Επίσκεψη του υπουργού, Χρ. Σπίρτζη στην Πάρο, όπου σε συνάντηση με τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας συζητήθηκαν τα ζητήματα του λιμένα και του νέου αεροδρομίου

«Ο Δήμος παλεύει στα βαθιά»

Συσκέψεις και συναντήσεις ιδιαίτερης σημασίας, όσον αφορά στις πύλες εισόδου του νησιού της Πάρου, το λιμάνι της Παροικιάς και το νέο αεροδρόμιο, πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες, έπειτα από πρωτοβουλία και συμμετοχή του Δήμου.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης, καθώς και ο Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Κωνσταντίνος Λιντζεράκος βρέθηκαν στην Πάρο, χτες, Τρίτη, 26 Απριλίου, προκειμένου να διαπιστώσουν εκ του σύνεγγυς, την πρόοδο των εργασιών, για την ολοκλήρωση των προσωρινών κτιριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροδρομίου, που υλοποιείται με τη συνδρομή κατοίκων και φίλων της Πάρου, αλλά και με τη χορηγία μεγάλης αεροπορικής εταιρείας.

Οι κ.κ. Σπίρτζης και Λιντζεράκος παρέστησαν επίσης και σε συνάντηση, παρουσία φορέων, δημοτικών συμβούλων, στελεχών του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων, εκπροσώπων των τοπικών αρχών και φορέων, αλλά και πολιτών, προκειμένου να απαντήσει σε ερωτήσεις και να συζητηθούν περαιτέρω ζητήματα υποδομών, όπως η κατασκευή εμπορικού λιμένα, εκτός του όρμου της Παροικιάς και η ολοκλήρωση σχολικών κτιρίων.

Της συνάντησης με τον υπουργό και τον Διοικητή της ΥΠΑ, προηγήθηκε ενημερωτική συνάντηση, έπειτα από πρόσκληση του Δήμου, προκειμένου να παρουσιαστεί από εκπρόσωπο μελετητικού γραφείου, η εκπόνηση Master Plan για το λιμάνι της Παροικιάς, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Δήμου, των δημοτικών παρατάξεων, τοπικών Αρχών, συλλογικών φορέων, εκπροσώπου ακτοπλοϊκής εταιρείας και πολιτών.

Εκτεταμένο και αναλυτικό Master Plan

Στις 22 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου σύσκεψη – διαβούλευση, με θέμα το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του Λιμένα Πάρου, τους στόχους, το αντικείμενο, τη μεθοδολογία, σε συνάρτηση με τις προτάσεις της τοπικής κοινωνίας, παρουσία της ομάδας των μελετητών που έχουν αναλάβει την εκπόνηση της σχετικής μελέτης.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του δημάρχου Πάρου, Μάρκου Κωβαίου, και του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου-Αντιπάρου, Σταύρου Καραχάλιου, την Παρασκευή 22 Απριλίου 2016 στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου.

