Συνέντευξη του δημάρχου Κέας, κ. Ιωάννη Ευαγγέλου για τα ζητήματα, που απασχολούν το νησί στους τομείς της ακτοπλοΐας, των έργων του ΕΣΠΑ, αλλά και της ανάπτυξης του τουρισμού

«Η τουριστική ανάπτυξη δεν εξαρτάται από τις χαμηλές τιμές»

Ο δήμαρχος Κέας, κ. Ιωάννης Ευαγγέλου, αναφέρεται πορεία προς την ανάπτυξη, η οποία επιχειρείται για το νησί, στον τομέα των βασικών υποδομών, στον τομέα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, αλλά και στον τουρισμό.

Η Κέα, η αρχαία Υδρούσα και όπως αποκαλείται από τους ντόπιους και τους υπόλοιπους νησιώτες, Τζιά, φαίνεται να «παλεύει» - με σχετική επιτυχία, όπως όλα δείχνουν τα τελευταία χρόνια – με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της, αλλά και την οργανωμένη ανάπτυξη του τουρισμού, ένας τομέας, στον οποίο ακόμη γίνονται τα πρώτα στρατηγικά βήματα, καθώς έως πρόσφατα, δεν είχαν μπει στέρεα θεμέλια. Ο δήμαρχος, κ. Ευαγγέλου, μίλησε στην «Κοινή Γνώμη», τόσο για τα ζητήματα, που απασχολούν την τοπική κοινωνία στην καθημερινότητά της, όσο και για το κοσμοπολίτικο «προφίλ», που επιδεικνύει το νησί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Καθυστερήσεις στα έργα «πνοής» λόγω εξελίξεων και γραφειοκρατίας

Όπως πολλοί Δήμοι, έτσι και ο Δήμος Κέας, αντιμετωπίζει προβλήματα, όσον αφορά στην ολοκλήρωση των έργων, τα οποία χρηματοδοτούνται από προγράμματα του ΕΣΠΑ, λόγω του κωλύματος στην αποδέσμευση των κονδυλίων, με καίρια έργα να έχουν καθυστερήσει σημαντικά στην υλοποίησή τους.

«Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν στην Κέα τέσσερα εργοτάξια, που οι εργασίες έχουν σταματήσει. Τρία εξ’ αυτών είναι σταματημένα, λόγω της αναστολής χρηματοδότησης για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ», αναφέρει ο κ. Ευαγγέλου.

«Το τέταρτο χρηματοδοτείται από πόρους του Δήμου Κέας και πρόκειται για τις νέες εγκαταστάσεις των σφαγείων, οι οποίες βρίσκονται στο τελικό στάδιο. Ταλαιπωρούμαστε, όμως, από τις χρονοβόρες διαδικασίες και τη γραφειοκρατία, που φέρνουν την κατάσταση στα άκρα, μπορώ να πω. Πρόκειται για ένα αναπτυξιακό έργο, το οποίο θα μας δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε την παραδοσιακή κτηνοτροφία και υπάρχουν νέο άνθρωποι, που έχουν αποφασίσει να μείνουν στον τόπο μας και να ασχοληθούν με τον Πρωτογενή Τομέα και συγκεκριμένα με την κτηνοτροφία και την παραγωγή υποπροϊόντων της, που περιμένουν με μεγάλη αγωνία αυτό το έργο. Εμείς το προσπαθούμε, αλλά δυστυχώς όλη αυτή η δυσκινησία που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη Δημόσια Διοίκηση, επηρεάζει και το έργο αυτό», επισημαίνει.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, «από τα έργα του ΕΣΠΑ, το πρώτο είναι ένα έργο ύδρευσης της Ιουλίδας, ενώ το δεύτερο αφορά στην κατασκευή των κτιρίων για τα δημοτικά σχολεία, τα οποία και αυτά βρίσκονται σε τελευταίο στάδιο και θεωρητικά θα έπρεπε να έχουν λειτουργήσει πριν από ένα χρόνο. Έπειτα, είχαμε την ελπίδα να λειτουργήσουν φέτος 1η Σεπτεμβρίου, όπως φαίνεται όμως, και το όνειρό μας να τα λειτουργήσουμε 1η Ιανουαρίου 2016 ίσως κι αυτό να μην καταστεί εφικτό, μέσα από τις παρούσες συνθήκες».

Η σημαντικότερη καθυστέρηση, ωστόσο, εντοπίζεται στο έργο του ΧΥΤΑ, το οποίο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. «Είναι κρίμα, διότι αυτό το οποίο περιμένουμε, είναι να αποδεσμευτούν από την Τράπεζα της Ελλάδος οι αποζημιώσεις για τους δικαιούχους από την απαλλοτρίωση του χώρου. Αμέσως μετά, η διαδικασία προβλέπει την έναρξη του έργου. Υπάρχει ανάδοχος, υπάρχουν τα πάντα και είμαστε έτοιμοι. Πρόκειται μάλιστα για πιεστικό έργο, καθώς όπως είναι γνωστό είναι υποχρεωτικό να δημιουργηθούν αυτές οι υποδομές και εμείς βρισκόμαστε ήδη στο “+1” για να ξεκινήσουμε, καθώς υπάρχουν πρόστιμα από την ΕΕ», υποστηρίζει ο δήμαρχος.

Ακόμη ένα βασικό έργο υποδομής, σύμφωνα με τον κ. Ευαγγέλου, είναι και η κατασκευή του βιολογικού, για το οποίο έχει ξεκινήσει αγώνας, προκειμένου να βρεθεί χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ώστε να υλοποιηθεί.

