη που να είναι αντίστοιχη της δυναμικής της χώρας μας σε αυτόν τον τομέα, κατάσταση που οφείλουμε και μπορούμε να ανατρέψουμε με μεθοδευμένες κινήσεις, στοχευμένες ενέργειες και φυσικά, χάραξη εθνικής στρατηγικής”. Ο ίδιος, τόνισε δε, πως, “σαν χώρα διαθέτουμε προορισμούς με την μεγαλύτερη διεθνή αναγνώριση και σταθερά αυξημένη ζήτηση από πλευράς επισκεπτών, όπως η Σαντορίνη, η Ρόδος, η Μύκονος και η Κως και οφείλουμε ως εκ τούτου να βρούμε τον τρόπο μέσα από εκτενή και συνεχή διάλογο με όλους τους φορείς της Ναυτιλίας, να επανακάμψει η κρουαζιέρα στα νησιά μας και να κατακτήσει το Αιγαίο την κορυφή στον διεθνή χάρτη προορισμών, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες των επισκεπτών”. Στην σύσκεψη παρευρέθηκαν επίσης οι κ.κ. Θεόδωρος Κοντές Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπολοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Μάκης Κανακάρης, Πρόεδρος της Ένωσης Λεμβούχων Σαντορίνης, Αντώνης Καλούδης Ναύαρχος και εκτελεστικό μέλος της Ένωσης, Γιώργος Κουμπενάς Αρχιπλοίαρχος της ναυτιλιακής εταιρίας Louis και Κωνσταντίνος Μουντζούρης Καθηγητής Πανεπιστημίου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στο προσκήνιο η ορθή διαχείριση της κρουαζιέρας
2 Οκτ. 2024 - 6:18 - Παρέμβαση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων για την επιβολή του νέου τέλους στη κρουαζιέρα
25 Σεπ. 2024 - 15:09 - Σοβαρές ανησυχίες για μείωση των προσεγγίσεων
19 Σεπ. 2024 - 6:18 - “Ήταν ένα πάγιο αίτημα μας προς την πολιτεία, εδώ και πολλά χρόνια”
12 Σεπ. 2024 - 10:34 - Αναγνωρίζεται η επιτυχία διαχείρισης της κρουαζιέρας στη Μύκονο
28 Αυγ. 2024 - 19:00