Αξίζει να σημειωθεί, πως στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από το σύνολο της Παριανής κοινωνίας. Πιο αναλυτικά, το «παρών» έδωσαν ο Έπαρχος Πάρου-Αντιπάρου, κ. Κ. Μπιζάς, οι Αντιδήμαρχοι Πάρου κα Δ. Σαρρή και κ. Χρ. Χριστόφορος, ως εκπρόσωπος και της Επιτροπής Τουρισμού & Ανάπτυξης του Δήμου Πάρου, ο Πρόεδρος του ΣΥΔΙΣΑΠΑ, Δημοτικός Σύμβουλος κ. Ι. Πετρόπουλος, ως εκπρόσωπος και του Συλλόγου Ιδιοκτητών ΤΑΧΙ, ο Πρόεδρος του Ν.Π.Δ.Δ. Κοινωνικής Προστασίας, Πρόνοιας & Αλληλεγγύης του Δήμου Πάρου, Δημοτικός Σύμβουλος, κ. Μ. Λεοντής, οι Επικεφαλής Παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου, κ. Α. Γκόκας και κ. Κ. Ροκονίδας, Δημοτικοί και Τοπικοί Σύμβουλοι του Δήμου Πάρου, ο Υπολιμενάρχης Πάρου κ. Θ. Πορτοκάλης, ο κ. Απ. Αλιπράντης, Πρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Πάρου-Αντιπάρου, η κα Ασ. Κούτλα, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πάρου, ο κ. Ι. Ραγκούσης, Προϊστάμενος της Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Υπηρεσιών Δόμησης & Περιβάλλοντος του Δήμου Πάρου, οι κ. Ι. Μπιζάς και Δ. Πετρόπουλος, εκ μέρους του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων, ο κ. Ελ. Πώλος, Πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Πάρου, η κα Αρχ. Αλεξανδροπούλου, Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Παραδοσιακού Οικισμού Παροικιάς, ο Εμπορικός Διευθυντής της Ναυτιλιακής Εταιρείας BLUE STAR FERRIES, κ. Διον. Θεοδωράτος, εκπρόσωποι του Συλλόγου Αλιέων, του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αλιέων, της Ένωσης Ξενοδόχων,  των Συλλόγων Ενοικιαζομένων Δωματίων, του Συλλόγου Καφεζυθε-στιατόρων, ο κ. Γ. Κοττίκας, Τοπογράφος Μηχανικός, ως εκπρόσωπος της μελετητικής ομάδας που εκπονεί τη μελέτη “Kατασκευή νέων αιθουσών αναμονής επιβατών και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου κεντρικού λιμένα Παροικιάς”, εκπρόσωποι τοπικών Μ.Μ.Ε, καθώς και πολίτες.

Ο δήμαρχος Πάρου επισήμανε κατά το χαιρετισμό του τη σημασία της μελέτης, διότι αυτή δεν αφορά μόνο τις υφιστάμενες και τις νέες λιμενικές, θαλάσσιες και χερσαίες υποδομές και δραστηριότητες, αλλά εξετάζει με χωροταξικά, οικονομοτεχνικά, κοινωνικό-οικονομικά και περιβαλλοντικά κριτήρια την ένταξη και την επιρροή τους στον αστικό ιστό της Παροικίας και στην ενδοχώρα της Πάρου, στην εξυπηρετούμενη, επίσης από το λιμάνι της Πάρου, Αντίπαρο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, δεδομένης της κεντροβαρικής σημασίας του Λιμένα της Πάρου στο λιμενικό σύστημα των Κυκλάδων.   

Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση από τον Λιμενολόγο Πολιτικό Μηχανικό κ. Νικηφόρο Κυπραίο, όσον αφορά στο αντικείμενο, τη μεθοδολογία και σκοπιμότητα του “Master Plan”, και των βασικών κατηγοριών μελετών και ερευνών που πρόκειται να εκπονηθούν στη διάρκεια του έργου, όπως επίσης και των προτάσεων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου - Αντιπάρου για τα νέα έργα και δραστηριότητες που αφορούν την ανάπτυξη και αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και υπηρεσιών.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του “Master Plan” προβλέπονται τα εξής παραδοτέα:

•         Σε πρώτη φάση το Στρατηγικό Σχέδιο Λιμένα, με βάση αφενός την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και αφετέρου τις προοπτικές σε ορίζοντα 25ετίας, με συνεκτίμηση της συνέργιας και του ανταγωνισμού του λιμένα με άλλους λιμένες της περιοχής, και

•         Σε δεύτερη φάση το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Business Plan) Λιμένα, με βάση τον 5ετή προγραμματισμό δράσεων, με ιεράρχηση και οικονομικό και χρονικό προγραμματισμό τους.