«Ταξίδι ταλαιπωρίας» η μετάβαση στη Σύρο

Σχετικά με τη σύνδεση της Κέας με άλλα λιμάνια, ο κ. Ευαγγέλου σημειώνει, πως «ως νησί έχουμε μία ιδιαιτερότητα. Εξυπηρετούμαστε μόνο από το Λαύριο. Θεωρώ, πως ως ένα βαθμό, το συγκοινωνιακό δίκτυο που έχουμε από το Λαύριο είναι ικανοποιητικό. Προσπαθούμε, βέβαια, πάντοτε να το καλυτερεύσουμε και σαφώς υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες παρατηρήσεις εκ μέρους του επιβατικού κοινού, κυρίως, όσον αφορά στη συνέπεια των δρομολογίων, κάτι το οποίο, τη φετινή χρονιά, μπορούμε να πούμε, ότι ως ένα βαθμό έχει βελτιωθεί. Αυτό που μας απασχολεί πάρα πολύ και αφορά τους μόνιμους κατοίκους, είναι τα δρομολόγια του χειμώνα και εκεί πρέπει να δοθεί η μεγαλύτερη προσοχή».

Μεγαλύτερη ταλαιπωρία για τους κατοίκους, όμως, αποτελεί το ενδοκυκλαδικό ακτοπλοϊκό δίκτυο. «Αυτό επηρεάζει και το κομμάτι του τουρισμού, καθώς για η Κέα έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στα συνδυαζόμενα τουριστικά πακέτα με άλλους προορισμούς, όπως είναι η Κύθνος, η Σέριφος, η Σίφνος, αλλά και η Σύρος. Η σύνδεση με τη Σύρο, ειδικά, μας ενδιαφέρει πάρα πολύ, καθώς εκεί υπαγόμεθα διοικητικά και είναι αρκετός ο κόσμος, που υποχρεούται να ταξιδέψει μέχρι τη Σύρο. Η επικοινωνία με την πρωτεύουσα γίνεται μέσω Λαυρίου, ενώ μεσολαβεί διανυκτέρευση στην Αθήνα. Δεν είναι καθόλου εύκολο, να χρειάζεται κανείς από Κέα να μεταβεί στο Λαύριο, να διανυκτερεύσει και έπειτα από Πειραιά να πάει Σύρο. Είναι πραγματικά ένα ταξίδι ταλαιπωρίας, αλλά και εξαιρετικά δαπανηρό. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει κόσμος που αναγκάζεται να κάνει αυτό το ταξίδι. Είναι αρκετά σοβαρό το θέμα της ενδοκυκλαδικής συγκοινωνίας», επισημαίνει, ενώ προσθέτει, πως «περιμένουμε με πολλή ανυπομονησία – αν και δε βλέπουμε να υπάρχει μεγάλη κινητικότητα – αυτό το σχέδιο της Περιφέρειας για την κατασκευή δικτύου υδατοδρομίων, ιδιαίτερα αν ως αφετηρία χρησιμοποιηθεί η περιοχή του Φαλήρου».

Στόχος η ποιότητα και όχι ο αριθμός των επισκεπτών

Όπως τονίζει ο δήμαρχος Κέας, φέτος το καλοκαίρι η Τζιά παρουσίασε σημαντική βελτίωση της επισκεψιμότητας, όχι μόνο από Έλληνες τουρίστες, όπως συνηθιζόταν τα τελευταία χρόνια, στο νησί, αλλά και από ξένους.

Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι με την προβολή του στο εξωτερικό, το νησί «έχει αποκτήσει μια αναγνωρισιμότητα, καθώς δεν είχαν ασχοληθεί παλαιότερα τόσο οι ίδιοι οι κάτοικοι, όσο και η π. δημοτική αρχή, με προβολή του νησιού στις διεθνείς τουριστικές αγορές. Αυτό το δουλεύουμε σιγά-σιγά. Προσπαθούμε να είμαστε προσεκτικοί, διότι δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να ανοίξουμε το νησί σε ανεξέλεγκτα νούμερα και μαζικό τουρισμό. Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που μπορούμε να αξιοποιήσουμε, ώστε να προσελκύσουμε επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα, οι οποίοι έχουν δυο πολύ θετικά στοιχεία. Το ένα είναι, ότι αυτή η πελατεία κινείται σε μεγαλύτερο εύρος εποχής, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της εποχικότητας και το άλλο είναι ότι έχει μία ποιότητα, εκτιμούν τον τόπο τον οποίο επισκέπτονται, όχι απλά το πακέτο του «ήλιος-θάλασσα», ενώ συνήθως, έχει και μία καλύτερη οικονομική δυνατότητα».

Σχετικά, μάλιστα, με τις «τσουχτερές» αυξήσεις του ΦΠΑ σε εστίαση, διαμονή και μετακίνηση, ο κ. Ευαγγέλου εμφανίζεται αισιόδοξος, τονίζοντας, πως «η θεωρία μου είναι, ότι ένας προορισμός δεν είναι αναγκαίο να εξαρτάται για την ανάπτυξη του τουρισμού του αποκλειστικά από τις φθηνές τιμές. Αρκεί, να υπάρχει μία καλή αναλογία των τιμών με την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Αυτό είναι κάτι το οποίο εδώ, προσπαθούμε να το φέρουμε σε μία ισορροπία».

Ετικέτες: