Επιστολή του Επάρχου Πάρου προς τον αν. υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για το ζήτημα του νέου αεροδρομίου Πάρου

Συνάντηση για εξεύρεση λύσης

  • Πέμπτη, 4 Ιουνίου, 2015 - 06:20

Με επιστολή του προς τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο έπαρχος Πάρου, κ. Κωνσταντίνος Μπιζάς, αιτείται συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, όσον αφορά στο θέμα της κατασκευής κτιριακών υποδομών για το νέο αεροδρόμιο της Πάρου.

Ο Έπαρχος Πάρου, κ. Μπιζάς, αναφέρει στην επιστολή του, πως το νέο αεροδρόμιο θα είναι το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο για την Πάρο και την Αντίπαρο, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο «Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων και Μεταφορών (ΣΠΕΜ) 2014-2025», όπως αυτό διαμορφώθηκε τον Νοέμβριο του 2014 από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναλύει ο κ. Μπιζάς, στο παράρτημα Γ του ΣΠΕΜ και ειδικά στα στοιχεία προτεινόμενων έργων στην σελίδα 140 με Α/Α 144 αναφέρεται το έργο «Αεροδρόμιο Πάρου» με προϋπολογισμό 10 εκατομμύρια ευρώ, δηλώνεται ότι οι μελέτες έχουν ανατεθεί, το χρονοδιάγραμμα διαγωνιστικής διαδικασίας θα είναι από τον Αύγουστο του 2017 έως τον Ιούλιο του 2018 και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης θα είναι από το Σεπτέμβριο του 2018 έως το Δεκέμβριο του 2020.

Όπως επισημαίνει, «για τα νησιά της Πάρου, της Αντιπάρου, αλλά και τα γειτονικά νησιά της Πάρου, είναι αναγκαιότητα να προχωρήσουν οι μελέτες και να φτάσουν στον απαιτούμενο βαθμό ωριμότητας για να δημοπρατηθεί το τόσο σημαντικό για τα νησιά μας έργο», ενώ σημειώνει, ότι «αν αυτά που ανέφερα τηρηθούν στα συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια θα έχουμε ένα πλήρες αεροδρόμιο το καλοκαίρι του 2021».

Χρηματοδότηση του έργου μέσω της επιδότησης της ΥΠΑ

«Το ερώτημα είναι τι κάνουμε μέχρι τότε;», διερωτάται ο Έπαρχος Πάρου, τονίζοντας, πως «επειδή ο διάδρομος ολοκληρώθηκε, θα πρέπει να δρομολογηθεί η κατασκευή μιας προσωρινής, αλλά ταυτόχρονα αξιόπιστης και σοβαρής υποδομής, ώστε να μπορέσει το νέο αεροδρόμιο να λειτουργήσει σύντομα και να δέχεται πτήσεις».

Εξηγώντας εν συντομία το ιστορικό του ζητήματος, ο κ. Μπιζάς αναφέρει, ότι «στις 11 Σεπτεμβρίου 2014 ο πρώην Υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, επισκέφτηκε την Πάρο και ανακοίνωσε την απόφαση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου να κατασκευαστεί ένα κτίριο της τάξεως των 850 τ.μ. μαζί με τα αναγκαία συνοδευτικά έργα (δρόμος, παροχή ρεύματος, νερού κ.α ). Η παραπάνω πρόταση έφτασε στο ποσό των 4,8 εκατομμυρίων ευρώ και απορρίφθηκε με την υπ. αριθμ. 375/2014 απόφαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων διότι δεν είχε προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία. Για το παραπάνω κτίριο των 850 τ.μ., η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της ΥΠΑ, με το α.π.1844/6.3.15 έγγραφο της και απαντώντας άμεσα στα έγγραφα, με α.π.1573/5.3.2015 και με α.π. 1594/6.3.15, που εστάλησαν από την Περιφερειακή Ενότητα Πάρου, δηλώνει, ότι το έργο θα προχωρήσει με δημοπράτηση, με μέριμνα της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ και με μελέτη, η οποία έχει εκπονηθεί και θα εγκριθεί προσεχώς από την Υπηρεσία. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο έγγραφο της ΥΠΑ, το αεροδρόμιο θα μπορεί να λειτουργήσει την θερινή περίοδο του 2017, εφόσον εξασφαλισθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση».

Επιπλέον, υπογραμμίζει, ότι η αεροπορική γραμμή Αθήνα – Πάρος έχει επιδοτηθεί κατόπιν σχετικού διαγωνισμού από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με το ποσό των 16,7 εκ. ευρώ για την τετραετία (Απρίλιος 2012 έως Μάρτιο 2016), με αποτέλεσμα, από την παραπάνω διαδικασία, να προκύπτει, πως το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλλει ανά έτος περίπου 4 εκ. ευρώ για την επιδότηση της συγκεκριμένης γραμμής, καταλήγοντας, πως «με αυτά τα χρήματα που δίνονται σε ένα έτος για την επιδότηση της συγκεκριμένης γραμμής θα μπορέσουμε να έχουμε την υλοποίηση του κτιρίου των 850 τ.μ.»

«Νόμιμες, αξιόπιστες και διαφανείς διαδικασίες»

Επίσης, ο Έπαρχος Πάρου, προς συνηγορίαν των όσων αναφέρει, παραθέτει απόσπασμα από το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πάρου, ενώ παράλληλα γνωστοποιεί την πρόθεση της Περιφέρειας για πλήρη στήριξη σε αυτό το μείζονος σημασίας θέμα για τα νησιά της Πάρου και της Αντιπάρου.

Το απόσπασμα από το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου που εκδόθηκε στις 27 Μαΐου 2015 αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου έχει ως αυτονόητο στόχο την ολοκλήρωση και όσο το δυνατόν γρηγορότερη λειτουργία του νέου αεροδρομίου, το οποίο θα καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες των μονίμων κατοίκων και των πολυάριθμων επισκεπτών. Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε την πολιτεία να εξασφαλίσει άμεσα μελέτες και χρηματοδότηση των κτιριακών εγκαταστάσεων και των συνοδών έργων, ώστε να πιάσουν τόπο τα περίπου 30 εκ. ευρώ που έχουν δαπανηθεί μέχρι στιγμής».

«Είναι προφανές και αυτονόητο ότι η τοπική κοινωνία και οι φορείς των νησιών μας ζητούν από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την χρηματοδότηση της προτεινόμενης λύσης με νόμιμες, αξιόπιστες και διαφανείς διαδικασίες», υπογραμμίζει ο κ. Μπιζάς, ενώ τονίζει πως «η Περιφερειακή Αρχή και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου θα σταθούν αρωγοί και συμπαραστάτες στην πραγματοποίηση του νέου αεροδρομίου της Πάρου.»

Τέλος, κλείνει την επιστολή του αιτούμενος συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. «Για όλους τους παραπάνω λόγους σας ζητάω να πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μια συνάντηση με θεσμικούς εκπροσώπους από την Πάρο (Βουλευτές του νομού Κυκλάδων, Έπαρχος, Δήμαρχοι, Περιφερειακός Σύμβουλος, Επικεφαλής Δημοτικών Παρατάξεων, εκπρόσωποι επαγγελματικών φορέων και όποιοι άλλοι προταθούν από την πλευρά σας) για να συζητήσουμε το σχετικό θέμα».