•         Επισκόπηση της ένταξης των προτεινόμενων έργων στο περιβάλλον και στο φυσικό και οικιστικό τοπίο της περιοχής, και σύνταξη της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Π.Μ.Ε.).

Στο αντικείμενο του "Master Plan" περιλαμβάνεται η διερεύνηση των τεχνικών, περιβαλλοντικών προϋποθέσεων και της οικονομικής βιωσιμότητας για ένταξη προτεινόμενων έργων / δραστηριοτήτων στις παρεχόμενες υπηρεσίες του Λιμένα Πάρου, όπως η δημιουργία, λειτουργία και εκμετάλλευση:

•         Πλωτού Αγκυροβολίου ή/και Κρηπιδώματος Παραβολής για τον ελλιμενισμό και την εξυπηρέτηση Κρουαζιεροπλοίων στη θαλάσσια ζώνη του λιμένα,

•         Τουριστικού Λιμένα (καταφυγίου ή αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών/ σκαφών αναψυχής),

•         Υδατοδρομίου στη θαλάσσια ζώνη του λιμένα για την αποθαλάσσωση, προσθαλάσσωση και κίνηση αεροσκαφών (υδροπλάνων, αμφίβιων αεροπλάνων ή αμφίβιων ελικοπτέρων), στο πλαίσιο του Ν. 4146/2013,

•         Αναβάθμιση της προβλήτας Βίντζι και διαμόρφωση για τουριστική χρήση, και

•         Τοποθέτηση ελαστικών προσκρουστήρων (marine fenders) για προστασία των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Σημειώνεται, πως οι θέσεις των νέων έργων και δραστηριοτήτων θα προταθούν από το ΔΛΤΠ-Α ή θα υποδειχθούν ως κατάλληλες από τον Μελετητή.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αναμένεται να εκπονηθούν επιπλέον και οι ακόλουθες υποστηρικτικές μελέτες και έρευνες:

•         Μαθηματική προσομοίωση της διαταραχής των κυματισμών στην ευρύτερη περιοχή του όρμου Παροικίας, και της κυματικής διείσδυσης στις θέσεις ελλιμενισμού / εξυπηρέτησης των πλοίων.

•         Γεωλογική, μορφολογική και ιζηματολογική αναγνώριση της παράκτιας ζώνης στην περιοχή επιρροής του λιμένα.

•         Ακτομηχανική μελέτη της ευρύτερης περιοχής επιρροής του λιμένα (προστασία ακτών από φαινόμενα διάβρωσης).

•         Μαθηματική προσομοίωση πλοήγησης πλοίων σχεδιασμού (ναυτιλιακός σχεδιασμός των διαύλων – προσβάσεων στο λιμένα, ρυθμίσεις ασφάλειας ναυσιπλοΐας).

•         Αξιολόγηση γεωτεχνικών δεδομένων στην περιοχή θεμελίωσης των προτεινόμενων λιμενικών - Κατάρτιση προγράμματος συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών.

«Βασικό πλεονέκτημα ανάπτυξης»

Μετά την παρουσίαση του έργου, ακολούθησε κατάθεση απόψεων και διάλογος με τους χρήστες και τους λοιπούς τοπικούς φορείς, οργανώσεις και πολίτες για τις υφιστάμενες και τις προτεινόμενες χρήσεις και δραστηριότητες του λιμένα και την επιρροή τους στην ευρύτερη περιοχή.

Στο τέλος της συνάντηση ο εκπρόσωπος της μελετητικής ομάδας κ. Αλβέρτος-Παύλος Γιαμίν, Λιμενολόγος-Συγκοινωνιολόγος Πολ. Μηχανικός, παρουσίασε την προσέγγιση της μελετητικής ομάδας ενόψει της κατάρτισης του Στρατηγικού Σχεδίου του Λιμένα (Master Plan, Α’ Στάδιο) και τόνισε τη σημασία της παρούσας σύσκεψης, όπως και άλλων σχετικών συναντήσεων που θα γίνουν στην πορεία εκπόνησης της μελέτης, στη σύνταξη και υποβολή ενός προγραμματικού λιμενικού σχεδίου που θα καλύπτει τόσο τις ναυτιλιακές ανάγκες στην περιοχή μας, αλλά και τους ευρύτερους αναπτυξιακούς στόχους της Πάρου.

Μετά το πέρας της σύσκεψης-διαβούλευσης ο δήμαρχος Μάρκος Κωβαίος, δήλωσε: «Το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) Λιμένα Πάρου είναι ένα έργο πνοής για τον τόπο. Είναι σαφές λοιπόν ότι η εκπόνηση της μελέτης θα δώσει περαιτέρω δυνατότητες ανάπτυξης του λιμένα και θα συμβάλλει στην επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που δημιουργούνται από την λειτουργία του λιμένα στον αστικό ιστό. Κατά συνέπεια το έργο αυτό θα αποτελέσει βασικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της ναυτιλίας, της αλιείας, του τουρισμού, και της οικονομίας του νησιού μας».

«Η τοπική κοινωνία αντί για εντάσεις παρέχει λύσεις»

Ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα, αναφέρθηκε στην επίσκεψη των κ.κ. Σπίρτζη και Λιντζεράκου.

«Από σήμερα γίνεται πράξη αυτό που όλος ο Παριανός λαός επιθυμεί. Η υλοποίηση του νέου αεροδρομίου, καθώς δια στόματος του ίδιου του υπουργού, κ. Σπίρτζη και του Διοικητή της ΥΠΑ, κ. Λιντζεράκου, ανακοινώθηκε, ότι μέχρι τα μέσα Ιουλίου, θα τελειώσει η κατασκευή του», σημείωσε.

Αφού ο υπουργός και ο διοικητής, συνοδεία του Δημάρχου και αρμοδίων στελεχών του Δήμου, πραγματοποίησαν αυτοψία στο σημείο των εργασιών κατασκευής των εγκαταστάσεων του νέου αεροδρομίου και διαπίστωσαν το γοργό ρυθμό των εργασιών, προκειμένου να “πιαστούν” οι ημερομηνίες, συγκαλέστηκε σύσκεψη στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πάρου, με τη συμμετοχή φορέων και πολιτών, όπου ο υπουργός απάντησε σε ερωτήματα.

Εκ μέρους του δημάρχου, κατά τη συνάντηση, τέθηκε το ζήτημα του εμπορικού λιμένα της Παροικιάς, καθώς επίσης και το ζήτημα ολοκλήρωσης των δύο σχολείων, του νέου Γυμνασίου Πάρου και του 2ου Δημοτικού Σχολείου.

Σύμφωνα με τον κ. Κωβαίο, κατά την τοποθέτησή του στη συνάντηση τόνισε, πως υπάρχει ανάγκη κατασκευής μίας νέας προβλήτας, η οποία να συντελέσει στην αποσυμφόρηση του λιμένα της Παροικιάς, καθώς είναι αδιανόητο, το λιμάνι να χρησιμοποιείται, τόσο για τουριστικές, όσο και για εμπορικές δραστηριότητες ταυτόχρονα.

«Ο υπουργός, στις απαντήσεις του φάνηκε ειλικρινής, ενώ ανέλυσε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει το υπουργείο στους στόχους του Δήμου Πάρου. Ωστόσο, σημείωσε, πως για την παρούσα συγκυρία, προτεραιότητα έχει η άμεση κατασκευή και ολοκλήρωση των προσωρινών εγκαταστάσεων του νέου αεροδρομίου, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία του και σε επόμενο χρόνο, με την συμμετοχή, τόσο του υπουργείου, όσο και του Δήμου, να προστεθούν επιπλέον 500 τ.μ. κτιριακών εγκαταστάσεων», ανέφερε, τονίζοντας, πως «ο Δήμος Πάρου προχώρησε σε μία καινοτομία. Η τοπική κοινωνία, αντί να δημιουργεί διάφορες εντάσεις, συσπειρώνεται και παρέχει λύσεις στα προβλήματα».

Όσον αφορά στην αναδιαμόρφωση του κεντρικού λιμένα της Πάρου, ο κ. Κωβαίος σημείωσε, ότι «εκπονούμε, σε συνεργασία με μελετητικά γραφεία, τη μελέτη ενός Master Plan για το λιμάνι της Παροικιάς, ενός λιμένα εθνικής σημασίας, που μέχρι στιγμή δεν είχε καθοριστεί. Δηλαδή δεν υπάρχει σαφής σχεδιασμός, σχετικά με τις χρήσεις του λιμένα, το κυκλοφοριακό, τη χωροθέτηση και άλλα, που είναι προϊόν μίας μελέτης Master Plan. Αυτή η μελέτη, λοιπόν, εκπονείται τώρα, κάτι που έπρεπε να είχε γίνει “χθες”».

Όπως επεσήμανε ο κ. Κωβαίος, η χρηματοδότηση για το σύνολο των έργων, τόσο της κατασκευής μίας προβλήτας, που θα εξυπηρετήσει τις εμπορικές δραστηριότητες, όσο και των παρεμβάσεων, που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση του Master Plan, θα προκύψει αφενός από τους πόρους του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου – Αντιπάρου, καθώς και από σχετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, υπό την καθοδήγηση και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όταν ωριμάσει το μεγάλο αυτό έργο.

«Ο Δήμος Πάρου παλεύει στα βαθιά. Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και αγωνίζεται, έστω κι αν υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες, σε μία περίοδο οικονομικής δυσπραγίας, που δεν επιτρέπει μεγάλα έργα», τόνισε τέλος ο κ. Κωβαίος, υπογραμμίζοντας, πως με την υλοποίηση του νέου αεροδρομίου, απέδειξε, πως κανένα έργο δεν μπορεί να θεωρείται εκ προοιμίου ακατόρθωτο.

Υπόμνημα Θεμάτων που αφορούν το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην Περιφερειακή Ενότητα Πάρου (Πάρος - Αντίπαρος)

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Αξιότιμοι Κύριοι Βουλευτές,
Σας καλωσορίζουμε στο νησί της Πάρου ( το νησί της Παναγίας Εκατονταπυλιανής & του αρχαίου λευκού Παριανού μαρμάρου ) αλλά και στο νησί της Αντιπάρου ( με το σπουδαίο σπήλαιο ).

Με την ευκαιρία της παρουσίας σας στο νησί μας θα ήθελα να σας καταθέσω τα παρακάτω θέματα :
1. Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας σχετικά με την υλοποίηση του νέου αεροδρομίου στο νησί μας που επιβεβαιώνεται με την σημερινή σας επίσκεψη. 
Για το συγκεκριμένο έργο έχουν εργαστεί και το έχουν διεκδικήσει οι τοπικοί θεσμοί και φορείς της Πάρου & της Αντιπάρου εδώ και είκοσι χρόνια. Όλοι όσοι έχουν συμβάλλει για την ολοκλήρωση του θα πρέπει να αισθάνονται δικαιωμένοι για τις προσπάθειες τους και σίγουρα τους οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ. Δεν θ' αναφέρω ονόματα διότι η τοπική κοινωνία αναγνωρίζει και κρίνει καλύτερα την συμβολή του οποιουδήποτε.
Το συγκεκριμένο έργο είναι ύψιστης σημασίας , τόσο για την Πάρο & την Αντίπαρο, όσο και για τα κοντινά Κυκλαδονήσια ( Νάξο, Σίφνο, Σέριφο κλπ.)
Το νέο αεροδρόμιο Πάρου πρόκειται να αναβαθμίσει την Πάρο και την Αντίπαρο στον τουριστικό χάρτη και να συμβάλλει στην διεύρυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και στην αντιμετώπιση έκτακτων θεμάτων υγείας. 
Θα ήταν ιδιαιτέρως σημαντικό το νέο αεροδρόμιο να έχει απευθείας συνδέσεις με τις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. 
Για τον παραπάνω λόγο θα ήθελα ( κατόπιν της απόφασης του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ΑΔΑ: 7ΞΙΑ4653ΟΞ-Φ6Μ ), να μας ενημερώσετε εάν ο νέος διάδρομος των 1400 μέτρων και ο εξοπλισμός που προβλέπεται στα υπό κατασκευή κτίρια  , θα μπορεί να δέχεται πτήσεις απευθείας από το εξωτερικό ή θα απαιτηθεί στο μέλλον μια επέκταση 300 -400 μέτρα  ;
Επίσης θα ήθελα να μας ενημερώσετε για την ημερομηνία που προβλέπεται να ξεκινήσει η λειτουργία  του νέου αεροδρομίου και για το οικονομικό ποσό που θα καταβάλλει η << OLYMPIC AIR>> (κατόπιν της παραπάνω απόφασης με αρ.πρωτ. ΔΤΥ/Δ7/Γ/7099/2423/01.04.2016), για την κατασκευή των κτιρίων , τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και των οδών πρόσβασης.
2. Με αφορμή τις δηλώσεις σας στην Βουλή στις 5.2.16 όπου προαναγγείλατε τον επανέλεγχο των επιδοτήσεων στις άγονες αεροπορικές γραμμές, έχουν δημιουργηθεί ερωτήματα και απορίες στα νησιά μας για την εξέλιξη του σχετικού θέματος. 
Η επιδότηση των άγονων γραμμών έχει θετικές συνέπειες: α) στην μετάβαση των κατοίκων των νησιών της Πάρου και της Αντιπάρου στην Αθήνα, β) στην ενίσχυση του τουρισμού, γ) στην  γρήγορη μεταφορά των ασθενών στα νοσοκομεία του Πειραιά και της Αθήνας,  δ) στην άρση της απομόνωσης του νησιού όταν υπάρχει απαγορευτικό απόπλου των πλοίων κ.α.

Το κόστος της επιδότησης των άγονων αεροπορικών γραμμών ( με προτεραιότητα στην στήριξη των μόνιμων κατοίκων των νησιών μας ),  μπορεί να προκύψει από μια οικονομική μελέτη που θ’ αναθέσει το Υπουργείο και θα λαμβάνει υπόψη την θεσμοθετημένη νησιωτικότητα, τις τραγικές ελλείψεις στον τομέα της υγείας, της παιδείας,  της ασφάλειας και με συναίσθηση της σημερινής οικονομικής κατάστασης που βρίσκεται η Ελληνική οικονομία.

3. Διάχυτος και έντονος είναι ο προβληματισμός των κατοίκων αλλά και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Παροικίας, για την συνεχή υποβάθμιση της περιοχής και την έλλειψη μεθοδευμένου προγραμματισμού και στρατηγικής διαχείρισης των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα του νησιού μας, μεταξύ των οποίων είναι και το εμπορικό λιμάνι.                                                                       
Η περιοχή της Παροικίας έχει υποστεί όλα αυτά τα χρόνια, από την λειτουργία του εμπορικού λιμένος, συνεχή πλήγματα στην αισθητική της παρουσία, στην τουριστική της κίνηση, στην αξιοποίηση του εν γένει δυναμικού της, στην ανάπτυξη και στον εξωραϊσμό της, στην οικονομία της, στην επαγγελματική της δραστηριότητα. Το λιμάνι της Πάρου συμπεριλαμβάνεται στην κατηγορία των λιμένων της χώρας, που παρουσιάζει την μορφή «επιβατηγό λιμάνι-εμπορικό λιμάνι-μαρίνα-αλιευτικό καταφύγιο»
Αυτό και μόνον το χαρακτηριστικό καθιστά επιβεβλημένη την ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη μελέτη για την άμεση μεταφορά του εμπορικού λιμένος της Πάρου. 

4. Το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών ( ΣΠΕΜ ) 2014 - 2025, του ΥΠΥΜΕΔΙ, εγκρίθηκε τον Νοέμβριο του 2014 χωρίς να περιλαμβάνει τα δύο από τα τρία προτεινόμενα έργα από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την νήσο Πάρο. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είχε προτείνει όπως προκύπτει από την σελίδα 126 του ΣΠΕΜ : α. το νέο Α/Δ Πάρου β. τα έργα Α' φάσης νέου εμπορικού λιμένα Πάρου και γ. την κατασκευή νέων αιθουσών αναμονής επιβατών και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου κεντρικού λιμένος Παροικίας.
Στα προτεινόμενα έργα του ΣΠΕΜ, στις σελίδες 140 και 157 αναφέρεται μόνο το νέο αεροδρόμιο Πάρου με προϋπολογισμό 10 εκ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 9/2018 - 12/2020.
Η μη αναγραφή των β. και γ. έργων στο εγκεκριμένο ΣΠΕΜ, έχει σαν αποτέλεσμα την αδυναμία του Δήμου Πάρου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου να υποβάλλουν πρόταση στο επιχειρησιακό πρόγραμμα <<Νότιο Αιγαίο>>  στον άξονα προτεραιότητας 3 << Βελτίωση βασικών υποδομών>>  διότι στο εγκεκριμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου 2014-2020 ρητά αναφέρεται ότι οποιαδήποτε δράση αναβάθμισης υφιστάμενων λιμενικών υποδομών θα πρέπει να συνδέεται με την εθνική στρατηγική μεταφορών η οποία περιλαμβάνεται στο ΣΠΕΜ .

5. Ένα έργο που δημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στις 28.01.2013 (ΑΔΑ : ΒΕΙΕ7ΛΞ-ΛΟΕ) και το οποίο αφορούσε την                    «Συντήρηση Δημοτικού Οδικού Δικτύου του Δήμου Πάρου Νομού Κυκλάδων» προϋπολογισμού 600.000 €  δεν έχει ολοκληρωθεί. Στις 26.03.2014 καταργήθηκε το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας Α.Ε. με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στη χρηματοδότηση του υπόψη έργου. Στις 22.03.2016 η Δ/νση Τεχνικών Έργων Κυκλάδων έστειλε στο ΥΠΟΜΕΔΙ / Διεύθυνση Οδικών  έγγραφο με αρ. πρωτ. 33749 και ζητάει την διάθεση πίστωσης για το σχετικό έργο με το ποσό των 100.000,00 ευρώ.
Σας παρακαλούμε να μεριμνήσετε για την επίλυση του σχετικού θέματος που αφορά την οδική ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας.

6. Με την ΚΥΑ Δ1/ο/3144/01.09.10 ( ΦΕΚ Β' 1505/06.09.10) και την τροποποίηση της Δ1/1904/19-04-2012, η <<ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.>> ανέλαβε την υποχρέωση ωρίμανσης και υλοποίησης αριθμού έργων στο Νότιο Αιγαίο, μεταξύ των οποίων και το έργο << Επέκταση 2ου Δημοτικού Σχολείου Παροικίας Πάρου >>.
Η <<ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.>> απέστειλε προς το ΥΠΥΜΕΔΙ το έγγραφο με α.π. 21900/26.02.16 και αναφέρει ότι καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την <<ωρίμανση του έργου>>. 
Επειδή το συγκεκριμένο έργο αφορά τα παιδιά μας θα ήταν σημαντικό να συμβάλλεται στην επιτάχυνση και ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών ώστε να μπορέσει να ενταχθεί σε σχετικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ετικέτες: